Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Aan de slag! En het rijdt weer…

Gestart door WouterL vrijdag 29 mei 2009, 12:26:58

Re: Aan de slag! En het rijdt weer…

XXX (maar dan onder elkaar...)

Het 'nieuwe' kopstation was toch allemaal te ingewikkeld. Nu gewoon drie rechte sporen en drie treinen die in en uit kunnen rijden. Maar de afwerking was/is nog wel een dingetje. Ik wilde deze hoek verlevendigen met een steenstortbunker, want ik had net drie van die wagens op Catawiki gescoord.

Helaas herinnerde ik me te laat dat ik dat ding een jaar of wat geleden weggegooid had omdat ie uit elkaar viel. En om nou 60 euro uit te geven voor een nieuwe die ik dan weer moest verzagen om hem passend te krijgen in dit lullige hoekje is ook weer zo wat. Dan maar naar Houten volgende week, was mijn gedachte.
Maar vandaag, op de open dag van de Amsterdamse Modelbouwclub in De Rijp (gecombineerd met de NH stamtafel van ons 3railforum) verkochten ze wat ouwe zooi en zo had ik voor 5 euro een soort bouwpakket van losse delen waar ik wel brood in zag.

En kijk, het werkt, een beetje knippen en plakken en het begint wel wat te lijken.

Nu nog afwerken. Ik zal er de volgende keer een videootje van maken.

Groet, Wouter
Leuk een beetje scratchbuilding :)

Zwitserland fan

Dat wordt een mooi hoekje. Ik dacht eerst wat een lelijke tunnelingang maar de portalen staan nog los ;)

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Inventief bezig, Wouter!  :thumbup:  :thumbup:

Groeten,

Erik.

XXX (maar dan onder elkaar...)

Dank voor de complimenten!

Ik heb bedacht om het achterste blok vier blokjes te maken.
Je ziet dan eerst de kop van de loc die 20 seconden stil gaat staan achter het gebouw.
Dan moet er na een paar seconden het geluid komen van stenen die in de eerste wagon vallen.
Dan rijdt de loc een wagonlengte verder en herhaalt het proces zich, waarbij je een volle wagon ziet verschijnen.
Na drie keer staat de trein zoals op de foto en volgt de laatste 'lading' in een niet bestaande maar toch onzichtbare wagon.
Vervolgens duwt de loc de volle wagons de tunnel in naar het keerblok een meter verderop.
Na verloop van tijd herhaalt het proces zich.

Ik zag op een pagina over de Staatsmijn Emma al een geluidsbestand dat ik wel kan mixen tot een gewenste heftigheid.
Dan invoeren in Koploper.
Ben benieuwd of het wat wordt  :P

Groet, Wouter
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Dat zijn hele leuke dingen om te doen Wouter, en in koploper is dit zeker te realiseren.
Het gebouw is een mooie aanvulling in die hoek  :thumbup: :thumbup:

Mvg,

Peter Degeluidsman