Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Koploper probleem 'trein stopt op binnenkomst melder van dynamisch blok'

Gestart door KdeB zondag 14 april 2013, 16:46:33

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Koploper probleem 'trein stopt op binnenkomst melder van dynamisch blok'
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Koploper probleem 'trein stopt op binnenkomst melder van dynamisch blok'
Hallo

De bouw van mijn baan 'mLelybaan'  het amerikaans gedeelte loopt ernstige vertraging op vanwege dit probleem, dit moet eerst feilloos werken voordat ik verder kan met bouwen.
Ik heb dit probleem ook voorgelegd op het koploperforum, maar vooralsnog geen opslossing gekregen, http://www.koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=4344

Er zijn 3 dynamische sporen, blok 307 t/m blok 312, gezamelijke binnenkomst melder H9.01. Met 2 treinstellen en alleen bij binnenkomst in blok 309 is het probleem
In blok 310 staat een trein, vanuit bv blok 303 wil een trein blok 309 binnenrijden en hij stopt op de bezetmelder H.901 van blok 309 (de rest van de trein staat dan nog in blok 305) ipv na het vrijkomen van H9.01 zodat de hele trein in blok 309 is aangekomen, wanneer de trein in blok 310 vertrekt schuift de trein pas op vanaf melder H9.01.
Alle andere treinen doen het wel goed zoals het dynamiscche blokken systeem is bedoelt.



Wie o wie heeft voor mij de gouden tip

Mvg
Koos
Re: Koploper probleem 'trein stopt op binnenkomst melder van dynamisch blok'
Toch altijd weer handig om je probleem op 2 forums te gelijk te bespreken, maar niet heus.
Zie voor een antwoord het koploperforum.
Re: Koploper probleem 'trein stopt op binnenkomst melder van dynamisch blok'
nee Wim met 2 treinstellen van de 7 die op dit gedeelte rijden heb ik het probleem en alleen blok 309

Mvg
koos
Re: Koploper probleem 'trein stopt op binnenkomst melder van dynamisch blok'
Hoi Wim (Sprinter)

Het spreekwoord is toch 2 weten er meer dan 1

Mvg
Koos
Re: Koploper probleem 'trein stopt op binnenkomst melder van dynamisch blok'
Allen

Ondertussen na reactie op het koploperforum ervan overtuigd dat het niet aan 'Koploper' ligt maar waarschijnlijk toch een hardware probleempje.
Het probleem opgelost dmv variabele routes, de 2 probleem treinen mogen niet naar blok 309 alleen naar blok 307 en blok 311, dit heeft nu een paar uur gereden zonder problemen tot nu.

mvg
Koos