Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Ombouw 3021

Gestart door duure003 zondag 07 april 2013, 21:13:15

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Ombouw 3021
duure003
gast

Re: Ombouw 3021
Daar heb je ook gelijk in, maar de aanmelding in vergelijking met mijn andere locs met MFX decoder wordt niet correct voltooid.
Bij mijn andere locs verschijnt netjes de naam van de loc bv. in mijn scherm en met deze 3021 niets.
Re: Ombouw 3021
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Ombouw 3021
Hmmm..

Ik constateer vreemde dingen.

Een ESU Lokpilot V3.0 is een fx decoder, en meld zichzelf NIET aan op je ms.
Deze heeft standaard adres 03.

Je gesloopte decoder was een mSD-decoder welke oa naar het mfx protocol luistert.
Deze meldt zich wel aan op je ms. (tot je iets fout deed)

Dus een ESU 3.0 die zichzelf aanmeld....   Ik ben nooit te oud om te leren.  :D
Om je lok aan te sturen: Kies een nieuwe lok in je databank, bv 37803 (V200); verander het adres in 03 (of wat je dealer heeft geprogrammeerd) en je kan de lok aansturen.

Misschien moet je je eerst eens beter voor laten lichten, voordat je een lok ombouwt.
Voor mij is het simpel en soms veel werk, maar ik vaar grotendeels op mijn 30 jaar ombouw ervaring.

Helaas zie ik geen plaats en leeftijd bij je naam staan, dus weet ik ook niet of het zinnig is om je eens uit te nodigen; (afstand) en  te verwachte bassisniveau, wat bij een bepaalde leeftijd kan worden verwacht. Met iemand van 14 ga ik anders mee om dan iemand van 41.

Met vriendelijke groeten,
Marcel
Re: Ombouw 3021
duure003
gast

Re: Ombouw 3021
Hoi Marcel,

Ik woon in Den Haag en ben inmiddels 50 jaar en dit was mijn eerste poging in een gekregen loc.
Wat ik inderdaad niet snap is dat de winkel waar ik ben geweest mijn printplaat heeft laten zitten en het 2e printplaatje, de kapotte Marklin decoder heeft vervangen door de ESU. (type 61601 LokPilot mfx Decoder volgens de doos maar dus met user manual LokPilot v3.0 erbij)

Ik had ook al getracht de loc handmatig te programmeren, hetgeen ook geen resultaat heeft.
In de winkel heeft de verkoper dit ook laten zien (alleen niet met een mobile station maar met een intellibox) en daar werkte het prima.

Na reset van mobile station handmatig programmeren van een van mijn andere locs werkt prima.
Re: Ombouw 3021
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Ombouw 3021
Oké.

Dan heb je de LokPilot V3.0 M4 in de 21-polige versie.
Dat is idd nr 61601.
Daarbij hoort inderdaad het boekje van de v3.0. (zie tabel blz. 7)

M.v.g. Marcel
Re: Ombouw 3021
duure003
gast

Re: Ombouw 3021
Denk dat ik maar met mijn aansluitrail en het mobile station naar de winkel ga om een en ander te laten controleren.

Blijft een vreemd fenomeen dat de loc niet functioneert bij mij thuis en wel in de winkel.