Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

vieze wielen

Gestart door marklintim maandag 20 mei 2013, 12:38:20

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: vieze wielen
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: vieze wielen
Citaat van: marklintim op maandag 20 mei 2013, 12:38:20
Het gaat hier om de marklin analoog HO 3000, maar zodat ik het ook voor de toekomst weet met andere locomotieven.
Fijn dat je van het forum kan leren. Wilde gister gaan rijden met een V200 die het nooit goed heeft gedaan. Wielen schoongemaakt en na 5 rondjes lok nog eens gecheckt. Toen ze alweer zwart waren toch maar aan mijn vader gevraagd. Samen tot de conclusie gekomen dat ook deze wielen versleten zijn. Nou gaat dat bij deze lok helemaal goed komen want heb ondekt dat als je de sleper eraf haalt, heel simpel door middel van 1 schroefje het draaistel kan vervangen. Nou wil ik 4 juli naar houten toe en kijken of daar iemand staat die zo'n draaistel nog te koop heeft en anders op ebay.
Re: vieze wielen
Lid sinds: 2008

offline
Re: vieze wielen
Ik vind dat een vreemde conclusie......
Re: vieze wielen
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: vieze wielen
Er zitten nog wat stappen tussen maar dan word het een lang uitgebreid verhaal ;)
Re: vieze wielen
Lid sinds: 2008

offline
Re: vieze wielen
Je zou ook de wielen kunnen vervangen i.p.v. de hele draaistellen........
Re: vieze wielen
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: vieze wielen
Klopt. Maar heb geen idee waar ik losse wielen kan bestellen/kopen, de oude eraf en de nieuwe erop monteren. Juiste mm afstand en dat het afscheid niet verbuigt tijdens het persen. Ik had op ebay.de al wel een draaistel zien staat maar nog geen wielen. Draaistel vervang de door sleper los te halen, dan het draadje van de plaat waar de sleper tegenaan zit los solderen (zit om draaistel heen) dan door middel van 1 schroefje draaistel losdraaien, nieuwe erop en de boel weer monteren. 5 minuutjes werk. Nog geen eens!