Mannen,
Bedankt voor jullie gewaardeerde feedback al dan niet met fotomateriaal en video.
@Ajan: Ik kan alleen de isolatoren nog corrigeren op de juiste stand. Portalen lagen al klaar dus de verschillen aanbrengen tussen punt en geen punt gaat niet meer lukken.
Ook de portaalmasten staan in het echt aan de dalzijde buiten het perron: bij mij staan ze erin. Omwille van de ruimte alleen al. Mastwerk buiten het stationnetje kan ik nog alle kanten mee op.
Citaat van: Martijn op donderdag 28 mei 2015, 11:51:49
Het is net hoever je wilt gaan in detaillering naar de werkelijkheid.
En daar heeft Martijn ook een punt. Iedereen weet: op een modelspoorbaan moet je altijd concessies doen.
Citaat van: GWS op donderdag 28 mei 2015, 13:02:30
.......... zo niet dan moet het maar op de ouderwetse manier: "Kruist de degens", maar dat is niet nodig, denk ik. .......
Nee inderdaad. Alsjeblieft zeg: Hou het gezellig en ga elkaar niet in de haren vliegen, elkaar te vuur en te zwaard bestrijden!
In de brochure 'Fahrleitungsbau' van de SEF (in het duits) lees ik het volgende maar treffend stukje van de auteur Walter Truffel, en ik vertaal vrij:
"Wist u dat alleen de SBB al meer dan honderd varianten van masten, uitleggers en rijdraadtypen op haar spoornet kent?? Uitgaande van dit gegeven durf ik te zeggen, dat alles is geoorloofd zolang:
a. het geen technische onmogelijkheid is (zoals gebogen rijdraad in de bogen);
b. het realistisch is (een IC rijdt niet onder een trambovenleiding);
c. het totaalbeeld klopt (geproportioneerde bovenleiding0;
d. het de bouwer bevalt."
Ik zou haast zeggen: waarvan akte!