Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

zelfbouw containers

Gestart door erik maandag 29 april 2013, 15:31:42

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
zelfbouw containers
http://www.igshansa.de/igsorg.html
kies links in het menu dowload/engels

daar staan 100 gratis zelf bouw containers in ho en en schaal

ik hoop dat jullie er wat aan hebben
Re: zelfbouw containers
70 mensen gezien en geen 1 die zegt bedankt Erik of leuk.
Zonde van de moeite dus.
Re: zelfbouw containers
Lid sinds: 2012

een kleine treintje vervult grote wensen

offline
Re: zelfbouw containers
Sorry Erik waarder bericht is inderdaad iets minder persoonlijk maar had gisteren haast 8o
In iederegeval toch hier een compliment
Bedank Erik :D

Mvg
Frank
Re: zelfbouw containers
Ik schrijf: "Bedankt Erik & wat leuk"
Tevreden?
Verwacht niet altijd response van je onbaatzuchtige mededelingen... :idea:
Re: zelfbouw containers
Bedankt, Erik.  Leuk dat je deze link even met ons deelde.
Sorry dat niet iedereen super enthousiast is, maar de link komt voor de 9de keer nu voorbij.   (heb even de zoekfunctie gebruikt).

Niet iedereen leest ook meteen alle nieuwe berichten natuurlijk.  Daar kan soms  wat tijd over gaan.
Re: zelfbouw containers
He gaat me ook niet om een 1000 reactie s maar een beetje waardering kan geen kwaad.
Tenminsten zo heb ik mijn opvoeding genoten.
Re: zelfbouw containers
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: zelfbouw containers
Sorry dat ik niet reageerde ben al een week bezig om containers te maken via deze link welke in een ander draadje voorbij gekomen was

heb nu een krokodil met volle lage bakwagens met papieren containers niet van echt te onderscheiden

maar alsnog bedankt maar het blijft jammer dat er zoveel draadjes over hetzelfde gaan


Ed
Re: zelfbouw containers
Aliebengalie
gast

Re: zelfbouw containers
Erik.

Bedankt , al kwam ie voor de zoveelste keer weer is langs.

Er zijn altijd leden die het toen gemist hebben , om wat voor reden dan ook.

En er zijn er ook die kijken , maar dit in het geheel niet zien zitten.

Ik heb ze in ieder geval maar allemaal weer is opgeslagen , ik moet ze ook al ergens hebben staan.
Alleen de vraag was even waar.... :D

Mvg: Alex
Re: zelfbouw containers
Lid sinds: 2010

offline
Re: zelfbouw containers
Ik had deze link nog niet dus ben er heel blij mee  :) :thumbup:
Ik zie wel nu pas je topic, Erik, dus er kan inderdaad wat tijd overgaan voor je respons krijgt.
Me happy en ik en zal deze week eens kijken of ik het juiste papier/carton in de winkel vind dat mijn printer aankan dan kan ik beginnen knutselen. Ik zal ook nog een voorraad inktpatronen moeten bijkopen vrees ik.

Re: zelfbouw containers
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: zelfbouw containers
Als de links op het 3-rail forum beter werkten, had deze link daar beslist bij gestaan.

Maar het is net alsof, sinds het omzetten van de Wiki, links geen prioriteit meer hebben.

Dus beste jongens en meisjes, ik ben blij met iedere werkende link, zelfs als die voor de 100ste keer wordt ingeschoten. En met deze link helemaal. Ik heb nog gen container trein, en ook nog geen trein met platte wagons. En wat niet is, zou kunnen komen.
Re: zelfbouw containers
Erik,

Ik had je bericht niet gezien ondanks ik aardig actief ben de laatste dagen met kijken op het forum.
Ook de link kon ik nog niet!

Dank je man! Hij staat gebookmarked

roet,

Marcel
Re: zelfbouw containers
keeszondag
gast

Re: zelfbouw containers
Ik heb ze allemaal gedownload, met dank, ik krijg nu weer nieuwe plannen voor mijn baan met een onbeperkt aantal containers!
Re: zelfbouw containers
Hallo allemaal,

Ik heb inderdaad ook even de wiki gebruikt en nou blijkt dat deze site al 100 keer is genoemd :O.
Nou had ik niet zo moeten reageren want ik dacht jullie er mee te helpen.
Maar voor de genen die er wel wat aan hebben veel plezier.

groetjes erik
Re: zelfbouw containers
Lid sinds: 2010

offline
Re: zelfbouw containers
mijn eerste container is een feit. Nog niet 100% maar voor een eerste poging vind ik hem goed gelukt. De bodem heb ik nog niet vastgemaakt zodat ik hem later nog kan verzwaren. Nogmaals bedankt Erik. Ze zijn echt schitterend.

Re: zelfbouw containers
keeszondag
gast

Re: zelfbouw containers
En hier de proefkonijnen van mij van vanavond:



De Evergreen is gemaakt van 230 grams halfmat fotopapier en de kantoor container van 160 grams lichtgeel papier. Voor langs de baan vraagt dit kantooortje nog wel wat aanpassing; de gewone containers zijn voor scenery nmm goed genoeg.
Re: zelfbouw containers
Aliebengalie
gast

Re: zelfbouw containers
Erik .
Zo zie je maar he , probeer je goed te doen , word je zelf nog boos op geen reactie's.... :D

Is mij ook is over komen met de Piko container wagons , na veel ontsporingen van die wagons was ik het helemaal zat.
Als je op youtube sommige filmpjes ziet met wel 15 van deze wagens , en dat spul blijft gewoon op de rails zonder ontsporing......

Snapte er geen bal van , dus ga je maar wat dingen uitproberen.
Wat bleek , een drupje olie op 3 plekjes bij de koppelingen en je hebt jaren er geen last meer van.

Ik blij , je kent dat gevoel.....ohw wat was ik blij.....tot dat.......
Netjes een bericht gemaakt , foto's erbij ..... maar na enkele dagen iemand tegen me zei.....
he Alex dat is allang bekend hoor kijk maar is bij de buren....(Benelux) en jawel hoor 3 jaartjes ervoor had men het wiel reeds al uitgevonden......

Toch heb ik er diverse forum leden hier een plezier mee gedaan.

En dat heb jij nu ook weer gedaan Erk ......  :thumbup:
Prima toch , mag best weer is onder de aandacht gebracht worden , want onder de knutselaars hier ziet het er toch weer schitterend uit.

Mvg: Alex
Re: zelfbouw containers
Wauw wat ziet dat er gaaf uit  mannen!
En Alex bedankt voor de reactie ik heb nu ook een paar huizen besteld  en ga binnenkort ook met een diorama beginnen en daar ga ik de containers ook in verwerken van de bouw maak ik een apart draadje


Groetjes erik
Re: zelfbouw containers
willem twee
gast

Re: zelfbouw containers
Leuk!

Vooral omdat het PDF bestanden zijn die makkelijk uit elkaar te halen zijn. Op die manier kun je de opschriften los halen en op een plastic blanco container plakken (met een decal).

Re: zelfbouw containers
Aliebengalie
gast

Re: zelfbouw containers
Kijk de vakman aan het werk..... :thumbup:

Mvg: Alex
Re: zelfbouw containers
keeszondag
gast

Re: zelfbouw containers
Of het PDF bestand zelf aanpassen met toevoegingen:
Re: zelfbouw containers
Lid sinds: 2011

offline
Re: zelfbouw containers
Ik heb verschillende van deze containers gebouwd, maar helaas zijn ze net niet helemaal op schaal. Of heeft mijn printer ze verkleind?
De grote containers zijn ongeveer 4 tot 5 mm te kort, de kleine zo'n 2 a 3 mm. Ik kwam erachter toen ik ze op mijn containerwagen wilde plaatsen. Iemand anders ook deze ervaring?

Albert.
Re: zelfbouw containers
willem twee
gast

Re: zelfbouw containers
Kijk daarvoor dan eerst in je printer instellingen lijkt me.
Re: zelfbouw containers
Lid sinds: 2010

offline
Re: zelfbouw containers
bij mij passen ze precies:



Ik ga uit het systeem van ons containerdepot op kantoor nog wat container nummers printen dan kan ik er correcte nummers opzetten.
Re: zelfbouw containers
Lid sinds: 2011

offline
Re: zelfbouw containers
Ik zie nu waar mijn fout zat. De  containers zijn in PDF gemaakt op papier met inch maten. Ik heb ze afgedrukt op A4 en Foxit Reader heeft ze dus verschaald.
Vinkje weggehaald, opnieuw afgedrukt: perfect, tot op de millimeter.

Ik ben van plan houten prikkers in de hoeken te lijmen zodat ze vast blijven staan op mijn containerwagens. Klein blokje hout er in voor het gewicht.

Bedankt voor het meedenken.

Albert.
Re: zelfbouw containers
Aliebengalie
gast

Re: zelfbouw containers
Dat met die prikkers in de hoeken voor versteviging is zo gek nog niet.

Blokje hout heb ik ook geprobeerd , bij de bouwmarkt hebben ze bindjes staan van bijna de goede afmeting.

Beetje zagen en schuren op de hoeken , en je bent klaar.

Het is dat ik nogal erg onhandig ben , met dit soort dingen (het geduld er ook niet voor - benk eerlijk in) , maar kun je echt heel mooi en netjes krijgen.

Mvg: Alex
Re: zelfbouw containers
Lid sinds: 2010

offline
Re: zelfbouw containers
Heeft iemand deze containers ook al proberen te verouderen? Werkt dat een beetje?
Re: zelfbouw containers
Ja hoor timtie ik gebruik gewoon de make poeder van me vriendin (niet verder vertellen) een beetje bruine poeder of zwart voor vieze look.

Groetjes Erik
Re: zelfbouw containers
Lid sinds: 2016

offline
Re: zelfbouw containers
Goede link om op eenvoudige wijze een hoop containers bij elkaar te krijgen. Ga dit eens proberen op dunne architektenplastiek te printen .

MVG Michel
Re: zelfbouw containers
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: zelfbouw containers
erik ik zie je linkje nu voor het eerst na ruim een jaar lidmaatschap van het forum en ik ben er erg blij mee. Ik ben benieuwd hoe de containers in het echt ogen. Top!
Re: zelfbouw containers
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: zelfbouw containers
Al 100 x voorbij gekomen of niet. Alle draadjes bijhouden zou een dagtaak zijn.

Erik bedankt voor de link. :arrow: :thumbup:    Ik had hem nog niet.
Re: zelfbouw containers
Lid sinds: 2014

offline
Re: zelfbouw containers
Super, alle Pdf's nu op schijf staan. Nu bedenken waar ik het ga toepassen.  :)
Re: zelfbouw containers
Lid sinds: 2016

offline
Re: zelfbouw containers
Ga dit ook eens uitproberen lijkt me leuk.

Mvg Michel