Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

treinbaan Maarsburg ---> een nieuwe vrachtwagen voor Maarsburg

Gestart door m-re zondag 07 april 2013, 09:27:27

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: treinbaan Maarsburg ---> een nieuwe aanwinst voor Maarsburg + filmpje
Citaat van: hmmglaser op zaterdag 31 december 2016, 18:08:12
Het ziet er allemaal mooi uit heren,maar hebben jullie misschien ook bestel nrs van de kisten met pallets?

Hallo Mark,

De pallets en kisten zijn van Preiser, nummer 31025. Er zitten ook nog 2 steekwagentjes bij deze set.
Re: treinbaan Maarsburg ---> een nieuwe aanwinst voor Maarsburg + filmpje
Citaat van: Jan22 op zondag 01 januari 2017, 23:59:05
Ineens realiseerde ik me dat dit een draadje is waar ik heel vaak naar kijk.
Omdat het zo levensecht oogt.

Vandaag kwam ik via een ander draadje hier terecht,
en ineens vroeg ik me wat af:

- Past dat allemaal in die kast ???
- Is het hoogste punt de bovenkant van de boogbrug?

Beste Jan Willem,

Dank voor je compliment; we doen ons best om het allemaal een beetje realistisch over te laten komen.
Maar vooral het nabootsen van de natuur (struiken, boompjes, gras en dergelijke) valt niet mee. Wat dat betreft zitten er hier op het forum ware kunstenaars waar wij niet aan kunnen tippen!

Het gedeelte aan de rechterkant moet een industrie-/overslagterrein-achtige uitstraling krijgen, met een postperron langs één van de sporen.
Hoe we dat precies in gaan richten is ook nog een uitdaging, want er moeten uiteraard ook grote vrachtwagens (bijvoorbeeld de PTT vrachtwagen) kunnen komen én weg kunnen komen (keren of rondrijden).

De baan past prima in de kast, meeste van de tijd staat de baan opgeklapt.
Bijkomend voordeel hiervan is dat de baan opvallend goed stofvrij blijft!
Ook na langere stilstand rijden de treinen tamelijk probleemloos hun rondjes; baan omlaag klappen en rijden maar  :).

Het hoogste punt is inderdaad de boogbrug. Echte bergen zijn er op deze manier niet te maken, maar met voornamelijk nederlands materieel is dat geen probleem.
Re: treinbaan Maarsburg ---> een nieuwe aanwinst voor Maarsburg + filmpje
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: treinbaan Maarsburg ---> een nieuwe aanwinst voor Maarsburg + filmpje
Hoi Remco en Feiko,

Ik volg met veel plezier dit draadje al bijna 3 jaar, maar blijkbaar heb ik nooit het begin van het topic (goed) gezien en gelezen, of vergeten.
Mooie constructie  :thumbup: en wat me nu pas vooral opvalt, is, dat de baan op de foto's veel groter lijkt dan hij is !

De uitstraling van de baan is een fraaie combi van oud en nieuw materiaal en ik ben een beetje jaloers op jullie; mijn zoon had en heeft niks met treinen  :P

De beste wensen voor 2017 ook !

Grtz Tony

Re: treinbaan Maarsburg ---> een nieuwe aanwinst voor Maarsburg + filmpje
Hoi Tony,

Ik weet dat je één van onze trouwe volgers bent, maar Remco plaatst (en reageert meestal op) de berichten. Da's meer zijn ding.
Ik hoop niet dat het nu tegenvalt dat het eigenlijk maar een klein baantje is  ;).

Voor jou en de de andere (trouwe) volgers uiteraard ook de beste wensen voor 2017!
Re: treinbaan Maarsburg ---> een nieuwe aanwinst voor Maarsburg + filmpje
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: treinbaan Maarsburg ---> een nieuwe aanwinst voor Maarsburg + filmpje

Dat valt me juist helemaal niet tegen, het is een groot compliment !
Het betekent, dat je met de juiste scenery/inrichting heel veel ruimte kunt scheppen op een beperkte oppervlakte  :thumbup:

Grtz Tony
Re: treinbaan Maarsburg ---> oud en nieuw
Hallo allemaal,

Met oud en nieuw kwam zoals jullie misschien wel weten de familie op bezoek en dus ook Tim (burgermeester van Getswoud).
Hij had weer een hele verhuisdoos met treinen mee genomen :D. Ook kwam de DB 012 op bezoek alleen kon die niet rijden, maar we hebben wel even een fotootje kunnen maken. Ook zijn we wat verder gegaan aan de baan. Het hotel heeft nu zijn eigen plek en staat op een verhoging. De villa is nu ook eindelijk af en heeft ook zijn plekje gevonden, er ligt ook al een weg naartoe waar een autootje komt te staat met een paar poppetjes die de auto wassen. Er is ook nog een huisje bijgekomen aan de kant van het station waar ook de diner en het benzinestation staat. Hier nog even de foto's van oud en nieuw.

























Groeten,

Remco
Re: treinbaan Maarsburg ---> oud en nieuw
-Remco:
Dank voor het plaatsen van weer mooie plaatjes,  :thumbup:
Re: treinbaan Maarsburg ---> oud en nieuw
Mooi scherpe foto's! Het is wel wat vol, maar het heeft een leuke sfeer.
Re: treinbaan Maarsburg ---> oud en nieuw
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: treinbaan Maarsburg ---> oud en nieuw
Citaat van: m-re op maandag 02 januari 2017, 16:58:25
familie op bezoek en dus ook Tim (burgermeester van Getswoud).
Bij mij valt het kwartje nu pas. Vandaar dat het interieur van jullie beider motorpostwagens nogal op elkaar lijkt!
Re: treinbaan Maarsburg ---> oud en nieuw
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: treinbaan Maarsburg ---> oud en nieuw
Remco, het waren zeer leuke dagen. Jammer dat de 012 het niet deed maar hopelijk binnenkort een herkansing.

Jan, ik had ooit het idee om er iets in te zetten omdat het anders zo leeg was en toen kwam remco opeens met allerlei grootspoor foto's en hoe hij dat zelf had gemaakt, waarmee hij mij ook erg heeft geholpen en ik het plan maar weer eens uit de kast had gehaald.
Re: treinbaan Maarsburg ---> oud en nieuw
Remco

Zo leuk je baan eens zo te kunnen bewonderen, ziet er allemaal heel netjes en mooi uit.  :)  :thumbup: :thumbup:
Re: treinbaan Maarsburg ---> oud en nieuw
Hallo allemaal,
Bedankt voor de leuke reacties. :)
De camera die ik gebruik om foto's te maken is de Canon g3x met een extra flitser waarmee ik deze foto's kreeg als resultaat. :D
Nadat ik de motorpost had omgebouwd bedacht ik om interieur in te bouwen en een paar weken later stuurde Tim foto's dat hij ook begonnen was aan een interieur. :P

Groeten,

Remco
Re: treinbaan Maarsburg ---> oud en nieuw
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: treinbaan Maarsburg ---> oud en nieuw

Hoi Remco,

Jullie boffen maar met elkaar  ;)
Mooie uitbreiding ook weer en er is nog genoeg om aan verder te knutselen.
Grappig trouwens, ik vind het helemaal niet vol op jouw baan.
Zo zie je maar, iedereen ziet dat anders.

Grtz Tony
Re: treinbaan Maarsburg ---> oud en nieuw
Hallo Tony,

Tja we vervelen ons nooit als we bij elkaar zijn en maken we ook wel lol, meestal rijden we dan gewoon met de treinen. :D
De baan staat na mijn mening ook niet zo vol, en er komt nog het een en ander bij. :)

Groeten,

Remco
Re: treinbaan Maarsburg ---> een nieuwe vrachtwagen voor Maarsburg
Hallo allemaal,
Gisteren ben ik nog even langs Harlaar geweest en heb daar een paar kleine dingen gekocht.
De lange grasvezels waren op en ik had een potje verf nodig maar toen.....zag ik een Daf vrachtwagen van Artitec die ik wel erg gaaf vond. :D
Dus heb ik gekozen voor de van Gend en Loos versie, die leek mij wel iets voor op het industrieterrein. Misschien dat ik daar ooit nog wel eens verlichting in maak. Hier een paar foto's en ook een foto van het bovenaanzicht van het gebied bij de villa en het stationsplein.













Groeten,

Remco
Re: treinbaan Maarsburg ---> een nieuwe vrachtwagen voor Maarsburg
Schitterende baan. puur nostalgie. ik blijf dit volgen  :thumbup:
Re: treinbaan Maarsburg ---> een nieuwe vrachtwagen voor Maarsburg
Remco,

Prachtige vrachtwagen heb je gekocht die nu al heel mooi staat op je baan laat staan op een industrie gebied.
Verder is je bovenaanzicht foto een schitterende foto echt een kwijl foto prachtige gedaan mijn complimenten. :thumbup: :thumbup:
Re: treinbaan Maarsburg ---> een nieuwe vrachtwagen voor Maarsburg
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: treinbaan Maarsburg ---> een nieuwe vrachtwagen voor Maarsburg
Dag Remco.

Gefeliciteerd met deze fraaie aanwinst :thumbup:
Die misstaat zeker niet op jouw modelbaan!
Trouwens de Ford Transit die daar eerst stond is ook een hele mooie.
Zeker ook prachtig in beeld gebracht allemaal.

Groeten,

Erik.
Re: treinbaan Maarsburg ---> een nieuwe vrachtwagen voor Maarsburg
Das een erg mooie vrachtwagen, de rest er omheen ziet er trouwens ook erg goed uit  :thumbup:
Re: treinbaan Maarsburg ---> een nieuwe vrachtwagen voor Maarsburg
Remco

Blijkbaar blijft er ook wat meer aan je vingers kleven dan nodig is,  :D ik ken dat je gaat voor 1 of 2 dingetjes en dan zie je altijd iets mooi staan  O:-D
Is weer een prachtige update van je baan  :thumbup: :thumbup:
Re: treinbaan Maarsburg ---> een nieuwe vrachtwagen voor Maarsburg
Hallo allemaal,
Had de Daf daar even neer gezet omdat rond dat plekje alles al een beetje ''aangekleed'' is en dus een mooie achtergrond geeft. Normaal staat daar inderdaad de Ford Transit. Als het industriegebied klaar is komt de Daf hoogstwaarschijnlijk daar te staan. Op het forum kom ik veel mensen tegen die ook een hele mooie baan hebben of bouwen waar ik niet tegen op kan. :)
Tja iedereen heeft wel eens dat je 1 á 2 dingen nodig hebt maar dan iets moois ziet en het dan toch mee neemt. :D

Groeten,

Remco
Re: treinbaan Maarsburg ---> een nieuwe vrachtwagen voor Maarsburg
Remco heb je misschien maten van het interieur van de motorpost die je zelf gebouwd hebt?
Re: treinbaan Maarsburg ---> een nieuwe vrachtwagen voor Maarsburg
Lid sinds: 2010

MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom

offline
Re: treinbaan Maarsburg ---> een nieuwe vrachtwagen voor Maarsburg
van wat voor materiaal is e blauwe ondergrond gemaakt?

achtergrond info: in mijn schaduwstation gebruik ik laminaatondervloer; voor het zichtbare deel overweeg ik dit ook, maar ik ben niet zeker of dit problemen geeft met landschap bouw (bv. als je een weg maakt en deze eenvoudig wilt verven)

mvrgr