Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Märklin 4039

Gestart door Jurgen zaterdag 08 april 2006, 19:36:36

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Märklin 4039
Jurgen
gast

Märklin 4039
Hoeveel is dat waard?
Let wel, het gaat om een speciale versie. Op het doosje kleeft een sticker met daarop:
"Koninklijke Musea voor Schone Kunsten van België"
Volgens mij zijn er slechts 764 gemaakt want er kleeft ook een sticker met "405/764" op. Ik veronderstel dus dat ik nr. 405 heb.

Als je een foto wil zien van het model, kan je gewoon het art. nr. ingeven in de productdatabase van Märklin. Het enige verschil met dat artikel is dat mijn wagen 3de klas is. Ook staat onder elk raampje een 3.

Ik heb die wagen gewonnen door mezelf in te schrijven bij de zoveel eersten van de Märklin Insider Club in 1997.
Nu ben ik benieuwd wat hij waard is.
Ik gok op zo'n 10 ?. Ik hoop op miljoenen.  :lol:
Märklin 4039
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Märklin 4039
Hallo Jurgen,

ondanks dat ik mijn best gedaan heb jouw wagonnetje te vinden, heb ik deze niet in het Programma Collection terug kunnen vinden.

Het is wel zo dat er van dit 2 assige wagonnetje vele kleurvarianten bestaan.

Heb jij meer info, zoals kleur, bedrijfsnummer en bij welke maatschappij ingezet van dit wagonnetje.

Met vriendelijke groet,

Walter
Märklin 4039
Jurgen
gast

Märklin 4039
Het is een groen 2-assig wagentje met zwart dak. Er staat 1 nummer op: 27.349
Zoals reeds gezegd onder elk raampje een 3, de klasse aanduiding dus.
Voor de rest is er helemaal niets te lezen op de wagen.
In 1997 heb ik het gekregen, dus ik denk dat het geproduceerd is in 1996.

Samen met de info uit mijn eerste bericht hierboven is dit alles dat ik kan meegeven.
Ik heb het trouwens ook nog nooit op Ebay weten staan.
Als mijn vader met de digitale camera terug is, zal ik eens een foto nemen en die online plaatsen.
Märklin 4039
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Märklin 4039
Hallo Jürgen,

ook met deze gegevens heb ik hem niet kunnen vinden, omdat de Collection cd ook reclamewagons bevat, krijg ik inderdaad het idee dat jij een aparte uitgave hebt. Misschien weet de Koll er wel raad op.

Overigens heb ik jouw site bekeken en heb je door de jaren heen een leuke verzameling prijzen bij elkaar verdiend. Leuk!

Groet,

Walter
Märklin 4039
Jurgen
gast

Märklin 4039
Een Belgische loc reeks 22, een startset en dit wagonetje heb ik op 13 jaar tijd gewonnen, ja.
Alles samen goed voor een goeie 300 ? als je alles nieuw zou kopen. Dat is natuurlijk niet niks.
Hopelijk kan iemand helpen met de waarde van dat wagonnetje. Iemand die even de Koll wil raadplegen?
De waarde van de loc zal ik in een ander draadje vragen. Zo blijft alles toch een beetje overzichtelijk.  :)
Märklin 4039
Jurgen
gast

Märklin 4039
Heeft iemand al wat info over mijn wagonnetje, of wachten jullie allemaal op een foto?
Märklin 4039
Jurgen
gast

Märklin 4039
Ik heb even directe links naar de foto's geplaatst






Ik hoop dat de foto's duidelijk genoeg zijn. Laat de info over deze wagen maar komen.  :)
Re: Märklin 4039
Lid sinds: 2006

offline
Re: Märklin 4039
Jurgen, Blijkbaar heeft niemand een idee van de waarde van je rijtuigje. Of heb je al een antwoord via email ge kregen? Misschien kan je eens langs een van de veilinghuizen gaan . Ik denk dan aan de collectorsbank uit Wilrijk die ook in Houten staan. http://www.collectorsbank.be/ die geven je vrijblijvend de nodige info eventueel ook via hun e-mail adres.
Re: Märklin 4039
Jurgen
gast

Re: Märklin 4039
Ik heb nog geen reactie gehad hierop, neen.
Maar ik doe het toch niet weg hoor, ik was gewoon nieuwsgierig.
Misschien dat er iemand van de ondertussen nieuw bijgekomen leden op dit forum info kan geven.

In Houten ben ik niet geweest, dus ik heb ook niks kunnen vragen natuurlijk.  :D
Re: Märklin 4039
Jurgen
gast

Re: Märklin 4039
Ik heb weer even wat meer info over dit wagentje.
Het zou ter gelegenheid van de expo van Paul Delvaux in Brussel uitgebracht zijn in 1997. Het nummer van mijn wagentje zou 97707 zijn.
Er is nog een ander wagentje uitgebracht in 2de klas onder nummer 97706.
Info komt van een site die ik via Ebay gevonden heb.
Re: Märklin 4039
Jurgen
gast

Re: Märklin 4039
Er staan 2 wagentjes te koop op Ebay.  :D
Net dezelfde als mij, maar met een ander nummer op het doosje natuurlijk.
Dit is de eerste keer dat ik ze tegenkom. Hieronder de links.
Wagen 1
Wagen 2
Ik zou eigenlijk eens naar Collectorbank moeten mailen. Hoewel, als je de Koll prijzen van andere modellen vergelijkt met hetgeen gegeven wordt op veilingen, dan zit men er bij Koll toch ook dikwijls naast.
Re: Märklin 4039
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Märklin 4039
Vond dit, na wat gegoogeld te hebben:
http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/400462_-personenwagen-4039-maerklin.html

Met "Durchschnittspreis: 19,12 EUR ".

Dus waarschijnlijk geen miljoenen....... :(
Het is natuurlijk ook wat de gek er voor over heeft!

Mvg,

Ad
Re: Märklin 4039
Jurgen
gast

Re: Märklin 4039
De wagen die ik heb is op basis van de 4039. De wagen die jij gevonden hebt is de oorspronkelijke versie dus.  :wink:
Maar miljoenen ga ik er zeker niet voor krijgen. Ik denk dat mijn eerste gok van ? 10 al veel gaat zijn.  :?
Re: Märklin 4039
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Märklin 4039
Je hebt gelijk Jurgen, ik had niet goed gelezen.
Stuur anders eens een email naar Marklin en vraag of zij je meer info kunnen geven over dit wagonnetje!

Mvg, Ad
Re: Märklin 4039
Jurgen
gast

Re: Märklin 4039
Iemand (2 maal dezelfde persoon) heeft 2 maal ? 37 geboden. Toch niet mis denk ik zo.
Als die persoon van plan is om al deze wagentjes te kopen heeft hij ( of zij  :D) toch pech. Die van mij blijft in mijn bezit.  :P :lol: