Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

perrons lengte en breedte

Gestart door woodymax zondag 24 juni 2007, 22:48:41

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
perrons lengte en breedte
beste,

wat zijn goede maten voor perrons ???

ik heb op dit moment 2 perrons (gezaagd van ruw hout moet nog een perron worden) met de volgende maten:

1x 160 X 3 cm

1x 180 X 5 cm

dit kan niet breeder want er moet nog een loopbrug overheen en anders past het niet.

mvg mark
Re: perrons lengte en breedte
Perron lengte is verschillend. Breedte ook. Als we naar ons station (Ermelo) kijken, hebben we een heel smal perron van niet meer dan 10 m breed. In Amersfoort bijvoorbeeld is het veel breder. Ik denk dat je het zelf een beetje moet fixen  :D.
Re: perrons lengte en breedte
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: perrons lengte en breedte
Citaat van: woodymax op zondag 24 juni 2007, 22:48:41
wat zijn goede maten voor perrons ???

ik heb op dit moment 2 perrons (gezaagd van ruw hout moet nog een perron worden) met de volgende maten:

1x 160 X 3 cm

1x 180 X 5 cm

dit kan niet breeder want er moet nog een loopbrug overheen en anders past het niet.
Hoi Mark, wanneer je niet breder kunt, dan is dit de goede maat voor je.
Je moet je wel bedenken dat in werkelijkheid jou perronnen 2,61 m en 4,35 m zijn.

Citaat van: JanPieter op maandag 25 juni 2007, 08:02:56
Perron lengte is verschillend. Breedte ook. Als we naar ons station (Ermelo) kijken, hebben we een heel smal perron van niet meer dan 10 m breed.
Zoals JanPieter zegt, verschilt het nogal per station. Dat smalle perron in Ermelo zou op schaal voor jou al veel te breed zijn: 11,5 cm

Heb je een groot station, dan lijkt mij het gebruik van brede perronnen ook logischer. Heb je een klein station, of meer een halte, dan zijn smalle perronnen niet verkeerd.

Je kunt misschien ook denken aan het verlengen van je loopbrug.