Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Baanplan L-vorm hulp gevraagd

Gestart door ddtrein maandag 01 april 2013, 20:43:30

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Baanplan L-vorm hulp gevraagd
Hoi mensen,

Na een week prutsen met rail modeller(Mac) nog steeds niks gevonden om een beetje een fatsoenlijk schaduwstation ontwerp te krijgen. Krijg het niet passend.
Ondanks veel af gekeken te hebben hier.

Iemand die me wat opweg wil/kan helpen? de baan word 3m(lange kant) bij 1m60 +/- (L) en 1m15 breed op beide stukken.
Hoelang de treinen worden waar ik mee wil gaan rijden hangt een beetje van de maat af die op het station komen, op dezelfde afmeting natuurlijk(erboven) Ik wil wel graag met een loc rijden met een vrij lange sleep erachter met kolen wagons ofzo.
  groet Danny
Re: Baanplan L-vorm hulp gevraagd
Hallo Danny,

Neem eens een kijkje in mijn draadje bij de buren (klik op het wereldbolletje), dan zie je een L-baan met ongeveer de afmetingen van jouw formaat. Dit is allemaal vrij ruim. Zit voor 3rail nog wel wat ruimte in ;)

Voor de rest kan ik je maar één advies geven: Neem potlood en papier en teken daar een paar schetsen op. Dan kan je die later wel een keer uitwerken.

Groeten Ronald.
Re: Baanplan L-vorm hulp gevraagd
wow nice,

ziet er goed uit ik ga ff een paar uurtjes lezen en genieten.... tot later

groet danny
Re: Baanplan L-vorm hulp gevraagd
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Baanplan L-vorm hulp gevraagd
Citaat van: ddtrein op maandag 01 april 2013, 20:43:30
Hoi mensen,

Na een week prutsen met rail modeller(Mac) nog steeds niks gevonden om een beetje een fatsoenlijk schaduwstation ontwerp te krijgen. Krijg het niet passend.
Ondanks veel af gekeken te hebben hier.

Iemand die me wat opweg wil/kan helpen? de baan word 3m(lange kant) bij 1m60 +/- (L) en 1m15 breed op beide stukken.
Hoelang de treinen worden waar ik mee wil gaan rijden hangt een beetje van de maat af die op het station komen, op dezelfde afmeting natuurlijk(erboven) Ik wil wel graag met een loc rijden met een vrij lange sleep erachter met kolen wagons ofzo.
  groet Danny

Hoi Danny,

Ik werk ook met railmodeller en ga ook een baan maken met ongeveer dezelfde afmetingen. Kun je je baanplan die je nu hebt hier posten of heb je nog niks? Ik kan je dan misschien verder helpen met aanpassen en heel misschien breng jij mij ook op ideeën want ik ben ook nog steeds bezig met tekenen.

Gr. Barry
Re: Baanplan L-vorm hulp gevraagd
@ronaldk 
probleem als ik stukken van jouw baanplan pik? hihi...
erg mooie misschien sommige dingen naar mijn maten aanpassen en bovenop iets maar hier kan ik wel op verder borduren... uuh bouwen...         

@brietdijk

Nee sorry heb eigenlijk nog niks concreets op papier.
Re: Baanplan L-vorm hulp gevraagd
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Baanplan L-vorm hulp gevraagd
Is dit misschien iets voor je?