Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 7 februari

Gestart door lesley001 zaterdag 11 mei 2013, 15:31:00

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Lesley's Grootspoor Foto's!
Héél mooi :important:
Re: Lesley's Grootspoor Foto's!
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

Heemskerk

offline
Re: Lesley's Grootspoor Foto's!
Nog bedankt beide!!  :thumbup:

Ik loop ook weer aardig achter zie ik. Het is zomervakantie en tienertoer is te koop dus dat betekend veel reizen/spotten.
Het zal aankomend schooljaar weer (erg) rustig worden aangezien ik dan in VWO5 zit, dus dan moet je het er nu maar van nemen.  :D

Op 13 juli reed de Heimwee Express van het Spoorwegmuseum met een uitzonderlijke combinatie, namelijk de Hondekop en Muizeneus gekoppeld. De eerste slag naar Amersfoort werd op het spoortje tussen Maliebaan en Blauwkapel vastgelegd.


13-07-2013, Heimwee Express Mat'54 + Mat'46

Hierna naar Groenekan gegaan alwaar de tweede slag kon worden gefotografeerd. Het duo reed hier al retour van Amersfoort terug naar Maliebaan.


13-07-2013, Heimwee Express Mat'54 + Mat'46 (2)

Op 13 juli reed ook nog iets anders speciaals door Nederland. De oranje Locon 9906 trok een extra 'gezelschapstrein' vanuit Duitsland naar Amsterdam Centraal. In de avond ging de trein ook weer retour, helaas voor de foto scheen de zon heerlijk fel. Het uiteindelijke plaatje genomen op station Diemen vind ik nog wel toonbaar.  ;)


13-07-2013, Locon 9906 met extra chartertrein

3 dagen later, 16 juli, weer eens een uitje gemaakt naar het zuidwesten van het land. Eerst naar een leuk spotplekje bij Gilze-Rijen gegaan. Na een paar minuten was het al raak, de twee Plan V stellen 447 + 478 kwamen als sprinter van Breda naar Den Bosch langs.


16-07-2013, Plan V 447 + 478

Er kwamen verder wel erg weinig cargo's langs, er reed er welgeteld één langs. Het waren twee zwarte 189'ers van Captrain met een lange sleep volbeladen kolenwagens die Bottrop als bestemming hadden.


16-07-2013, CT 189 990 + 189 994 met kolentrein

Vervolgens werd koers gezet richting Roosendaal. Precies op tijd kwam de Benelux vanuit Den Haag HS langs. Met als trekkracht de Traxx locomotief 2835 van de NMBS raasde de trein voorbij richting Brussel.


16-07-2013, NMBS 2835 met Beneluxtrein

Als laatste werd ook Dordrecht even aangedaan. Om iets over half 7 komt de zwarte 189 213 van ERS Railways met een containertrein langs. Deze trein zou volgens mij naar Hamburg-Süd gaan en begint dus net aan een lange reis.


16-07-2013, ERS 189 213 met Containertrein

De laaste foto van 16 juli: NS locomotief 1760 met ICR naar Venlo.


16-07-2013, NS 1760 met ICR

Het volgende uitstapje was op 20 juli. Op deze dag zou de stoomtrein BR01 van 'Stoom Stichting Nederland' een trein vanaf Bad Bentheim naar Amsterdam Centraal rijden. Maar door de droogte veroorzaakte de grote stomer 13(!) bermbrandjes tussen Apeldoorn en Amersfoort plus een aantal smeulende bielzen. Hierop is het baanvak een tijdje stil komen te liggen, en heeft ProRail het de SSN verboden om op eigen kracht met de stoomlocomotief verder te rijden.
Om de trein toch naar Amsterdam te brengen is de DBS 6430 uit de Amsterdamse Westhavens naar Amersfoort gekomen. Met een vertraging van bijna anderhalf uur kwam de trein dan toch station Amsterdam Centraal binnen rollen.


20-07-2013, DBS 6430 met gezelschapstrein

Omdat ik de rest van de middag toch geen plannen had en het wel leuk vond om toch een stoomtrein te kunnen zien, besloten om naar Amersfoort te gaan. Toen ik hier aankwam stond de stomer nog op de Bokkeduinen om water te nemen. Een klein halfuurtje later werd deze gerangeerd naar het station, wat een leuk plaatje opleverde.


20-07-2013, SSN 01 1075 te Amersfoort

De stoomtrein zou terug naar Rotterdam gesleept worden (lwaar het depot van de SSN zich bevind). Hiervoor werd de gele 6461 gebruikt. Alhoewel de stomer geen tractie meer mocht leveren stond de schoorsteen nog flink te roken.


20-07-2013, DBS 6461 + SSN 01 1075

Aan het eind van de middag nog even naar station Gouda gegaan om hier de gesleepte stomer nog een keer te zien/fotograferen. Tot mijn verrassing kwam er ineens een keteltrein aangereden, waar ik achteraf gezien veel blijer mee ben. Met de 186 238 mee in opzending rijdt de 186 237 met een lange sleep ketelwagens richting Rotterdam.


20-07-2013, LTE 186 237 + 186 238 met keteltrein

Hoop dat u allen weer konden genieten.  O:-D :D


Groeten, Lesley
Re: Lesley's Grootspoor Foto's!
Bedankt voor deze reportage :thumbup:.
Re: Lesley's Grootspoor Foto's!
Mooie plaatjes weer Lesley, bedankt voor het plaatsen :thumbup:.

groeten Martin
Re: Lesley's Grootspoor Foto's!
Mooie platen lesley. :P :P
Bedankt voor het delen.

Tony
Re: Lesley's Grootspoor Foto's!
Goede foto's Lesley! Alleen die twee loks met de ketelwagentrein zijn geen 189'ers maar Traxxen van de 186 serie.

Met vriendelijke groet,

Aldert
Re: Lesley's Grootspoor Foto's!
Lid sinds: 2010

NS jaren '90

offline
Re: Lesley's Grootspoor Foto's!
Geweldige foto's Lesley :thumbup:. Echt heel erg mooi.

Groet, Myron
Re: Lesley's Grootspoor Foto's!
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Lesley's Grootspoor Foto's!
Messcherpe foto's en een enthousiast verslag, daar houd ik van. Sommige stations ken ik, sommige niet. Ik heb daaraan wat gemist, begrijp ik. Laat ik nou nooit op stations klaar staan met een camera! Maar jij gelukkig wel. Bedankt.

En wie weet nog meer fraais?
Re: Lesley's Grootspoor Foto's!
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

Heemskerk

offline
Re: Lesley's Grootspoor Foto's!
Citaat van: Gerard op maandag 29 juli 2013, 14:37:02
Bedankt voor deze reportage :thumbup:.
Graag gedaan!  :)

Citaat van: martjo op maandag 29 juli 2013, 15:18:01
Mooie plaatjes weer Lesley, bedankt voor het plaatsen :thumbup:.

groeten Martin
Thanks, en graag gedaan.

Citaat van: blauweengel op maandag 29 juli 2013, 16:11:15
Mooie platen lesley. :P :P
Bedankt voor het delen.

Tony
Ook Bedankt! En ik doe het graag.  ;)

Citaat van: mozzi54 op maandag 29 juli 2013, 16:38:14
Goede foto's Lesley! Alleen die twee loks met de ketelwagentrein zijn geen 189'ers maar Traxxen van de 186 serie.

Met vriendelijke groet,
Aldert
Bedankt, en je hebt helemaal gelijk. Ik was iets te enthousiast denk ik, het is inmiddels veranderd.  ;)

Citaat van: Myron op maandag 29 juli 2013, 16:45:09
Geweldige foto's Lesley :thumbup:. Echt heel erg mooi.

Groet, Myron
Bedankt voor het compliment!

Citaat van: Jan22 op maandag 29 juli 2013, 16:56:30
Messcherpe foto's en een enthousiast verslag, daar houd ik van. Sommige stations ken ik, sommige niet. Ik heb daaraan wat gemist, begrijp ik. Laat ik nou nooit op stations klaar staan met een camera! Maar jij gelukkig wel. Bedankt.

En wie weet nog meer fraais?
Als je veel reist zie je vanzelf veel stations en dus ook of het een goede fotostek is. Mijn camera zit ook veelal in mijn tas als ik op stations rondloop, maar op de seinen letten helpt ook veel. :P  Als ik de LTE keteltrein als voorbeeld neem; ik zat rustig op een bankje wat te eten totdat ik het sein van het middenspoor ineens op groen zag springen. Tsja, dan ren ik als een gek eventjes naar het einde van het perron. 8) 
Ik hoop dat er nog veel fraais mag volgen.  ;)


Groeten, Lesley
Re: Lesley's Grootspoor Foto's!
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Lesley's Grootspoor Foto's!
Hee ook 5 VWO  :thumbup:
Mooie foto's

Begin achter te lopen ten opzichten van jou en koen. :( tijd en een cursus te volgen bij de MMDKJL-dagen
Re: Lesley's Grootspoor Foto's!
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

Heemskerk

offline
Re: Lesley's Grootspoor Foto's!
Afgelopen 2 weken ook weer aardig wat plaatjes gemaakt.

Sinds 1 augustus 2013 rijdt er geen DD-AR materieel meer in reizigersdienst. Op 31 juli ging het laatste overgebleven stel, de 7866, ter zijde. Om tien voor acht 's avonds werd dit stel (welke de pendeldienst Amsterdam - Zandvoort reed) uitgewisseld voor een nieuwe NID en reed op eigen kracht als ledig materieel naar Amersfoort, alhier werd de 7866 ter zijde gesteld.
Vlak vóór de terzijde stelling nog wat foto's gemaakt, als eerst op station Zandvoort. Een vertrouwd beeld.




Daarna nog langs de baan, net buiten Zandvoort.




Op 31 juli reed de bruinerode dieselloc 2225 van de SMMR een ritje Zevenaar - Amersfoort v.v. ter gelegenheid van een pensionering van een DBS machinist. Met twee rijtuigen de SSN (waaronder een Mitropa rijtuig) komt de trein hier als ledig materieel door Duiven richting Zevenaar.



Nu gevuld en wel (het zag er binnen erg gezellig uit) op weg vanuit Zevenaar naar Amersfoort. Wederom door Duiven.



Als laatste van de dag de retourit van Amersfoort naar Zevenaar, waarbij Driebergen gepasseerd wordt (met een klein beetje tegenlicht, waardoor de kleuren niet perfect zijn).




Vanwege het grote Szigetfestival in Budapest reden er op 2 augustus drie 'Sziget Expressen' vanuit Nederland naar het Nyugati in Budapest. 2 treinen vanuit Utrecht en 1 trein vanuit Venlo. Vanwege een stroomstoring tussen Utrecht en Den Bosch kreeg de 2e trein uit Utrecht wat vertraging, maar met +75 kwam deze dan toch door Geldermalsen.




Op 4 augustus weer iets bijzonders te zien in ons kleine landje. In het weekend worden altijd veel werkzaamheden geplanned, zo ook op deze zondag. Al die werkzaamheden van Prorail op 4 augustus in combinatie met de grootschalige (en langdurige) werkzaamheden bij Emmerich veroorzaakte een bijzonder gezicht. 2 ICE's werden omgeleid via de Valleilijn.
ICE 4604 komt als trein 125 over het typische enkelsporige lijntje bij Ede.




Vandaag, 12 augustus, werden de twee laatste nog te reviseren DD-AR rijtuigen van de Dijksgracht naar de Zaanstraat gebracht. Als trekkracht diende de rangeerloc 713 van NedTrain. Om kwart over 3 kwamen de getrokken rijtuigen door station Amsterdam Centraal rijden.




Groeten, Lesley
Re: Lesley's Grootspoor Foto's!
mooie foto's weer  :thumbup:  vooral die van Gilze-Rijen en die op zandvoort  8o
Re: Lesley's Grootspoor Foto's!
Mooie foto s weer Lesley.
Vooral die van de 2225. :thumbup:

Tony
Re: Lesley's Grootspoor Foto's!
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Lesley's Grootspoor Foto's!
Mooie foto's, Lesley.  :thumbup:
Vooral die ICE op enkelspoor.

gr.  Charlie
Re: Lesley's Grootspoor Foto's!
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Lesley's Grootspoor Foto's!
Het zijn inderdaad hele mooie foto's vooral Zandvoort is leuk om weer eens te zien tig jaar geleden vaak in me jeugd van Amsterdam naar zandvoort met de trein gegaan.
Bedankt Lesley. :thumbup:
Re: Lesley's Grootspoor Foto's!
Bedankt voor de foto's, ze zijn :thumbup: :thumbup: :thumbup:.
Re: Lesley's Grootspoor Foto's!
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

Heemskerk

offline
Re: Lesley's Grootspoor Foto's!
Bedankt allen voor de complimenten! Graag gedaan en grappig om te zien dat iedereen weer een andere foto 'het mooist' vindt. :P

Groeten, Lesley
Re: Lesley's Grootspoor Foto's!
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

Heemskerk

offline
Re: Lesley's Grootspoor Foto's!
De vakantie is bijna over en dan is het weer gedaan met de pret. Het kan dus nog héél even!
Een paar foto's van de afgelopen week.  :)

Dinsdag 13 augustus kwamen de Sziget Expressen weer terug uit Nyugati (Budapest). Hier natuurlijk ook even achteraan gegaan. De 2e trein naar Utrecht kreeg een flinke vertraging, met +80 kwam de Locon 9906 met lange sleep door station Houten Castellum.




Normaal gesproken fotografeer ik amper "standaard" treinen. Maar het volgende plaatje vond ik toch wel heel geslaagd (klik voor groter plaatje). Ik stond te wachten op een Koploper die als Intercity van Haarlem naar Hoorn reed. In deze serie zie je namelijk nooit een ICM.
Terwijl ik stond te wachten vond er een leuke kruising plaats. Links twee gekoppelde VIRM zesjes als IC (873) van Schagen naar Maastricht. Rechts een los VIRM zesje als IC (3060) van Nijmegen naar Den Helder.




Op 16 augustus mijn laatste tienertoer die ik nog had liggen gebruikt. Doel was vooral om de zwart-wit geblokte HSL locomotief op de foto te zetten. Door allerlei omstandigheden lukte dit helaas niet, maar daar tegenover wel een aantal andere plaatjes gemaakt.
De sinds 3 mei 2013 bestickerde Rurtalbahn 186 110 kwam met een lege graantrein uit Europoort door station Rotterdam Zuid.




Vanwege werkzaamheden bij Den Bosch tussen 28 juni en 30 augustus wordt het leeg materieel voor de Autoslaaptreinen niet via Utrecht aangevoerd, maar via Rotterdam. Tot en met 2 augustus reed EETC met een 1200 deze rit, hierna werd het door NS zelf uitgevoerd.
Om kwart over twee kwam de NS 1750 met 8 lege rijtuigen door Zwijndrecht. Erg jammer dat de loc weer besmeurd was met graffiti. Vanaf Den Bosch zullen de rijtuigen dienen als Noord-Italië Express op weg naar de eindbestemming Alessandria.




Aan het eind van de middag weer terug richting huis, op station Haarlem kon mooi de vuiltrein vanuit Noordwijkerhout worden vastgelegd. Deze onder Locon rijdende vuiltrein (50080) naar Wijster werd getrokken door VolkerRail locomotief 'Tyke' 203-5.




De Arriva GTW's die in Groningen en Friesland rijden, krijgen allemaal één voor één een nieuwe beschermende folie bij NedTrain in Haarlem. Elke zondag vindt er een overbrenging vanuit Groningen naar Haarlem plaats. Drie of vier Spurts vertrekken vroeg in de ochtend vanuit het noorden. Aan het begin van de middag is er dan weer een retourrit terug naar Groningen.
Op 18 augustus kwamen de 247, 311 en 238 naar Haarlem. De 247 kwam even later weer terug met de 231 en de 301, welke beide van een nieuwe laag folie voorzien zijn. Om half één passeren de 3 Spurts van Arriva Haarlem Spaarnwoude.





Groeten, Lesley
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 18 augustus
Fraaie opnamen :important: :thumbup:
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 18 augustus
Mooie foto's Lesley! Knap.

Overigens is het Mitropa-rijtuig ook eigendom van de SSN.
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 18 augustus
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 18 augustus
Je hebt je tijd weer eens goed besteed  :thumbup:
Ga zo door!
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 18 augustus
Zeer fraaie opnames  :thumbup: Wat ik me afvraag is of de gtw's via de hanzelijn/flevolijn gaat of de veluwelijn, weet jij het?
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 18 augustus
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

Heemskerk

offline
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 18 augustus
Citaat van: nobody op zondag 18 augustus 2013, 21:33:02
Fraaie opnamen :important: :thumbup:
Bedankt Wim!

Citaat van: Spoetnik op zondag 18 augustus 2013, 22:21:24
Mooie foto's Lesley! Knap.
Overigens is het Mitropa-rijtuig ook eigendom van de SSN.
Bedankt! Dat wist ik niet, ik zal het even aanpassen.  ;)

Citaat van: julian op zondag 18 augustus 2013, 23:20:11
Je hebt je tijd weer eens goed besteed  :thumbup:
Ga zo door!
Haha, inderdaad. Zal ik zeker doen. :thumbup:

Citaat van: Davio op zondag 18 augustus 2013, 23:35:40
Zeer fraaie opnames  :thumbup: Wat ik me afvraag is of de gtw's via de hanzelijn/flevolijn gaat of de veluwelijn, weet jij het?
Dave bedankt! Die GTW's gaan elke zondag via de veluwelijn naar Haarlem, dus voor jou jammergenoeg niks bijzonders langs je huis.  :P

Groeten, Lesley
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 18 augustus
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

Heemskerk

offline
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 18 augustus
Gisteren weer meegegaan met de NVBS naar Duitsland (Keulen en omgeving). 's Ochtends 23 augustus om 04.15 ging de wekker en 's nachts (24 augustus B)) om 00.30 pas weer thuis.
Het was erg leuk, heel erg veel gedaan en helemaal veel foto's gemaakt. De komende tijd zullen hier dus de beste paar foto's van het dagje verschijnen.

Alvast een 'voorproefje', het toppunt van de dag was de BR103 (klik voor verdere beschrijving).  :thumbup:


23-08-2013, DB 103 113 met IC118 by Lesley001, on Flickr

Groeten, Lesley
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 24 augustus
Zeeeeeeeeeeeeeeer mooie foto Wesley .

Tony
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 24 augustus
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 24 augustus
Zo! Dat zijn me een partij mooie foto's, prachtig!

Zoals Julian altijd zegt: GZD! >:-D :o)

Groetjes Daniël
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 24 augustus
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 24 augustus
Inderdaad GZD!

Jaloers, maak dit soort uitjes nooit mee of kan ik weer niet -.-
Maar goed dat ik het bij jou toch een beetje kan zien ;)
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 24 augustus
Hallo Lesley,

Mooie foto's hoor. Vooral de 103 vind ik zelf erg mooi. Ik dacht dat deze ook nog doorreed naar Innsbruck? Zou ik mogen vragen wat de NVBS nou precies is?

Groeten Dewey
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 24 augustus
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

Heemskerk

offline
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 24 augustus
Citaat van: blauweengel op zaterdag 24 augustus 2013, 14:44:36
Zeeeeeeeeeeeeeeer mooie foto Wesley .
Dankjewel Tony! En het is trouwens Lesley hé.  :P

Citaat van: NS-Daniel op zaterdag 24 augustus 2013, 18:22:27
Zo! Dat zijn me een partij mooie foto's, prachtig!

Zoals Julian altijd zegt: GZD! >:-D :o)
Haha, bedankt!  :thumbup:

Citaat van: julian op zaterdag 24 augustus 2013, 21:05:58
Inderdaad GZD!

Jaloers, maak dit soort uitjes nooit mee of kan ik weer niet -.-
Maar goed dat ik het bij jou toch een beetje kan zien ;)
Thnx Julian! En tsja, het is natuurlijk ook waar je de prioriteiten stelt he. :D  Ik zal in ieder geval voor voldoende kijkmateriaal zorgen.

Citaat van: Alves op zaterdag 24 augustus 2013, 22:18:39
Mooie foto's hoor. Vooral de 103 vind ik zelf erg mooi. Ik dacht dat deze ook nog doorreed naar Innsbruck? Zou ik mogen vragen wat de NVBS nou precies is?
Bedankt, was er ook wel blij mee! Dat hij door rijdt naar Innsbruck zou best eens kunnen, moet je eigenlijk niet aan mij vragen. Over Nederland (en alles wat hier rijdt) kan je me alles vragen, maar in het buitenland ben ik echt een soort van amateur.  O:-D
Voor meer info van de NVBS zou ik je graag naar hun website willen verwijzen.  ;)


Groeten, Lesley
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 24 augustus
Laat de foto's maar komen :thumbup:.
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 24 augustus
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 24 augustus
Tsja. De preoriteiten liggen toch vooral bij school ;)

En afgelopen vrijdag zat ik ook op school ;) dus had sowieso niet gekund
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 24 augustus
Sorry Lesley voor Wesley   :-)

Tony
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 27 augustus (Landschap)
Voor de foto's van Duitsland zullen jullie nog heel even moeten wachten. School is weer begonnen en dat betekend dus veel minder vrije tijd.

Wel heb ik een paar andere foto's en vond het wel leuk om die ook hier even te delen. Behalve alleen treinen fotografeer ik zo nu en dan ook wat landschappen, dit kan natuurlijk het beste net vóór, tijdens en net ná zonsondergang. Gisterenavond er even op uit geweest met de fiets en wat foto's in IJmuiden gemaakt.
De foto's vond ik wel goed gelukt, dus daarom maar even in mijn draadje neerzetten. Is ook weer een kleine afwisseling tussen al die treinen door.  O:-D

Als eerste even naar de pier gegaan. Lekker genoten van het water dat op de rotsen klotst. Na een tijdje stond de zon laag genoeg om 'er op los' te gaan.




Na heel wat verschillende compositie's te hebben geprobeerd, een stukje verder gefietst door de haven. Ze zon was al onder, maar de mooie rode/oranje gloed bleef nog even hangen.




Na de havens snel doorgetrapt naar de sluizen. Hier heb je ook een geweldig uitzicht over de Hoogovens (Tata Steel).






Dat was het weer. Foto's van Keulen zullen deze week nog volgen. Daarna zal het weer heel rustig worden in dit draadje vanwege school en dergelijke, maar jullie hebben nog wat tegoed!  :P

Groeten, Lesley
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 27 augustus (Landschap)
Zoals ik op Flickr ook al zei, topplaten! Ik ga binnekort ook eens die kant op denk ik  O:-D >:-D
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 27 augustus (Landschap)
TOPfoto's Lesley! Prachtig, echt waar :thumbup:.
En:
Citaat van: lesley001 op maandag 19 augustus 2013, 08:54:24
Citaat van: Davio op zondag 18 augustus 2013, 23:35:40
Zeer fraaie opnames  :thumbup: Wat ik me afvraag is of de gtw's via de hanzelijn/flevolijn gaat of de veluwelijn, weet jij het?
Dave bedankt! Die GTW's gaan elke zondag via de veluwelijn naar Haarlem, dus voor jou jammergenoeg niks bijzonders langs je huis.  :P
Niets bijzonders langs zijn huis nee, maar wél langs het mijne :P.
Wat is/was er met die GTW's over de Veluwelijn dan, of waar vind ik verdere info?
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 27 augustus (Landschap)
Citaat van: MarklinKoen op dinsdag 27 augustus 2013, 12:54:43
Zoals ik op Flickr ook al zei, topplaten! Ik ga binnekort ook eens die kant op denk ik  O:-D >:-D
Haha, niet dezelfde foto's maken hé. :P Bedankt.

Citaat van: C-Brian op dinsdag 27 augustus 2013, 12:59:44
TOPfoto's Lesley! Prachtig, echt waar :thumbup:.
Thanks Brian!

Citaat van: C-Brian op dinsdag 27 augustus 2013, 12:59:44
Citaat van: lesley001 op maandag 19 augustus 2013, 08:54:24
Citaat van: Davio op zondag 18 augustus 2013, 23:35:40
Zeer fraaie opnames  :thumbup: Wat ik me afvraag is of de gtw's via de hanzelijn/flevolijn gaat of de veluwelijn, weet jij het?
Dave bedankt! Die GTW's gaan elke zondag via de veluwelijn naar Haarlem, dus voor jou jammergenoeg niks bijzonders langs je huis.  :P
Niets bijzonders langs zijn huis nee, maar wél langs het mijne :P.
Wat is/was er met die GTW's over de Veluwelijn dan, of waar vind ik verdere info?
De D-GTW's van Arriva die in Groningen en Friesland rijden, gaan sinds 7 juli naar de NedTrain werkplaats in Haarlem om hier een nieuwe beschermende folie te krijgen.
Zodoende vindt er elke zondag een overbrenging van deze GTW's vanuit Groningen naar Haarlem plaats. Deze GTW's reden afgelopen 2 maanden elke keer via de Veluwelijn op weg naar Haarlem. Nu is het zo dat afgelopen zondag (25 augustus) de overbrenging voor het eerst ineens via de Hanzelijn werd gereden. De geplande vertrektijd uit Groningen is 07.25. Nu is mij niet bekend of aankomende zondag via Amersfoort of via Lelystad wordt gereden.
De terugrit (met dus 'nieuwe' GTW's) vind dezelfde dag plaats en vertrekt om 12.25 uit Haarlem. Als via de Hanzelijn wordt gereden wordt dit heel waarschijnlijk met -30 of -60.

Zo voldoende info?  :D


Groeten, Lesley
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 27 augustus (Landschap)
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 27 augustus (Landschap)
Geweldige foto's Lesley.  :thumbup: :thumbup:
M'n toetsenbord is kletsnat.

Gr.  Charlie
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 27 augustus (Landschapfoto's)
Prachtige foto's :thumbup: :thumbup: :thumbup:.
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 27 augustus (Landschap)
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 27 augustus (Landschapfoto's)
Briljante Foto s Lesley.
Vooral die laatste twee :thumbup: :thumbup:

Tony
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 27 augustus (Landschap)
Citaat van: lesley001 op dinsdag 27 augustus 2013, 12:52:07
Lekker genoten van het water dat op de rotsen klotst.
Die rotsen zijn "made in Holland". Beton.
Mooie opnamen :important: Wat een zegen hé, de digitale "donkere kamer".
Vroegâh stond ik uren, in de stank van fotochemicaliën, te klooien om mooie effecten te krijgen.
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 27 augustus (Landschap)
Citaat van: Charlie op dinsdag 27 augustus 2013, 13:46:43
Geweldige foto's Lesley.  :thumbup: :thumbup:
M'n toetsenbord is kletsnat.
Haha, bedankt. Volgende keer minder goede foto's posten? Kan je ten minste nog je toetsenbord blijven gebruiken. :D :P

Citaat van: Gerard op dinsdag 27 augustus 2013, 14:02:55
Prachtige foto's :thumbup: :thumbup: :thumbup:.
Bedankt Gerard!

Citaat van: blauweengel op dinsdag 27 augustus 2013, 16:36:53
Briljante Foto s Lesley.
Vooral die laatste twee :thumbup: :thumbup:
Bedankt, in het 'blauwe uurtje' is altijd erg leuk om foto's te maken.


Groeten, Lesley
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 27 augustus (Landschapfoto's)
Citaat van: nobody op dinsdag 27 augustus 2013, 17:43:01
Citaat van: lesley001 op dinsdag 27 augustus 2013, 12:52:07
Lekker genoten van het water dat op de rotsen klotst.
Die rotsen zijn "made in Holland". Beton.
Mooie opnamen :important: Wat een zegen hé, de digitale "donkere kamer".
Vroegâh stond ik uren, in de stank van fotochemicaliën, te klooien om mooie effecten te krijgen.
Ja, betonnen blokken, rotsen zijn andere dingen. :D
Met de techniek van tegenwoordig kun je inderdaad heel wat! Bijna niet meer te vergelijken met een aantal jaren geleden.

Groeten, Lesley
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 27 augustus (Landschapfoto's)
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 27 augustus (Landschapfoto's)
Grmpf

Ga hier niet meer kijken :evil:

Mijn foto's zijn niets bij die van jou  :-(

;)
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 27 augustus (Landschapfoto's)
Haha, Julian toch. Al doende leert men...  ;)
Verder valt een DSLR ook niet te vergelijken met een compact.
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 16 September
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

Heemskerk

offline
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 16 September
Zo, maar weer eens een update.
Eindelijk de foto's van Keulen, beter laat dan nooit!  :D

Om kwart over 4 in de nacht ging mijn wekker, tijd om op te staan. Om 9 uur stond ik dan op Venlo en de reis kon echt beginnen. Eerste grote stop was Grevenbroich, na een halfuurtje werd doorgereisd richting Horrem. 

Om schadelijke rookgassen van de bruinkoolcentrales af te vangen wordt kalksteenmeel gebruikt. De Neusser Eisenbahn rijdt hiervoor dagelijks een trein tussen Rohdenhaus en Niederaussemer Güterbahnhof. Neusser Eisenbahn 9 met sleep komt hier langs Horrem.




Op Horrem nog een aantal leuke treinen gezien. Twee BR 928 stellen rijden als Regional-Bahn 38 naar Köln-Deutz.




DB 185 184 met een lege autotrein.




Na Horrem naar Buir gegaan. Vanwege een uitbreiding van de mijn werd het oorspronkelijke spoorlijntje van de mijn naar de centrales verlegd. Deze 'Hambachbahn' van RWE wordt redelijk frequent bereden.
Als eerste kwam de 544 langs.



Na 10 minuutjes was de volgende trein alweer in de verste verte te zien. Het duurde alleen nog wel 5 minuutjes voordat deze fotograferbaar was, aangezien het vervoer met ongeveer 10 km/uur rijdt.




Eventjes na het middaguur werd vertrokken uit Buir naar Köln-Weiden-West. Alhier overgestapt op de tram en na een ritje van 12 minuten aangekomen bij het Rudolfplatz. Vanaf hier werd de reis vervolgt ter voet en na 700 meter weer op de tram gestapt. Onderweg waren erg veel fotomogelijkheden en het was een leuk wandelingetje zo door de stad. Aangezien ik niet hel veel met trams/metro's en aanverwante zaken heb (reizen erg leuk, maar niet om te fotograferen), geen plaatjes.

Op Köln Hbf daarentegen wel een leuk plaatje. ICE 4602 halteert onder de indrukwekkende kap van het grote station.




Vervolgens door naar Köln Messe/Deutz. Twee 460 stellen van de regionale vervoerder Trans Regio komen binnen op het station.




Niet alleen vervoer over de rails, maar zelfs de bus kwam aan bod. Het (korte) busritje ging naar de Seilbahn Keulen. In bakjes van 4 personen stoken we de Rijn over, was zeer indrukwekkend om alles van die hoogte te bekijken.
Dan weer met de metro richting Köln West. Het was ondertussen al weer half 6, wanneer DB 185 393 + 185 294 met een lange kolentrein passeren.




Op Köln West ook een (half) Nederlandse trein tegengekomen. DB 115 459 met de AutoSlaapTrein naar Koper.




Om half acht werd begonnen aan de terugreis naar Nederland, en om negen uur werd eindelijk het grensstation Venlo bereikt. Na een lange rit richting Heemskerk kwam ik dan om kwart over 12 's nachts aan op mijn thuisstation.
Het was een erg lange, maar vooral erg leuke dag geworden. Zeker voor herhaling vatbaar. :P


Groeten, Lesley
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 16 September
Dat was zeker een lange dag :eek:. Bijna heb je de 24 uur volgemaakt.
Maar de foto's zijn het waard :thumbup:, bedankt voor het plaatsen ervan.
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 16 September
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 16 September
Erg leuke foto's. En ook herkenbaar voor mij.
Die G2000 is mijn nieuwste H0 aanwinst. Het Hbf mocht ik even aandoen tijdens mijn schooltripje. En het bleef er maar af en aanrijden. Alleen die kabelbaan (?) heb ik gemist.

Wil nog wel n keer terug naar köln, idee voor MMDKJL?
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 16 September
Hele mooie platen Lesley! Ik vraag me toch echt af waarom die niet op flickr staan!
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 16 September
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

Heemskerk

offline
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 16 September
Citaat van: Gerard op maandag 16 september 2013, 21:29:07
Dat was zeker een lange dag :eek:. Bijna heb je de 24 uur volgemaakt.
Maar de foto's zijn het waard :thumbup:, bedankt voor het plaatsen ervan.
Haha, ja. Ik was dan ook wel aardig moe aan het eind van de reis. Bedankt.

Citaat van: julian op maandag 16 september 2013, 22:04:14
Erg leuke foto's. En ook herkenbaar voor mij.
Die G2000 is mijn nieuwste H0 aanwinst. Het Hbf mocht ik even aandoen tijdens mijn schooltripje. En het bleef er maar af en aanrijden. Alleen die kabelbaan (?) heb ik gemist.
Wil nog wel n keer terug naar Köln, idee voor MMDKJL?
Bedankt. Leuk, wat is de wereld toch weer klein. :D
Het is inderdaad een kabelbaantje (link). Het MMDKJL-idee lijkt me goed, volgend jaar?!  :thumbup: :P

Citaat van: MarklinKoen op dinsdag 17 september 2013, 10:00:43
Hele mooie platen Lesley! Ik vraag me toch echt af waarom die niet op flickr staan!

Thanks Koen. Tsja, ik zal ze misschien nog plaatsen. Weet eigenlijk niet waarom ze er niet op staan.

Groeten, Lesley