Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Marklin schakelkastje 7271 vastschroeven

Gestart door diandi woensdag 17 april 2013, 22:30:07

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Marklin schakelkastje 7271 vastschroeven
Lid sinds: 2012

SBB - Zwitserland

offline
Marklin schakelkastje 7271 vastschroeven
Mijn 7271 maken gedeeltelijk goed contact met het plaatje met de LED's. Ik kan maar twee schroefjes (diagonaal) monteren voor "het deksel". De andere twee gaten worden immers gebruikt voor de montage van het schakelkastje op de ondergrond.

Het gevolg is dat alleen de LED's branden, waar het deksel vastgeschroefd zit. Aan de andere kant dus niet.

De oplossing is misschien lange dunne schroefjes, waarmee je door de gaatjes in het het deksel het kastje op de ondergrond vastzet. Je fixeert dan het deksel ook op de nu "losse hoeken".

In de praktijk heb je dan volgens mij schroefjes nodig met een diameter van 1,5 mm en een lengte van 2 cm.

Heeft iemand zo iets gedaan? En/of weet iemand waar passende schroefjes te bekomen...

Of heeft iemand het anders opgelost?

Re: Marklin schakelkastje 7271 vastschroeven
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Marklin schakelkastje 7271 vastschroeven
Bij ieder nieuw Märklin schakelkastje wordt door Märklin 2 lange dunne schroeven bijgeleverd.
Met deze 2 lange schroeven kun je de kastjes perfect bevestigen en moet ook alles perfect werken.
Zodra je hier andere (te dikke) schroeven voor gaat gebruiken, kunnen de kastjes gaan vervormen en werken de drukknoppen en/of de leds niet goed.

De meeste Märklin rijders hebben wel wat van die schroeven liggen, los bij Märklin zijn deze (te) duur! :?
Je kunt proberen om dezelfde schroeven bij de plaatselijke ijzerhandel te kopen maar deze zijn meestal weer net anders.

Veel succes.

vriendelijke groeten,
AlbertJan. 
Re: Marklin schakelkastje 7271 vastschroeven
ik heb gewoon in plaats van deze schroeven dunne spijkertjes gebruikt om de seinplaten op de houten plaat te bevestigen.
werkt ook prima.
met een klein drijvertje deze rustig vast getikt zonder te beschadigen.
ook ik had niet alle schroeven meer, krijg je als je wel eens wat 2e hands koopt.
kleine kopspijkertjes werken dus perfect.

groet Winno