Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 7 februari

Gestart door lesley001 zaterdag 11 mei 2013, 15:31:00

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 18 September
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

Heemskerk

offline
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 18 September
Nog wat plaatjes.

Afgelopen weekend natuurlijk naar het '150 jaar Spoor in Amersfoort' festival gegaan. De wagenwerkplaats was geopend voor publiek en verschillende organisaties lieten hun materieel zien. Dit allemaal in verband met de Open Monumentendagen.

Aangezien iedereen al een uitgebreid fotoverslag heeft kunnen zien in Myron's topic, slechts één foto. Zondag was de NS20 'Kameel' ook aanwezig. Hiervan een leuk panoramaatje geprobeerd te maken (klik voor vergroting, aangezien plaatjes hier op het forum maar 800 pixels breed mogen zijn).



Twee plaatjes van 16 september.
Het DDZ materieel dat rijdt tussen Haarlem en Uitgeest wordt steeds meer vervangen door SGM. Vanaf 7 oktober mogen tot het einde van het jaar geen SGM-tweetjes meer solo rijden. Dit in verband met het ontbreken van magneetremmen, die bij de drietjes onder de tussenbak zijn gemonteerd. De tweebak-stellen mogen dan alleen nog gekoppeld rijden met een drietje.
De twee stellen 2118 + 2989 rijden hier als IC 3471 van Hoorn naar Haarlem, waarbij Heemskerk gepasseerd wordt.

16-09-2013, SGM 2118 + 2989 by Lesley001, on Flickr

Sinds vorige week rijdt DB Schenker extra treinen vanaf Beverwijk naar de Amsterdamse Westhavens. Het betreffen lage wagens met grote staalplakken vanuit Tata Steel (De Hoogovens). Dit vervoer zal naar het schijnt alleen deze week nog rijden. De 1614 + sleep komt als trein 63022 langs Heemskerk.

16-09-2013, DBS 1614 met Staalplakken by Lesley001, on Flickr


Dan nog een plaatje van vandaag.
De afvaltrein van Haarlem VAM naar de Houtrakpolder in Amsterdam (via Uitgeest) wordt normaal gesproken getrokken door een G2000 locomotief van HUSA. De afgelopen tijd verschijnt ook ander materieel als tractie. Vandaag deed de Shunter 203 101 dienst en wordt op de foto Heemskerk gepasseerd.

18-09-2013, Shunter 203 101 met Afvaltrein by Lesley001, on Flickr



Groeten, Lesley
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 18 September
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 18 September
 :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 18 September
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 18 September
Echte mooie Hollandse foto's zo met die wolken.  :thumbup:

Gr.  Charlie
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 18 September
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

Heemskerk

offline
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 18 September
Bedankt beide! :P
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 18 September
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

Heemskerk

offline
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 18 September
Weer een update!


Als eerste een plaatje uit het recentelijke 'archief'.  :P
Tata Steel beschikt over een grote variatie aan locomotieven. De loc's die vooral te zien zijn voor het normale volk (buiten het eigen terrein komen) zijn de 6 'Fluisterloco's'. Deze loc's zijn door eigen beheer ontworpen en gebouwd in 1976 & 1977 door Orenstein & Kopel. Ze doen bijna dagelijks dienst op het Gilderspoor, welk dwars door het dorp Velsen-Noord loopt. Deze opmerkelijke locomotieven zijn ook voorzien van radiografische besturing.
Op 18 juli 2013 komt de 824 met een sleep staalrollen langs de Noorderlsuisweg en is bijna aangekomen bij de 'All Wether Terminal'. Hier worden de staalrollen overgeladen en gaan zo verder over de werreld per boot.




Dan nog maar een plaatje van de Shunter 203 101 met de AZK (AfvalZuidKennemerland). De G2000 van HTRS doet al een tijdje dienst voor de eigen Dolimetrein in het 'Hoge Noorden'. Daarom hebben ze Shunter ingehuurd om tractie te leveren voor het vuiltreintje. De loc komt op 25 september langs de kenmerkende windturbine van Heemskerk op weg naar de Houtrakpolder.




Op 29 september samen met een paar andere het IJmuiderlijntje bewandelt. Als alle plannen van de Provincie en de Gemeente doorgaan, zal in februari aankomend jaar de sloopwerkzaamheden beginnen.
Voordat koers werd gezet naar het verlaten spoorlijntje, eerst nog even bleven hangen op station Driehuis. Geheel onverwachts kwam een rode loc van DB Schenker de hoek om. De 189 073 komt met staaltrein 45749 langs Driehuis naar Hagen Vorhalle.




Vandaag was een grote dag voor de BSH (Vereniging tot Behoud van Spoormaterieel Haarlem)! Al het materieel ging van spoortje 15 naar de driehoek. Hiervoor kwam de rode 115 van Stichting DE3 naar Haarlem om tractie te leveren.
Na eerst al het ander materieel te hebben overgebracht was de DE-II 180 aan de beurt. Hier een plaatje onder de kap van station Haarlem bij het ombouwen van de 115.



Na een paar minuten werd met een flinke rookpluim vertrokken richting de driehoek. De glimmende Plan U duwt hierbij het dieseltweetje.




'Insider' plaatjes vanuit de driehoek zullen eventueel nog later volgen.  ;)


Groeten, Lesley
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 5 Oktober
Prachtige platen Lesley vooral de laatste twee. :thumbup:

Tony
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 5 Oktober
8o dat was het dus...
Erg gaaf die platen met de DE2 :thumbup:. En hij is alweer beklad zo te zien...
Ook de andere platen zoals gewoonlijk weer super.

Groet, Myron
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 5 Oktober
Citaat van: Myron op zaterdag 05 oktober 2013, 20:33:10
8o dat was het dus...
Erg gaaf die platen met de DE2 :thumbup:.
Ook de andere platen zoals gewoonlijk weer super.
Daar kan ik me alleen maar bij aansluiten :thumbup:.
CiteerEn hij is alweer beklad zo te zien...
Er is altijd volk dat niet van andermans spullen af kan blijven. Misschien staat dit stel veiliger in de Driehoek. Alhoewel, als "ze" echt willen is niets veilig voor dat soort lui :sad:.
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 5 Oktober
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 5 Oktober
Lesley, het zijn weer schitterende foto's op deze pagina! Mooi! :thumbup:

Groet, Marc
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 5 Oktober
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

Heemskerk

offline
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 5 Oktober
Alle vier hartelijk bedankt!!


Citaat van: Myron op zaterdag 05 oktober 2013, 20:33:10
8o dat was het dus...
Haha, yep inderdaad.  :D

Citaat van: Gerard op zaterdag 05 oktober 2013, 20:39:49
Citaat van: Myron op zaterdag 05 oktober 2013, 20:33:10
En hij is alweer beklad zo te zien...
Er is altijd volk dat niet van andermans spullen af kan blijven. Misschien staat dit stel veiliger in de Driehoek. Alhoewel, als "ze" echt willen is niets veilig voor dat soort lui :sad:.
Het is inderdaad heel erg jammer. De witte 'tags' die zichtbaar zij op de eerste van de twee foto's zijn in één van de afgelopen paar dagen er op gespoten. 8o
In de driehoek staat alles in ieder geval niet op openbaar terrein, dus we hopen dat we verlost zijn van 'ongewilde' bezoekers.

Groeten, Lesley
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 27 Oktober
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

Heemskerk

offline
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 27 Oktober
Een (klein) overzichtje van afgelopen maand. Veel kijkplezier.  ;)


Op 19 oktober naar de Gelderse Museumdag bij het Museumpark Harskamp geweest. Het Decauville Smalspoor Museum reed die dag met veel materieel over het terrein.   
Een gezellig dagje was het zeker, de (tot nu toe) twee verslagen zijn te vinden in het MMDKJL-topic. Onder begeleiding van Wesley (wesleycockerill), die vrijwilliger is bij de vereniging, was zelf rijden op een locomotiefje ook mogelijk.

Hier één plaatje van de geslaagde dag, 'Ruston' met een aardig sleepje goederen.




We kregen die dag ook door dat de rode Plan U van het Spoorwegmuseum de in Blerick gerestaureerde DE1 'Blauwe Engel' op zou halen. In de middag dus richting Amersfoort gegaan om het museumduo op te wachten. Hier moest de Rode Duivel omlopen om daarna het laatste stukje naar Utrecht Maliebaan te kunnen rijden.

Met een perron vol belangstelling werd dit duo gefotografeerd tijdens het afkoppelen van de DE1.



Nadat de Plan U was weggereden, kon de Blauwe Engel solo worden vastgelegd.



Hierna snel het stoppertje richting Utrecht genomen en bij station Den Dolder eruit. Precies volgens dienstregeling kwamen de Plan U 115 + DE1 41 door het station razen op weg naar het Spoorwegmuseum.




Op station Amersfoort werd behalve het museummaterieel nog een ander bijzonder plaatje gemaakt. Vanwege een wisselstoring kreeg de IC 149 van Amsterdam Centraal naar Hannover Hbf een flinke vertraging. Zodoende werd de trein binnen genomen op spoor 4a (i.p.v spoor 1).




Sinds enkele weken rijdt de recent bestickerde G1206 van Locon het vuiltreintje van Noordwijkerhout naar VAM in Wijster. Voorheen werd de tractie altijd verzorgd door V100's van NBE of VolkerRail. Of deze extra pk's nodig waren kun je je afvragen, een leuke verschijning is het zeker wel.
Met drie uur vertraging komt de Locon 1571 met een zeer kort vuiltreintje door station Haarlem richting Noordwijkerhout rijden.




Op 22 oktober was er weer een overbrenging van DM'90 materieel uit het Oosten van het land naar de NedTrain werkplaats in Haarlem. Hier krijgen de dieselstelletjes een revisie. De 3446 + 3416 rijden door Haarlemmerliede en hebben bijna hun eindbestemming bereikt.




27 oktober reed de CSY (zie Corus Stoom IJmuiden) hun laatste rondrit van het jaar over het Tata Steel terrein. Hiervoor werden beide stoomlocomotieven van stal gehaald om dubbeltractie te rijden. De tweede locomotief 'Bonne' is sinds 17 mei 2013 weer rijvaardig na zo'n 11 jaar buiten dienst stelling. In deze tijd kreeg de locomotief ook een grondige restauratie.
Hier komt de Excursietrein over het Gildenspoor, welk dwars door Velsen-Noord loopt, gereden en over enkele minuten is de anderhalfuur durende rondrit afgelopen.


27-10-2013, CSY Tom + Bonne met Excursietrein by Lesley001, on Flickr



Groeten, Lesley
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 27 Oktober
Bedankt voor je maandoverzicht :thumbup:.
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 27 Oktober
Weer een hoop fraaie platen :thumbup:.

Groet, Myron
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 27 Oktober
Fraai maandoverzicht hoor!

Groeten Dewey
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 27 Oktober
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

Heemskerk

offline
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 27 Oktober
Bedankt alledrie! :thumbup:
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 27 Oktober
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 27 Oktober
 :thumbup: :thumbup:

nu nog n verslag van harskamp en belgië  :P >:-D
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 27 Oktober
Citaat van: julian op maandag 28 oktober 2013, 16:58:54
:thumbup: :thumbup:

nu nog n verslag van harskamp en belgië  :P >:-D

Eens  :mrgreen:
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 27 Oktober
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 27 Oktober
Mooie foto's! Ik vind het fraai zoals je de trein in zijn omgeving portretteert in plaats van alleen de trein te fotograferen - dat voegt echt iets toe  :thumbup:

Martijn
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 27 Oktober
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 27 Oktober
Zozo, is Bonne weer terug? :)
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 27 Oktober
Al euh, best wel een tijdje ja
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 27 Oktober
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 27 Oktober
Kan je nagaan hoe lang ik niet meer geweest ben.
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 27 Oktober
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

Heemskerk

offline
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 27 Oktober
Citaat van: julian op maandag 28 oktober 2013, 16:58:54
:thumbup: :thumbup:

nu nog n verslag van harskamp en belgië  :P >:-D
Zoals ik al zei via Whatsapp, voor Harskamp valt niks te maken, bijna geen foto's gemaakt. België komt eraan.  :P

Citaat van: Acido op dinsdag 29 oktober 2013, 20:42:17
Mooie foto's! Ik vind het fraai zoals je de trein in zijn omgeving portretteert in plaats van alleen de trein te fotograferen - dat voegt echt iets toe  :thumbup:
Bedankt Martijn! Dat vind ik nou ook.  ;)

Citaat van: Laurent op dinsdag 29 oktober 2013, 20:59:20
Zozo, is Bonne weer terug? :)
Inderdaad al een tijdje, zie het "verslag" op de website van CSY: http://www.csy.nl/restauratie-bonne.php


Groeten, Lesley
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 27 Oktober
Lid sinds: 2012

IK vraag, het forum antwoord.

offline
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 27 Oktober
Hoi Lesley.

Leuke foto,s voor mij zeer bekende plaatsen.

Mvg Evert.
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 15 November
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

Heemskerk

offline
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 15 November
Zo, precies op de helft van de maand een update met wat plaatjes van de afgelopen tijd.

De eerste 2 horen nog bij de vorige maand.
Op donderdag 31 oktober reed DB Schenker namelijk de hele dag door Noord-Holland met een sanditewagen om alle sporen te voorzien Sandite, het wondermiddel tegen gladde sporen. De wegsleeploc 6451 verzorgde de tractie en rond half 10 komt men langs Beverwijk op weg naar Haarlem.



's Avonds naar Haarlem gegaan. Hier staat locomotief te wachten onder de fraaie kap van station Haarlem totdat er een pad vrij is. Na een hele dag door het Noord-Hollandse gereden te hebben gaat de combi retour naar Amersfoort.




3 november even een nieuw plekje uitgeprobeerd. Ik ben er niet helemaal tevreden mee, maar toch plaats ik hem even. DB Schenker loc 1602 heeft net omgelopen op het station en vertrekt met een lange sleep kalkwagens richting het Tata Steel terrein.




Op 5 november weer naar Haarlem. Vandaag reed de Eurailscout zijn rondjes in Noord-Holland om de sporen te meten. Het UST-02 voertuig op spoor 2 wacht totdat de intercity is vertrokken.




Zaterdag 9 november was er veel bijzonders te zien op het Nederlandse spoor. Vanwege werkzaamheden tussen Utrecht en Driebergen werden de ICE's en de Nachttreinen omgeleid via Amersfoort, Apeldoorn, Zutphen en Arnhem, alwaar ze kop maakte.
In de ochtend naar de Eempolder bij Soest gegaan. De ICE 4611 passeert hier als trein 123 naar Frankfurt Hbf.




Verder reed de Heimwee Express van het Spoorwegmuseum ook nog. Het bijzondere was dat ze reden met de speciale combinatie 1200 + rijtuigen + 1300.
De eerste rit vanuit het Spoorwegmuseum richting Amersfoort werd vastgelegd bij Groenekan.



Na een halfuurtje kwam de trein weer terug.



Als laatste nog naar Den Dolder geweest en het museumkonvooi hier gefotografeerd.




En dat was hem weer voor nu.

Groeten, Lesley
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 15 November
Mooie foto's weer. Bedankt voor het plaatsen.

De combi 1200+rijtuigen+1300 heb ik overigens al vaker voorbij zien komen hier.
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 15 November
Geweldige plaatjes Lesley.
Vooral de blauwe 1200. :thumbup:

Tony
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 15 November
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 15 November
Ha! Lesley!

Hoogstwaarschijnlijk heb ik je dan gezien, en wel bij deze foto:


Volgensmij stond je op 'n ladder langs de weg. Ik zat samen met 'n vriend in een oranje kevert, haha!

Zijn mooie platen geworden, zie anders ook die van mij: klik

Mooi werk weer! :)

Groetjes Daniël
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 15 November
Kort maar krachtig: NICE!
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 15 November
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 15 November
Prachtige foto's Lesley vooral station Haarlem by night. :thumbup: :thumbup:
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 15 November
Mooie platen Lesley, die bij Beverwijk is toch best geslaagd?
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 15 November
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

Heemskerk

offline
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 15 November
Hartelijk bedankt allemaal!!  :thumbup:

Citaat van: NS-Daniel op vrijdag 15 november 2013, 17:39:23
Hoogstwaarschijnlijk heb ik je dan gezien, en wel bij deze foto: <foto>
Volgensmij stond je op 'n ladder langs de weg. Ik zat samen met 'n vriend in een oranje kevert, haha!
Ik stond in ieder geval niet op een ladder, was de hele dag onderweg en in de trein ga ik geen ladder meenemen.  :D
Je was er denk ik bij de 2e of 3e rit, toen waren wij (Myron en ik) al richting Den Dolder gegaan.


Groeten, Lesley
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 15 November
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

Heemskerk

offline
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 15 November
Citaat van: MarklinKoen op vrijdag 15 november 2013, 19:41:20
Mooie platen Lesley, die bij Beverwijk is toch best geslaagd?
Foto kan er inderdaad mee door, maar plekje is niet echt 'optimaal'. Door de bocht zie je namelijk maar 4 wagens.  ;)
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 15 November
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 15 November
Citaat van: lesley001 op vrijdag 15 november 2013, 19:54:55
Hartelijk bedankt allemaal!!  :thumbup:

Citaat van: NS-Daniel op vrijdag 15 november 2013, 17:39:23
Hoogstwaarschijnlijk heb ik je dan gezien, en wel bij deze foto: <foto>
Volgensmij stond je op 'n ladder langs de weg. Ik zat samen met 'n vriend in een oranje kevert, haha!
Ik stond in ieder geval niet op een ladder, was de hele dag onderweg en in de trein ga ik geen ladder meenemen.  :D
Je was er denk ik bij de 2e of 3e rit, toen waren wij (Myron en ik) al richting Den Dolder gegaan.


Groeten, Lesley

Hmm, wij hebben de eerste en tweede rit gezien/gefotografeerd bij Groenekan, daarna zijn we doorgegaan naar t NSM. We stonden bij de spoorwegovergang met dus die oranje kever...

Groetjes Daniël
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 26 November
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

Heemskerk

offline
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 26 November
In plaats van een hele lijst met foto's, dit keertje slecht één foto.  :P
Ik was vandaag mijn 'fotoarchief' eens aan het doorspitten en kwam ineens nog een leuk plaatje tegen. Gemaakt op 2 juli 2013, dus nog redelijk recent.

Op 1 juli 2013 werden 9 DD-AR rijtuigen van de Dijksgracht naar de Zaanstraat gebracht, bestemd voor revisie bij Nedtrain in Haarlem. Voor deze overbrenging werd eens geen V100 of een 700 van Nedtrain gebruikt, maar een wel erg interessante combinatie. Namelijk Kopbak DD-AR + 1700 + 1700 + Kopbak DD-AR.
Op 2 juli keerde deze combinatie weer terug naar de Dijksgracht, waarbij het ook meteen ter zijde werd gesteld. Hier rijdend door Amsterdam Centraal.


02-07-2013, NSR Bvk + 1724 + 1715 + Bvk by Lesley001, on Flickr

Groeten, Lesley
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 26 November
Mooi plaatje Lesley.

Tony
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 26 November
Inderdaad een vreemde combinatie. Bedankt voor het plaatsen.
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 26 November
Mooie foto en aparte combi!

(rechts valt ook watte zien ;)) Offtopic mode uit
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 26 November
Ik sluit me aan bij Wesley :-)
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 26 November
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

Heemskerk

offline
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 26 November
Bedankt allemaal!  :thumbup:

Citaat van: wesleycockerill op dinsdag 26 november 2013, 19:16:11
(rechts valt ook watte zien ;)) Offtopic mode uit
:D :D  Volgens mij wel ouder dan je denkt.  ;)

Groeten, Lesley
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 26 November
Maakt voor Wesley niet uit toch?  :D
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 26 November
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 26 November
achja, kijken mag toch? Naar Treintje  :D
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 26 November
Leeftijd is een relatief begrip jongens  ;)
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 26 November
Jááááh, Interessante dingen te zien op Amsterdam CS  :o) :D Btw, mooie foto Lesley!
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 26 November
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

Heemskerk

offline
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 26 November
Citaat van: julian op dinsdag 26 november 2013, 21:05:26
achja, kijken mag toch? Naar Treintje  :D
Citaat van: wesleycockerill op dinsdag 26 november 2013, 21:41:09
Leeftijd is een relatief begrip jongens  ;)
:mrgreen: :mrgreen:

Citaat van: Davio op dinsdag 26 november 2013, 22:16:41
Jááááh, Interessante dingen te zien op Amsterdam CS  :o) :D Btw, mooie foto Lesley!
Haha, thanks! Er valt wel redelijk vaak wat bijzonders te zien op Amsterdam, je moet het alleen even weten.  :P
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 20 December
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

Heemskerk

offline
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 20 December
Vandaag een grote update! Afgelopen 3 weken weer aardig wat foto's gemaakt. :P

Op 29 november was er een ICR stam verdwaald in de Intercity Alkmaar - Maastricht. Locomotief 1749 duwt de stam hier door Uitgeest.




De afgelopen weken worden DM'90 stellen overgebracht naar de Nedtrain werkplaats in Haarlem voor revisie. Hier zullen ze een geheel nieuwe bestickering krijgen. Daarna zullen ze nog naar werkplaats Hengelo gaan voor een motorrevisie.
Het voorste stel wordt gebruikt om alle andere stellen over te brengen. Hier staat deze klaar om het andere gereviseerde stel naar Hengelo te brengen.




Op 29 november was Sherloc bezig met het meten van de sporen rond Beverwijk en Uitgeest. Om 4 uur stond het inspectierijtuig op spoor 4 te Beverwijk om kop te maken.




7 december was de laatste dag dat de Grensland Express reed. Na een proefperiode van 3 jaar bleek dat de verbinding niet winstgevend genoeg was. Het bestickerde DM'90 stel 3436 komt op de allerlaatste dag station Hengelo binnen rijden.




Op 7 december reed ook de Blokkendoos van het Spoorwegmuseum. Er werden 2 ritten gereden tussen Lelystad en Zwolle, dit omdat vorig jaar bij de opening van de Hanzelijn de ritten niet doorgingen vanwege sneeuwval.






Op 8 december ging de nieuwe concessie van Twente in, waarbij Arriva de lijn Almelo - Mariënberg exploiteert. Zij rijden op dit traject met 2 blauwe Lint stellen. 7 december was de laatste dag voor Syntus (in opdracht van Connexxion) op dit traject.
Lint 44 gefotografeerd bij station Vriezeveen.



En Lint 45 bij Mariënberg.




Op vrijdag de 13e reed Locon een extra trein met staalwagens van Venlo naar Beverwijk (Tata Steel). Ik was helaas net te laat, maar even later kwam deze 'vreemde eend' als losse loc weer terug naar het station.




EETC reed op zaterdag 14 december voor het laatst de nachttreinen van de Watergraafsmeer naar Amsterdam Centraal. In de nieuwe dienstregeling (15 dec) voert NS dit werk zelf uit met een 1700.
Locomotief 1254 staat voor de laatste keer met Citynightline 419 op Amsterdam.




Met ingang van de nieuwe dienstregeling is er ook weer ICM materieel te vinden op station Haarlem. De stellen 4239 + 4242 rijden hier als Intercity van Dordrecht naar Amsterdam.




Op 2 december zijn 3 rijtuigen uit de Beneluxstam 4772 aangereden door een Belgische Reeks 77 locomotief te Vorst. Deze rijtuigen werden toen naar de Watergraafsmeer gebracht. Het bleek dat deze rijtuigen 19 december werden overgebracht werden naar de werkplaats Haarlem.
Hier staat Volkerrail 203-1 met de 3 rijtuigen te wachten onder de kap van Haarlem.





Groeten, Lesley
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 20 December
Wederom bedankt voor de fraaie platen :important:
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 20 December
 :thumbup: Allemaal weer topfoto's.

Dirk-Jan
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 20 December
Mooie plaatjes! (en inderdaad interessante weetjes, waar haal je die vandaan?)
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 20 December
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 20 December
Schitterende foto's en interesante verhaaltjes erbij hier wordt ik vrolijk van. :thumbup:
Re: Lesley's Grootspoor Foto's! | Update 20 December
Mooie foto s Lesley vooral de blokkendoos.

Tony