Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Esu LokProgrammer versies?

Gestart door Bolje donderdag 16 mei 2013, 12:36:02

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Esu LokProgrammer versies?
Beste mensen,

kan er iemand vertellen hoe het zit met de versies van de LokProgrammer?
Is V3 een softwareversie en kan deze de laatste updates krijgen?
Ik kan een Programmer kopen maar er staat op V3 en zou nu ongeveer 1 jaar oud zijn.
Kan ik de laatste decoders (v4) ermee programeren?

Mvg,

Ronald
Re: Esu LokProgrammer versies?
De programmer is gewoon een stuk hardware. Tot voor kort had je voor de decoders V3 andere software dan voor de decoders V4, maar geen verschillende hardware. Als je nu de laatste software (4.4.3) download van de ESU site kun je hem voor zowel V3 als V4 decoders van ESU gebruiken.
Re: Esu LokProgrammer versies?
Bedankt Edwin,

Ik kan hem dus zonder problemen kopen?

Mvg,

Ronald
Re: Esu LokProgrammer versies?
Zo ver ik weet is er maar 1 versie van de programmer, dus dan ja. Hooguit kan het zijn dat er een oudere kabel bij zit. De oudere serie programmers hadden een kabel die niet zo goed werken met de nieuwere computers. Die kun je dan bestellen bij je dealer (ESU usb kabel. Weet niet wat die programmer kost die je op het oog had, anders is het misschien verstandiger om gewoon een hele nieuwe bij de dealer te kopen.
Re: Esu LokProgrammer versies?
Citaat van: Bolje op donderdag 16 mei 2013, 12:36:02
Ik kan een Programmer kopen maar er staat op V3 en zou nu ongeveer 1 jaar oud zijn.
De programmer die ik bezit, is ongeveer 3 jaar oud en kan V3 en V4 decoders programmeren en van sound voorzien.
Er staat geen V3 op... en komt overeen met de hier getoonde ===> klik
Je krijgt er overigens een CD bij, met drivers.
Plus een RS232 kabel en een USB => RS232 converterkabel.
RS232 info ===> klak
Re: Esu LokProgrammer versies?
Aliebengalie
gast

Re: Esu LokProgrammer versies?
En krijg je er geen software bij , is het ook geen probleem , alles is te downloaden van de ESU site.

Het zou wel fijn zijn als je weet dat hij werkt.

Immers moet je zelf eerst de drivers voor USB installeren , daarna 2 programma's , en dan heb je alles wat je nodig hebt.

Maar nogmaals alles is van de site te downloaden.

Mvg: Alex
Re: Esu LokProgrammer versies?
M'n Windows 7 Professional, 64 bits, zoekt zelf de bij de USB => RS232 conversiekabel behorende drivers op
internet en installeert ze.
Re: Esu LokProgrammer versies?
Aliebengalie
gast

Re: Esu LokProgrammer versies?
Dat zou best kunnen , maar ik heb hem boven op XP , en ja die heeft echt een driver nodig , maar ook die word zo gevonden op de site.

Mvg: Alex
Re: Esu LokProgrammer versies?
Citaat van: Aliebengalie op donderdag 16 mei 2013, 19:01:38
Dat zou best kunnen
Ik jok (lieg) niet.