Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

heeft de Roco DM3 78524 een nieuwe constructie dan de oude DM3 69757??

Gestart door steamer maandag 06 mei 2013, 21:56:09

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
heeft de Roco DM3 78524 een nieuwe constructie dan de oude DM3 69757??
Nadat ik van de week mijn nieuwe Roco DM 78576 op de baan heb gezet heb ik na wat instellingsveranderingen vastgesteld dat nieuwe constructie fantastische rijeigenschappen heeft ten opzichte van de oude DM3 69757 die niet echt sterk is en nogal eens sluiting maakt bij het passeren van bij voorbeeld een c-wissel.

Ik wist wel dat Roco vorig jaar met een nieuwe DM3 is gekomen, maar heb 'm niet gekocht omdat ik niet echt tevreden ben met de 697857, maar ik ben zo te spreken over de nieuwe DM dat het direct ging jeuken en ik wat verder ben gaan neuzen naar de DM 3 78624. Ik kan nergens expliciet vinden dat het hier ook om een nieuwe constructie gaat.

Heb intussen wel de onderdelen lijsten gedownload van de DM3 78524 en de DM 785256 t.o.v. de DM3 69757 (oud), en gezien dat de metalen grundrahmen voor en achter wel een ander teilnummer hebben, maar die van het midden grundrahm wel weer gelijk zijn aan elkaar. Dat geeft mij geen volledig uitsluitsel. En ergens in de grijze mass meen ik me te herinneren dat juist het midden deel niet al te best door de bochten liep. Ik heb het over R2. Het midden deel loopt naar mijn weten nog net niet vast. Wellicht is de as-wijdte hier een issue om toch nog eens nader te bekijken. Das recent ook het probleem met een 151 van ESU op M C-rails. Ios lang goed gegaan maar uiteindelijk heeft de decoder door sluiting na ontsporing sluiting gemaakt en is toch echt overleden. Gelukkig nog garantie want ik denk dat dit een dure grap is als je dit uit eigen middelen moet betalen. Ik heb ESU opdracht gegeven om de asbreedte naar 14,0 mm. te brengen,

Wie o wie kan mij iets meer vertellen over de nieuwe DM3 AC, voordat ik 'm definitief koop.   

Wie heeft er ervaring met deze lok en kan mij iets meer vertellen over de rij eigenschappen van de nieuwe DM3 78524 die ook nog eens op drie rail M C-rail rijdt.

groeten

Steamer

   
Re: heeft de Roco DM3 78524 een nieuwe constructie dan de oude DM3 69757??
Hallo,

deze topic kan wat mij betreft afgesloten maar ik weet niet hoe en of dit kan.

Mijn vraag heb ik intussen zelf beantwoord door de DM3 78524 maar op de gok te kopen.
De nieuwe DM3 is qua uiterlijk op het dak anders uitgevoerd en ook de constructie hiervan is gelukkig gewijzigd ten opzichte van de DM3 69757. Decoders zijn niet gelijk aan elkaar.

Maar gelukkig is de DM3 78524 elektronisch wel helemaal gelijk aan de DM 78526. 
Ik heb deze twee loks eerst dezelfde decoder instellingen ingegeven en ze hierna gelijk in multitraktie aan het werk gezet Dan staat er een brok power op de baan, De trein heeft met een zware ertstrein erachter de hele avond rondreden gereden en de multitraktie heeft feilloos gewerkt, echt geen enkel probleem gehad.

steamer