Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Digitaliseren van mijn Wismar railbus 3423.

Gestart door Jonny zondag 17 juni 2007, 16:25:39

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Digitaliseren van mijn Wismar railbus 3423.
Hallo.
Voor diegene die het wil weten.
Ik heb vandaag mijn Wismar railbus "Jagermeister" omgebouwd naar digitaal.
Ik bestuur mijn modelbaan met Koploper naar grote tevredenheid en heb altijd problemen met Delta locomotieven ze schieten bijna altijd door.
Heb inmiddels al mijn Delta modellen verkocht en die ik niet wilde missen omgebouwd met een digitaal decoder.
Ik had echter 2 modellen die ik eigenlijk niet wilde missen, maar te klein waren voor een Marklin decoder (60902).
Deze modellen waren de 33041 (BR.80) en de 3423 (Wismar railbus).
Het volgende gedaan de 33041 is voorzien van een ESU Lokpilot 61600 en deze decoder wilde ik ook gaan gebruiken voor de railbus :( (maarja te groot)
Dus moest ik op zoek naar een nog kleinere decoder met goede rijeigenschappen.
Dit is gelukt heb mijn railbus nu voorzien van de Viessmann decoder 5242 voor N-spoor locomotieven en dit rijd echt geweldig mooi.
Het ombouwen is simpel en vergt geen intensief soldeer werk. (4 draadjes)
Voor de mensen die dus ook met een zelfde soort probleem zitten kan ik de Viessman 5242 decoder voor N spoor adviseren. (persoonlijke mening)

Met vriendelijke groet, Jonny Stokroos.
Re: Digitaliseren van mijn Wismar railbus 3423.
Jonny,

Gefeliciteerd dat het gelukt is, klasse.
Re: Digitaliseren van mijn Wismar railbus 3423.
kijk dat is nog eens goed nieuws :D
Ik heb een 34231 nog een van de weinige delta loc's op mijn baan(tje) en ik ben niet echt enthausiast over de rijeigenschappen.

Analoog rijdt hij prima maar digitaal is het niet super.

Ik heb mij nog steeds niet gewaagd aan een eigen ombouwproject maar dit is misschien wel iets om te proberen als het zo simpel is als Jonny beweerd :mrgreen:

groetjes Fulco