Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Koploper voor op de lgb rails

Gestart door ns-lgb zaterdag 04 mei 2013, 16:29:49

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Koploper voor op de lgb rails
2 weken geleden is eindelijk de lang verwachtte koploper vrij gegeven. Hij is 3 delig , meer dan 3 meter lang en digitaal.
Samen met de maker, hebben we er 80 pola poppetjes in gedaan.
Hij heeft wel r5 bochten nodig, wil je hem mooi door de bochten laten glijden. Kan al vanaf r2, maar dat staat niet.
Re: Koploper voor op de lgb rails
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Koploper voor op de lgb rails
Is dit volledig zelfbouw, of een kit? ben totaal niet thuis in de lgb-wereld, maar dit is wel erg gaaf!

Roy
Re: Koploper voor op de lgb rails
De locs zijn zelfbouw.
De container wagons op de achtergrond zijn van usa trains.
Maar de locs zijn allemaal zelf bouw. Wordt in kleine oplage gemaakt in Nederland.
Re: Koploper voor op de lgb rails
lgbmarklintrein
gast

Re: Koploper voor op de lgb rails
Hallo Robin,


Mooi gemaakt de koploper, veel plezier er mee.


Groetjes Eugene.
Re: Koploper voor op de lgb rails
Even update wbt deze topic. Vorige jaar april is deze loc in onze club ruimte gestolen. Dus mocht u hem nog na april 2014 hebben gezien, svp even met mij contact opnemen.
Daarnaast is er toen ook een gele hondekop van de firma Stoom en Spoor gestolen en meerdere ICK wagons.
We zijn nu onderhand een jaar verder en tot op de dag van vandaag, nooit meer wat vernomen of gezien. We vermoeden dat deze locs bij iemand in een vitrine staan. Dus komt u bij andere trein fans, wie weet valt het u dan opeens op.
Wilt u meer weten, neem gerust contact met mij op. Alvast bedankt.
Re: Koploper voor op de lgb rails
misschien is het handig dat je aangeeft wel lok en verdere specificaties van de modellen!
en ik vond dat HO al veel ruimte inneemt,hiermee heb je wel een sporthal nodig als je een leuk baantje wilt maken :D
Re: Koploper voor op de lgb rails
Wbt specificaties. Van deze schaal is maar 1 koploper gemaakt met poppetjes erin. Zelf poppetjes eruit of in doen is niet mogelijk. Dat moet de firma die hem heeft gemaakt zelf doen.
Van de hondekop zijn er maar 10 gemaakt maar alleen bij die van ons zaten poppetjes. Zelf erin maken is niet mogelijk. Dat moet gedaan worden door de firma die de lok maakt.
Van de ICK wagons zijn er in totaal rond de 50 gemaakt. Maar alleen voor ons zijn toen ook eerste klasse types gemaakt met een dun geel lijntje. Dus ook uniek.

Wbt die sporthal. Zoiets hebben we dan ook!

Wij hebben dit hoofdstuk afgesloten.
Maar wie weet komt het nu opeens spontaan te voorschijn, wanneer er minder naar gezocht wordt.
Daarom brengen we het nog een keer onder de aandacht.
Re: Koploper voor op de lgb rails
update. Via via heb ik toch een koploper voor lgb kunnen verkrijgen. Blijkbaar heeft ooit de maker toen meerdere modellen gemaakt, na mijn oplevering. Dus gelukkig kon ik na de inbraak nu toch weer een koploper tot mijn collectie krijgen. En omdat de vorige keer ze het midden stuk hadden laten staan, heb ik dus nu een 4delige koploper.
Nu is mijn vraag aan de kenners. Kan dat. Want deze beide tussen stukken zijn het zelfde wbt indeling. Maakt dat uit in praktijk. Het oogt wel heel cool zo 4 stukken achter elkaar van meer dan 1 meter per stuk.  Laat me maar weten.
Re: Koploper voor op de lgb rails
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Koploper voor op de lgb rails
Koploper viertjes zijn in werkelijkheid ook aanwezig. Alleen de prototypes waren dacht ik drietjes. Of de indeling van de tussenbakken gelijk is durf ik dan weer niet te zeggen.
Re: Koploper voor op de lgb rails
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: Koploper voor op de lgb rails
De drietjes hebben een AB tussenbak, de viertjes een losse A en (m)B bak.

Zie hier meer technische gegevens
Re: Koploper voor op de lgb rails
Er zijn nog altijd drietjes en viertjes. De drietjes zijn de nummers 4011 t/m 4097 en de viertjes zijn de nummers 4201 t/m 4250. De viertjes zijn omgebouwde drietjes waar een extra rijtuig tussen is geplaatst die ook is voorzien van 1 tractie installatie. Tevens is die bak alleen voorzien van tweede klas en is de originele tussenbak  omgebouwd naar enkel 1ste klas. Voor de rest zijn de verschillen niet zo heel groot (op wat technische details na (ik werk dagelijks met die dingen ;) )
Re: Koploper voor op de lgb rails
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Koploper voor op de lgb rails
Dat tweede is niet waar Jan Willem. De koploper viertjes zijn direct als viertje geleverd (en waren ook direct bij aflevering voorzien van een magneetrem, bij de drietjes pas later geplaatst).