Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Mijn eerste berg

Gestart door Mearaluna maandag 01 april 2013, 17:41:13

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Mijn eerste berg
Lid sinds: 2013

offline
Mijn eerste berg
Momenteel ben ik bezig om een berg te maken, dit is echter de eerste keer dat ik het doe.
Tips zijn altijd welkom!

Ik ben begonnen met een ondergrond van piepschuim, daarin heb ik kranten verwerkt voor een mooie vorm.



Vervolgens heb ik daar overheen aluminiumfolie gedaan zodat het één geheel zou worden en het gekreukel van het folie nog meer vorm zou geven.



Vervolgens ben ik lekker wezen smeren met gips.



Vandaag was het gips hard en droog en zodoende ben ik het gaan verven met grijs (twee tinten, alleen niet goed terug te zien op de foto).



Wanneer het verf droog is zal ik verder gaan met de aankleding en verdere details, maar tips bij het huidige stadium van de berg zijn van harte welkom!
Nieuwe updates zullen volgen.
Re: Mijn eerste berg
Lid sinds: 2012

offline
Re: Mijn eerste berg
mooi
groet
stan
Re: Mijn eerste berg
keeszondag
gast

Re: Mijn eerste berg
Leuk hè, lekker rotzooien! Ik doe eerst verdund zwart, grijs (iets minder dun), en dan drybrush met burned siena, rode oker, geel, basis groen, zwart en als laatste met wit.

Het zwart geeft de accenten in de spleten, grijs wordt de basiskleur en de andere kleuren gebruik ik cf de vorm van de rots. Dus groen op vlakke delen (alg en mos) en de andere kleuren om erosie effect te creëren. Witte drybrush accentueert de richels en uitsteeksels.

Succes!
Re: Mijn eerste berg
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Mijn eerste berg
Voordat je gaat schilderen is het mooi om met een kleine schroevendraaier of iets degelijkst dieptes in het gips aan te brengen, soms ergens wat weg krassen dit geeft goede resultaten.

dit kun je niet fout doen en je berg wordt er realistisch van.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Mijn eerste berg
Lid sinds: 2013

offline
Re: Mijn eerste berg
Bedankt voor de tips! Daar heb ik zeker wat aan!
In de tussentijd heb ik een nieuwe (vele malen kleinere) berg gemaakt voor het vensterbank diorama.
Daar zullen binnenkort updates van komen.
Re: Mijn eerste berg
ziet er zeker niet slecht uit en het is leuk om te doen

mvg niko