Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

niet werkende DR4018 - snel opgelost

Gestart door JosG woensdag 17 april 2013, 19:54:08

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
niet werkende DR4018 - snel opgelost
Beste mensen,

Ik post niet vaak iets op het forum, daarom zal ik me even kort voorstellen: al sinds mijn jeugd met modelspoor aan de slag (nu zowat 50 j) en nog steeds bezig met opbouwen en weer afbreken. Ik heb met name Märklin en het een en ander digitaal bestuurd met Ecos 2 en Traincontroller brons.
Een tijdje geleden heb ik de DR4018 - 16 kanaals schakeldecoder van Digirail van een vriend overgenomen. Helaas lukte het programmeren niet. Na zo'n uur ploeteren, maar eens op dit forum gekeken en er geen oplossing voor gevonden, behalve een suggestie dat het wel eens een hardware probleem zou kunnen zijn.
Ik heb met de firma gemaild, kreeg binnen 2 uur antwoord en ik kon de decoder opsturen. Vandaag na anderhalve week, heb ik de decoder weer ontvangen: geen hardware fout, maar een oude software versie bleek de boosdoener. Er is gratis een update uitgevoerd en alles werkt naar behoren. Ik vind dit een goede service van Digirail.
Ik wilde dit alleen maar even vertellen, misschien dat anderen er ook wat aan hebben.
Met spoorgroeten,
Jos