Heb vandaag niet zo gek veel gedaan.
Nog wat aan het schuren en vijlen geweest, zodat de naden en overgangen nog wat mooier zijn geworden.
Lees, onzichtbaar worden als er straks een laagje primer op zit.
Maar goed, voor er primer op kan, moet er eerst nog even de bevestiging van de mast er op komen.
Alleen nu kan ik daar wel aan beginnen, maar ik wacht liever even tot de profielen voor de mast hier aanwezig zijn, kan ik het passen. Ik zie het mezelf nog wel voor elkaar krijgen om het precies niet pas te maken. ;D
Naast het schuren van de boven- en onderwagen ben ik ook nog even met de banden bezig geweest.
Had er al 1 aangepast, maar nu ook maar de andere 3 gedaan, 1 band is wat lastig om het geheel in evenwicht te houden.
De banden heb ik niks aan gedaan, naast het verwijderen van de gietraam pukkel.
de velgen daar in tegen heb ik wel wat aangepast, aangezien het normaal dubbellucht is.
De velg dus door de midden moeten zagen, maar toen had ik opeens 3 delen....
Een deel voor in het cylindervormig archief en twee delen die eigenlijk aan elkaar hadden moeten zitten...
Dus die 2 delen op een stukje styreen gelijmd en dat weer mooi rond gevijld, of wel passen aan de acherkant.
En dat keer 4 en dan heb je 4 bandjes met velgen voor onder de hoogwerker.
Genoeg gelezen, tijd voor wat beeld materiaal:
Deze moeten er onder gaan komen. Oogt al beter dan de banden die ik van de Unimog geleend had.
Andere banden by
Romar Keijser, on Flickr
Misschien dat deze ook nog een tikkie te groot zijn, maar ik stoor me er tot nu toe niet aan.
Als het geheel wat meer tot elkaar komt is er denk ik pas meer over te zeggen.
Preisertje om te vergelijken by
Romar Keijser, on Flickr
Ter vergelijking nog even de banden van de Unimog er naast gezet, is misschien 1 mm verschil, maar doet wel veel.
Andere bandjes by
Romar Keijser, on Flickr
Qua hoogte komt alles denk ik nog 1~2 mm hoger dan het nu is, maar ook dan is het bedieningspaneel nog prima te bereiken.
bovenwagen gedraaid by
Romar Keijser, on Flickr
Voor zo ver, nu is het wachten op de postbode.
Dan kan ik aan de arm beginnen en daar mee de bevestiging op de bovenwagen maken voor de arm en hefcilinder.
Vanuit de arm kan ik door naar de mand.
Twijfel nog of ik de mand gelijk aan de mast zet, of dat ik er nog een jib tussen zet...
Mvg,
Romar