Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

HAG Locs

Gestart door Cybert maandag 15 april 2013, 23:29:58

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
HAG Locs
Lid sinds: 2011

offline
HAG Locs
Dag 3 railers,

Graag jullie advies; ik heb dit weekend van een familie(zolder) een tweetal drierail locs gekregen van het merk HAG. Ik had er nog nooit van gehoord, maar het zijn prachtige locs, moet ik zeggen. Zo te zien vitrinemodellen geweest. Ze zijn allebei Zwitsers, dacht ik en aangezien ik Nederlands rijdt, wil ik ze gaan verkopen op Ebay of Marktplaats. Het probleem is alleen dat ik geen idee heb wat ik er fatsoenshalve voor kan vragen. Heb al Gegoogelt, maar dat levert weinig bruikbaars op. Daarom het hele spul vanavond maar op de foto gezet en ze direct maar even getest. Het werkt allemaal prima en ik moet zeggen het rijdt ook prachtig. De 1001 is zelfs voorzien van meer dan 10 verschillende geluiden. Hier zijn de plaatjes:

Alvast dank voor het meedenken.

Groet, Bert
Re: HAG Locs
Lid sinds: 2011

offline
Re: HAG Locs

Ha Bert,

De Am 4/4 dieselloc is een heel speciale serie van Hag.Zéér beslist weinig voorkomend.Een zeldzaamheidje dus.Je beschrijft dat het vehikeltje geluiden voortbrengt dus er zit een sounddecoder in(hoezo open deur?)Hag hanteert nieuwprijzen tussen de 720 en 830 zwitserse franc.Tussen de 590 en 680 euro dus.Je zult er een Hag liefhebber voor moeten vinden die er een behoorlijk bedrag voor over heeft.En die zijn zeker te vinden,zij het op E-Bay Duitsland meer dan in Nederland.Ik denk dat 200-250 euro zeker haalbaar moet zijn.

De Re 4/4 II is algemener.Zien we regelmatig voorbij schuiven op veiling site's.125-175 euro?


mvg Harry
Re: HAG Locs
Lid sinds: 2011

offline
Re: HAG Locs
Dag Harry,

Dank voor je informatie. Heb inderdaad, na een tip van een ander Forum lid al op een Zwitserse veilingsite prijzen gezien van rond de ? 450,- voor de versie zonder sounddecoder, dus ik denk dat de prijzen die je noemt voor de AM 4/4 wel realistisch zijn. Dank ook voor de tip over de Duitse Ebay site. Vind daar meer liefhebbers inderdaad, dus ik denk dat ik ze daar maar te koop ga aanbieden.

Het is jammer dat ik zelf niet Zwitsers rijd, want ik heb de locs geprobeerd en het rijdt echt geweldig. Toch nog een slag beter dan ons favoriete 3rail merk....

Groet, Bert