Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Wederopbouw zwitserse baan: 161129 Nieuw Topic SBB-BLS Dwergseintjes

Gestart door Has-bls zaterdag 30 maart 2013, 21:56:56

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-05-2015 Eindelijk starten: volgende stap
Voor de liefhebbers heb ik het plan even opgezocht.

Henk, ik denk dat je deze bedoeld?
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-05-2015 Eindelijk starten: volgende stap
Ziet er veelbelovend uit Henk. Dit wordt een baan voor de boekskes (voor de boekjes- voor de Nederlanders) :-)
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-05-2015 Eindelijk starten: volgende stap
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-05-2015 Eindelijk starten: volgende stap
Dank je Arjan.

De oude tekening die ik in bezit heb en die van jou: het verschil zit hem dat jij een tekening hebt waar de SIM-treinen door mogen.

en is een deel van de bergstrecke nog niet eens dubbelspoor uitgevoerd (situatie juni 1965!!).

Blauwdruk is Gemeende Kandergrund, tussen trajectkilometer 20.220 en 23.0 Op de kaarten van zowel jouw als die ik heb kun je zien of de seinen aan de grond staan of zijn op- of aangehangen + de te verwachten lichtbeelden.

(tekening is geloof ik op A1 formaat: zou eens moeten zien waar die gescand kan worden.

Maar in de basis: ja het is dit type tekening inclusief de posities van de seinen!
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-05-2015 Eindelijk starten: volgende stap
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-05-2015 Eindelijk starten: volgende stap
Citaat van: Opazwitserland op donderdag 14 mei 2015, 22:22:27
Dit wordt een baan voor de boekskes (voor de boekjes- voor de Nederlanders) :-)

Gelukkig kennen we dat woord ook nog NET boven de Moerdijk :P
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-05-2015 Eindelijk starten: volgende stap
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-05-2015 Eindelijk starten: volgende stap
HENK,
Jij hebt het alweer voor elkaar. Jij hebt het benodigde reeds binnen en dus ga jij er weer tegenaan. Veel opbouw plezier en laat eens wat zien! SUK6 man! :thumbup: :thumbup:
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-05-2015 Eindelijk starten: Blausee op stelten
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-05-2015 Eindelijk starten: Blausee op stelten
Gisteren en vandaag verder gegaan met de aanmaak van de moduleframes. Vijf zijn er nu klaar voor de opbouw: dat is een voordeel dat er zo het een en ander 'van toen' bewaard is gebleven in de hoop dat ........

Eerste poging 65 cm hoogte. Dat was te hoog en Blausee kreeg direct ruzie met de dakbalk. Tweede poging 60 cm poothoogte: dat gaat stukken beter. Misschien dat ik de boel nog een kleine 4 - 5 cm laat zakken. Meer niet: moet er ook nog onder bij kunnen.

Alles zit in de klemmen gefixeerd tot de definitieve hoogte is bepaald. Eigenlijk vind ik het wel prima zo.

Op de tweede foto moet een wissel worden ingelegd voor het aansluitspoor "BUND" (Zie ook de foto van ArjanM hiervoor). BUND was ooit een munitie-opslagplaats: totdat het een keer goed fout ging..................

Morgen de twee aansluitende bakken op hoogte brengen en eens zien hoe het geheel gaat worden ...... De seinen eens opsnorren die geplaatst moeten worden (als echt 1:1 moet zijn: dan zou Microscale of Alphamodell hier geplaatst moeten worden. Maar gezien het prijskaartje grijp ik naar het alternatief van CONRAD/Schneider).
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-05-2015 Eindelijk starten: Blausee op stelten
Henk

Prachtige foto-update, nu kunnen we wat van je creaties bewonderen.
Blijf deze bouw uiteraard volgen.
Veel suc6 bij de verdere baanbouw.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-05-2015 Eindelijk starten: Blausee op stelten
Ziet er veelbelovend uit. Je gaat zo wel met sprongen vooruit. :thumbup: :thumbup:
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-05-2015 Eindelijk starten: Blausee op stelten
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-05-2015 Eindelijk starten: Blausee op stelten
Henk, als de tafel eventueel lager moet, dan zal je het 'hulpmiddel' van Jørg moeten gaan gebruiken. Heel handig ding, trouwens!
Bedankt voor de foto-update; het zal wel oppassen geblazen worden met het 'staan', maar da gaan we toch allemaal door de knieën!!!
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-05-2015 Eindelijk starten: Blausee op stelten

Hallo Henk,

Er zit weer schot in de baanbouw, zo te zien  :thumbup:
Succes met het uitpuzzelen en plezier bij het bouwen !

Grtz Tony
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-05-2015 Eindelijk starten: Blausee op stelten
Hoi Henk

Ziet er mooi uit het begin ben benieuwd wat het gaat worden dus blijft het volgen.

Gr Alex 0850
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-05-2015 Eindelijk starten: Blausee op stelten
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-05-2015 Eindelijk starten: Blausee op stelten
Hi Henk,

Gewoon die dak balk wegzagen dan heb je direct "echte" wolken, maar alle gekheid op een stokje.
Handige flexibele manier om de baan-hoogte te bepalen nog even en alles staat er.
Maar weer eens een bakkie koffie bij je komen drinken in het eggie ziet het er toch iets anders uit.

groet
Harald
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-05-2015 Eindelijk starten: Blausee op stelten
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-05-2015 Eindelijk starten: Blausee op stelten
Nou Harald, het zou een optie kunnen zijn maar dan wordt het weer mij soms een beetje te echt ;-) Pak sneeuw op Blausee bij voorbeeld?? Je bent welkom, neem wel een helm mee ....

Gisteren met Oosterom het nodige zaagwerk verricht en de poten aan voorzijde met een 3 cm ingekort: dus nu 57 cm. Vandaag de modules verder in elkaar en de steuntjes voor het spoortracé aangebracht. De achterste poten zijn niet op lengte gezaagd: zij zijn de aanslag tegen de dakbalk zodat de boel er niet onderdoor schuift.

Links van Blausee wordt de wisselstraat weer gerestaureerd: een dubbele Engelsman moet er nog in worden geplaatst. Een eerste bovenleidingportaal is vernieuwd: de lage is verruild door een hogere met Y-steunen. De achterste boog moet nog verder van pootjes worden voorzien en eens kijken of de boog zelf nog aangepast kan worden. Het spoortracé ligt erg dichtbij de CV aan- en afvoerpijpen.......

De modules zijn op het moment gekoppeld met soort lijmklemmetjes.



Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-05-2015 Eindelijk starten: Blausee op stelten
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-05-2015 Eindelijk starten: Blausee op stelten
Ziet er goed uit.
Alleen jammer dat de rails (op de laatste foto) verbogen is, zeker opslag schade?

groet
Harald
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-05-2015 Eindelijk starten: Blausee op stelten
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-05-2015 Eindelijk starten: Blausee op stelten
HENK,
Goed werk verricht met een klein beetje hulp ? In elk geval staat de "baan" op 'springen'. Suk6 met alle voorbereidingen want dat op zich is al een heleboel werk. Suk6! :thumbup: :thumbup:
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-05-2015 Eindelijk starten: Blausee op stelten
Je gaat hard nu en alles blijft bij jouw altijd clean.  Bij mij is het altijd een puinhoop.  :thumbup:
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-05-2015 Eindelijk starten: Blausee op stelten
Volgens ons zet Henk voordat ie fotos maakt even de vloer in de was en ruimt ie alles netjes op  :mrgreen: Bij ons is het ook altijd een ..........

Harald & Alex

Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-05-2015 Eindelijk starten: Blausee op stelten
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-05-2015 Eindelijk starten: Blausee op stelten
Je zou het haast wel denken he Paul, Harald en Alex, maar ik hou graag weer van een opgeruimde boel na zo?n klusje. Het is relatief toch een kleine ruimte waarop ik zit te pionieren tussen 2 modules in. Ik heb alleen datgene bij de hand wat ik nodig heb.   

Vanavond de wisselstraat richting Kandersteg erin gelegd, schaderails verwijderd en vernieuwd. Intussen liggen de mastvoetjes van de seinen van CONRAD te drogen.

Mogelijk gaan de modules nog een draai maken van 180° maken en komen te staan op de plek waar nu de bakken van het lok-depot staan. Echter Blausee-Mitholz zal dan op een hoogte van 110 ? 120 cm worden gebracht!  Het lokdepot wordt OF omlaag gebracht waar nu de bakken van Blausee staan OF  ???
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-05-2015 Eindelijk starten: Blausee op stelten
Henk

Weer smullen van je update. :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-05-2015 Eindelijk starten: Blausee op stelten
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-05-2015 Eindelijk starten: Blausee op stelten
Henk,
Zie maar eens wat een plannen die Henk heeft. Gaat goed zo te zien. Ik zie een behoorlijk aantal draadjes hangen, dus die moeten allemaal een aansluiting vinden. Dan komt er toch een moment, dat Henk de tafel onder gaat. Dan wordt het smullen geblazen. Vergeet niet een foto te maken van jouw "onder-tafel-wereld". Heel veel suk6 met het aan elkaar zetten van alle stukken tafels. Gaat fantastisch worden, dat zeg ik jou! :thumbup: :thumbup:
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-05-2015 Eindelijk starten: Blausee op stelten
Hallo Henk,

Leuk om te zien dat er bij jouw niet alleen bovenleiding maar ook (weer) een heuse baan ontstaat.
Moet zeggen dat je een mooie ruime hebt, die er telkens keurig uitziet (voor de foto... >:-D).
Succes met de vorderingen, maar dat komt vast goed :thumbup:
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-05-2015 Eindelijk starten: Blausee op stelten
Hoi Henk,

het gaat er leuk uitzien.

gr.
Frans
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-05-2015 Eindelijk starten: Blausee op stelten
Geweldig Henk dat je nu eindelijk met de baan kunt beginnen, dit gaat helemaal goed komen. :thumbup: Ik vind de ruimte onder het dakbeschot nog wel mee vallen, ik had niet gedacht dat het zou gaan. Ik vond het toen ik bij jou was nogal laag, maar het is te doen. Maar nog altijd zeg ik draai de boel, met Blausee bij het raam. :help:

Veel succes met de verdere bouw van je baan, uiteraard volg ik jou. B)

Groet Herman.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-05-2015 Eindelijk starten: Blausee op stelten
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-05-2015 Eindelijk starten: Blausee op stelten
Herman,

Zodra ik deze modules redelijk klaar heb, ga ik een poging doen om de boel 180 graden te keren en te plaatsen bij het raam.
Als goed is moet is daar ook precies inpassen op de voorziene hoogte. Zo niet, dan niet en blijft de boel zoals nu is. Dan gaan we de hoogte in naar Kandersteg  :D
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-05-2015 Eindelijk starten: Blausee op stelten
Ik ban benieuwd Henk.

Groet Herman.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-05-2015 Eindelijk starten: Blausee op stelten
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-05-2015 Eindelijk starten: Blausee op stelten
Vanavond de wisselspoelen aangebracht links van Blausee richting Kandersteg (zie kaartje van ArjanM). Verder de railstaven geïsoleerd waar de bezetmelders op aangesloten moeten worden. Dat is voor het stationnetje nu gereed: alleen de bedrading nog.

Rechts van Blausee driftige "Gleisarbeiten": alle beschadigde aansluitstukken eruit gesloopt (soms complete flexrails) en de plaats bepaald waar het wissel in komt te liggen met spooraansluiting 'BUND'.

De boog naar Kandergrund ligt nu vast gefixeerd en moet worden doorgezaagd voor de te scheiden modules.

Morgenavond de rails pas maken en erin liggen alsmede het wissel, draden aansluiten en dan hopelijk donderdagavond een lok heen en weer te laten rijden.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-05-2015 Eindelijk starten: Blausee op stelten
Henk

Weer een mooie foto update.
Ik het station zijn zware werken aan de gang. >:-D >:-D >:-D
Blijf je vorderingen aandachtig volgen.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-05-2015 Eindelijk starten: Blausee op stelten
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-05-2015 Eindelijk starten: Blausee op stelten
HENK,
Veel sterkte met alles aan te sluiten; je hebt al aardig wat werk verzet. Mooie foto's waarop wij kunnen zien waar jij bezig bent. We houden eigenlijk een "oogje" in het zeil. Je zult nu nauwkeurig moeten zien te werken, ook onder de tafel(s). Dat kost energie en zweet, dus zorg voor 'koeling'. Die ruimte krijgt wel een heel ander aanzien! Het is en blijft bij jou genieten geblazen. Suk6! :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-05-2015 Eindelijk starten: Blausee op stelten
Ziet er super uit Henk.  Ben benieuwd naar je eerste rijtest. :thumbup:
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-05-2015 Eindelijk starten: Blausee op stelten
Henk.

Het volk zou dan graag wat bewegende beelden zien  ;)  :D

Harald & Alex
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-05-2015 Eindelijk starten: Blausee op stelten
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-05-2015 Eindelijk starten: Blausee op stelten
Bedoel een 'selfie-filmpje'  >:-D
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-05-2015 Eindelijk starten: Blausee op stelten
Hallo Henk,

Hij gaat lekker :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Goed om te zien dat je aan het bouwen bent.
Hier gaat het ook langzaam door.
Je stationsgebouw van Blausee-Mihtolz krijgt al aardig vorm.

Groeten Johan
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-05-2015 Eindelijk starten: Blausee op stelten
O, Henk

wat vergeten mee te sturen , een foto van het stationsgebouw
van Blausee - Mitholz zo als het er op dit moment bij staat.
Ik moet nog aan de goederenloods beginnen, maar eerst dit verder afbouwen
met verlichting , interieur enz.

groeten Joan
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-05-2015 Eindelijk starten: Blausee op stelten
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-05-2015 Eindelijk starten: Blausee op stelten
Zzzzooooooooooooooowwwww Johan, je maakt me stil man!  Ziet er fantastisch mooi uit (mooier als de KIBRI al is ie ook aardig op schaal).

Ik moet echt meters gaan maken .........

Je mag de borden van beide stationsnaam varianten maken als je wilt (Dus het oude zoals op de KIBRI) en die met appeltjesgroen)
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-05-2015 Eindelijk starten: Blausee op stelten
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-05-2015 Eindelijk starten: Blausee op stelten
Heb jij dan zoveel vrije tijd?
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-05-2015 Eindelijk starten: Blausee op stelten
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-05-2015 Eindelijk starten: Blausee op stelten
Even de schouders eronder gezet en klaar zijn de railwerkzaamheden: nieuw wissel en rails er in gelegd voor de aansluiting naar 'Bund'.  De boog moet nog wel worden doorgezaagd .....

Ook de kantblokken voor het perron ligt er voor een groot deel in (Auhagen 13mm): van de week nog een setje kopen.

Morgen alle draden eens bijeen knopen en zien of een loc alles kan berijden. Dan de komende week de bovenleiding portalen gaan plaatsen: met de nodige opsmuk. Welke?????? Eventjes geduld ...........

De situatie op dit moment:
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-05-2015 Eindelijk starten: Blausee op stelten
Hallo Henk,

Das echt heel mooi zeker je bovenleiding, dat vind ik super gedaan.

Groeten
Peter
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-05-2015 Eindelijk starten: Blausee op stelten
Henk

Zier een pak beter uit zo,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-05-2015 Eindelijk starten: Blausee op stelten
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-05-2015 Eindelijk starten: Blausee op stelten
Hi Henk,

Waar gaat dat spoortje "Bund" naartoe?
Net even op Google-Earth gekeken hoe de situatie ter plekke is (Nog nooit geweest)
Daar zie ik alleen een kop spoortje dat eindigt op een parkeerplaats ?
Ook op jou tekening gaat deze niet verder.

groet
Harald
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-05-2015 Eindelijk starten: Blausee op stelten
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-05-2015 Eindelijk starten: Blausee op stelten
Henk, dat ligt er prima bij. Mooi gedaan en nauwkeurig werken met alle draadjes :important: :important: :thumbup: :thumbup:
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-05-2015 Eindelijk starten: Blausee op stelten
Lekker bezig geweest Henk...... :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Mvg: Alex
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-05-2015 Eindelijk starten: Blausee op stelten
Hoi Henk

Je bent al lekker opgeschoten ziet er mooi uit  :thumbup:

Gr Alex 0850
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-05-2015 Eindelijk starten: Blausee op stelten
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-05-2015 Eindelijk starten: Blausee op stelten
Citaat van: Haradigi op woensdag 20 mei 2015, 19:36:48
Waar gaat dat spoortje "Bund" naartoe?
Net even op Google-Earth gekeken hoe de situatie ter plekke is (Nog nooit geweest)

Als je deze link naar Google-Earth bedoelt: https://www.google.ch/maps/place/Blausee-Mitholz,+3717+Kandergrund/@46.528217,7.6781604,17z/data=!4m2!3m1!1s0x478f06fdc76a4457:0xcb03f2fbc9f26d84?hl=de

Dan is het antwoord JA. In mijn bericht #1105 schreef ik hierover: "Op de tweede foto moet een wissel worden ingelegd voor het aansluitspoor "BUND" (Zie ook de foto van ArjanM hiervoor). BUND was ooit een munitie-opslagplaats: totdat het een keer goed fout ging.................. "



Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-05-2015 Eindelijk starten: Blausee op stelten
Leuk Henk, dat je het eindelijk weer opgepakt hebt! Nu kan ik niet achterblijven en zal ik na de zomer toch ook aan de slag moeten. Vandaag alvast wat rails besteld voor het schaduwstation: aan de technische apparatuur wordt nog gewerkt :).

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-05-2015 Eindelijk starten: Blausee op stelten
Hey Henk,

Je gaat lekker zo, ziet er al zeer goed uit. :thumbup:  :thumbup:

Groet Herman.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-05-2015 Eindelijk starten: Blausee op stelten
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-05-2015 Eindelijk starten: Blausee op stelten
Hi Henk,

Het is duidelijk, maar achter dat kleine stukje spoor zit inderdaad een hele geschiedenis.
Best wel interessant, grote explosie in 1947 en zelfs wederopbouw van het zwaar beschadigde station.
Is op Google-Earth niets meer van te zien behalve dan enkele gedenkstenen.

groet
Harald
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-05-2015 Eindelijk starten: Blausee op stelten
Hoi Henk, als jij ook een keer gaat, dan ga je ook meteen als een speer... Nog dank voor de link :-) Erik.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 21-05-2015 Eindelijk starten: Y-steunen ALBULAMODELL
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 21-05-2015 Eindelijk starten: Y-steunen ALBULAMODELL
Vandaag even niet het beloofde filmpje: die komt morgen na de boel aan elkaar te hebben geknoopt. Hele dag de tijd voor  :D

Gisteravond proefbestelling afgehaald bij Martin en vanavond gesoldeerd. Het zijn DE Y-steunen BLS/SBB en perronschildjes om aan de mast (spooraanduiding e.d.) te bevestigen.

Het verschil van de Y-steunen is significant en idem de maatvoering (en prijs ook): de querträger komt met de Y-steun van ALBULAMODELL ca. 5 mm  hoger te liggen dan die van Sommerfeldt. De laatste is zeker geen slecht equivalent, want in verkorte vorm zie je ze ook terug bij met name SBB-trajecten. De foto's geven je de indrukken: portaal moet nog worden gespoten voordat deze verder wordt afgewerkt en geplaatst. Ik kan er nog 1 maken: dan is proefsetje op.

Ik vind ze mooi en heb het er ook voor over om Blausee-Mitholz te gaan voorzien van deze prachtige Y-steunen! De aanvullende bestelling gaat deze week nog weg.

Perronbordjes heb ik voldoende om de masten langs het perron van Blausee-Mitholz te kunnen voorzien.

Re: Wederopbouw zwitserse baan: 21-05-2015 Eindelijk starten: Y-steunen ALBULAMODELL
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 21-05-2015 Eindelijk starten: Y-steunen ALBULAMODELL
HENK,
Prachtig detail, die Albulabordjes aan de masten. Werkelijk heel fijntjes gewerkt. Goede foto's met een uiteenzetting, die weer precies "HENK" is. Lekker leesbaar. Wens jou vandaag veel werklust toe. We zien jouw resultaat wel weer verschijnen. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 21-05-2015 Eindelijk starten: Y-steunen ALBULAMODELL
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 21-05-2015 Eindelijk starten: Y-steunen ALBULAMODELL
Citaat van: Dennis1984 op woensdag 20 mei 2015, 21:28:07
Nu kan ik niet achterblijven en zal ik na de zomer toch ook aan de slag moeten. Vandaag alvast wat rails besteld voor het schaduwstation: aan de technische apparatuur wordt nog gewerkt :).

Ik ben benieuwd naar jouw vorderingen Dennis. We hebben elkaar tijd niet meer gesproken en gezien op Houten! (en Houten duurt nog eventjes ?? )

Citaat van: peterke33 op woensdag 20 mei 2015, 18:24:38
Das echt heel mooi zeker je bovenleiding, dat vind ik super gedaan.

Dank je Peterke, het is een hele periode van proefstukjes maken geweest die naar dikke tevredenheid zijn (zelfs waarderingen van SOMMERFELDT zelf!). Die opgedane ervaringen en tips van medeforummers zullen zeer van pas komen op de baan zelf.

@Alex0850, Aliebengali, Jørg, De Iris, Erik_en_Kids: ja ik heb er zin in om er iets moois van te maken!!  Zoals GWS al ergens stelde:  het zit in mijn hoofd en niet op tekening. Die komt later (en dat moet ook wel).

Nog ff bak koffie pakken, Y-steunen bestellen en de zolder op om de draden van deze 3 bakken aan elkaar te gaan knopen. En nu maar duimen dat de trein rijdt ??  >:-D