Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

oude modellen

Gestart door rene nederhoff zaterdag 08 april 2006, 17:57:39

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
oude modellen
rene nederhoff
gast

oude modellen
Hallo ik ben rene en via een nalatenschap kwam ik in het bezit van een blikken treinspoorbaan ik heb geen idee wat voor model of hoe ik het model moet noemen. Op de lok staat marklin 910 en de rails zijn 35 mm breed en in het midden zit er ook rail. Wie weet wat ik in bezit heb en wat voor model het is en eventueel een bouwjaar.
Ik wacht je reactie af en alvast bedankt.
P.S. Het voorstellen is mij niet gelukt, misschien dat ik dat later kan vinden hoe dat werkt. Gr  Rene
oude modellen
Jurgen
gast

oude modellen
Anders moet je eens een foto online plaatsen. Dan zien we waarover je het hebt.  :wink:
oude modellen
rene nederhoff
gast

oude modellen
Dat ga ik met mijn beperkte digitale kennis proberen. Gr Rene
oude modellen
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
oude modellen
Je kan ook aan de forumbeheerder vragen of hij hier je foto's wilt plaatsen, dan komt het idd helemaal goed  :D .

Groeten,
Herman
oude modellen
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
oude modellen
Inderdaad - als je digitale foto's ervan hebt, kan je me ze mailen naar info@3rail.nl en dan zet ik ze wel voor je online.
oude modellen
rene nederhoff
gast

oude modellen
De forum beheerder zal voor mij een foto bijplaatsen en als aanvulling geef ik aan dat het niet een electrische trein betreft maar een met een opwindmechaniek. De opwindsleutel zit er ook bij. Nog extra info nodig dan hoor ik dat wel.
Alvast bedankt. Vr gr Rene

Edit by Sascha : Et Voilá - de foto :

Marklin Spoor 0
Daendels
gast

Marklin Spoor 0
Ziet eruit als Marklin Spoor 0 van voor WOII. Had hier ook e.e.a. van (ik herken enkele wagons) en enkele weken geleden via Marktplaats verkocht.

Er is wel een verzamelaarsmarkt voor. Maar het is moeilijk te zeggen wat de waarde is, die hangt sterk af van de kwaliteit van het materiaal, met name de lak, en de zeldzaamheid van bepaalde modellen.

Ben hier verder ook niet echt in thuis, maar misschien heb je toch wat aan mijn info.

Groet, Geert
oude modellen
Riny
gast

oude modellen
Dit heeft voor elke serieuze verzamelaar waarden.
Ik zou meer informatie proberen te krijgen via eventuele Koll catalogusen.

Ik zou dit zeer zeker niet aan de eerste de beste handelaar van de hand doen.
Er bestaat wel degelijk een groep die daar interesse in heeft een daar naar waarde voor zal betalen.

Dus hap niet te vlug, voor sinterklaas kun je altijd nog spelen als je een loterij gewonnen hebt.

Zoek eventueel op diverse sites naar dit materiaal en dan kom je zeker een gemiddelde waarde tegen.
oude modellen
Jurgen
gast

oude modellen
Misschien kan je eens een mailtje naar Märklin zelf sturen.  :wink:
oude modellen
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
oude modellen
Heb de Koll en de Spezial Catalog doorgeworsteld, maar kan deze set niet vinden. Prijzen van modellen die in de buurt komen zijn zeer hoog. Zeker niet voor een appel en ei verkopen, mocht je de set überhaupt willen verkopen.

Maar een beetje Google'n doet wonderen :
Hij is dus van 1931, alleen het locje brengt minimaal al 200 a 280 euro op!

http://www.internationalauctioneers.com/int/auction_lots.asp?AucID=5539&first=276

http://www.dhd24.com/archiv/2004/47/5284/1/Antiquitaeten-Kunst-Sammlungen/187/Spielzeug-Eisenbahn-Sammler/2556147/Maerklin-Tender.html