Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Halling RET Citadis tram

Gestart door Aliebengalie donderdag 02 mei 2013, 18:48:10

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Halling RET Citadis tram
Aliebengalie
gast

Halling RET Citadis tram
Zijn er mensen die deze mooie tram in hun bezit hebben , en nog mooier zou zijn dat ze hem toevallig hebben omgebouwd naar 3 rail.
Mijn vrouw vind hem namelijk erg mooi , en is te koop met en zonder motor.
Maar ik wil hem uiteraard met motor.

Ben erg benieuwd naar leden die hem ook hebben.
Heb intussen ook de beschrijving van Chris in het Groterdam gelezen over dit treinstel.
Zie:

http://www.hetgroterdamproject.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=341:halling-ret-citadis-tram&catid=56:halling&Itemid=108

Mvg: Alex
Re: Halling RET Citadis tram
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Halling RET Citadis tram
Alex, dat zou wel eens een moeilijke klus kunnen worden. Bij de trams is o.a. het wielstel dusdanig klein en laag, dat ik vermoed, dat je er niet een sleper onder krijgt.
Eventueel zou je de bovenleiding als "derde rail" kunnen gebruiken.

Gr.  Charlie
Re: Halling RET Citadis tram
Is een mooi tramstel, maakt ( zoals al mijn halling trams) redelijk kabaal maar rijdt mooi en kan langzaam. Een sleper onderzetten gaat niet lukken omdat over een k-rail wissel de onderkant van de draaistellen de piko's al raakt.

Ik heb een gelijkstroom trambaantje. Ze rijden in het echt ook niet op treinspoor. ;).

Groet René
Re: Halling RET Citadis tram
Dankjewel Charlie en René.
Ik denk dat ik er dan maar vanaf moet zien.

Heb geen ruimte voor een aparte tram baan.
En boven leiding daar ga ik zeker niet aan beginnen voorlopig......

Jammer , vind het een schitterend model . maar om hem dan zo maar in een hoekje te plaatsen is ook weer zo zonde..

Heb wel al 1 tram van Roco Karlsruhe. Daar zal ik het dan maar mee moeten doen.

Mvg: Alex