Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Motorpost herstellen.

Gestart door Romar vrijdag 04 september 2009, 22:19:42

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Motorpost herstellen.
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:Motorpost herstellen.
Zomaar een gedachtespinsel, maar zou het niet mogelijk zijn een mal te maken door een afdruk van een heel raam en dan vervolgens deze vol te smeren met Kristal Clear? (of hoe die zooi ook mag heten?). Of anders onder een CNC een dik stuk plexiglas uitfrezen?
Re:Motorpost herstellen.
Via Marklin Duitsland heb ik nog wel eens wat aan onderdelen besteld. Het artikel nummer van de ramen (Stirnfenster) is voor een 3689 en 3389 is 294640.

(wel hoge portokosten)

Re:Motorpost herstellen.
AnalogDriver
gast

Re:Motorpost herstellen.
Romar,

Hoe staat het met dit project?

Heb jij nog front-ruitjes kunnen krijgen? En heb je wel buffers?


Reden dat ik dit vraag is dat ik er ook 2 heb, niet gecrashed zoals deze, maar wel met kapotte ruitjes.
Deze ruitjes blijken al lang niet meer leverbaar bij Keuterman/Märklin  :(

Die ruitjes, de hoekjes, blijken bij veel modellen stuk te gaan.


Ik vond dit best wel slecht en heb Märklin een email gestuurd waarom dit soort slechte onderdelen niet opnieuw aangemaakt worden. Tenslotte wil je juist vervangende onderdelen voor dingen die snel stuk gaan.


Antwoord was helaas dat deze niet meer leverbaar zijn en overigens dit model in 1989 was uitgeleverd. Dat verkoop nog tot 1994/1996 heeft gelopen en er nog steeds zeker 1 winkel is die ze als Nieuw in de verkoop heeft, doet er ook niet toe.


Zo te zien mis jij de hele ruitjes.
Dus is nu alle herstel werk voor niets geweest?



Overigens buffers zijn nog wel te krijgen en heb ik ook nog wel voor je; ik kreeg er 2x 2  i.p.v. 2, wist niet dat ze per set verkocht worden.

Groet,
Hajo
Re:Motorpost herstellen.
Ik heb de ruitjes wel, alleen hebben deze de vrije val niet helemaal goed door gebracht.
Ze zijn nog wel te gebruiken, maar ze zijn niet 100% meer.
Re:Motorpost herstellen.
AnalogDriver
gast

Re:Motorpost herstellen.
Oh, gelukkig.

Ook ontbrekende stukjes?
Ik heb redelijk tot goed resultaat met Kristal Clear. Van dat witte spul dat transparant opdroogt. Heb wat foto's gemaakt, ovr een tijdje in mijn werkplaats-draadje.

(ik heb er net 1 van ESU decoder voorzien en heb LED binnenverlichting in test opstelling, dus met raampjes en missende buffer ook een soort mini herstel en upgrade programma)

Maar knap wat jij met spuit- en decalwerk doet.

Hajo
Re:Motorpost herstellen.
Ja, daar dacht ik tijdens het tikken van het berichtje opeens aan. :P
Ik zal daar eens wat mee proberen, wanneer er tijd/ruimte voor is.

Ben nu bezig om me hobby hok opnieuw in te delen en zo.

Mvg,

Romar
Re: Motorpost herstellen.
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: Motorpost herstellen.

Inmiddels is het 2015, maar het probleem van de kapotte ruitjes is helaas niet tijdsgebonden....  :(.

Dus, is er inmiddels wellicht al tegenwoordig wat meer bekend over voorraden of een andere oplossing betreffende dit probleem?
Want ook hier (op station Heerlingen) staat inmiddels een MP (3389) met een kapot zij-ruitje.

Groeten,

Jan