Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Rivarossi 1614 - mDDM

Gestart door Willem E dinsdag 23 april 2013, 08:53:52

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Rivarossi 1614 - mDDM
Lid sinds: 2006

Ooit.....

offline
Rivarossi 1614 - mDDM
L.S.,

Enige tijd terug heb ik bovengenoemd treinstel overgenomen. Het betreft een 3-rail analoge loc.
Nu bleek dat er een printje ontbreekt. Dit zit normaal op de plek van de decoder geprikt.
De loc werkt nu dus niet...

Wat doet dit printje? Ik schat in dat dit de loc geschikt maakt voor de analoge wisselstroom van Märklin.
Als ik er nu zo'n printje inzet dat in analoge gelijkstroomlocs op de decoderplek zit in doe, dan wordt het toch een analoge gelijkstroom-loc?
Zso ook als ik de pinnen 1+5 en 4-8 doorverbind ? Licht werkt dan niet, denk ik.

De loc wordt gedigitaliseerd, maar om hem eerst te testen zou ik de zaak eerst rijdend willen testen.

Mvg.
Willem E.
Re: Rivarossi 1614 - mDDM
Lid sinds: 2008

offline
Re: Rivarossi 1614 - mDDM
Je zou er gewoon een brugcel in kunnen maken, dan heb je gelijkspanning.
Re: Rivarossi 1614 - mDDM
Lid sinds: 2006

offline
Re: Rivarossi 1614 - mDDM
Dat werk niet goed. Je zit inderdaad met de gelijkstroommotor maar je zal ook iets moeten hebben dat ook de omkeer puls snapt. Er moet dus gewoon een decoder in.
3-rail locs van andere fabrikanten worden niet voor niets altijd digitaal verkocht...

Koen
Re: Rivarossi 1614 - mDDM
Lid sinds: 2008

offline
Re: Rivarossi 1614 - mDDM
Dat lijkt mij niet nodig om alleen te testen.
Maar ja, hoe ver moet die test gaan, natuurlijk.......
Re: Rivarossi 1614 - mDDM
Lid sinds: 2007

offline
Re: Rivarossi 1614 - mDDM
Prik er gewoon een decoder in. De print was bij het drierailmodel toch hetzelfde, alleen de draden voor de stroomafname zijn anders aangesloten. Als alleen dat printje zoek is, dan kan er niks kapot.