Nieuws:

Wilt je Stichting 3rail steunen? Doneer eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

remreiniger

Gestart door DB bas zaterdag 23 juni 2007, 23:19:50

remreiniger
DB bas
gast

remreiniger
hoi.

na het bouwen van de module,s ben ik me vandaag even gaan bezig houden met de oude loks gangbaar te maken.

nu heb ik rem reiniger perfekt voor de auto.
en de remmen natuurlijk je zou zegen dat het dus niet de rubbers keeringen aantast.

weet iemand hier of je het zou kunnen gebruiken om de tand wilen aandrijving van de lok schoon te maaken ik teflon gebruikte ik al en dan afspuiten met lucht uit de compressor.
dit zelfte wil ik eigenlijk ook doen maar dan met remreiniger.

gr bas
Re: remreiniger
Forum Moderator

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

Hoi Bas,

Waarom zou je het riskeren om middel als remreiniger te gebruiken, als ouderwetse wasbenzine al perfect werkt. :)
Volgens mij is remreiniger gemaakt, om het slijpsel, dat van de remblokjes komt, van je lichtmetalen velgen af te halen. :o
Nu heeft jouw lokje, denk ik, geen remschijven en/of lichtmetalen velgen, dus gewoon niet doen.

Gr Ad

(PS jouw verhaal is moelijk leesbaar door het ontbreken van leestekens, op enkele ... na)
Spoorniet
gast

Remreinger heeft een tweeledig doel, het binden en verwijderen van remstof inderdaad, en ontvetten. Het is niet schadelijk voor rubber, en verdampt snel.

Je zou het goed kunnen gebruiken om de aandrijving van locs te ontvetten, mits je er zeker van bent dat er geen kunstofdelen in de buurt zitten, sommige kunststoffen kunnen dus NIET tegen de samenstelling van remreiniger. Maar die delen zitten er wel, bovendien word de reiniger er met een ferme straal uitgespoten en zit niet alleen je aandrijving, maar je hele loc onder.

Dus, zoals Ad al opmerkte, kun je het beste gewoon wasbenzine gebruiken.
Varekamp
gast

Hallo Bas,

Denk er wel aan dat remmenreiniger erg ontvet, je handen worden er ook gortdroog van. En het is zeer vlambaar. Ik werk in een garage dus vandaar.

Groet Ronald
(ook duitse treinenbouwer)
Forum Moderator

Citaat van: Varekamp op zondag 29 juli 2007, 23:31:48
Hallo Bas,

Denk er wel aan dat remmenreiniger erg ontvet, je handen worden er ook gortdroog van. En het is zeer vlambaar. Ik werk in een garage dus vandaar.

Groet Ronald
Hé Ronald, wat weet jij nu van remreiniger? Jij verkoopt toch alleen maar auto's. :!: :?: :mrgreen: :wink:

Gr Ad
woodymax
gast

Citaat van: Kappa op dinsdag 31 juli 2007, 22:55:10
Citaat van: Varekamp op zondag 29 juli 2007, 23:31:48
Hallo Bas,

Groet Ronald
Hé Ronald, wat weet jij nu van remreiniger? Jij verkoopt toch alleen maar auto's. :!: :?: :mrgreen: :wink:

Gr Ad

lezen, hij werkt in DE garage, het lijkt me dat hij daar DE auto's onderhoud, en dus ook wel eens DE REMREINIGER bj moet vullen :mrgreen:

mvg mark
Varekamp
gast

Nee heren Ad heeft het goed. Ik verkoop ze maar ik ben ook regelmatig in werkplaats om contact met mijn collega's te onderhouden. En sommige produkten kan je ook prima privé gebruiken. En soms maken de monteur ook grapjes want de remmenreiniger zit in een soort fles onder druk en je kan er dan bijvoorbeeld een prima vlammenwerper van maken en benzine motoren lopen er ook prima op. Het is wel duur spul!
Nou dan weten jullie ook weer een beetje de in en outs van remmenreiniger.
Groet Ronald
woodymax
gast

in dat geval heb ik niks gezegd... :oops: :oops: :oops:
Varekamp
gast

Geef niet, kon je ook niet weten. Weet je ook gelijk waarom ik het Faller Car System op mijn baan wil. En remmen dat die auto's gaan doen :lol:
Groet Ronald
Forum Moderator

Citaat van: Varekamp op woensdag 01 augustus 2007, 23:10:16
Nee heren Ad heeft het goed. Ik verkoop ze maar ik ben ook regelmatig in werkplaats om contact met mijn collega's te onderhouden. En sommige produkten kan je ook prima privé gebruiken. En soms maken de monteur ook grapjes want de remmenreiniger zit in een soort fles onder druk en je kan er dan bijvoorbeeld een prima vlammenwerper van maken en benzine motoren lopen er ook prima op. Het is wel duur spul!
Nou dan weten jullie ook weer een beetje de in en outs van remmenreiniger.
Groet Ronald

Ronald, zoals jij die remmenreiniger omschrijft, zou ik het al helemaal niet meer bebruiken voor mijn lokjes.
Het is volgens mij een zeer sterk oplosmiddel, dat is te vergelijken met thinner en aceton. Lekker voor je remmen/wielen gebruiken en verder niet.

Gr Ad
Spoorniet
gast

Citaat van: woodymax op dinsdag 31 juli 2007, 23:22:44
lezen, hij werkt in DE garage, het lijkt me dat hij daar DE auto's onderhoud, en dus ook wel eens DE REMREINIGER bj moet vullen :mrgreen:

Er is maar één echte greasemonkey die meer met DE remreiniger in DE garage gewerkt heeft dan hem lief is. :mrgreen:

Mijn menig is gebruik geen rem reiniger het ontvet te goed en kunstsof slaat meten wit uit. niet doen dus al vaker problemen mee gehad zeer brandbaar een klein vonkje en weet het.

Ps ook automonteur

groet remco