Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Grootspoorfoto's van Julian. Uithuizen, Roodeschool, Delfzijl

Gestart door julian maandag 15 april 2013, 21:40:12

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Grootspoorfoto's van Julian. Spoorwegmuseum
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Grootspoorfoto's van Julian. Spoorwegmuseum
21)  :thumbup:
22) de schildpad, helaas de enige scherpe foto, met een wazig kindje  :D
23) die kennen we ergens van, en gaan we ook weer tegenkomen bij een bekend weekend
24)  8o 8o zoveel PER DAG!!! wauws
25) ieks
Re: Grootspoorfoto's van Julian. Spoorwegmuseum
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Grootspoorfoto's van Julian. Spoorwegmuseum
26) deze uitvoering kijkt al vrolijker
27) deze was ook van de partij
28) helaas niet meer rijvaardig, deze lok wil ik nog eens hebben van Roco
29) nog meer compensatie?
30) billenman  O:-D
Re: Grootspoorfoto's van Julian. Spoorwegmuseum
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Grootspoorfoto's van Julian. Spoorwegmuseum
31) broem
32) stoere foto
33) oud
34)  :thumbup:
35)  O:-D
Re: Grootspoorfoto's van Julian. Spoorwegmuseum
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Grootspoorfoto's van Julian. Spoorwegmuseum
36) Ze wilde 'm op Ut aansluiten zodat deze mee kon flapperen, maar nu is daar ook het bord weg!  :( (zag 'm eigenlijk idd niet hangen toen ik daar was, was al aan 't kijken maar dacht verkeerd te staan)
37) extra ruimte wordt goed benut
38) met deze temperaturen een sneeuwschuiver? zeker meer om de mussen te schuiven
39) in een vergeten tunnel op Ut

Na bij Rowan's verzameling te hebben gekeken en gegeten werd het weer tijd om naar huis te gaan.

40) Nijmegen in zicht  :(

Het was een erg geslaagde dag  :thumbup:
Re: Grootspoorfoto's van Julian. Spoorwegmuseum
Zeer mooie platen Julian :thumbup:

Tony
Re: Grootspoorfoto's van Julian. Spoorwegmuseum
Bedankt voor het plaatsen van je reportage :thumbup:.
Re: Grootspoorfoto's van Julian. Spoorwegmuseum
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Grootspoorfoto's van Julian. Spoorwegmuseum
Hele mooie foto's Julian.  :thumbup:
Ga zelf eind van de maand naar het NSM en weet zo dus wat me te verwachten staat.

Vraagje,  de kleur van de 386 vind ik wel een beetje erg appeltjes groen. Ligt dat aan de licht inval of instelling van je toestel ?

gr.  Charlie
Re: Grootspoorfoto's van Julian. Spoorwegmuseum
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

Heemskerk

offline
Re: Grootspoorfoto's van Julian. Spoorwegmuseum
Leuk 'verslag' Julian! Zitten mooie platen tussen.  :thumbup: :thumbup:
Ben heel erg benieuwd naar de foto's van Tsjechië!!

Citaat van: Charlie op zondag 18 augustus 2013, 18:58:57
Vraagje,  de kleur van de 386 vind ik wel een beetje erg appeltjes groen. Ligt dat aan de licht inval of instelling van je toestel ?
Volgens mij komt de kleur heel dicht in de buurt hoe hij werkelijk is, en nu ik toch de gelegenheid krijg, vergelijk maar met deze>:-D

Groeten, Lesley
Re: Grootspoorfoto's van Julian. Spoorwegmuseum
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Grootspoorfoto's van Julian. Spoorwegmuseum
Aha Lesly, iid lijkt toch wel te kloppen, hoewel ik het idee had, dat het wat donkerder was.
Ach zal wel aan de ouderdom liggen.  :D

Gr.  Charlie
Re: Grootspoorfoto's van Julian. Spoorwegmuseum
De 386 is ongeveer zoals 'ie destijds uit de fabriek is gekomen, hooguit een fractie te licht. Alleen in het dagelijks bedrijf werd het groen (van toen) veel sneller dof en donker, daardoor lijkt het stel wat te licht. Maar dat valt dus reuze mee. De 766 is in ieder geval veeeel te donker, die is bijna zo donker als de Muizeneus.
Re: Grootspoorfoto's van Julian. Spoorwegmuseum
Ben het met je eens Charlie, in mijn beleving waren de hondekoppen donkerder van kleur, maar dat was natuulijk allang niet meer de eerste laag uit de fabriek.... :-)
Julian, bedankt voor de mooie serie foto's, ga later deze maand zelf ook ff kijken.

Groetjes, Henk.
Re: Grootspoorfoto's van Julian
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: Grootspoorfoto's van Julian
Citaat van: julian op maandag 15 april 2013, 22:30:51

commentaar, reactie's, tips, complimenten, alles is welkom

Hallo Julian, Bij deze dan maar eens een commentaar. Zou je voortaan onder of boven je foto's het bijschrift willen melden en niet boven de foto's aan het begin van je topic? Voor mij leest dat wat makkelijker en duidelijker. Ik bekijk liever de foto's met onder of bovenschrift. Alvast bedankt.

Jasper
Re: Grootspoorfoto's van Julian. Spoorwegmuseum
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Grootspoorfoto's van Julian. Spoorwegmuseum
Hoi Jasper,

Dat is niet mogelijk als je de upload mogelijkheid van het forum gebruikt. Wat wel handiger kan zijn door de naam van de foto te wijzigen.
Re: Grootspoorfoto's van Julian. Spoorwegmuseum
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Grootspoorfoto's van Julian. Spoorwegmuseum
Dat klopt. Soms is het handiger om een paar foto's toe te voegen via de forumfunctie en voor grotere verslagen of waar stukken tekst tussen moeten het via linkjes te doen.

Opzich comprimeer ik ze in een aparte map en heb er nooit aan gedacht om de naam van het bestand te wijzigen.

Later vandaag de foto's van vakantie die treinrijker was als normaal. met linkjes van "mijn album en de tekst eronder gezet  ;)
Re: Grootspoorfoto's van Julian. Du-Cz-Du
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Grootspoorfoto's van Julian. Du-Cz-Du
Daar gaan we dan, na 2,5 week met 4GB wat noodzaak gaf om tussentijds te wissen (waardoor ik soms niet goed kon zien of het scherp was) en een hele trein-ervaring en "chock" verder na een leuke voor tegenover een normale vrij spoorloze vakantie eens een heleboel foto's van.... Treinen!

Dit is de selectie voor 3Rail, op facebook kun je een andere selectie vinden (met minder treinen) coming soon, na het verslag hier en bij MijnAlbum zijn alle foto's te zien (zonder bijschrift)

Daar gaan we dan, op naar Dresden, Turnov en Thüringer Wald!


Door een foutje met foto's kijken op de tablet alle foto's gewist 150 waaronder betere van deze lok. Ik was zo chagrijnig dat ik terug gegaan ben. Flits maar aan en enkele foto's gemaakt, helaas slechte kwaliteit dus. :( (GPS gegevens wijzen uit dat het in Reimboldshausen was (nacht-und-go stop met caravan)


Het kinderdagverblijf zit erin gevestigd.




sund wa?




De koppeling tussen de twee voorste wagens, de achterste is apart gehouden.


tsja, beter kon ik 't niet meer maken.


Als je bij mij een deur open laat staan.....


Een oliestokertje dus, later zullen we dit type tegenkomen in Arnstadt, helaas legde ik de link later pas. Dus als iemand info heeft over DEZE lok, voel je vrij om het te plaatsen.


Kerstverlichting (die niet aan was)


Ook tijdens deze ontdekkingstocht van Oost Duitsland en Tsjechië heb ik eraan gedacht ;)


Een lijntje bij tussenstop 2, vlakbij Dresden. Nooit een trein hier zien rijden, schenen werkzaamheden te zijn. Kleinröhrsdorf


Omdat Dresen zowat in de achtertuin lag, een rechtstreekse treinverbinding was die ook niet te duur was met het VVO-verbond zijn we met de trein gegaan.


Lekker bier  :thumbup:


Helaas gemist omdat we nog opzoek waren waar de groepskaartjes op de automaat zat.


apart dingetje


Komt met een noodgang binnen, staat prompt stil, en gaat er weer vandoor. Kreeg zo'n tekenfilm idee, je kijkt even niet en vroem, iiii, vroem, en weg isie weer.


Deze zullen we pakken


Weinig licht en een familie die niet op je wacht... :( maar mooie hal! Dresden Hbf


zomaar een tram


In de verte de spoorbrug te zien waar (las ik vandaag in Rmz) met hoogwater Ludmilla's opstonden om de pijlers te stabiliseren.


Der Volkswagen Gläzernmanufactur. (of hoe je dat ookalweer spelt)


Dresden Hbf


Zei toch lekker bier ;)


Ok, goed, 10 minuten om foto's te maken, was 1 minuut voor vertrek in deze trein.


hihi, plat




Voor een euro gingen ze rijden en kon je zelf de snelheid regelen.


De internationale trein naar Brno


Dat zeg ik


De kopsporen, aan beide zijdes liggen nog 2 doorgaande met een perron.


Tsjechische lok ervoor.


Nog even de fiets demonteren


En een boete krijgen voor zwartrijden, alles op hetzelfde moment, enkele minuten voor het vertrek van mijn trein.


Even goed in beeld


En weer terug in Radeberg


oow oow oow, gaan we de trein nog halen?


Aan de andere kant galmde het al, "Julian, schiet op!"


Leuk baantje?


:thumbup:


Tijdens het rijden gemaakt, voor wie er een voorbeeld aan wil nemen in model, hier een voorbeeld.


dagje verder, en een eindje verder met de auto.


Ook als inspiratie voor wie wil.


Köningstein


Ook deze trein behoort tot het VVO-Verbund (best groot gebied)




De trap aan de rivierzijde heeft het zwaar te voordeuren gehad tijdens het hoogwater, sterker nog, alle huizen in het dorpje waren tot de 1e etage onderwater.




De Elbe, zullen we zeggen dat de spoorlijn nét niet nét wel onder water stond met het hoogwater!  8o en dat in zo'n dal, overal!


Het koste mij een piepende en krakende liftrit om op het perron te komen (duidelijk waterschade). De stukjes gras hangen nog in de railing.


Dit was gewoon dicht, niet wegens de overstroming.


Prachtig zicht, geen trein helaas, maar kun je nagaan hoe hoog het water gestaan heeft. (Was echt onder de indruk)


Een bijna lege containertrein van normale lengte, alleen deze container was aan boord.


And Up! Bij het volgende dorpje, echt aan de Tsjechische grens.


#blijmet18xOZ


Net schaal N


modeltreintje


Mijn moeder riep op een gegeven moment "Kijk! Een stoomtrein" helaas was het een Tsjechisch dieseltje  :( :P geen camera optijd bij de hand


Laatste keer over het hoogwater, maar alle huizen tot de eerste etage onder water.....

Tijd om naar Tsjechië te gaan!


Deze doet het ook nog, pruttelend op de film toen de stoomtrein kwam  :(


Het stationnetje dicht bij de camping


Genoeg armoe, tegenwoordig rijdt er "modern matrieel"


Deze stoomtrein, nog even wachten op de foto's. ;)


De uiterst drukke dienstregeling


Zeer intensieve baan. breien.
Ik heb één kaartje moeten kopen dat ging ongeveer zo:
"English?" nop "Deutsch" nop "Frans" nop "Sedmihorky-Jicin Jicin-Sedmihorky" rikkerdetik op de pc, kaartje kwam eruit. Tegen het raam aangehouden en de prijs werd aangewezen.  :thumbup: ervaring rijker.


Aparte overwegen waren daar niet abnormaal


Vanaf de andere kant


Ik dacht "Wat een moderne treinen, 2005 ofzo"
Blijken gereviseerde railbussen te zijn met een loopwagen die momenteel nog verbouwd worden... okeee, standaarden zijn inderdaad iets lager en als je straks ziet wat eraan gedaan is...


Ook op foto's van Joost tegengekomen, hij was in Praag. (wij expres niet, 1 of 2 dagen Praag is te weinig, reden om terug te gaan ;) )




De volgende dag stond er opeens een kolenwagen.... ikke vragen waar deze vandaan kwam. Helaas begreep ze 't niet.


Na een kaartje voor Jicin te hebben gekocht (nu pas, anekdote staat hier iets eerder getypt) op naar Jicin, een groter spoorpunt


Blauwe duikbrillen met "ING" erop, met het bekende leeuwtje.... Ook voor deze geld, wie meer weet, plaatsen graag. Ben benieuwd.


Graanwagens, en ik zag inderdaad een hoop graan.


tsja


Het spoorpunt in volle glorie, een stukje naar rechts ligt het goederen emplacement met enkele kolen wagens


Echt modern


Geen overwegen, alleen een man met een vlag.


Het stationsgebouwtje met kantoor en restaurant/café (met zulke treintijden geen overbodige luxe als je 'm mist)


De koersborden.


Ok, dit zijn de railbussen!


De loopwagen (uiteraard) achterop


interieur motorwagen


En als je een deur openlaat....


De loopwagen




Ok, voor de duidelijkheid, links gereviseerd, rechts ongereviseerd.


:O ongelofelijk, zie ik de NS nog niet doen


Prorail ging toch meer hekken plaatsen?


heeeeeeeeeeerlijk weer


Het nieuwe interieur


Graantreinen vol aan graan.


gewoon, omdat het kan


Met lage snelheid kropen we deze bocht door, een stukje ervoor wiebelde het hevig (mijn fotocamera en drinken gingen bijna van het tafeltje af). De man rechts was al hevig aan het mopperen en vloeken. Zo druk zelfs dat hij niet door had dat ik een andere taal terug sprak toen hij me aansprak op de wiebels. :P


Deze had je wel nodig bij 35C (rot temperaturen, kon niets doen, ben 't niet gewend, en wordt chagrijnig) (behalve deze rit met schudden, toeteren, de geur, het sissen, knarsen en piepen van de wielen en remmen en de brullende diesel onder je. Ik had het idee dat ik bij de VSM zat net achter de diesellok)


De wachtkamer van Sedmihorky


Zouden dit de openingstijden zijn? ;)


Ik dacht, mooi, ik ga de goederentrein op de film en foto zetten! Mooi niet, die ene dag reed dat ding niet. (hoorde alle andere dagen luid zwaar toeteren en een grote lange sleep door de bergen razen)


Achja  ;)


derde tree


nét de trein gemist


Daar isie dan, vanaf een van de dazen dansend paard een foto genomen.


Tis maar goed dat mijn vader doorgaf dat de begeleidster even moest stoppen.


En de terugweg, gewoon even het spoor over (als iedereen doet) en de video op het stootjuk, en ikke met de camera aan de slag. (Helaas licht tegen)


Vanaf het stootjuk


Geinig ding




Turnov, een nog wat groter spoorpunt op de kaart


gelijk ook wat meer trein en treinvariatie, al is het Nederlandse spoor er echt niets bij deze hoofdlijn.


Aparte maar mooie treinen.


Na de overweg stoppen? neh, toch niet nodig, geen boom die dicht zit. Want ook hier een mannetje met een petje en een vlag.


:O Weer die blauwe ING loks


Ons boemeltje die over ongeveer 1,5uur zou vertrekken -.-"  :thumbup:


even goed op de foto


Turnov de stationshal


Ook die ziet er oud uit.


hé, weer wat anders


Daar hebben we meneer vlaggemans met z'n petje


En weer wat anders, al lijkt het allemaal op elkaar. En alles lijkt oud, maar is toch nog vrij recent gebouwd of verbouwd.


Fan van One Direction gok ik  >:-D


Nog meer duikbrilfeest


CZ spoort!


De loketten (beetje van gebouw naar emplacement gehopst, weinig te beleven.


oela la, wie is die schoonheid? De ander poetst de regionova maar even op voor de foto


revisiedatum (laatste stel) 2006


jaja, ik weet dat je een pokke baantje hebt, maar dan hoef je nog niet zo nors te kijken. Kreeg een "foei-vingertje" na deze foto.


koppie


Het vertrek, deze zou ik nog wel willen hebben


doei, dag dag Turnov


Ik had mijn twijfels over de trein, hij stond in de verkeerde richting ingesteld en achter 'm stond een aan de kant gezette in de weg. Maar bij vertrek werd alles toch duidelijk, 't was een terugsteek actie


Zie, ING


Op naar huis met een tussenstop in Thüringen Wald


Arnstadt, waar ook een Dampflokmuseum is, (helaas geen souvenir, werd weggesleept door mijn moeder, lag echt veel DDR spul als uniformen, boeken, wegleerboek met originele tekening van een emplacement en ook nog wat grootspoorgrei, bordjes en mokjes ed.)

Maar eerst het museum maar eens in ;)


De andere kant van de werkplaats


Kennen we die niet van... ;) niet bij nagedacht en helaas geen bordje gelezen.


In de werkplaats hoorde ik al een bel, toen zag ik een trein langsrazen en dacht "Hé, spoorbel!"
Toen ik buiten liep en ik weer die bel hoorde rende ik naar het hek, heb nog ongeveer 3 minuten gewacht, en daar was de regionale trein, met een tegentrein! gelijk 2 op de foto. Daarna geen regiotrein meer gezien of gehoord tijdens het bezoek. (zullen ook lekkere tijden hebben)


vroem. De tegentrein


't museum


met 6 diesels (totaal)


en 7 stomers (ook dienstvaardig, INDUSI was aanwezig op verschillende loks)
Voor de rest van dit museum, ga zelf eens kijken! De moeite waar, leuk klein ding met aardig wat spullen, slechts een grover 400km rijden vanaf Nijmegen.


Ook was er een modelbaan, aardige man.


Met een replica in miniatuur van Arnstadt tijdens de DDR tijd.


Deze is ook stoer.


overbekend, een ongeluk




Deze zou ik ook nog wel willen hebben, wie weet meer over dit model/eggie?

Dit was alweer de laatste foto's. Dit is dus de 3rail selectie, na één uur eraan te hebben gewerkt, kramp in de vingers, 19 pagina's times new roman lettertyp 12 verder.

Ik hoop dat jullie ervan genoten hebben, ik zeker van de vakantie. Vele ervaringen, omgevingen, herinnering en foto's rijker. Het is zeker aan te raden om ook naar CZ te gaan, je gaat echt terug in de tijd en het is ook weer eens leuk als je jezelf niet duidelijk kunt maken doormiddel van taal ;)

Op fb komt de uitsnede met veeeeeeel minder treinen, nogmaals, voor alle foto's (dus fb en 3rail bij elkaar) vind je HIER. Alle 977 (na tussentijds uitzoeken door geheugengebrek) plaatsen lijkt me wat overdreven ;)

Zo, hehe, pffffffff. Ik ga maar eens naar bedje toe, morgen begint school weer  :(
Re: Grootspoorfoto's van Julian. Du-Cz-Du
Bedankt voor deze enorme tsunami aan vakantiefoto's.

Citeer
Deze zou ik ook nog wel willen hebben, wie weet meer over dit model/eggie?
Ik weet alleen dat die in het voormalige Oost Duitsland reden. Ik heb foto's gezien dat dit soort rijtuigen door stoomloc's getrokken werden.
Re: Grootspoorfoto's van Julian. Du-Cz-Du
Hoi Julian

Prachtige reis reportage heb je gemaakt. :P
Heb er van genoten. :thumbup: :thumbup:
Bedankt voor het delen.

Tony
Re: Grootspoorfoto's van Julian. Du-Cz-Du
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Grootspoorfoto's van Julian. Du-Cz-Du
Mooie foto serie, Julian.  :thumbup:
Zo te zien kom je idd in een totaal andere wereld daar.

Gr.  Charlie

PS: Die rijtuigen heeft Piko in z'n programma.
Re: Grootspoorfoto's van Julian. Du-Cz-Du
Leuke serie foto's uit een voor mij deels zeer bekende omgeving (Dresden).

Met vriendelijke groet,

Aldert
Re: Grootspoorfoto's van Julian. Du-Cz-Du
Leuke foto's!
De twee stoomloc's die je aan elkaar linkt (Arnstadt en die andere) zijn overigens vuurloze locomotieven. Dus geen oliestook.

Edit: Even wat verder gezocht:
De loc was van de Hersfelder Kreisbahn.
Via deze http://www.museumslok.de/ zie je dat in Reimboldshausen als gedenkteken de "dampfspeicherloc" (vuurloze locomotief) "03 142" staat, gebouwd in Meiningen 03142/1987.
Via deze http://www.lokhersteller.de/ kun je vervolgens weer vinden dat dat 1987 wellicht niet helemaal juist is. De loc is geleverd op 24-12-1986. Aan VEB Kraftwerk ?Völkerfreundschaft?. In '98 is de loc naar de Niederlausitzer Museumsbahn gegaan om vervolgens te eindigen als gedenkteken.

Als je via die laatste site weer zoekt naar Arnstadt zie je dat inderdaad hetzelfde type daar ook staat. Fabrieksnummer 03006, gebouwd in 1984. Ook geleverd aan VEB Kraftwerk ?Völkerfreundschaft? en via IGE Werrabahn terecht gekomen in Bw Arnstadt.
Re: Grootspoorfoto's van Julian. Du-Cz-Du
mooie reportage,
ben ook benieuwd naar je andere treinloze foto's

groet Winno
Re: Grootspoorfoto's van Julian. Du-Cz-Du
Leuke foto's Julian!
Re: Grootspoorfoto's van Julian. Du-Cz-Du
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Grootspoorfoto's van Julian. Du-Cz-Du
Citaat van: Charlie op maandag 19 augustus 2013, 22:10:52
PS: Die rijtuigen heeft Piko in z'n programma.
'k zal eens kijken of ik ze tegen ga komen ;)

Citaat van: Spoetnik op maandag 19 augustus 2013, 22:49:41
Leuke foto's!
-informatie-
Bedankt, en ook bedankt voor de informatie

Citaat van: wvniersen op dinsdag 20 augustus 2013, 08:43:15
mooie reportage,
ben ook benieuwd naar je andere treinloze foto's
Thnx, voor de andere foto's kun je op deze link klikken deze stond ook bij 't vorige bericht ;)

Citaat van: MarklinKoen op dinsdag 20 augustus 2013, 09:01:36
Leuke foto's Julian!
bedankt  :thumbup:
Citaat van: blauweengel op maandag 19 augustus 2013, 22:08:45
Bedankt voor het delen.
Thnx, en graag gedaan
Re: Grootspoorfoto's van Julian. Du-Cz-Du
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Grootspoorfoto's van Julian. Du-Cz-Du
@Julian:  Piko wagens.  Kost meer als je denkt.  ;)

Gr.  Charlie
Re: Grootspoorfoto's van Julian. Du-Cz-Du
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Grootspoorfoto's van Julian. Du-Cz-Du
slik  :O leuk gezien te hebben  :P
Re: Grootspoorfoto's van Julian. Du-Cz-Du
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: Grootspoorfoto's van Julian. Du-Cz-Du
Leuke reportage Julian!

Heb er aandachtig naar gekeken, wat een variaties rijden daar nog.


Gr. FRed.
Re: Grootspoorfoto's van Julian. Du-Cz-Du
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Grootspoorfoto's van Julian. Du-Cz-Du
Citaat van: Marklindak op dinsdag 20 augustus 2013, 17:06:47
Leuke reportage Julian!

Heb er aandachtig naar gekeken, wat een variaties rijden daar nog.


Gr. FRed.
:thumbup:, en dat doen ze zeker

al 'n paar dagjes oud en al 2 weken zo (maar nog niet eerder een foto kunnen maken);
De Velio 357 van Veolia rijdt momenteel met maar één kant van de motorbak bedrukt. De witte kant is de rechtse kant (ri. Nm rijdend)
Eerder reed Jan Palmen/Connie Linders rondt. De deurtjes van Jan Linders waren voor 1/3 aan een kant kapot en deze waren niet op voorraad waardoor ze (om een witte streep te voorkomen, en de opvoorraad liggende deurtjes) vervangen werden door 1/3 van Connie palmen. Deze combinatie heeft uiteindelijk toch een aardig tijdje rond gereden. Ik denk dat van de 357 alle deurtjes aan vervanging toe was waardoor men maar neutrale witte erop heeft geplaatst.

linkje naar een foto van de site van Nico Spilt van Connie Linders

Morgen staat TnT op het programm, dus er zullen snel nieuwe foto's volgen hier.
Re: Grootspoorfoto's van Julian. TnT 7-9-13
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Grootspoorfoto's van Julian. TnT 7-9-13
Ook ik ben naar Terug naar Toen geweest,

Het aantal foto's van grootspoor valt mee, de foto's van de promotietrein in actie zijn er des te meer.
Dat is ook expres, want al die fotografen op een rijtje maken allemaal dezelfde foto, en moet ik nu ook zo'n foto hebben? Neh, daar is google en fora voor ;)

Maar toch mijn kleine bijdrage van de dag (Promotietreinfoto's met verslag komen in mijn Hovia topic terecht (linkje zal ik later hier plaatsen)


Met Gerards nieuwe kevertje, niemand van de CJAG-bende kon komen. Hij is toen maar met mij en de MMDKJL mee gegaan.


in steil de weg zoeken  :P (linksaf dus, achter die 2 duitse auto's aan)


hier komen de "tig"-gemaakte foto's van die dag.




kwa viezigheid viel het wel mee, totdat je een drempel vol met smeer tegenkomt.....




vogelnestje in de trein (was niet veranderd sinds vorig jaar)



Koens Puppy Powerrrrrrrrrr


was ook wel wat makkelijker dan bij de ZLSM


2 patat oorlog, een kroket en een berenhap met pinda-saus.



omnomnom



talkpoederwindje van de stoomlok.


de "jonge" gast  :D Wat had hij 't zwaar met zoveel blagen mee hollen




wat later op de dag ;)


waar is de trein?



promotiegeweld (wat in 't Hoviatopic komt te staan)



Met dank aan Maarten de R. die foto's voor mij wilde maken



en weer in stijl terug naar huis  :thumbup:


De lucht kleurde van knal knal oranje naar zachtroze tot dondergrijs


ten zeerste aparte luchten die avond, (ochtende zijn hier de laatste dagen ook mooi geweest)


vooruit nog een, en 't zag er echt zo oranje uit (wel wat aangezet omdat de camera 't door het tegenlicht fletser maakte)

Het was een topdag  :thumbup: nieuwe mensen leren kennen, oude terug gezien, en eigenlijk veeeeeeeel te lang met de promotrein bezig geweest

Voor wie het (nog een keer) wil bekijken zonder commentaar, klik
Een linkje naar het Hovia topic waar zo de Promotieverslagen komen, hiero
Re: Grootspoorfoto's van Julian. TnT 7-9-13
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Grootspoorfoto's van Julian. TnT 7-9-13
Mooie foto's Julian. Inderdaad wat andere als gewoonlijk van zo'n dag.  :thumbup:
Zie nu wat ik weer gemist heb.  :(

Gr.  Charlie
Re: Grootspoorfoto's van Julian. TnT 7-9-13
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Grootspoorfoto's van Julian. TnT 7-9-13
tsja, had je maar niet moeten trouwen tig jaar geleden ;)

Het linkje naar het Promotieverslag
Re: Grootspoorfoto's van Julian. Italië, 'n paar foto's
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Grootspoorfoto's van Julian. Italië, 'n paar foto's
Vandaag terug gekomen na een werkweekje/cultuurreis naar de Golf van Napels. Een heerlijke week, stiekem toch zeer inspannend geweest.
Uiteraard mijn camera meegenomen, en 1306 foto's waren het resultaat. Ook is het tellertje ruim rond sinds de aanschaf op afgelopen oudjaarsdag......

Van die 1306 wordt er uiteraard wat uitgeplukt, en voor hier hou ik het beperkt tot de enkele treinfoto's, anderen zijn op fb te vinden ;)

1,2) Op een rustplaats naast de hogesnelheidslijn zoefde er twee treinen voorbij, de tweede was ik net te laat. :( Ook reden we een heel stuk langs deze lijn, helaas zat ik aan het gangpad aan de verkeerde kant van de bus. Geen foto's hiervan. Maar wat zijn ze snel, stil en stijlvol..... al is het Italiaans ;)

3,4,5) Als je naar Napels gaat, ga je toch lekker met het kabeltreintje naar St. Elmo

Re: Grootspoorfoto's van Julian. Italië, 'n paar foto's
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Grootspoorfoto's van Julian. Italië, 'n paar foto's
6,7) al gekweld door de zingende leraren hebben we het toch overleefd.
8,9,10) Tijdens een ontiegelijk harde hoosbui gingen wij van Sorrento centrum op pad naar de trein, de ena laatste van de dag. Deze moest gehaald worden dus. Echter waren de wegen een grote waterval en liep het water je schoenen gewoon in. Al nadruipend bereikte wij het boemeltje, waar dus weinig foto's van zijn wegens de hoosbui. Een glazen deur geeft ons een blik in de cabine.
Re: Grootspoorfoto's van Julian. Italië, 'n paar foto's
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Grootspoorfoto's van Julian. Italië, 'n paar foto's
11) drijfnatte leerlingen.
12,13) Het was eigenlijk meer een bovengrondse metro.
14) de leraar zei dat deze niet open kon, ik heb 'm even opengeklikt en gelijk dicht gedaan... want het bleef regenen

Dit waren eigenlijk alweer alle foto's  :O Op de terugweg reden we een heel lang stuk met een hogesnelheidslijn op, alleen door het weer aan de verkeerde kant zitten van de bus, en de onverwachte treinen die ook zoef zoef zoef zoef zoef voorbij waren eigenlijk niet echt de moeite om een foto proberen te maken. Wel kwamen we een masarati transport tegen met de auto's in witte gewaden op de vrachtwagen met de naam in het groot op de zijkant met het kroontje, ook hier was ik te laat.

Al met al een prachtige week, rest van de omgevingsfoto's e.d. verwijs ik naar fb, gezien het overal 3x plaatsten van foto's nogal vervelend is met al dat wachten ;)
Re: Grootspoorfoto's van Julian. Italië, 'n paar foto's
Welkom thuis en bedankt voor het plaatsen van het filmpje en de foto's :thumbup: :thumbup: :thumbup:.
Ik ga er gemakshalve maar van uit dat het een geslaagde week is geweest.

De rest van de foto's bekijk ik wel op fb :wink:.
Re: Grootspoorfoto's van Julian. Italië, 'n paar foto's
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Grootspoorfoto's van Julian. Italië, 'n paar foto's
Leuke foto's Julian. Maar het zijn er wel meer als tien hoor. (10 stond in je berichtje op fb:D

Gr.  Charlie
Re: Grootspoorfoto's van Julian. Italië, 'n paar foto's
Hoi Julian

Leuk verslag met leuke foto s van jullie trip. :thumbup:

Tony
Re: Grootspoorfoto's van Julian. Italië, 'n paar foto's
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Grootspoorfoto's van Julian. Italië, 'n paar foto's
na misschien wat tegenvallend aantal foto's van Italië, en een dagje Duitsland ;) Duisburg van Goch via Krefeld.

21 foto's van treinen, nog enkele van vandaag (Maarn-Ut) worden er bijgevoegd ;)

5 berichten dus, be prepaired.

1) Te Goch, 3 lintjes naar Kleve. Met z'n 5-en op een gezinskaartje lekker goedkoop vanaf hier met de trein naar Duisburg. 'T viel zwaar tegen, maandag, musea dicht, grauw weer en 't hoogovenpark was grotendeels (af)gesloten wegens renovatie aan gebouwen en een film-opname. Baaldagje, maar wel veel treinen!  O:-D BTW, ik raad de stad niet af, wij waren gewoon verkeerde moment, verkeerde plaats ;)
2) Floyd, Crossrail en erachter nog net wat oranje/zwart/wit van Heracles (dacht ik) Helaas geen foto van kunnen maken.
3) Daar is de overstap. Na het maken van de foto werd ik naar de cabine gewenkt.... owjee..... Hij wilde de foto per mail, geen probleem (moeders roept al in de deuropening die nog open was, en ik maakte duidelijk dat ik mee moest (bij die deur erin)) Helaas, ik heb de 3 mogelijke providers geprobeerd van wat er op het handendoekje geschreven stond. Helaas, allemaal "Delivery Status Notification (Failure)" Ik heb het geprobeerd, dus voor wie weet wie 't is, geef door dan mail ik de foto door.
4) Aankomst op Duisburg Hbf
5) Wat een lelijk grauw station

:warning: [1/5]  :warning:
Re: Grootspoorfoto's van Julian. naar Duisburg, en Maarn
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Grootspoorfoto's van Julian. naar Duisburg, en Maarn
6) Bij de hoogovenspark stonden 3 busjes, 1 in afwerking en laatste verlikjes, 1 kaalgemaakt en geschilderd en 1 nog compleet aan renovatie toe. Ze waren hard aan 't werk.
7) Na een teleurstelling (gebouwen dicht, halve park gesloten wegens filmopname) met een flink vertraagde en overvolle tram terug. En laten we net bij de deur staan die de problemen gaf. Enkele malen flink "Dicht drücken!!"
8 )Bij terugkomst op het Hbf stond er ineens (naast de veegmachine kwa railonderhoudmachines) deze rare jongen er. De motor werd afgezet en er werd nog wat geklooid aan een van de kasten. Wie weet meer???
9) Hier ziet met 't mannetje in hesje wat klooien.
10) Hier nog beter, waarom het draaistel verlicht is is me een raadsel. Hip staat het wel ;)

:warning: [2/5]  :warning:
Re: Grootspoorfoto's van Julian. naar Duisburg, en Maarn
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Grootspoorfoto's van Julian. naar Duisburg, en Maarn
11) De ICE gaat er ook weer vandoor, de Thalys kwam alleen voorbij rijden (opweg naar?)
12) Mooie boog, vond er alleen teveel pilaren staan.
13) Oppum, op de heenweg werd ik ineens verrast doordat er halve ICE's en losse S-bahnbakken op nooddraaistellen stonden
14) Hele grote werkplaats zo te zien op maps, groter dan te zien vanaf het spoor zelf.
15) Op de terugweg dus maar snel wat foto's proberen te maken

:warning: [3/5]  :warning:
Re: Grootspoorfoto's van Julian. naar Duisburg, en Maarn
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Grootspoorfoto's van Julian. naar Duisburg, en Maarn
16) De laatste voordat de bosjes in beeld kwamen.
17) Heel stil (staat deze lok om bekend) kwam deze langssnorren. Vossloh Gravita
18) Iets beter in beeld, iets langere overstaptijd.
19) Huh, er is wat veranderd. En de stoerste (oranje,zwart,wit) lok is weg :(
20) En weer, wie weet meer? Deze lok met 3 rijtuigen stonden daar als soort van stationsrestauratie (aardig verlaten maar te geloven met dit weer)

:warning: [4/5]  :warning:
Re: Grootspoorfoto's van Julian. naar Duisburg, en Maarn
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Grootspoorfoto's van Julian. naar Duisburg, en Maarn
21) Rechtsboven, ik vond 'm geweldig. Ga 'm een keer gebruiken omdat 't kan.

Klein overstapje naar vandaag. Als echte P+R mensjes (omdat Ut parkeren niet aandurfde) hadden we vandaag de auto in Maarn omgeruild voor de trein. Apart station dat ik al vaak heb gezien vanuit de snelweg of de intercity. 't blijft een raar station met die inrichting. De Nachtrein joeg langs met een vrolijk tyfoon spelletje. Utrecht was t.o.v. Duisburg wel erg leuk, en heb veel ideeën opgedaan die ik nog een keer op de modelbaan wil gaan toepassen. Voor nu de 3 treinfoto's.

1) Aparte fietsenstallingsindeling
2) De Nachttrein met flink tegenlicht
3) smal perronnetje

Zo nu ga ik van RailAway genieten, reageren mag nu. Dit was 't laatste bericht uit deze reeks ;)
Re: Grootspoorfoto's van Julian. naar Duisburg, en Maarn
Hartstikke bedankt voor het maken en plaatsen van deze 2 reportages :thumbup: :thumbup:.

(Getypt tijdens het kijken van Rail Away :biggrin:)
Re: Grootspoorfoto's van Julian. naar Duisburg, en Maarn
Hoi Julian

Bedankt voor delen weer van de mooie foto s.

Tony
Re: Grootspoorfoto's van Julian. naar Duisburg, en Maarn
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Grootspoorfoto's van Julian. naar Duisburg, en Maarn
Mijn verslagje van het MMDKJL-dagje van de Harskamp staan hier
beetje onnodig om één en hetzelfde verslag 3x op de site te zetten
Re: Grootspoorfoto's van Julian.
Noem je dat grootspoor? O:-D

Maar serieus: ik heb het verslag gezien en gelezen :thumbup:.
Re: Grootspoorfoto's van Julian.
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Grootspoorfoto's van Julian.
Na een stilte en van-alles-en-nog-wat (wat ook aankomende periode is) een kleine stilte breker ;)

Wat mooie treinfoto's van de afgelopen tijd. (en eigg vooral recent)

1) Een wat bewogen foto, achja, volgende keer beter.
2) Wat warmte in de donkere dagen.
3) Dit staat erbij op de vertrekstaten te Cuijk. Vanaf spoor 3 vertrekken de extra treinen vanaf Cuijk. (dus een lege trein als die aankomt in Ck)
4) Een van de mooiste uitzichtpuntjes van mijn ritje naar school.
5) Hé, wat staat daar?
Re: Grootspoorfoto's van Julian.
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Grootspoorfoto's van Julian.
6) Locon? Er staat vaker een HSL op Nm.
7) Neusje 1
8) Neusje 2
9) De intercity naar Den Helder/Schiphol
10) Een verblindende zon, vervelend of juist leuk?

En dit was de stilte breker van 10 foto's alweer  :( tot de volgende  ;)
Re: Grootspoorfoto's van Julian.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Grootspoorfoto's van Julian.
Schitterende foto's weer Julian mijn persoonlijke voorkeur deze keer is de intercity Den Helder/Schiphol mooie foto.
Bedankt voor het plaatsen. :thumbup:
Re: Grootspoorfoto's van Julian.
Inderdaad, bedankt voor het plaatsen :thumbup:.
Re: Grootspoorfoto's van Julian.
Lid sinds: 2011

Live to win

offline
Re: Grootspoorfoto's van Julian.
Mooie fotos.
btw, foto 2 is geen Heracles maar Hectorrail.