Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

E10 Rheingold.

Gestart door Har woensdag 08 mei 2013, 12:38:27

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
E10 Rheingold.
Lid sinds: 2011

offline
E10 Rheingold.

Als een kind zo blij ben ik met mijn nieuwe aanwinst: Een E10 Bügelfalte in Rheingold uitvoering.

Op de beursvloer in Houten had ik afgesproken met forumlid Arjan M om de door hem aangeboden E10 over te nemen.
Na een gezellige kennismaking (aardige kerel trouwens), een lekker bakkie koffie en wat heen en weer gepraat over modelspoor in het algemeen en de E10 in het bijzonder, toog ik verder langs de kramen speurend naar een bijpassende rijtuigset. Ik wist dat Märklin onder de art.nrs. 43873 en 43883 twee passende rijtuigsets heeft uitgebracht. Ik wist daarvan echter niet de prijs.Na veel rondjes over de drukke beursvloeren kwam ik er eindelijk één tegen. Het was ook de enige.Ik vertrouw namelijk heel erg sterk op mijn evenzo sterk ontwikkelde beursspeurneus.166 euries voor drie rijtuigies.Ik was sterk terughoudend en heb het niet gedaan. Achteraf heb ik spijt.Maar ja..komt de ene set dan moet de andere set natuurlijk ook.We wéten toch hoe dat gaat!

Voorlopig doet de E10 dus dienst met een stam silberlingen als trekduweenheid.(ja..ja..álles kan..haha)

Ik ben erg tevreden met de Machine.De loop is krachtig,betrekkelijk stil en regelmatig.Het is mijn eerste MFX-loc( ja..ja..ik loop wat achter)Er zitten ook wat geluidjes op: Een soort vertrek procedure met een lieftallige damesstem en een loc-fluit die een woeste stomer niet zou misstaan.Ik vind het géén gehoor om stoomlocgeluiden uit een e-loc te horen. Liever een echte tyfoon.

Maar de loc zelf daar ben ik erg tevreden over. Mooie afwerking. Mooie details. Mooie kleurstelling. En zoals gezegd de loop is mooi en krachtig.Een stam van twaalf oude blikken D-trein rijtuigen met allemaal verlichting dus een sleper trekt hij rustig tokkelend in de rondte. Op een schaal van 0-100 geef ik hem een 78.   

Er is nog een set van Märklin met een Rheingold-loc erin.Art.nr 28503.Iemand daar ervaring mee?   

hieronder een paar fotootjes:
Re: E10 Rheingold.
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: E10 Rheingold.
Hoi Har,

Dat is inderdaad een mooie loc (de 39121 toch?)
In plaats van die nieuwe Rheingold-sets 43873 en 43883 zou je ook kunnen kijken naar de losse Rheingoldwagons 43850 (Abteilwagen), 43860 (Großraumwagen), 43870 (Speisewagen) en 43880 (Aussichtswagen) die in 2007/2008 tegelijkertijd met jouw E10 te koop waren (?43,-/?48,- per stuk). In de catalogus van dat jaar staan ze ook bij deze E10 vermeld.


Die stoomfluit hoort overigens gewoon bij een E10 (1-26 sec.) ;)


Groet, Marc
 
Re: E10 Rheingold.
Lid sinds: 2011

offline
Re: E10 Rheingold.

Ok Marc..dat van die fluit wist ik effe niet (Ik weet wel meer effe niet) Leuk om te weten.

Dank je wel voor je rijtuig tips. Dat ga ik ook eens bekijken.
Re: E10 Rheingold.
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re: E10 Rheingold.
Dag har,
De sets 43873 & 43883 zijn in de handel te verkrijgen voor € 178,00, maar opgepast dit was een gelimiteerde uitgave. Misschien een volgende keer meer geluk en een nog beter prijs. Mvg.
Re: E10 Rheingold.
Lid sinds: 2011

offline
Re: E10 Rheingold.

...Ja die Handelaar in Houten vroeg 166 euro voor zo'n set.

Ik zeg zit er verlichting in? Nee zegt de beste man er zit géén verlichting in anders was de set veel duurder geweest.
Achteraf kom ik er achter dat er standaard verlichting in zit in die sets. Klapperjavaan die vent. Anders had ik hem meegenomen.

mvg Harry
Re: E10 Rheingold.
Lid sinds: 2006

what else?

offline
Re: E10 Rheingold.
Hallo Har,

Mijn advies: zet een zoekopdracht uit op eBay.de en heb geduld tot er voorbij komen die op bieden staan en niet op "Sofort Kaufen".
Momenteel staan er 5 43873-sets te koop in Europa, waarvan 2 waarop je kunt bieden. En je weet nu wat hij mag kosten.

Succes met geduld hebben & bieden  ;)
Re: E10 Rheingold.
Lid sinds: 2008

offline
Re: E10 Rheingold.
Hoi Harry,

Mooie loc heb je gekocht.
De wagonsets waar jij het over hebt, heb ik ook.
Alleen de loc is een andere, namelijk de 37106.
De genoemde prijs is zeker niet te hoog.
In beide sets zit al verlichting.

Groeten,
Ton.
Re: E10 Rheingold.
steamer
gast

Re: E10 Rheingold.
Hoi Har,

Veel plezier met de nieuwe E10. Ik ben er ook goed over te spreken.
Dee ingebouwde led verlichting in bijbehorende sets 43873 en 43883 doen het goed, maar doordat van alle wagons, alle 4 de assen zijn voorzien van een massaveer en twee slepers, lopen de sets erg zwaar, zeker beide achter elkaargekoppeld, . Er moet echt een krachtige lok voor, zeker als er sprake is van hellingen op je baan.
Maak je geen zorgen want de bijbehorende lok E10 is wel sterk genoeg om de set te kunnen trekken.

Ik wil je zeker niet ontmoedigen om de wagonsets kopen, ik ben ook blij met de wagon sets, en de als ze met Led in TEE uitkomen koop ik deze ook. Een massaveer en een sleper verwijderen is zo gebeurd en daar knappen ze naar mijn mening echt van op.


over de wagonsets heb ik recent een topicje gestart in deze categorie. 8) 

groeten

Steamer
Re: E10 Rheingold.
Lid sinds: 2006

offline
Re: E10 Rheingold.
Ha Har,

Mijn dealer, Muilwijk Gorinchem, heeft deze sets nog in de winkel. Splinternieuw. Er zit verlichtimg in.

André
Re: E10 Rheingold.
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: E10 Rheingold.
Mooie lok Har, ik heb hier de donkerblauwe versie staan.
Deze lok heeft alleen een lucht pers fluit en stations omroep, maar loopt erg mooi met zijn softdrive motor en is beresterk.
Die twee wagonsets zullen er mooi bij passen, nu nog even een kwestie van scoren.
Re: E10 Rheingold.
Lid sinds: 2011

offline
Re: E10 Rheingold.

Heren en mannen ook,

Zeer bedankt voor de tips en adviezen. Ik ga dat allemaal eens uitpluizen. Ik neem alle mogelijkheden in ogenschouw. Zowel de goedkope als de duurdere. Ik heb al een stam rood/beigeTEE-rijtuigen met zo'n panoramawagen d'r in en verlichting. Van gemengd rijden ben ik ook niet vies. En volgens mij heeft Roco ook mooie Rheingold rijtuigen uit dit tijdperk in het program.

Nogmaals dank.

mvg Harry