Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Baanplan gezocht

Gestart door DB BR85 dinsdag 20 november 2012, 20:16:14

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Baanplan gezocht
Lid sinds: 2010

offline
Baanplan gezocht
wie o wie kent dit plan en heeft er misschien een C-rials plan van  :) :).

Gr. Dirk
Re: Baanplan gezocht

Ken het idee niet. Lijkt me wel een leuk ontwerp maar uiteindelijk is het wel een vrij groot ontwerp.

Hopelijk heeft iemand het orgineel.

Heb een concept gemaakt in wintrack corigeer het maar naar eigen smaak.

Groet, Paul

:o)
Re: Baanplan gezocht
Hallo Dirk,

Toevallig kwam ik het orgineel van dit baanplan tegen op gleisplan.ch. Het is getekend door Mark Stutz, in RocoLine, met 15 graden wissels in het zichtbare deel. De schaduwstations zijn ontworpen op 22.5° wisselgeometrie.



Klik hier! voor alle details

Ik vind dit zelf ook een zeer fraai plan, zou wat mij betreft alleen wat Nederlandser mogen.
Ik ben zelf momenteel wat aan het freubelen met een proefbaantje. Als dat allemaal naar behoren werkt, dan overweeg ik een groter project te starten. Dit plan zou best wel eens een goede inspiratie bron kunnen zijn, evenals de Lage Zij - klik! van Huib Maaskant.



Ik hoop dat je er wat aan hebt. Ik heb me speciaal voor dit bericht aangemeld bij dit forum - ik ben meer (soms) actief bij de buren van BNLS, maar lees met enige regelmaat hier ook graag mee  :)

Groetjes,
Harm
Re: Baanplan gezocht
Lid sinds: 2010

offline
Re: Baanplan gezocht
Ik ben er mee begonnen .1e begin is er. de Baan wordt met k-rails gelegd in het zichtbare gedeelte en het schaduwstation wordt C-Rails.

Gr.
Re: Baanplan gezocht
hermanus
gast

Re: Baanplan gezocht
Je bent al een heel eind , alleen zou ik de brug veranderen
Re: Baanplan gezocht
Lid sinds: 2010

offline
Re: Baanplan gezocht
Gooi het eruit wat lijkt je een betere optie :D
Re: Baanplan gezocht
Lid sinds: 2006

offline
Re: Baanplan gezocht
De brug maakt momenteel een erg vlakke hoek met de sporen eronder. Ik zou de hoek vergroten.
Re: Baanplan gezocht
veldkamp
gast

Re: Baanplan gezocht
Misschien heb ik er overheen gelezen maar wat zijn de afmetingen  >:-D

grerik
Re: Baanplan gezocht
Lid sinds: 2010

offline
Re: Baanplan gezocht
@ CHimeara:  Oh op die manier;). Ik was nog niet zo ver maar het is een tunnel verwerkt in een berg. tenminste dat lijkt het volgens de tekening. Die brug krijg je niet omdat je met een andere rail soort werkt en de bogen daar niet gelijk zijn.

@ Erik:  Afmeting +/- 560x340 cm.

Dirk
Re: Baanplan gezocht
Lid sinds: 2010

offline
Re: Baanplan gezocht
Zo gisteren druk bezig geweest en ik denk dat dit het wel is. Je moet ff weten waar je begint.

Suggesties zijn welkom.

Gr. Dirk
Re: Baanplan gezocht
Zo, dat ziet er indrukwekkend uit! Ik blijf dit zeker volgen!

Ik zie dat je een klein probleempje van het orgineel opgelost hebt:
Als je vanuit de enkelsporige nevenbaan het hoofdstation aanloopt, dan kun je direct de hoofdbaan op, halteren aan het hoofdperron, en vervolgens (rechtsrijdend) de hoofdbaan blijven volgen. Op zich een logische actie, dat een nevenbaanlijn doorloopt op de hoofdbaan. Echter vanuit de ander zijde kan nu niet meer vanaf de hoofdbaan de nevenbaan op; er ontbreekt ergens een overloopwissel. Als ik het goed zie dan heb je die in de tunnel gelegd (met een engelsman).

Nu is het op zich natuurlijk niet noodzakelijk om vanuit de hoofdbaan de nevenbaan op te kunnen, maar als dat niet nodig is, dan is de verbinding andersom wel enigszins nutteloos . . .

PS. Heb je overwogen tbv de hoofdbaan op het station voor beide richtingen een dubbelperron te maken? Dus het perron tbv de nevenlijn verbinden met de hoofdbaan dat nu een tweede eiland perron wordt, en een vijde perron aanleggen voor de nevelijn? Dat geeft je flink wat meer flexibiliteit in het gebruik op de hoodsporen en bijbehorende perrons. Meer vrachtverkeer, en meer halteringscapaciteit, met name van rechts naar links.

Grt,
Harm
Re: Baanplan gezocht
Lid sinds: 2010

offline
Re: Baanplan gezocht
Het hoofdstation nog wat aangepast met extra door rijspoor voor goederen en opstelsporen

:D
Re: Baanplan gezocht
Lid sinds: 2010

offline
Re: Baanplan gezocht
Na maanden van radio stilte hier weer een update van mijn X-jaren plan.

Brand maar los.

Gr. Dirk
Re: Baanplan gezocht
Leuk! Alleen zou ik het tussenstation in de zijlijn weglaten en er een fabrieksaansluiting van maken. Anders liggen bijde stations veel te dicht bij elkaar.

Eventueel kan er nog wel een 2e fabrieksaansluiting (of handelaar, of zagerij, of brouwerij, of wat dan ook) aan de zijlijn...