Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

marklin 37493 amerikaanse GG1 locomotief

Gestart door Alexander VL vrijdag 19 april 2013, 18:07:46

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
marklin 37493 amerikaanse GG1 locomotief
Hallo allen,

ik koop eigenlijk enkel nog Belgische locs maar ben zo verliefd op deze en zou hem voor 240 Euries kunnen kopen. Wat zouden jullie doen? Misschien heeft iemand er een en kan die me helemaal overtuigen of zeggen 'nee laat maar'.

Ik hoor graag van jullie.
Re: marklin 37493 amerikaanse GG1 locomotief
Tja, op Ebay Duitsland koop je hem vaak voor 200-220 euro (nieuw!), en daar komt dan 8 to 18 euro transport bij.
Dus je hoeft niet snel te beslissen :-)
Re: marklin 37493 amerikaanse GG1 locomotief
Nieuw is dat nog geen eens zo'n slechte prijs. Heb hem zelf ook, en het is echt een geweldige lok. Het geluid is werkelijk fan-tas-tisch. Misschien wel het beste geluid wat M* ooit in een elektrolok heeft gestopt. Je hoort het toerental van de electromotoren stijgen als hij sneller gaat rijden, dat hoor je op geen andere lok zo mooi. Vaak is het alleen maar (harde) ruis van de ventilatoren, en bij deze is dat niet zo. Echt een heerlijk geluid om naar te luisteren.
Re: marklin 37493 amerikaanse GG1 locomotief
Het probleem is dat ik hem BTW-vrij moet proberen te krijgen omdat ik in Noorwegen woon. Bij import moet ik nog eens 25% opleggen omdat Noorwegen niet bij de EU hoort. Deze loc komt nieuw uit de winkel en dan kan ik hen vragen BTW-vrij te verkopen zodat dat dan ook nog wordt afgetrokken van de aangeboden prijs. En als ik Bassie zo hoor kan ik hem moeilijk weigeren. Ik neem contact op met de winkel en wordt vervolgd  :)
Re: marklin 37493 amerikaanse GG1 locomotief
Als je hem hebt, wel het geluid van de ventilatoren uit laten, dat is vrij luid. Wat overblijft is een zacht geknetter als je het geluid aan zet wat overgaat in een zachte 120hz brom. Geef je dan gas, dan hoor je eerst de pneumatische remmen lossen en vervolgens hoor je bij het langzaam tempo maken van de lok het toerental van de motoren stijgen. Geef je nog meer gas, dan hoor je de elektromotoren nog meer in toeren stijgen. Echt een heerlijk geluid, klonken alle E-loks maar zo mooi.

Dit filmpje is het beste wat ik op youtube vinden kon. Helaas met een crappy camera en crappy mic opgenomen, maar je kan horen wat ik bedoel. Vanaf 1.07 gaan de ventilatoren aan en die overstemmen bijna alles. Veel details in het geluid vallen dan jammer genoeg weg.

http://www.youtube.com/watch?v=svLLrcie-bU

En verder heeft de lok nog een hele batterij aan geluiden er in zitten. Erg mooi gedaan allemaal.
Re: marklin 37493 amerikaanse GG1 locomotief
Citaat van: Alexander VL op vrijdag 19 april 2013, 19:46:19
Het probleem is dat ik hem BTW-vrij moet proberen te krijgen omdat ik in Noorwegen woon. Bij import moet ik nog eens 25% opleggen omdat Noorwegen niet bij de EU hoort. Deze loc komt nieuw uit de winkel en dan kan ik hen vragen BTW-vrij te verkopen zodat dat dan ook nog wordt afgetrokken van de aangeboden prijs. En als ik Bassie zo hoor kan ik hem moeilijk weigeren. Ik neem contact op met de winkel en wordt vervolgd  :)

BTW vrij kan bij veel eBay winkels ook. En daar kost hij regelmatig nog minder...
Re: marklin 37493 amerikaanse GG1 locomotief
na dat filmpje ga ik hem zeker kopen. en zoals Egmaf al aangaf (rijmt  :P) zal ik eerst nog eens op ebay rondsnuffelen. Ik heb de winkel al een mailtje gestuurd maar we zien wel waar ik hem het goedkoopst zonder btw te pakken krijg. Hoewel je hier voor 20 Eurie amper 2 biertjes in de kroeg kan drinken zal dat niet zoveel uitmaken.
Re: marklin 37493 amerikaanse GG1 locomotief
net gescoord op eBay voor ?223  B). Nu nog contact met de verkoper opnemen om te zien hoe hij het BTW-technisch in orde brengt aangezien hij toch veel naar het buitenland verstuurd. Wordt vervolgd op 'show je nieuwste aanwinsten' van zodra ie binnenkomt. Hier in Noorwegen wacht ik normaal gezien een week of meer eer hier eindelijk eens iets aankomt dus ik zal geduld moeten uitoefenen :roll: