Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Dag/Nacht Schakeling, weer wat nieuws erbij

Gestart door Looney Tunes maandag 29 april 2013, 16:49:09

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Bouw Dag/Nacht Schakeling, Resultaat online - Filmpjes
Citaat van: Looney Tunes op maandag 17 maart 2014, 23:12:57
Veel kijkplezier, en mochten er vragen zijn dan hoor ik het wel en ben zeer benieuwd naar de reacties. :)
Ik hou het kort: :thumbup: :thumbup: :thumbup:.
Hartstikke mooi dat je presentatie goed verliep :thumbup:.
Re: Bouw Dag/Nacht Schakeling, Resultaat online - Filmpjes
wow John,dit ziet er echt goed uit...Ben erg benieuwd naar het verloop van het geheel.Hoe en wat met de printplaten enz enz..ik ben een leek op dit gebied,maar kant en klare software en/of printplaten weet ik wel te gebruiken.Ik volg je draadje al geruime tijd met volle bewondering.

groetjes Huib.
Re: Bouw Dag/Nacht Schakeling, Resultaat online - Filmpjes
en nu vermarkten en in productie nemen! heb je daar plannen voor?

Walter
Re: Bouw Dag/Nacht Schakeling, Resultaat online - Filmpjes
Mooi resultaat! Echter mis ik eigenlijk wel de functie om het via DCC aan te sturen.

Verder komt er waarschijnlijk over een tijdje ook een dag/nacht schakeling in de winkels.

Citaat van: ronaldk op maandag 29 april 2013, 19:19:36
Karst Drenth heeft het anders opgelost (Digitale Pendelbaan: Ledstrips aan sturen en Digitale Pendelbaan: Leds aan sturen Filmpje): Direct via DCC aansturen. Dus via een wisselcommando kan je dan van programma wisselen :) Deze oplossing gaat mogelijk ook in de nabije toekomst via de winkels te krijgen zijn.
Re: Bouw Dag/Nacht Schakeling, Resultaat online - Filmpjes
Bedankt voor de reactie. :)
@Gerard, ik ben zelf ook blij hoe het gegaan is, moet alleen nog even het cijfer afwachten, maar dat zal welgoed zitten denk ik.

@Huib, leuk om te lezen, hoe de printplaten precies werken wil ik binnenkort wel uitleggen, maar daar moet ik dan even goed voor gaan zitten. Hoe bedoelt u alleen het verloop, moet ik dat interprenteren als hoe het systeem van dag naar nacht gaat enz?

@Walter, als er een redelijke interesse in is wil ik wel eens kijken wat productie gaat kosten (en zo aan de reacties te lezen is dat er wel, dus daar zal ik zeker even naar kijken).

@Wijbe, DCC valt heel eenvoudig via een wisseldecoder te implementeren. Zelf heb ik echter er geen behoefte aan (ik rij voornamelijk analoog) en om de kosten te drukken heb ik dit ook niet direct op de printen uitgevoerd.
Verder zijn er al bepaalde dag/nacht schakelingen op de markt, maar vaak tegen hoge prijzen. En er zijn ook meerdere modeltreinmerken, dus waarom zou dit niet de markt op kunnen...

Gr, John
Re: Bouw Dag/Nacht Schakeling, Resultaat online - Filmpjes
John,

Gefeliciteerd met het mooie resultaat. De kleuren zijn prachtig, persoonlijk vind ik de overgangen wel erg snel gaan maar dat is ongetwijfeld aan te passen! Mooi gedaan :thumbup:.

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re: Bouw Dag/Nacht Schakeling, Resultaat online - Filmpjes
Hallo Dennis,

Dankje, de tijden zijn inderdaad in te stellen.
CiteerTijden instelbaar via een menu (Van dag naar nacht en v.v. max 12 min en 48 sec / dag of nacht max 18 uur en 12 min)
Nu staat het ingesteld op 45 seconden en 45 seconden, met name om te zorgen dat het duidelijk te zien is wat er gebeurd en dat het filmpje niet uren duurt. :-)

Gr, John
Re: Bouw Dag/Nacht Schakeling, Resultaat online - Filmpjes
Perfect! Zo'n resultaat hoop ik ook te bekomen...
Ga je software opensource maken of niet?

groeten Dylan
Re: Bouw Dag/Nacht Schakeling, Resultaat online - Filmpjes
Hoi John,met het verloop van het geheel bedoel ik het op de markt brengen van je product en het ingebruik nemen op mn spoorbaan.

groetjes Huib.
Re: Bouw Dag/Nacht Schakeling, Resultaat online - Filmpjes
Hallo heren,

@Dylan, dat hoop ik ook voor je, de software zal ik denk ik niet opensource maken, maar voor vragen ben ik altijd te vinden.

@Huib, op die manier, daar moet ik nog even precies naar gaan kijken.

Gr, John
Re: Bouw Dag/Nacht Schakeling, Resultaat online - Filmpjes
Ik zal de soorten printen nog even uitleggen:

Hoofdprint
Via deze print is het geheel aan te sturen, en is alles dus te schakelen. Het systeem kan automatisch draaien, handmatig van dag naar nacht gaan of van nacht naar dag of van dag naar dag en nacht naar nacht.
Er zijn 6 delen volledig aan te zetten voor bv. het testen van de verlichting in die groep.
Op het aangesloten LCD display valt te zien in welke fase het systeem zit, en welke delen aanstaan.
Tijden instelbaar via een menu (Van dag naar nacht en v.v. max 12 min en 48 sec / dag of nacht max 18 uur en 12 min), denk dat ik hier echter 12 min voor beide)
Werkt op 12VDC

Deelprinten:
Werken het best op 15VDC, elke uitgang is 500mA, en er valt te kiezen 5VDC of +-10-16VDC. (Varieert afhankelijk van de voedingsspanning)

Deelprint Huis
Deze print stuurt 16 uitgangen aan, bij dag max 2 aan, bij nacht max 4, tijdens de scherming allemaal. Dit gebeurt geheel willekeurig.

Deelprint Straat
Deze print heeft 8 uitgangen voor 'straatverlichting' en 8 voor 'parkverlichting'. Deze gaan tijdens de schemering aan, en bij de dageraad uit. De 'straatverlichting' brand langer dan de 'parkverlichting'.

Ledstripprint
Deze print kan een RGBW (of een RGB en losse W) led strip aan sturen waardoor de ruimteverlichting langzaam van wit daglicht via avondrood bij een diep blauwe nacht komt en dan weer via de dageraad bij wit daglicht komt.
Ook zal het mogelijk zijn om de kleur van de ledstrips deels te corrigeren (Als er voldoende animo voor is), want niet elke ledstrip geeft bij dezelfde spanning een gelijke kleur.
Werkt op 12VDC




Momenteel ben ik bezig om de printplaten voor de hoofd- en deelprint wat te verbeteren.

Als voorbeeld v1:


En de vernieuwde versie:





Verder ben ik aan het kijken naar het samenstellen van bouwpakketten voor anderen.

Als je interesse hebt, laat dit dan even per PB of email weten, en vragen wil ik via die weg ook beantwoorden.
Re: Bouw Dag/Nacht Schakeling, Resultaat online - Filmpjes
Ziet er goed uit John. Ben benieuwd hoe het er op een wat grotere treinbaan uit gaat zien.
Re: Bouw Dag/Nacht Schakeling, Resultaat online - Filmpjes
Hoeveel Ampère kunnen je printen leveren richting de ledstrips uitgangen?
Re: Bouw Dag/Nacht Schakeling, Resultaat online - Filmpjes
@Edwin, je bent niet de enige :) B)

@Wijbe, 5A per kleur, valt echter simpel te verhogen naar een hogere stroom.
Re: Bouw Dag/Nacht Schakeling, Resultaat online - Filmpjes
Hallo Allemaal,

Ik wacht het even tot het weekend af of er nog interesse is (zie 1 na vorige bericht van me) zo niet dan denk ik dat de info in dit topic niet meer geupdate zal worden.

Gr, John
Re: Bouw Dag/Nacht Schakeling, Resultaat online - Filmpjes
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Bouw Dag/Nacht Schakeling, Resultaat online - Filmpjes
Ik lees dit draadje vandaag voor het eerst door. Misschien komt het omdat ik geen lichttechnicus ben, maar ik heb hier nog nooit over nagedacht. Toch was ik als kind verrukt van het diorama van Heimans (Artis), waar het zelfde kon. Nooit eraan gedacht om dit op een treinbaan ook te willen.

Maar het is schitterend hoe je het hebt opgelost.
Re: Bouw Dag/Nacht Schakeling, Resultaat online - Filmpjes
Hallo Jan Willem,

Bedankt voor je reactie, ik denk dat sommige modelbouwers wel over dit soort schakelingen hebben nagedacht, maar het benodigd natuurlijk wel elektronische kennis om dit te realiseren.
En het voordeel van mijn lichttechnische achtergrond is het feit dat je daar weet hoe je leds kan aansturen, kleurenmenining en dimmen enz. vandaar dat ik vrij snel op passende kleuren uitgekomen ben.

Gr, John
Re: Bouw Dag/Nacht Schakeling, Resultaat online - Filmpjes
Jullie zullen wel denken, project werkt dus het is klaar. Diegene moet ik teleurstellen. :P
Want tussen het leren van de CE's door heb ik een testprintje in elkaar gezet, waarmee ik kan zien of de signalen goed verzonden worden.



Als m'n examens afgelopen zijn hoop ik verder te kunnen met het programmeren van de kleurcorrectie voor de ledstrips, en als dat gebeurt is dan is alles zoals het nu in m'n hoofd zit.

Gr, John
Re: Bouw Dag/Nacht Schakeling, Resultaat online - Filmpjes
Ziet er net uit die print  :P

groeten Dylan
Re: Bouw Dag/Nacht Schakeling, Resultaat online - Filmpjes
Haha, ja hé  :D

Gr, John
Re: Bouw Dag/Nacht Schakeling, Resultaat online - Filmpjes
Zo, de examens zijn allang weer afgelopen, de vakantie is ook al voorbij, mijn nieuwe opleiding is gestart en de eerste tentamens heb ik ook weer achter de rug (en de nieuwe ronde staat alweer voor de deur). 

En ondanks dit alles werkt de schakeling nogsteeds. :) Al is er niet veel verdere voortgang in het project. Momenteel ben ik buiten mijn studie om bezig om te kijken of ik de kleurcorrectie kan toevoegen en als dat gebeurd is dan is de schakeling geheel naar mijn zin (op het ogenblik tenminste, want er zijn altijd gimmicks die het beter zouden kunnen maken).

Al zit ik met de kleurcorrectie even met het probleem hoe ik 4x een 8-bit resolutie kan gaan gebruiken, i.v.m. de limitaties van de gebruikte chip. Maar ik denk dat ik hiervoor al een oplossing heb.

Ik zal jullie weer op de hoogte gaan houden, want ik denk dat er binnenkort wel weer een update aan gaat komen. En mocht dat naar tevredenheid zijn dan zal ik weer gaan peilen of er nogsteeds interesse voor is. (voor een student is een extra zakcentje namelijk nooit verkeerd ;))

Gr, John
Re: Bouw Dag/Nacht Schakeling, Resultaat online - Filmpjes - (Gastendag?!)
Ik ben weer wat verder; Ik heb momenteel de inputs signalen van de kleurcorrectie (dus 4x potmeter), aan de praat. Binnenkort dus verder om te kijken of ik ook de kleuren echt aangepast kan krijgen.
Stukje bij beetje komen er dus telkens meer verbeteringen/extra functies bij.

Verder zal ik misschien het diorama dat in dit topic staat misschien meenemen naar de gastendag, zodat jullie het IRL kunnen zien, mede omdat ik hierover vorig jaar een demo heb gegeven.

Mocht er meer duidelijk zijn dan horen jullie het wel weer.

Gr, John
Re: Bouw Dag/Nacht Schakeling, laatste verbeteringen...
Hallo Allemaal,

Helaas kregen we het niet voor elkaar om het diorama mee te nemen naar de gastendag, maar dit weerhoudt me er niet van om verder te gaan.

Onderstaand even de tekst uit het openingsbericht betreffende de ledstripprint

Citaat van: Looney Tunes op maandag 29 april 2013, 16:49:09
Print voor ruimteverlichting:

- Kan RGB en witte ledstrip aan sturen (RGB simuleert de verschillende kleuren licht)
- Kleur fade geleidelijk om. 
- Eventueel kleurcorrectie (Wordt nog geprogrammeerd, maar hangt ook af of er vraag naar is, want voor mezelf vind ik de kleur zo prima.)
- Eventueel mogelijkheid om te schakelen tussen RGB, W of RGB en W ledstrip. (Zodat de kleur ook goed uitkomt.)

Zoals hier te lezen is staan er 2 punten die ik eventueel wilde implementeren. Daar ben ik nu mee bezig (je moet tenslotte wat doen :P)
Ik hoop dat eind van de maand wel zover te hebben dat het werkt (los nu wel, nog alleen ff samen testen).
Ik hou jullie op de hoogte  :thumbup:

Gr, John
Re: Bouw Dag/Nacht Schakeling, ledstripprint verbeterd
Zo,

Het heeft weer even moeten duren, maar hierbij volgt de eerste foto van de verbeterde ledstripprint.
Deze heeft zoals gezegd de kleurcorrectie.



Ter vergelijking hieronder de oude versie:

Re: Bouw Dag/Nacht Schakeling, ledstripprint verbeterd
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Bouw Dag/Nacht Schakeling, ledstripprint verbeterd
Leuk dat je dit steeds verder ontwikkeld John, het wordt steeds proffesioneler  :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Bouw Dag/Nacht Schakeling, ledstripprint verbeterd
Dat ziet er netjes uit John, ben benieuwd hoe het verder ontwikkeld inderdaad , misschien een idee om er tzt een omhulsel omheen te laten printen ? of iets anders ter bescherming.
Re: Bouw Dag/Nacht Schakeling, ledstripprint verbeterd
Bedankt voor de reacties Peter en Hans!

Peter, Ik vind het wel leuk om het door te blijven ontwikkelen, wie weet heeft dat later nog nut.
Hans, Ik ben het nu niet van plan, maar het zou altijd kunnen ja.

Momenteel hoop ik het geheel gewoon z.s.m. naar mijn tevredenheid werkend te gaan krijgen. Zodra deze print werkt is dat wel zover dat ik kan zeggen dat ik dat ben. De verbeteringen aan de Hoofdprint stellen namelijk niet erg veel voor (alleen de print opnieuw routen).

Gr, John
Re: Bouw Dag/Nacht Schakeling, Interessepeiling!
Goedemiddag Allemaal,

Ik heb vanochtend via de nieuwsbrief een bericht verspreid om te kijken of er interesse zou zijn in deze schakeling.
Mocht u niet geabonneerd zijn op deze nieuwsbrief maar wel graag meer info willen ontvangen over de schakeling en wat de voorlopige prijzen zijn, stuur dan een mail naar dagennachtinmodel[at]gmail[punt]com of een PB naar me en dan stuur ik u graag deze info toe.

Gr, John
Re: Bouw Dag/Nacht Schakeling, Interessepeiling!
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Bouw Dag/Nacht Schakeling, Interessepeiling!
Niet interessant, omdat er een serieus product is die een stuk goedkoper is dan die van jouw.

Alleen jouw printen kosten al ?60,- + ?65,- ?75,- Totaal van ?200,-! Dan komen er nog eens aanvullende kosten overheen om het een en ander in elkaar te laten solderen. Ledstrips bestellen etc.

Terwijl Digikeys een complete set inclusief voeding en ledrollen (Die bij jouw nog ontbreken) voor ?125,-. En dan heb een serieus plug & play product. Neem hier maar eens een kijkje
Re: Bouw Dag/Nacht Schakeling, Interessepeiling!
Hier wil ik dus even op reageren:

Om te beginnen werkt mijn schakeling heel anders!
Diegene die jij noemt kan alleen ledverlichting boven de baan aansturen, de mijne ook straatverlichting en verlichting in huisjes.

Als je echter hetzelfde zou willen als het door jou genoemde product heb je 1 hoofdprint en 1 ledstripprint nodig. dan ben je (prijzen ovb, en worden zo goedkoop mogelijk gehouden) 135? kwijt (ex ledstrips). Terwijl de jouwe dan 190? kost.

Dus daar is al een besparing...

Verder is m.i. het voordeel dat mijn product dus ook (random) huisverlichting aan en uit schakelt, wat die van hun NIET kan.

Just my 2 cents...
Re: Bouw Dag/Nacht Schakeling, Interessepeiling!
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Bouw Dag/Nacht Schakeling, Interessepeiling!
Hoe kom je bij ?190,-?
Re: Bouw Dag/Nacht Schakeling, Interessepeiling!
?110 voor de set + ?80 voor de uitbereidingsset
Re: Bouw Dag/Nacht Schakeling, Interessepeiling!
Nee dat klopt niet. Het is ?109,95 voor een complete startset, zelfs inclusief rgb-strips en voedingen erbij! Ter vergelijking met jouw prijs voor dezelfde functie: ?210,- (dit gaat om aansturing + twee keer RGB strip drivers). En dan heb je bij jou nog niet eens ledstrips erbij én moeten mensen zelf nog de boel in elkaar solderen. Dit is dus belachelijk duur, helemaal omdat Digikeijs een merk is en jij niet. Daarnaast heb ik het nog niet gehad over de vele extra mogelijkheden die de Digikeijs biedt, namelijk volledige samenwerking met zowel de digitale baan (DCC), als de computer om alle mogelijke dingen in te stellen.

En dan wat jouw inziens 'het voordeel' van je 'product' is: het random kunnen schakelen van huis- en straatverlichting. Dat is inderdaad het enige voordeel van je printjes, alleen kan dat dan weer niet digitaal.

Ik vond dit altijd een leuk projectje om te volgen, maar als product gaat dit niet werken ben ik bang. Als ik zo naar je prijzen kijk, vraag je minstens 5 keer je inkoopprijs! Als dat niet het geval is, zou ik je ontwerpen echt eens na gaan kijken, want dan zijn je inkoopprijzen te hoog. In ieder geval zijn je verkoopprijzen veeel te hoog, al helemaal voor een forum als deze! Ik zou je echt adviseren om óf dit als hobbyproject te blijven zien - het was tenslotte begonnen als profielwerkstuk - , óf om je ontwerpen zodanig aan te passen dat ze ook haalbaar zijn wat betreft functies én prijzen.

Groeten,

Rauke
Re: Bouw Dag/Nacht Schakeling, Ik blijf doorgaan...
Op de achtergrond blijf ik doorgaan,
Deelprint SMD (test)versie:


Re: Bouw Dag/Nacht Schakeling, Ik blijf doorgaan...
Lid sinds: 2009

Vooral voor de technische kant.

offline
Re: Bouw Dag/Nacht Schakeling, Ik blijf doorgaan...
Zeer nette print !
Fijn dat je blijft doorzetten met dit project ! Ik heb ook veel interesse in de aansturing van Digikeijs maar zoals je zelf al zegt mist de straatverlichting- en huisjessturing. En dat wil ik er echt wel bij. Ik blijf je project dus volgen !  :thumbup:
Re: Bouw Dag/Nacht Schakeling, Ik blijf doorgaan...
Ik zie dit project voor het eerst.
Interessant!
Ga je de schema's en software publiek maken?
Of hou je dat voor jezelf wat ik respecteer.
Re: Bouw Dag/Nacht Schakeling, Ik blijf doorgaan...
Bedankt voor de lovende woorden heren  :thumbup: :thumbup:

@Maxim, dat vind ik dus ook het nadeel van hun systeem, nu is het gewoon een dure manier om ledstrips te besturen.
@Manspcb, ik hou het gezien de ontwikkelingskosten die ik gehad heb voor mezelf. Aansluitschema's zal ik echter wel meesturen als ik het zou verkopen.
Re: Bouw Dag/Nacht Schakeling, Ik blijf doorgaan...
Lid sinds: 2009

Vooral voor de technische kant.

offline
Re: Bouw Dag/Nacht Schakeling, Ik blijf doorgaan...
Hetgeen wat het dichtste bij jouw 'uitvinding' komt is 'Natural Light Simulator' http://www.n-l-s.tk/
Zij hebben de RGB sturing, Straatverlichting en huisjesverlichting schakelbaar. Enkel de 'random uit en aan gaan' van de huisjesverlichting mist dan nog. Is het niet mogelijk deze module apart door te ontwikkelen ?
Re: Bouw Dag/Nacht Schakeling, Ik blijf doorgaan...
Hallo Maxim,

Ja, die komt in de buurt, echter gaat de straatverlichting bij mij in 2 delen aan en zoals je zelf al zegt het random aan en uit gaan.
Hun module doorontwikkelen heeft weinig nut voor me, gezien in het stadium van mijn eigen schakeling, en tevens het feit dat hun relais gebruiken voor de huis/straatverlichting. (En ik 2x 8 stuk darlington IC)
Waarbij dat relais natuurlijk alles in 1x 'plat' legt, en ik mijn 16 uitgangen individueel kan schakelen.
Re: Bouw Dag/Nacht Schakeling, Ik blijf doorgaan... nieuw pcbdesign
Zo, weer even een update:

De print uit mn vorige bericht doet zn werkt zoals verwacht. :)

De hoofdprint heb ik nu ook omgezet naar SMD. En de PCB designs weggestuurd naar China. Geniet niet mn eerste voorkeur (doe liever zaken met een bedrijf in NL/DE) maar gezien het verschil in kosten wil ik wel eens kijken wat hun d'r van gaan maken. Mocht het naar m'n zin zijn dan kan ik het geheel toch aantrekkelijker gaan aanbieden.

Volgende stap is dan ook afwachten tot dit in huis is, en ook eens kijken of hoe de laatste print in SMD uitgevoerd kan worden.

Onderstaand een foto van beide printen.



Re: Bouw Dag/Nacht Schakeling, Ik blijf doorgaan... nieuw pcbdesign
De prijs voor PCB's is bij de Chinezen een heel pak lager dan hierbij ons.
Ze zien er netjes en ordelijk uit!

Groeten,
Dylan
Re: Bouw Dag/Nacht Schakeling, Ik blijf doorgaan... nieuw pcbdesign
Hey Dylan,

Ja, m'n portemonnee vond deze bestelling leuker :P
Ik heb geprobeerd om het design zo duidelijk mogelijk te maken, vind zelf wel dat het goed gelukt is.
Het is nu gewoon even afwachten tot ze binnen zijn.

Gr, John
Re: Bouw Dag/Nacht Schakeling, Ik blijf doorgaan... nieuw pcbdesign
Re: Bouw Dag/Nacht Schakeling, Ik blijf doorgaan... nieuw pcbdesign
Hallo Eduard,

Dat ziet er best leuk uit, zei het niet dat mijn deelprint ongeveer dat doet, alleen dan met de fase van het systeem mee :D
Tevens heb ik 16 ipv max 8 uitgangen. En het feit dat er bij dag en nacht minder lampjes aanstaan dan tijdens de schemer/ochtendgloren.

Gr, John

PS: Misschien handig om te vermelden dat het je eigen webshop is ;)
Re: Bouw Dag/Nacht Schakeling, Ik blijf doorgaan... nieuw pcbdesign
Hallo

Ik ben nieuw op dit forum en zie dit draadje.Wat op het verlanglijstje staat is starten met een dag / nachtschakeling . :D
Niet met TL lampen maar met Leds.
Nu kan ik alles nog prima plaatsen zonder mij in bochten te moeten wringen.
Mijn oog was op de N-L-S  (www.n-l-s.tk) gevallen wat prijs en mogelijkheden betreft.
Een print voor 60? is wel te doen. Wat is de kost prijs van de print van Looney tunes? Zag verschillend prijzen/printen staan .Of is het de bedoeling dat het 1 print wordt.Wanneer zal deze verkocht worden?

Frans
Re: Bouw Dag/Nacht Schakeling, Ik blijf doorgaan... nieuw pcbdesign
Hallo Frans,

Leuk dat je opzoek bent naar een Dag/Nacht schakeling en dat je m'n draadje gevonden hebt.
Mijn systeem bestaat inderdaad uit meerdere printen, zie het 1e bericht om te zien wat ze allemaal doen (zal deze binnenkort eens updaten met wat foto's). Het is (dusver) niet de bedoeling deze samen te voegen.
Wat de prijzen worden kan ik nog even niet zeggen, ik wacht zoals bovenstaand de lezen is op een lading PCBs uit China, als deze bevallen kan ik aan de hand hiervan de prijs uitrekenen. Ik hoop dit over een week of 2 wel te kunnen doen (Mits de Chinezen en post meewerken). De hoofdprint en deelprinten kunnen hierna dan beschikbaar zijn, de ledstripprint ben ik achter de schermen ook hard aan bezig om te zorgen dat deze grotere stroom kan schakelen en de print kleiner wordt (=goedkopere PCB).

Dus nog even (1 á 2 weken) geduld a.u.b. :D

Gr, John
Re: Bouw Dag/Nacht Schakeling, Ik blijf doorgaan... nieuw pcbdesign
En ook even het nieuwe ontwerp van de ledstripprint:



De andere pcbs zitten nu ergens tussen China en hier, zodra deze binnen zijn laat ik weer van me horen :D

Gr, John
Re: Bouw Dag/Nacht Schakeling, Ik blijf doorgaan...Nieuwe print klaar :)
Vandaag zijn de printjes binnen gekomen en ik heb net de eerste hoofdprint in elkaar gezet (vlek rond de chip komt door de flits).
Binnenkort deze dus even testen en ook een deelprint solderen en testen of die (ook) gaat werken. :)



Gr, John
Re: Bouw Dag/Nacht Schakeling, Foto's van nieuwe printen :) en nieuws
En het bewijs dat die print ook werkt: (LCD moet een maatje groter zijn, maar die had ik niet meer op voorraad.)



En de deelprint:



Deze week zal ik ook via de nieuwsbrief van het forum een mailing versturen incl de nieuwe prijzen, dus mocht iemand geïnteresseerd zijn meld je dan aan via deze link.
Re: Bouw Dag/Nacht Schakeling, Foto's van nieuwe printen :) en nieuws
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Bouw Dag/Nacht Schakeling, Foto's van nieuwe printen :) en nieuws
Knap John, ik doe het je niet na.
Ondanks dat ik geen verstand van elektronica heb ziet het er professioneel uit.


Mvg,

Peter Degeluidsman