Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

draaischijf 7286 met m-rails

Gestart door Gertjan woensdag 10 april 2013, 15:39:31

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
draaischijf 7286 met m-rails
Beginnersvraag; Wat heb ik nou precies nodig om de Märklin draaischijf aan te sluiten op mijn m-rails?  Ik kan natuurlijk een overgangsrail nemen, maar de rails die op de draaischijf zelf ligt blijft dan K-rails. Hoe moet ik dit aanpakken?
(Ik wil in totaal zes aansluitingen om de 7,5 graden monteren voor een ringloods plus nog 4 aansluitingen.)



Re: draaischijf 7286 met m-rails
Ik wil juist de 7286 gebruiken, omdat ik dan om de 7,5 graden kan aansluiten. Dit moet toch wel kunnen met M rails of evt. C ?
Re: draaischijf 7286 met m-rails
als je echt die schijf wil gebruiken dan ga je ofwel in derdaad de verlooprails moeten kopen, ofwel ga je in de plaat waar je je sporen wil leggen, gleuven moeten (laten) uitfrezen, waardoor de M rails dieper in de plank komen te liggen en de spoorstaven op gelijke hoogte met de aansluitingen op de schijf komen.  Dan is het enkel nog een kwestie van enkele "lipjes" weg halen en vast leggen...
Re: draaischijf 7286 met m-rails
Lid sinds: 2006

Cees Bier

offline
Re: draaischijf 7286 met m-rails
Gertjan,

Als ik jou was zou ik voor de opstelsporen K rails gebruiken en voor de toe en afvoer railsen  K naar M overgangrail

Cees
Re: draaischijf 7286 met m-rails
Je zou een ring kunnen zagen met als binnendiameter de diameter van de schijf en als buitendiameter de diameter van de uitstekende spooraansluitingen.
Dikte zodanig kiezen dat je dan precies op level komt, je hoogt de draaischijf dan als het ware op tot het nivo van de M-rails.
Als de de rand dan verstek zaagt kun je het aardig camoufleren.

Als variant op de suggestie van Dani, zou je de ruimtes tussen de rails op kunne vullen met hout/schuim of wat dan ook waardoor alles op maaiveld komt.

Je kunt ook overwegen om je hele depot (als enige onderdeel van je baan) in K uit te voeren, maar ik kan natuurlijk niet beoordelen of dit een ralistisch optie is.