Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Wintrack 7 en windows 8

Gestart door Der Rheingold zondag 12 mei 2013, 13:03:57

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Wintrack 7 en windows 8
Der Rheingold
gast

Wintrack 7 en windows 8
Dag Forummers,

Een dikke week geleden heeft mijn oude laptop het na zeven jaar diensttijd het loodje gelegd. Ik had hierop Wintrack 7 staan, waarop ik ruim drie jaar lang mijn baan heb ontworpen en die mede dankzij de hulp van welwillende medeleden geworden is zoals ik het mij voor de ogen heb.

Ik zit nu achter mijn nieuwe supersnelle laptop (geen standaard harde schijf maar een SSD van 256GB) te typen. Heel prettig allemaal totdat bleek dat de installatie van Wintrack 7 weliswaar goed verliep, maar het programma op geen enkele wijze compatibel bleek. Op de sit van Wintrack zelf kwam ik geen patch hiervoor tegen. Het enige wat mij opviel was dat versie 11 wel geschikt is voor Windows 8.
Uiteraard heb ik probleemoplosser binnen Windows 8 geprobeerd, maar die bood geen soelaas. En om helemaal compleet te zijn: alle updates voor Windows 8 zijn geïnstalleerd  :D.

Wat nu? Weet iemand een patch voor versie 7 of moet ik toch (helaas) maar versie 11 aanschaffen?

Groet,

Henk
Re: Wintrack 7 en windows 8
Is er geen XP mode aanwezig bij Windows 8? Geen idee eigenlijk maar dat was er bij Windows 7 Ultimate wel.
Anders de comptabiliteit modus gebruiken. En als Administrator uitvoeren kan ook wonderen verrichten.


groeten Dylan
Re: Wintrack 7 en windows 8
Der Rheingold
gast

Re: Wintrack 7 en windows 8
Citaat van: minitreintje op zondag 12 mei 2013, 14:14:19
Is er geen XP mode aanwezig bij Windows 8? Geen idee eigenlijk maar dat was er bij Windows 7 Ultimate wel.
Anders de comptabiliteit modus gebruiken. En als Administrator uitvoeren kan ook wonderen verrichten.


groeten Dylan

Fijn, bedankt voor de reactie Dylan!

Reken maar dat ik echt alles uit de kast heb gehaald om het programma aan de praat te krijgen. En dat is een latertje geworden. De overstap van XP naar Windows 8 is nogal groot en iedere dag ontdek weer nieuwe dingetjes.

Groet,

Henk
Re: Wintrack 7 en windows 8
Lid sinds: 2008

offline
Re: Wintrack 7 en windows 8
Wintrack werkt gewoon onder Ubuntu Linux met het programma Wine.
Beide programma's zijn gewoon gratis, daar hoef je eens niet opnieuw voor in de buidel te tasten  :)
Re: Wintrack 7 en windows 8
Hallo Henk,

Klik met de rechtermuisknop op de tegel van je programma en kies voor bestandlocatie openen. Klik met de rechtermuisknop op de juiste snelkoppeling of programma en kies voor eigenschappen. Kijk of er een tab met compatibiliteit verschijnt. Zo ja, kies dan voor compatibiliteitsmodus en maak een keuze.


Mvg,
Peter
Re: Wintrack 7 en windows 8
Citaat van: huub op woensdag 15 mei 2013, 16:00:50
Wintrack werkt gewoon onder Ubuntu Linux met het programma Wine.
Beide programma's zijn gewoon gratis, daar hoef je eens niet opnieuw voor in de buidel te tasten  :)

Tuurlijk werkt dat alleen wou ik het niet aanbevelen omdat vele Windows gebruikers niet gewend zijn aan Linux.
Zelf ik wel :) en het werkt perfect!



groeten Dylan