Hallo allemaal,
Hier een update over afgelopen donderdagvond en het vervolg van vanmiddag.
EUREKA, het is opgelost, en de lok is uit de eenzame opsluiting.
Donderdag, zoals ik al verwacht had, heb ik eerst 2 uur moeten zoeken eer ie boven water kwam.
Ik ben weer de nodige loks tegen gekomen waar ik echt geen weet meer van had. Misschien toch maar eens wat minder aanschaffen.
Over de BR 150
Helaas voor mij had ik geen gelijk voor wat betreft het door m 'lullige schroefje" van de toegepaste door M toegepast sleper want het is ook bij mij inderdaad een kliksleper, maar wel een van het type die voor c-rails echt onvoldoende ruimte heeft tussen de puko's en de bodemplaat. Ik heb destijds het zwarte kunstof gaatje aangezien voor een of ander vaag schroefje. Donderdag echt vastgesteld dat de assen wel degelijk in de lucht gingen en dat hij echt inhoud en gaat slippen op de midden van de wissel. Donderdagavond kwam ik door wat ik zag, dat het ook nog wel eens zo zou kunnen zijn dat de wiel met de bovenkant van de flens over de bodem van de wissel rijden. Dot was net niet goed genoeg vast te stellen. Dus de lok al weer afgerangeerd voor de eenzame opsluiting in de doos afge;open middag.
Gelikkig kreeg ik vanmiddag tijdens het sleutelen aan een DM3, met incidentele sluiting op kruipsnelheid op de enkele 611 of 612 wissels, ineens het lumineuze idee, om de BR150 toch nog een kans te geven, door te gaan experimentern met de vracht M slepers die ik inmiddels binnen heb om mee aan de slag te kunnen gaan met de nieuwe M krokodillen. Je moet ze toch per zes kopen (de slepers) dus ik heb er zat. En jawel, uitgerekend de sleper (E138079) waar mijn bruine krokodil in stikt, bleek uitermate geschikt voor de kreupele BR 150. Dit door de de uiterst licht constuctie hiervan. Ik heb er wel een paar foto's van gemaakt maar deze zijn 4MB per stuk en het is een ware crime voor mij om dit te verkleinen tot een voor het forum geaccepteerde bestands grootte. Hij rijdt nu gewoon goed en zoals het hoort en de telexkoppeling, waar ik hem voor gekocht had werkt erg goed.
Mocht er iemand zijn die hier een goed free maar wel veilig proggie voor weet houdt ik mij aanbevolen.
Van het potentiaal verhaal snap ik overigens maar hoogstens de helft, ik maak ook geen gebruik van schakel rails of terug melders in mijn baan. Ik rijdt wel digitaal maar alleen met elec. wissels en seinen, boosters en besturingcentale, dus ook geen besturings software.
groeten Steamer