Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Märklin Flexrails met betonnen dwarsliggers binnenkort uitgeleverd?

Gestart door Rockerbox2 dinsdag 16 april 2013, 13:11:28

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Märklin Flexrails met betonnen dwarsliggers binnenkort uitgeleverd?
Hoi,

Ik zit te wachten op Märklin Flexrails met betonnen dwarsliggers. En ik wacht al een tijdje.  :(
Vorige week besloot ik Märklin te meelen en het onderstaande kreeg ik als andwoord

Sehr geehrter Herr Voogd

Da Neuheiten bei uns der Geheimhaltung unterliegen, dürfen wir zu noch nicht veröffentlichte Neuheiten auch keine Stellungnahme abgeben. Haben Sie daher bitte Verständnis, dass wir Ihnen nicht mitteilen können, ob das von Ihnen angefragte Modell eventuell realisiert wird. Wir haben aber diese Anregung in unsere interne Liste mit Wünschen unserer Kunden aufgenommen.

Mit freundlichen Grüßen

Ihr Märklin Kundenberater

Frank Mayer

Waar is de vertaling?
Hieronder.

Omdat noviteiten bij ons onder de geheimhouding vallen, mogen wij over nog niet openbare noviteiten geen mededelingen doen. Heeft u alstublieft begrip voor etc, etc.

Met vriendelijke groet,

Frank Mayer.

Als ik zo tussen de regels door lees komt er binnen een afzienbare tijd Flexrails met betonnen dwarsliggers van Märklin.
Hoe kom ik tot deze conclusie? Over noviteiten mogen ze niets berichten, als de betonnen flexrails niet in het assortiment zouden worden opgenomen zou Herr Mayer dit gewoon kunnen melden. Het feit dat hij er geen mededelingen over kan doen is voor mij voldoende om te concluderen dat Märklin binnenkort met betonnen flexrails komt.

Zo dat was een fraai stukje psychologie van de koude grond, al zeg ik het zelf   :D

Ride On

Rino
Re: Märklin Flexrails met betonnen dwarsliggers binnenkort uitgeleverd?
Zou dat echt beton zijn?  :-)

teunis

Re: Märklin Flexrails met betonnen dwarsliggers binnenkort uitgeleverd?
Ja.... das dus nog geheim.
Re: Märklin Flexrails met betonnen dwarsliggers binnenkort uitgeleverd?
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin Flexrails met betonnen dwarsliggers binnenkort uitgeleverd?
Het ruikt meer naar speculaas en diplomatiek,dan naar psychologie :D
Re: Märklin Flexrails met betonnen dwarsliggers binnenkort uitgeleverd?
ik zou toch een dergelijke conclusie niet durven trekken uit hetgeen die man daar neer pent.

Natuurlijk zijn we weer bij het verhaal van de optimist en de pessimist.

De optimist zegt dan :   "YES,  Märklin gaat 'ooit' in de toekomst flexrail met beton liggers op de markt brengen..."
De pessimist :  "Ach man, die vent zegt gewoon dat je je niet moet bemoeien met hun interne keuken en dat ze je vraag hebben genoteerd voor als ze ooit es tijd hebben..."

De waarheid :  die ligt ergens in het midden, en als ier nou IETS is dat ze bij Tantetje M  blijkbaar goed kunnen, dan is het de mensen in het ongewisse laten...  :-)
Re: Märklin Flexrails met betonnen dwarsliggers binnenkort uitgeleverd?
Citaat van: teunistreinen op dinsdag 16 april 2013, 13:14:34
Zou dat echt beton zijn?  :-)
Wie weet, wel je vloerbelasting in de gaten houden....
Re: Märklin Flexrails met betonnen dwarsliggers binnenkort uitgeleverd?
Citaat van: dani op dinsdag 16 april 2013, 13:48:21
ik zou toch een dergelijke conclusie niet durven trekken uit hetgeen die man daar neer pent.

Hoeft ook niet heb ik al voor je gedaan :D

Als optimist vraag ik toch nog even aandacht voor het volgende: wij mogen over nog niet openbare noviteiten geen mededelingen doen.
Vooral het stukje "nog niet openbare noviteiten" suggereert dat de betonnen flexrails een noviteit is die nog niet openbaar is.
Schijnt dat ze dat van de politiek hebben afgekeken, zo kun je iets bekent maken zonder het bekent te maken, snap je het nog?
Dit lijkt mij ook vrij logisch dat Märklin snel met betonnen flexrails komt omdat ook in Duitsland tegenwoordig op veel trajecten rails met betonnen dwarsliggers is neergelegd, en dat wil onze oosterbuur natuurlijk ook op z'n baan.

Rino
Re: Märklin Flexrails met betonnen dwarsliggers binnenkort uitgeleverd?
Eerst zien, dan geloven.

Mvg
Arie
Re: Märklin Flexrails met betonnen dwarsliggers binnenkort uitgeleverd?
ik denk niet dat M met flexirails met betonnenbiels zal komen want dat hadden we daar al lang van gehoord
we wachten ook al 15j op een slanke engelse wissel in C
maar wie flexis wil met betonnen biels
koop toch gewoon peco rails! lekker mooi, handig en goedkoop!!!
http://www.peco-uk.com/product.asp?strParents=3309,3322&CAT_ID=3327&P_ID=17419
http://www.peco-uk.com/product.asp?strParents=3309,3322&CAT_ID=3327&P_ID=17520
Re: Märklin Flexrails met betonnen dwarsliggers binnenkort uitgeleverd?
@ AC rocks DC

Nou ja goedkoop 5,90 voor 90 cm rails en 4,95 voor 90 cm puko's (SL-17) maakt bijna ? 11,- de bijna meter :|
Das iets duurder dan Märklin flex.

Rino

P.s. Zul je zien dat ze met C-rails met betonnen dwarsliggers komen :D
Re: Märklin Flexrails met betonnen dwarsliggers binnenkort uitgeleverd?
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Märklin Flexrails met betonnen dwarsliggers binnenkort uitgeleverd?
Citaat van: Rockerbox2 op dinsdag 16 april 2013, 15:16:52

P.s. Zul je zien dat ze met C-rails met betonnen dwarsliggers komen :D

Ja en dan ook nog in een flex uitvoering
Re: Märklin Flexrails met betonnen dwarsliggers binnenkort uitgeleverd?
Ik vrees dat dat dan weer niet tot de mogelijkheden behoort
Re: Märklin Flexrails met betonnen dwarsliggers binnenkort uitgeleverd?
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin Flexrails met betonnen dwarsliggers binnenkort uitgeleverd?
Citaat van: Rockerbox2 op dinsdag 16 april 2013, 14:22:04
Als optimist vraag ik toch nog even aandacht voor het volgende: wij mogen over nog niet openbare noviteiten geen mededelingen doen.
Vooral het stukje "nog niet openbare noviteiten" suggereert dat de betonnen flexrails een noviteit is die nog niet openbaar is.

Rino
Hoi Rino,

Heb je soms een boek psychologie gekocht of gelezen? :D

Optimisme is totaal iets anders dan psychologie,en het suggereert totaal niks over flexrail met betonnen dwarsliggers :(

Want let's face it,als de heer Mayer dergelijke uitspraken doet,is het of ontslag,of een echte aankondiging,maar dan voor een beurs als in Nürnberg.

Ze geven toch het antwoord op het midden,en hopen mag altijd natuurlijk.

Vergeet daarbij niet dat je met tante M te maken hebt,en dat je engelengeduld moet hebben,als je op dergelijke niet aangekondigde nieuwtjes zit te wachten.

M.v.g.

Hans V200.0

Re: Märklin Flexrails met betonnen dwarsliggers binnenkort uitgeleverd?
Hallo,

Het antwoord van Märklin op dergelijke vragen is altijd deze standaardformulering! Het lijkt erop dat iedere nieuwe tekstverwerker bestemd voor de klantenservice van Märklin al  af-fabriek in Korea met die zin (en de knop om hem af te drukken) wordt afgeleverd. Weet wel dat de ontwerpafdeling van Märklin zo gesloten is als een pot, ook voor het Märklin-personeel dat daar niet werkt. Iedere opmerking naar buiten van een medewerker - hoe onschuldig die ook is - wordt gestraft met ontslag! Zo vloog een paar jaar geleden zelfs de Chef van het Produkt Manangement  (dat is de ontwerpafdeling) de Heer Kern er  subiet uit toen bleek dat hij onder schuilnaam(!) correspondeerde op een treinenforum!

Enfin, ik begrijp het ook wel. Elke mededeling naar buiten over "iets nieuws" is na tien minuten in de hele wereld van de liefhebbers bekend.

Gegroet,

Rob 

   
Re: Märklin Flexrails met betonnen dwarsliggers binnenkort uitgeleverd?
Hallo Rino,

Als jij zo graag flexrails wilt met betonnen dwarsliggers? Neem dan de flexrails van Roco en koop van Weichen walter de puntcontacten. Leg deze tussen de bielzen en ziedaar je kunt hele stukken spoor leggen met betonnen dwarsliggers. Je zou ook nog de rails van Roco kunnen vervangen voor de rails van Märklin dan heb je de juiste hoogte. Ergens las ik ook in je verhaal dat er nog geen slanke engelse wissels zijn in C-rails. Ook die zijn er inmiddels gekomen van Weichen walter. Eens vaker op de site van: www.weichenwalter.de kijken.

Groet, Jasper
Re: Märklin Flexrails met betonnen dwarsliggers binnenkort uitgeleverd?
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Märklin Flexrails met betonnen dwarsliggers binnenkort uitgeleverd?
zoals rob al aangeeft, is dit gewoon de standaard reactie die marklin geeft, op zulke vragen. Maak je dus maar geen illusies....

Roy
Re: Märklin Flexrails met betonnen dwarsliggers binnenkort uitgeleverd?
Weichen Walter heeft alleen Puntkontaktstrips voor Peco en Tillig rails
Dat komt je op 8 à 10 euro per meter te staan plus 7,50 voor de rails, plus 2 overgangs rails naar C-rail.
Dit is de juiste link naar Weichen walter:  http://www.weichen-walter.de/ww-onlineshop/index.php?cPath=10

Dan heb je ook nog de puntkontaktstrips van Erbert
http://www.erbert-signale.de/Eingang/unten/zub/puko/kontakte_band/kontakt_band.htm

Het komt allemaal niet zo voordelig uit en je hebt er nog aardig wat werk aan.
Je kan natuurlijk ook een stuk K-flexrail grijs schilderen.
Cor
Re: Märklin Flexrails met betonnen dwarsliggers binnenkort uitgeleverd?
Dat is logisch, want Peco en Tillig hebben die flexrail ook in code 100 ofwel 2,5 mm spoorstaaf. Rocoline is code 83, zijnde ongeveer 2,1 mm en dat is te laag voor drierailflenzen. Je moet bij Peco of Tillig dan ook goed kijken welke basisrails je koopt, want die merken hebben het spul ook in code 83 of zelf code 75.
Re: Märklin Flexrails met betonnen dwarsliggers binnenkort uitgeleverd?
Ik heb ze hier liggen hoor. Ze zijn er gewoon. Ik snap dan ook niet waar jullie je zo druk over maken.
Re: Märklin Flexrails met betonnen dwarsliggers binnenkort uitgeleverd?
Nou,
vooruit dan maar:
FlexRails met betonnen dwarsliggers, even aan de slag maar dan heb je ook wat:

http://www.stummiforum.de/viewtopic.php?f=51&t=44895 (bijna onderaan, bijdrage van 12 december 2009)