Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

2e S88 module niet werkent te krijgen op ib basic (Verholpen )

Gestart door NS1601 dinsdag 02 april 2013, 21:13:34

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
2e S88 module niet werkent te krijgen op ib basic (Verholpen )
Beste allemaal,

Ik heb sinds kort een 2e terugmeld decoder voor massa detectie van rosoft, deze aan mijn al werkende ldt terugmelder gekoppeld met de bijgeleverder utp kabel. Maar ik krijg deze niet werkent op mijn ib basic.

Heb het als volgd aangesloten,

Ib basic    loconet B poort - loconet/ s88 adapter (63880) - ldt rm88n - terugmeld module van rosoft.

zie ik iets over het hoofd moet ik de ib basic nog vertellen dat hij er 2 moet uitlezen. ???
ben er nu al een halfe dag mee bezig en ben nog geen stap dichter bij.

ik kan ze allebij afzonderlijk laten werken:

ib basic    locnet B poort - loconet/ s88 adapter (63880) - ldt rm88n.
ib basic    locnet B poort - loconet/ s88 adapter (63880) - terugmeld module van rosoft.

Op deze manier werken ze allebij gewoon goed maar zodra ik ze achter elkaar hang komt alleen de eerste 1 - 16 binnen.

Heeft iemand hier ervaring mee.

Hoor graag van jullie.

Met vriendelijke groet,
Roland koele



Re: 2e S88 module niet werkent te krijgen op ib basic
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: 2e S88 module niet werkent te krijgen op ib basic
Gebruik poort T eens ,

Gr, Jan
Re: 2e S88 module niet werkent te krijgen op ib basic
Hoi Jan,

Bedankt voor je reactie.

Heb dit even geprobeerd maar blijft het zelfde probleem.
de eerste komt netjes binnen maar de 2e doe helemaal niets.  Heb het ook nog even omgedraaid maar dit mag dus ook niets uit maken.

hoop dat er iemand een hoge hoed heeft om de oplossing uit te toveren mijn hoed is leeg  :(

Groetjes Roland koele
Re: 2e S88 module niet werkent te krijgen op ib basic
Hallo Roland,

Volgens de handleiding moet je ook nog het aantal S88-modules ingeven in de module. En wel in Loconet-cv 3

Citeer
Anzahl der angeschlossen s88-Module
Damit das s88-LocoNet-Interface die angeschlossenen s88-Module richtig ausliest, muss die
Anzahl der s88-Module eingestellt werden.

Groeten Ronald.
Re: 2e S88 module niet werkent te krijgen op ib basic
Hallo Ronald,

Bedankt voor je reactie dit was inderdaad het geval heb de waarde naar 2 aangepast en nu werkt hij super.  :)
Bedankt voor het mee denken.

Mvg Roland