Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

DB163 en DB191

Gestart door Alfredo woensdag 22 mei 2013, 09:37:27

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
DB163 en DB191
Alfredo
gast

DB163 en DB191
Hallo,

Nieuw hier! Onlangs verhuisd en zo terug op de treintjes gestoot die mooi gestockeerd stonden op de zolder. Deze keer is er terug plaats om een spoortje te bouwen. Het was ooit een gemeenschappelijke hobby van mij en mijn vader. Gezien mijn vader al een tijdje geleden overleden is zet ik het alleen voort. Afgelopen weekend toch één van zijn favoriete locomotieven gekocht, een geweatherde crocodile (de set met bijhorende wagons). Prachtig exemplaar.

Verder zou ik graag nog een 3001 (DB163) willen en een 3329 (DB191).

Een DB163 heb ik al van mijn vader. Maar er zijn heel wat stukken die missen, zoals de trapjes. Moet hier nog eens zoeken naar tips voor te restaureren, want ik heb nog een hele reeks roestige wagons van hem ook. Zou er graag wel nog iets met doen.

Eén kleine vraag, is er ergens een categorie waar je je eigen topic kunt aanmaken over de bouw van je nieuwe spoor? Zou handig zijn om tijdig wat tips te krijgen. In het verleden al gemerkt dat een nieuw spoor bouwen niet zo simpel is.
Re: DB163 en DB191
Aliebengalie
gast

Re: DB163 en DB191
Welkom hier op het forum.
Je vraag:

http://forum.3rail.nl/index.php?board=34.0

Wens je heel veel plezier hier.

mvg: Alex
Re: DB163 en DB191
Alfredo
gast

Re: DB163 en DB191
Bedankt voor de link!

Ondertussen aan het bieden op een DB191 op E-Bay.
Re: DB163 en DB191
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: DB163 en DB191
Alfredo,

Niet te vroeg bieden, dat drijft de prijs alleen maar op.
Ik bied altijd tijdens de laatst 10 seconden, anders gaat een ander er op het laatste moment er met de buit vandoor.
Maar het blijft een spelletje en soms verlies je.
Re: DB163 en DB191
Alfredo
gast

Re: DB163 en DB191
Ok, bedankt voor de tip! Dat het maar snel in orde is... Straks eens beginnen kijken hoeveel plek er is voor terug een spoor te leggen. Wil mijn nieuwe krok echt wel eens testen!
Re: DB163 en DB191
Alfredo
gast

Re: DB163 en DB191
Marklin DB163 toch gekocht in de winkel. De versie van het 125 jarige jubeleum, met 3 wagonnetjes bij. Kostprijs 119 euro! Vond ik best wel meevallen voor zo'n setje.

De DB191 via e-bay gekocht, dus die is ook in aantocht!  :D