Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Wederopbouw zwitserse baan: 161129 Nieuw Topic SBB-BLS Dwergseintjes

Gestart door Has-bls zaterdag 30 maart 2013, 21:56:56

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 25-05-2015 Eindelijk starten: Blausee onder Portaal
Paul, ik zie het ook niet anders. ik zie nergens zoveel ruimte als Henk tussen portaal en isolator heeft.

Gerard, op de filmpjes zie ik dezelfde portalen als op mijn foto's en zitten de isolatoren direct aan het portaal. Verder maakt het mij niets uit. Als Henk het op zijn manier wil doen, moet dat vooral niet laten. Ik ga met niemand het gevecht aan, dat is het me niet waard.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 25-05-2015 Eindelijk starten: Blausee onder Portaal
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 25-05-2015 Eindelijk starten: Blausee onder Portaal
Mannen,

Bedankt voor jullie gewaardeerde feedback al dan niet met fotomateriaal en video.

@Ajan: Ik kan alleen de isolatoren nog corrigeren op de juiste stand. Portalen lagen al klaar dus de verschillen aanbrengen tussen punt en geen punt gaat niet meer lukken.

Ook de portaalmasten staan in het echt aan de dalzijde buiten het perron: bij mij staan ze erin. Omwille van de ruimte alleen al. Mastwerk buiten het stationnetje kan ik nog alle kanten mee op.

Citaat van: Martijn op donderdag 28 mei 2015, 11:51:49
Het is net hoever je wilt gaan in detaillering naar de werkelijkheid.
En daar heeft Martijn ook een punt. Iedereen weet: op een modelspoorbaan moet je altijd concessies doen.

Citaat van: GWS op donderdag 28 mei 2015, 13:02:30
.......... zo niet dan moet het maar op de ouderwetse manier: "Kruist de degens", maar dat is niet nodig, denk ik. .......
Nee inderdaad. Alsjeblieft zeg: Hou het gezellig en ga elkaar niet in de haren vliegen, elkaar te vuur en te zwaard bestrijden! 

In de brochure 'Fahrleitungsbau' van de SEF (in het duits) lees ik het volgende maar treffend stukje van de auteur Walter Truffel, en ik vertaal vrij:

"Wist u dat alleen de SBB al meer dan honderd varianten van masten, uitleggers en rijdraadtypen op haar spoornet kent?? Uitgaande van dit gegeven durf ik te zeggen, dat alles is geoorloofd zolang:

a.  het geen technische onmogelijkheid is (zoals gebogen rijdraad in de bogen);
b.  het realistisch is (een IC rijdt niet onder een trambovenleiding);
c.  het totaalbeeld klopt (geproportioneerde bovenleiding0;
d.  het de bouwer bevalt." 

Ik zou haast zeggen: waarvan akte!


Re: Wederopbouw zwitserse baan: 25-05-2015 Eindelijk starten: Blausee onder Portaal
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 25-05-2015 Eindelijk starten: Blausee onder Portaal
Henk,
Ik heb nog heel even iets en wel hoe ga jij de verlichting plaatsen op die masten c.q. portalen. Volgens mij heb je haast geen ruimte meer! Jouw dak zit zeker in de weg, of valt het wel mee? Ik vermoed dat jij daar al over hebt nagedacht en dus ben ik te vroeg geweest. Sterkte en vooral suk6! :thumbup: :thumbup:
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 25-05-2015 Eindelijk starten: Blausee onder Portaal
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 25-05-2015 Eindelijk starten: Blausee onder Portaal
Gerard,

De complete module zal 180 graden worden gedraaid en bij het raam worden geplaatst. Morgen het hout voor de poten kopen en dan een dezer dagen provisorisch er onder plaatsen.

Maar voor de lampen heb nu onder het dak evengoed nog de ruimte, mocht de draaiing niet het gewenste opleveren.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 25-05-2015 Eindelijk starten: Blausee onder Portaal
Henk.

We weten ondertussen goed hoe het gaat als je iets bouwt wat er in de werkelijkheid ook is.Zodra er fotos van zijn dan is het een stuk makkelijker om na te maken en sommige mensen hechten weer meer waarde aan een bepaald item-segment als aan wat anders en zo heeft iedereen zijn prioriteiten.100% nabouwen waar elke boom en rotsblok en portaalmast etc etc zo staat als in het voorbeeld lukt niemand.

Arjan heeft dan inderdaad wel gelijk maar als je die informatie te laat krijgt of al spullen hebt liggen die er sterk op lijken dan doe je bewust of onbewust toch concessies.Wij weten dat heel goed en leggen er ons dan ook bij neer.Ons streven is dat een ander onze bouwsels kan herkennen als het station Göschenen en jij en Arjan gaan voor Blausee-Mitholz.Beide versies zijn goed herkenbaar en dat is de bedoeling toch ;)

Harald & Alex
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 25-05-2015 Eindelijk starten: Blausee onder Portaal
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 25-05-2015 Eindelijk starten: Blausee onder Portaal
Citaat van: harald en alex op donderdag 28 mei 2015, 20:27:51
100% nabouwen waar elke boom en rotsblok en portaalmast etc etc zo staat als in het voorbeeld lukt niemand.
Arjan heeft dan inderdaad wel gelijk maar als je die informatie te laat krijgt of al spullen hebt liggen die er sterk op lijken dan doe je bewust of onbewust toch concessies. ............. Ons streven is dat een ander onze bouwsels kan herkennen als het station Göschenen en jij en Arjan gaan voor Blausee-Mitholz.Beide versies zijn goed herkenbaar en dat is de bedoeling toch ;)

Jullie slaan de spijker op zijn kop en hebben de essentie aangestipt!  Dat wil niet zeggen dat ik de opmerkingen van Arjan niet waardeer: integendeel. Wat ik er mee kan en wil doen; zal ik proberen uit te voeren. Wat niet gaat: gaat gewoonweg niet (meer).

In dit geval heb ik de isolatorenkwestie vanmiddag nog even aangepakt: het was een fluitje van een cent om de ophanging daarvan te corrigeren en 'en passant' nog een drietal portalen onder handen genomen. Nog een viertal te gaan.

De Y-steunen zijn gisteren ook over de post binnengekomen .... .
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 25-05-2015 Eindelijk starten: Blausee onder Portaal
Henk,

'k Vind het mooier zo.  :thumbup:
Ook dat je maar één uitlegger per Y-steun hebt. De dubbele (beide kanten één) komt volgens mij niet voor (ik ben niet helemaal zeker van de "Frutigen-kant" van het emplacement.) De isolatoren zien er zo ook goed uit. Deze zijn de lange versie?

:offtopic:
Citaat van: Has-bls op vrijdag 29 mei 2015, 19:39:51
...integendeel. Wat ik er mee kan en wil doen; zal ik proberen uit te voeren. ....
En dat is precies waarom ik je de feedback geef. Als je er iets mee wilt doen en je je geholpen voelt; prima. Zo niet, even goede vrienden.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 25-05-2015 Eindelijk starten: Blausee onder Portaal
Henk,

Staat mooier dan de vorige versie. GZD
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 25-05-2015 Eindelijk starten: Blausee onder Portaal
Benadert inderdaad weer meer de perfectie. :thumbup:
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 25-05-2015 Eindelijk starten: Blausee onder Portaal
Henk

Ik vind dat die isolatoren die iets lager hangen voor mij niet storend. :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 25-05-2015 Eindelijk starten: Blausee onder Portaal
Wat prachtig allemaal, lijkt net zoals in het echt super hoor.


Groeten

Peter
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 25-05-2015 Eindelijk starten: Blausee onder Portaal
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 25-05-2015 Eindelijk starten: Blausee onder Portaal
Citaat van: ArjanM op vrijdag 29 mei 2015, 22:26:26
............... De dubbele (beide kanten één) komt volgens mij niet voor (ik ben niet helemaal zeker van de "Frutigen-kant" van het emplacement.) De isolatoren zien er zo ook goed uit. Deze zijn de lange versie?
Arjan: Van de dubbele Y-steunen ben ik ook nog niet zeker of die op BM voorkomen en precies op het stukje waar 4 sporen liggen. Kan het nog slecht ontdekken maar dat wordt even in de boeken duiken. Of er moeten duidelijke foto's zijn onder jullie. De isolatoren zijn inderdaad de lange isolatoren uit het setje Sommerfeldt #393. Weliswaar voor N-spoor maar hier zeg ik 'nou N???' Mooier als die grove knotsen!

Citaat van: ArjanM op vrijdag 29 mei 2015, 22:26:26:offtopic:
Citaat van: Has-bls op vrijdag 29 mei 2015, 19:39:51
...integendeel. Wat ik er mee kan en wil doen; zal ik proberen uit te voeren. ....

En dat is precies waarom ik je de feedback geef. Als je er iets mee wilt doen en je je geholpen voelt; prima. Zo niet, even goede vrienden.
En of ik me geholpen voel  :thumbup: Bedankt :)

Citaat van: Jørg op vrijdag 29 mei 2015, 23:25:16
Ik vind dat die isolatoren die iets lager hangen voor mij niet storend. :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Achteraf vond ik het geen porem Jørg: isolatoren aan een zijden draadje  >:-D >:-D >:-D Ik ben nu tevreden :)
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 25-05-2015 Eindelijk starten: Blausee onder Portaal
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 25-05-2015 Eindelijk starten: Blausee onder Portaal
Oh ja: wat ik met de dubbele uitlegger doe??? Ik buig een pootje 180 graden om zodat ik twee uitleggers aan dezelfde kant op de Y-steun heb! Even snel tikje soldeer erop en het zit vast.

Zie bijgaande foto.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 25-05-2015 Eindelijk starten: Blausee onder Portaal
Henk,

Wat een gepriegel ik doe het je niet na met een soldeer bout hoor. en drupje seconde lijm ok vind het echt knap hoe jij zulke dingen maakt petje af.

Groeten

Peter
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 25-05-2015 Eindelijk starten: Blausee onder Portaal
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 25-05-2015 Eindelijk starten: Blausee onder Portaal
Want ik nu zo kan ontdekken komen Y-steunen met aan weerszijde een richtarm NIET voor op BM. Heb aardig diep moeten graven, maar hier een paar winterse sfeerplaatjes van een kleine 10 jaar geleden op Blausee-Mitholz:

Re: Wederopbouw zwitserse baan: 25-05-2015 Eindelijk starten: Blausee onder Portaal
Hi

Voor niet BM ers zijn dit toch ook mooie kerstkaarten.  ;)

groet
Harald
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 25-05-2015 Eindelijk starten: Blausee onder Portaal
Mooie foto's  :thumbup:
Ze bevestigen mijn beeld: tweezijdig komt niet voor.

De dubbele uitlegger is volgens mij altijd direct aan de mast bevestigd en niet aan een y-steun. Voordeel van dit station is dat ze altijd aan de buitenkant (mastzijde) nodig zijn.
Scheelt je ook weer een dure steun.  :P
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 25-05-2015 Eindelijk starten: Blausee onder Portaal
Grüezi Henk,

Mooie foto's
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 25-05-2015 Eindelijk starten: Blausee onder Portaal
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 25-05-2015 Eindelijk starten: Blausee onder Portaal
Citaat van: ArjanM op zaterdag 30 mei 2015, 08:26:32
De dubbele uitlegger is volgens mij altijd direct aan de mast bevestigd en niet aan een y-steun. Scheelt je ook weer een dure steun.  :P

Dat dan weer wel natuurlijk: vond wel mooie oplossing  >:-D. Maar je hebt gelijk: de dure steun kan ik beter anders inzetten. Zal eens broeden (of bij jou afkijken) naar de oplossing. Een mastklamp zit al op de juiste positie ....
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 25-05-2015 Eindelijk starten: Blausee onder Portaal
Aan Arjan en Henk,

Gisteren op de terugreis naar huis tijdens de treinrit van Sion naar Geneve airport de bovenleiding nog is goed bekeken.  Tijdens de rit kom je op verschillende lokaties isolatoren tegen die een heel stuk onder de overspanning hangen aan een kabel.  Het komt dus wel degelijk voor, maar niet in Blausee.
Heb spijtig genoeg geen foto's kunnen maken, omdat het te snel gaat.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 10-06-2015 Blausee op grote hoogte ......
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 10-06-2015 Blausee op grote hoogte ......
Even weer een update. Het was al duidelijk dat Blausee-Mitholz geen dalstation is (en ook niet moest zijn), maar meer de hoogte in moet. Dat meer is wel een beetje heel wat meer geworden!

Stond het eerst op 60 cm hoogte: dat is nu 130 cm geworden. De boel is dus gekeerd: derde element wordt morgenavond op poten gezet. Vrijdag wordt het boven te heet om wat te doen.

Grote hoogte biedt daaronder ook weer aardig ruimte. Het - nog steeds een sta in de weg depot -  staat op zijn originele hoogte: 75 cm. Geeft de verhoudingen een aardig beeld nu............
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 10-06-2015 Blausee op grote hoogte ......
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 10-06-2015 Blausee op grote hoogte ......
Hi Henk,

Je bent al aardig opgeschoten zo te zien ook met de bovenleiding ziet er goed uit.    :thumbup:
Kan je nu nog wel een raam openzetten ?

groet
Harald
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 10-06-2015 Blausee op grote hoogte ......
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 10-06-2015 Blausee op grote hoogte ......
Ja hoor Harald , als ik me weer fatsoenlijk kan keren lukt dat allemaal.

Ik moet ook nog op gezette tijden naar buiten kunnen klimmen om de ramen te zemen. Allemaal rekening mee gehouden ;-)

Re: Wederopbouw zwitserse baan: 10-06-2015 Blausee op grote hoogte ......
Mooie kijkhoogte, die 1.30 meter  :thumbup:
Gaat dat niveau nou ook nog verbonden worden met de lagere niveau's?
Als ik zo kijk naar de foto's kan je aan het eind toch geen bocht kwijt?

Dirk-Jan
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 10-06-2015 Blausee op grote hoogte ......
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 10-06-2015 Blausee op grote hoogte ......
Dank je Dirk-Jan: ik vind het ook een prachtige hoogte zo.

Verder: dat is nu het gezichtsbedrog op foto's: de bochten kan ik prima kwijt zelfs. Alles is tevoren opgemeten, nagemeten en ingemeten en het past ruim. Daar waren de afvoeren lopen kan ik de rails achterlangs laten dalen (en in een tunnel opnemen). Rechts komt de flauwe boog, die nu nog op zijn kant staat.

Vanuit Blausee wordt de boel met lagere niveaus verbonden. Let op wel: er staat nog niets op tekening. Alles wordt eerst uit de vrije hand aangelegd. Zaterdag en over 2 weken komen er hulptroepen ;-)
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 10-06-2015 Blausee op grote hoogte ......
Mooie update Henk staat mooi zo die hoogte. :thumbup:
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 10-06-2015 Blausee op grote hoogte ......
Henk,

Heel knap mooi die hoogte, veel succes verder.


Groeten

Peter
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 10-06-2015 Blausee op grote hoogte ......
Ziet er veelbelovend uit Henk :O. Ben benieuwd om de hoogteverschillen in werkelijkheid te zien. :thumbup:
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 10-06-2015 Blausee op grote hoogte ......
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 10-06-2015 Blausee op grote hoogte ......
Henk,
Het is een goed doordacht plan, wat jij hebt opgeslagen in jouw "pan". Petje af; zelfs aan ramen zemen kom je nog toe. Maar wordt dat geen probleem? Je hebt slechts één raam wat opengaat (naar buiten), wat ik heb waargenomen? Doe voorzichtig, want we komen allemaal op leeftijd en dat naar buiten hangen gaat ons steeds moeilijker af. Dit is even van huishoudelijke aard, maar toch belangrijk om te vermelden!
Staat heel prachtig op jouw baan de zelfontworpen en gemaakte bovenleiding! Een dikke "pluim" waard! Ga zo door en je laat ons allen versteld staan. :O :O Foto's zijn mooi genomen, want er staat nu wat minder 'licht' in de zolderkamer. Bedankt voor jouw update en zien uit naar het geheel in opstelling. Fantastisch werk geleverd! :thumbup: :thumbup:
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 10-06-2015 Blausee op grote hoogte ......
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 10-06-2015 Blausee op grote hoogte ......
Hallo Henk,

Dat ziet er al aardig uit en de hoogte is een mooie hoogte :thumbup:, het voordeel ervan is dat je er onder ook nog wat kwijt kunt b.v. een schaduwstation.
Maar dat bedenk jijzelf echt wel daar hoeven wij ons geen zorgen om te maken.

Ga zo door, komt goed.

Groet Herman.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 10-06-2015 Blausee op grote hoogte ......
Mooie hoogte en mooie lengte, zo zichtbaar op de foto,s.

Goed bezig, Henk!

Gr.Wim
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 10-06-2015 Blausee op grote hoogte ......
Hallo Henk,

Dat heb je weer aardig geflikt. De hulptroepen hebben er zin in,
nu bezig met het interieur van Blausee -Mitholz.
Kun je mij nog misschien de maten van de Peco trap afgang
mailen graag lengte en breedte zodat ik dat meteen in de grondplaat
kan uitzagen. De afmeting van de grondplaat is 34 x 14 cm.

Groeten Johan

Re: Wederopbouw zwitserse baan: 10-06-2015 Blausee op grote hoogte ......
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 10-06-2015 Blausee op grote hoogte ......
Dank allen:

Het was pionieren op een paar vierkante meter: maar het lukte (mijn slogan is mijn drijfveer). Externe hulp die komt ook nog en die is zeer zeker ook welkom.

Straks de derde module op zijn poten zetten (ben net thuis uit 'Apeldoorn' van mijn werk en ben blij dat ik ff zit). En dan kan het eerste aansluitwerk beginnen: paar wissels + decoders, seinen, voeding en bezetmelders. Perronnetjes moeten ook nog ingemeten worden. Portalen mogelijk nog eens onder de loep nemen: ook qua onderlinge afstand op het rechte stuk.

Vervelen hoef ik me echt niet ..........

Citaat van: brunigbahn op donderdag 11 juni 2015, 19:06:11
Hallo Henk,
Kun je mij nog misschien de maten van de Peco trap afgang mailen graag lengte en breedte zodat ik dat meteen in de grondplaat
kan uitzagen.

Johan: de maten voor de trap: 58 x 30 mm. Ik hou net een randje vlees over waarop deze op kan rusten.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 10-06-2015 Blausee op grote hoogte ......
Hallo Henk.

|Wel jammer dat je zo geen achtergrond kwijt kan of het moet al de luxaflex omhoog en dan een strakblauwe hemel zijn  :D ;)

Harald & Alex
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 10-06-2015 Blausee op grote hoogte ......
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 10-06-2015 Blausee op grote hoogte ......
Dag H&A,

Misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest: om toch het raam uit te kunnen klimmen is er een ruimte van ca. 40 - 50cm tussen module en kozijn bedacht. Aan de module zelf - zo is de bedoeling - komt een achtergrond.

Maar jullie optie is wel verdomd origineel: die houden we er in he!  ;) ;)
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 10-06-2015 Blausee op grote hoogte ......
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 10-06-2015 Blausee op grote hoogte ......
Vanavond dus de 3de module op zijn stelten gezet en gekoppeld met lijmtangen voorlopig. Staat weer goed op zijn plek: railovergangen zijn op goede hoogte gesteld. Morgen modules vastkoppelen. De flauwe boog is ook goed op zijn plek.

Morgen op de dag wordt het bloedheet op zolder vrees ik: dus daar blijf ik maar even weg.......
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 10-06-2015 Blausee op grote hoogte ......
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 10-06-2015 Blausee op grote hoogte ......
even een prangend vraagje bij de laatste foto:


Die pootjes midden voor (die er uit zien als een paar gespleten pootjes): hoe zit die constructie in elkaar?
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 10-06-2015 Blausee op grote hoogte ......
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 10-06-2015 Blausee op grote hoogte ......
Jan-Willem: het zijn allemaal losse poten die met lange schroeven in de hoeken van het frame zijn bevestigd (op de kopse als wel de lange kant). Poten zijn niet helemaal kaarsrecht.  In een later stadium probeer ik e.e.a. nog 'recht te trekken'.

Als je echt kaarsrechte poten wilt: dan zul je op stalen poten moeten terugvallen. Maar alles heeft een prijs .....
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 10-06-2015 Blausee op grote hoogte ......
Hallo Henk,


Ziet er weer mooi uit, je bent heel goed bezig hoe hoog is je tafel(modules).


Groeten en succes

Peter
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 10-06-2015 Blausee op grote hoogte ......
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 10-06-2015 Blausee op grote hoogte ......
Citaat van: peterke33 op vrijdag 12 juni 2015, 08:00:00
....... hoe hoog is je tafel(modules).

Ff teruglezen vanaf HIER
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 10-06-2015 Blausee op grote hoogte ......
Ga je de pootjes nog vastzetten op de vloer? Ik zelf heb er kleine hoekijzertjes opgezet, gewoon de schroefjes dwars door het parket.
(Zolang de baan er staat, gaat de vloer er ook niet meer uit)

Dirk-Jan
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 20-06-2015 Tussenperronnetje Blausee-Mitholz
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 20-06-2015 Tussenperronnetje Blausee-Mitholz
Gisteravond het tussenperronnetje opgevuld en ingestrooid.  Perronranden zijn van AUHAGEN #41201, 7 mm hoog. Daar zitten ook de verdiepingen in om een goede oversteek over de sporen te kunnen maken (met perronkarretjes en dat soort dingen).

Randen opgevuld met BUSCH modelleerpoeder en ingestrooid met NOCH 95675  Schotter, fijn, grijze mix en verder aangedrukt met een blokje hout.

Nu een 2 dagen laten opdrogen en uitharden voordat het verder bewerkt kan worden.   
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 20-06-2015 Tussenperronnetje Blausee-Mitholz
Henk

Mooi lang perron, het station groeit stilaan,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 20-06-2015 Tussenperronnetje Blausee-Mitholz
Lekker en goed bezig geweest Henk.... :thumbup:

Mvg: Alex
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 20-06-2015 Tussenperronnetje Blausee-Mitholz
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 20-06-2015 Tussenperronnetje Blausee-Mitholz
Goed te zien dat Henk weer oog heeft voor de details. Hij denkt ook aan alles; fantastisch deze update. Nu een aantal bovenleidingen erbij plaatsen en het is en wordt een magnifiek geheel.  :thumbup: :thumbup:
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 20-06-2015 Tussenperronnetje Blausee-Mitholz
Hoi Henk,

Ziet er goed uit.

Gr.
Frans
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 20-06-2015 Tussenperronnetje Blausee-Mitholz
Prachtig Henk. :thumbup:
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 20-06-2015 Tussenperronnetje Blausee-Mitholz
Hoi Henk

Ziet er allemaal zeer goed uit mooi gemaakt   :thumbup:

Gr Alex 0850
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 20-06-2015 Tussenperronnetje Blausee-Mitholz
Ziet er goed uit.

Gr henk
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 20-06-2015 Tussenperronnetje Blausee-Mitholz
knap gemaakt, ook je hoogte is zeker heel fijn om te spelen rijden.