Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Baanplan van stappat

Gestart door stappat zaterdag 06 april 2013, 16:16:48

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Baanplan van stappat
stappat
gast

Baanplan van stappat
Goedendag allen,

Na veel plannen, wikken en wegen ben ik op dit baanplan uitgekomen.
Alles is op 1 niveau. Geen schaduwstation, klimspiralen o.d., dit is meer iets voor de toekomst en wellicht voor helemaal niet, dus daar heb ik ook geen rekening mee gehouden. Dat zien we zogezegd dan wel weer.  :D
Nu ben ik zeer benieuwd naar jullie mening(en) en/of op- of aanmerkingen.

Brandt maar los alen.

MVG Patrick
Re: Baanplan van stappat
Hoi Patrick,

Wat me meteen opviel was dat je een aantal wring plekken erin hebt zitten dat levert vaak problemen op met ontsporingen.
Verder heb je een keerlus en die werkt tegen de wijzers van de klok in. Heb je die eenmaal door lopen dan moet je kop maken met je treinen om weer tegen de wijzer van de klok in te kunnen rijden.
En de drie sporen aan de linker kant van de tafel zijn dat rangeersporen? Dat kan wel een stukje efficiƫnter, na de eerste wissel 612 een 611 aansluiten en dan aan het rechte gedeelte van de wissel een 224.
Dan ben je die vreselijke slingers kwijt.
Ook het stations gedeelte rechtsonder met die 3-weg wissel zou zo een raillengte naar beneden kunnen dan krijg je meer lengte van je stations sporen.

Met vriendelijke groet,
Peter
Re: Baanplan van stappat
Lid sinds: 2012

Geen vertraging? Pak de modeltrein

offline
Re: Baanplan van stappat
Ha Patrick,
Kun je ook een jpeg of ander plaatje rechtstreeks op het forum plaatsen, zodat we e.e.a. direct op het scherm kunnen zien?

groet, Gertjan
Re: Baanplan van stappat
Bedankt alvast voor de reacties, maar het baanplan is alweer gewijzigd. Dit baanplan heb ik naar aanleiding van een bestaand baanplan van M* aangepast. Dit ziet er beter uit, denk ik.

MVG Patrick