Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

lux stofzuiger

Gestart door Roy woensdag 01 mei 2013, 20:05:12

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
lux stofzuiger
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
lux stofzuiger
Vandaag mijn nieuwe aanwinsten ontvangen. Daarbij zit een lux stofzuiger. Maar klopt het, dat hier af fabriek geen decoder in zit? Kan ik hem gewoon op mijn digitale baan zetten, en gaan met die banaan? dwz. werkt ie gewoon op de 19V digitale spanning? (en dus ook niet aan-en-uit te zetten)

Roy
Re: lux stofzuiger
Edwin
gast

Re: lux stofzuiger
Roy,

Ligt denk ik aan de versie die je hebt. Die van mij heeft wel een decoder. Als ik het zo zie op de site zal het verschil zijn dat die van jou dan altijd op vol vermogen zuigt. Met decoder kun je hem ook uitzetten en minder hard laten zuigen. Dus die hoef je niet steeds van je baan te halen als je hem niet gebruikt.
Re: lux stofzuiger
Lid sinds: 2010

offline
Re: lux stofzuiger
Hangt inderdaad van de versie af. Toen ik mijn bestelling plaatste heb ik wel speciaal om de digitale versie moeten vragen.
Re: lux stofzuiger
Wasmi
gast

Re: lux stofzuiger
Ik heb er ooit zelf een decoder ingezet, die ook m'n slijpwagen aan en uit kan zetten
Re: lux stofzuiger
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: lux stofzuiger
het is de 8810.
Re: lux stofzuiger
Lid sinds: 2010

offline
Re: lux stofzuiger
ik zou de faktuur al moeten opzoeken om het nummer van de mijne zeker te weten want dat staat niet op de doos noch wagons. Als ik zo snel op hun website kijk zou ik dan de 9620 hebben. De 8810 is inderdaad zonder decoder. Met decoder is het de 8820.
Zoals Edwin al zei zou het geen probleem mogen zijn deze op je rails te zetten. Hij zal enkel, zodra je hem op de rails zet, met vol vermogen aan het werk gaan.
Re: lux stofzuiger
Aliebengalie
gast

Re: lux stofzuiger
Roy.
Hoop voor je , dat je je schroefjes goed vast hebt gedraaid..... :D :D :D

Heb zelf de Depol , maar zou niet graag willen dat ie op vol vermogen zuigt.....dat maakt me een herrie.
Ben dus blij dat ik hem zelf kan regelen , zal zeker ook de levensduur van het materiaal verlengen als je er een decoder inbouwt.

(het is tenslotte een gelijkstroom versie , daar ligt de spanning gemiddeld wel lager dan bij 3 rail).
Bij Depol dan he. Ik weet dus niet of die van jou al ev aanpassing heeft voor de hogere spanning.

Heel veel suc6 en plezier ermee.

Mvg: Alex
Re: lux stofzuiger
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: lux stofzuiger
OKe, maar het zou wel moeten kunnen?

een decoder inbouwen kan altijd nog. of gewoon een potmetertje?

Roy
Re: lux stofzuiger
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: lux stofzuiger
Ik ken de artikelnummers niet uit mijn hoofd, maar de laatste versie heeft een vrij stille motor en een bewegingssensor.
Ombouwen naar digitaal is dan niet nodig
Re: lux stofzuiger
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: lux stofzuiger
zojuist even de stofzuiger op de baan gezet, en ik vind het qua herrie nog wel meevallen. Het is natuurlijk geen mooi stoomlocgeluid, maar ik was ook niet van plan, om hem dagelijks te laten rijden.

iig iedereen bedankt voor zijn hulp.

Roy