Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Een klein stukje langst het water.

Gestart door niko dinsdag 28 mei 2013, 17:29:57

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Een klein stukje langst het water.
Na lang twijfelen en plannen heb ik gewoon al mijn rails genomen en heb ik ze eens gewoon uitgelegd en gekeken wat mogelijk was met wat ik tot hier toe heb (van rails).
wat er lag beviel me wel. De kader had ik al min of meer uitgezet deze heb ik enkel 30 cm langer gemaakt zo dat ik uit kom op 50cm op 250cm.
Nu moest ik nog een thema hebben; Al enige tijd wou ik iets met water doen, een kleine haven/kanaal of iets dergelijke.
De eerste foto's dan maar
Algemeen overzicht van rechts naar links

De linkse kant

De rechtse kant


Het eerste wat gaat gebeuren is een andere grondplaat halen, wat er nu ligt is een uitzetting van de rails (bijna allemaal flex), een probeersel om te werken met flexrails en ik moet zeggen voor een eerste maal is het redelijk zoeken en zwoegen op ze juist te krijgen.
Als ik de nieuwe grondplaat heb ga ik de rails wel beter leggen en daar bedoel ik dan mee recht
Voor bebouwing ben ik nog verschillende opties aan het bekijken daar later meer over

mvg Niko
Re: Een klein stukje langst het water.
Ik kijk mee. Mooie Belgen heb je daar trouwens  :thumbup:
Re: Een klein stukje langst het water.
Hallo daar zijn we weer.

Een kleine update.
Vandaag heb ik de 2 halve mdf platen vervangen door een passende multiplex plaat zo dat het nu 1 geheel vormt




Aan de draag construktie heb ik 2 latten dwars gehangen zodat er een extra opslag ruimte is voorzien onder de baan.ook heb ik de laste poot gemonteerd( deze moest 1 cm ingekort worden)



Dan ben ik begonnen met het leggen van de kurk en ook heb ik eens geprobeerd om de flexrails zo recht mogelijk te krijgen al bij al een zeer tijd rovend klusje.



Op een rail overschotje heb ik eens proberen te solderen ( eerste probeersel)




Nog even een nieuwe aanwinst


Zo wat nog op de planning staat is het solderen van alle rails en het maken van een ringleiding, nog kurk bij plakken voor de achterste sporen, uitzoeken met welke wisssel aandrijvingen ik wil werken en ook uitzoeken hoe ik wissels kan polariseren.
Re: Een klein stukje langst het water.
Leuke aanwinst zeg!, veel plezier ermee

Mvg Danny
Re: Een klein stukje langst het water.
Mooie lok wel apart.

Tony
Re: Een klein stukje langst het water.
Hallo Niko Dat ziet er goed uit is dat de Mehano /Lemke Class66 en ben je er tevreden van ik sta er aan te  twijfelen dus die en eventueel de esu(maar die vind ik wat duur,gebruik toch niet al de functies)