Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

van 2 naar 5 banen (vanuit bocht)

Gestart door Shark vrijdag 29 juni 2007, 22:56:54

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
van 2 naar 5 banen (vanuit bocht)
Besten,

Ik begin het gevoel te krijgen dat ik iets wil wat niet kan, maar misschien zijn er tovenaars onder ons die mij kunnen helpen :lol:

Ik wil vanuit 2 banen via de bocht op het station aankomen en dan in 5 sporen belanden. De middelste 3 mogen op de gewone afstand (77,5 mm). Maar de twee buitenste sporen wil ik wat verder van de andere sporen, daar ga ik nl. mijn eigen perrons maken. Afstand bijv. 116,3 mm. Ik zie wel wat voorbeelden in het standaard handboek bij de startset. Bijvoorbeeld:

  • blz. 39 rechtsonderaan (van 2 naar 4 (zou ik 5 van kunnen maken) sporen, alleen zijn dan mijn buitenste 2 op 'normale' afstand
  • blz. 41 in het midden; vanuit de bocht naar 2 brede sporen
En daar dan dus de combi van met 5 sporen.  :? Wouw. Wie kan me helpen?

Alvast weer bedankt voor inspirerende suggesties!



Shark.
Re: van 2 naar 5 banen (vanuit bocht)
Mark,

ik heb in de geometrie van C-rails een voorbeeld staan van 5 sporen naast elkaar in de bocht,
R5, R4,R3,R2 en R1 , de afstanden tussen de sporen onderling kun je m.i. invullen met stukjes rechte rails, wat belangrijk is, is de verbinding met de sporen onderling, hetzij in de bocht , danwel op het rechte stuk.

Kijk er maar eens naar, msschien dat je er wat aan hebt.

Mvg Gert
Re: van 2 naar 5 banen (vanuit bocht)
Ha collega musicus,

In mijn baan heb ik 4 sporen naast elkaar op 77,5 mm en de twee buitenste verder weg (met een extra 24188) voor het perron van station Woerden.
Misschien heb je er wat aan.

Groeten,

Ferdi.
Re: van 2 naar 5 banen (vanuit bocht)
Dag Shark,

Toch maar even een nieuwe gemaakt, toegespits op jouw vraag. Is dit wat je wilt? Je kunt de stationssporen nog verlengen of verkorten. Er kan ook nog een verbinding gemaakt worden tussen spoor 3 en 4 (van bovenaf geteld). Dat kan in de bocht met 24671 en 24672 of in het rechte gedeelte in het station of erna met de 24611 en 24612. Het kan ook met een kruiswissel 24624 aan het eind van het station.

Groeten,

Ferdi.


Re: van 2 naar 5 banen (vanuit bocht)
Kan hem aan mij liggen (moeilijk voor te stellen maar goed..  :wink: ) maar zie geen van beide foto's van Ferdi..  :(
Re: van 2 naar 5 banen (vanuit bocht)