Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Wissel decoder 74461 inbouwen

Gestart door jacqvw zaterdag 25 mei 2013, 05:50:50

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Wissel decoder 74461 inbouwen
Voor een stukje van de baan waar het moeilijk is om draadjes aan te leggen wil ik de wisseldecoder marklin 74461 gebruiken. De handleiding is een beetje onduidelijk, wat doe je bv met de gele draad. Mag niet met de digitale stroomkring verbonden worden, maar op het aansluitplaatje lijkt de draad aan de andere B lip te zitten. Zeg maar rood en bruin aan de lips van het afbuigende spoor en de gele aan de lip van het rechte spoor. Maar deze B lip zit toch ook in het digitale stroomkring?
De wissel heb ik benoemd op het CS2 keyboard 2 (scherm 2 in keyboard layout) en deze geeft een adresinstelling van 26 aan.
Op de CS2 stel ik de wissel in op 10 dipswitches, stel 26 in op de decoder dipswitches en plaats de wissel in de layout.
Hij doet het niet. De CS2 houdt de 10 dipswitches keuze niet vast. Als ik de wissel weer oproep in configuration dan staat de keuze weer op 8 en K83. Ik doe wat fout, maar wat?
Is er iemand die ervaring heeft met het inbouwen en op de CS2 benoemen van deze wissels?
Ik heb de Märklin decoder genomen omdat ik de Viesmann decoder niet op korte termijn kon krijgen hier in Canada.
Help appreciated!

Jack
Re: Wissel decoder 74461 inbouwen
Kijk eens in DIT draadje....

Walter
Re: Wissel decoder 74461 inbouwen
Dat draadje even doorgelezen (bedankt) maar kwam nog niet verder. Maar na wat gepuzzel toch de oorzaak gevonden.
Ik heb als gewoonte om de dipswitches zo in te stellen als op het scherm van de CS2 voor de desbetreffende wissel. En dat gaat goed voor de K83, maar als je de button 10 hebt aangeklikt klopt het niet meer. Adres 26, dipswitches geven aan: 2 5 7 0 op on, dat is geen 26 maar 82. In het boekje wordt 26 aangeven als 2 4 5 en dat is inderdaad binary 26 (11010 - lezen van rechts naar links) Ook raar dat als je 10 aanklikt op het CS2 scherm dit niet blijft hangen, hij springt terug naar 8 en K83. Kunnen ze dat nou niet in de handleiding vermelden: niet de setting op het CS2 scherm gebruiken, maar de setting uit de handleiding!
De wissel werkt, maar het systeem begrijp ik nog niet.

Jack