Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Wederopbouw zwitserse baan: 161129 Nieuw Topic SBB-BLS Dwergseintjes

Gestart door Has-bls zaterdag 30 maart 2013, 21:56:56

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 17-07-2015 BLAUSEE-MITHOLZ Trapleuning aangebracht
Van harte gefeliciteerd met je 61e verjaardag en nog vele gezonde jaren erbij gewenst, en een fijne dag.

Groetjes Herman en Jannie.

Re: Wederopbouw zwitserse baan: 17-07-2015 BLAUSEE-MITHOLZ Trapleuning aangebracht
Hoi Henk,

Ik kan me volledig vinden in het schrijven van de voorgaande reacties.

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Maar er wat moois van vandaag.

Met vriendelijke groet,
Peter
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 17-07-2015 BLAUSEE-MITHOLZ Trapleuning aangebracht
Hoi Henk,

Gefeliciteerd met je verjaardag. :)

Gr.
René
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 17-07-2015 BLAUSEE-MITHOLZ Trapleuning aangebracht
Henk,

Van harte gefeliciteerd met uwe verjaardag.
Maak er een gezellige dag van.
We zien elkaar morgen.

Groetjes

Harry
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 17-07-2015 BLAUSEE-MITHOLZ Trapleuning aangebracht
Henk,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en dat je maar mooie cadeaus mag krijgen.

mvg Martin
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 17-07-2015 BLAUSEE-MITHOLZ Trapleuning aangebracht
Henk,

Hartelijk gefeliciteerd :D :thumbup: met je verjaardag , ook van Tineke.
Spreek je snel. 22 augustus adv..

Groeten Johan
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 17-07-2015 BLAUSEE-MITHOLZ Trapleuning aangebracht
Ha Henk,

Ook vanuit Oostenrijk van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Zum Wohl!!
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 17-07-2015 BLAUSEE-MITHOLZ Trapleuning aangebracht
Gefeliciteerd Henk, en nog vele jaartjes erbij gewenst.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 17-07-2015 BLAUSEE-MITHOLZ Trapleuning aangebracht
Henk,

Ook van mij nog de beste wensen.
Gisteren weer thuisgekomen na een bijna twee weken zonder internet. Ik zag dat je behoefte had aan foto's van het wachthuisje tegenover het stationsgebouw en die al uit andere bronnen hebt gekregen. Mocht je behoefte hebben aan meer, dan heb ik er ook nog een paar. Twee weken geleden heb ik alles wat los en vast zit proberen te fotograferen, zodat ik voldoende voorraad voorbeelden heb. (Je zal prompt zien dat wat ik dan nodig heb er net niet opstaat...  :? )

Wat misschien ook kan helpen is het bouwverslag van Michael Schröder. Sinds kort heeft ie op Stummis (delen van) zijn bouwverslagen opnieuw gepubliceerd klik (link naar het artikel over het huisje, erboven staat nog veel meer). Hierbij ook een detailtekening op schaal die ik ook ga gebruiken voor mijn wachthuisje klik.

Verder las ik ook nog een vraag over de TL-balken in de tunnel. Dat zijn er totaal drie. Eén links en één rechts aan de kant van de tunneluitgang (kant wachthokje) en één links aan de kant van de trap (links als je met je rug naar de trap staat)
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 17-07-2015 BLAUSEE-MITHOLZ Trapleuning aangebracht
Hallo Henk.

Gefeliciteerd met je verjaardag.Dat er nog maar vele jaren en mooie updates van je baan mogen volgen  ;)

Harald & Alex
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 17-07-2015 BLAUSEE-MITHOLZ Trapleuning aangebracht
Ik moet mezelf even verbeteren. Ik kom net een foto tegen waaruit blijkt dat de TL-balken links aan het begin en einde zitten. Rechts zit er één balk in het midden, niet aan het einde.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 17-07-2015 BLAUSEE-MITHOLZ Trapleuning aangebracht
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 17-07-2015 BLAUSEE-MITHOLZ Trapleuning aangebracht
Hartelijk voor jullie felicitaties! Ben niet overstelpt met cadeaus's (da's leuk maar niet per se noodzakelijk) maar met een paar dierbaren een middagje naar de Brabantse Biesbosch geweest. En dat kan ik weer toevoegen aan waardevolle herinneringen.

Eerst mij mijn thuis koffie met gebak en toen naar het Bieschbosch Museum getogen. Daarna een kleine rondvaart gemaakt van een 5 kwartier en bij terugkomst een stukje gewandeld door de NOORDWAARD. Google anders ook eens op Noordwaard.

Dag afgesloten met een hapje en een drankje bij Logis.

Voor degenen die eens iets meer willen zien van - een deel van -  de Bieschbosch, is deze omgeving, ook voor je kinderen en /of kleinkinderen, een uitgelezen stek om eens te bezoeken. Er is veel te doen.

Gisteren zijn Kroko14253, Leeeke en Oosterom nog op bezoek geweest: erg gezellig was het. Bedankt ook jullie.

@ Arjan : ik hou me zeer zeker aanbevolen voor nog meer fotomateriaal. Ik zal eens doorklikken naar STUMMI-forum wat er te vinden over het wachthuisje.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 17-07-2015 BLAUSEE-MITHOLZ Trapleuning aangebracht
Citaat van: Has-bls op zaterdag 25 juli 2015, 14:23:02

Gisteren zijn Kroko14253, Leeeke en Oosterom nog op bezoek geweest: erg gezellig was het. Bedankt ook jullie.


Hoi,

Ik vond het ook erg leuk met jullie. Ik heb Martin dan wel niet meer gezien, maar ik neem aan, dat jullie een leuke avond hebben gehad.

groetjess

Harry
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 17-07-2015 BLAUSEE-MITHOLZ Trapleuning aangebracht
Henk,

Ik heb een paar foto's in mijn draadje gezet. (ik ga er zelf ook mee bezig)
Succes met de bouw
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 17-07-2015 BLAUSEE-MITHOLZ Trapleuning aangebracht
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 17-07-2015 BLAUSEE-MITHOLZ Trapleuning aangebracht
Hartelijk dank Arjan, ook de verwijzing naar het Stummi-forum.

Ik was Michael even kwijt (wist niet beter als dat ie nog op http://www.cisalpin.de/Modell/ postte: maar die is 'leeg'. Ik kan hem weer gaan volgen.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 17-07-2015 BLAUSEE-MITHOLZ Trapleuning aangebracht
Hallo Henk,
Van mij ook nog verlate felicitaties met je verjaardag. Op vakantiebestemming hier ook niet iedere dag op het web. Leuk de link naar Michael Schroder weer te zien.   Veel mooie inspirende foto,s .
Groetjes
Peter
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 26-07-2015 Wachthuisje BLAUSEE-MITHOLZ
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 26-07-2015 Wachthuisje BLAUSEE-MITHOLZ
De foto's en linkjes die ArjanM hier heeft geplaatst, en met name de bouwtekening vanaf het STUMMI-forum, heeft het bij mij doen kriebelen om er maar eens mee aan de slag te gaan om deze op schaal te gaan nabouwen.

De tekening vind je overigens HIER

Vond in een of andere hoek nog een plaat polystyreen van bijna 2 mm dikte die prima voldoet aan de wanddikte en dikte van het dak. Hier de delen ingetekend, uitgesneden en in elkaar gezet. Later maar eens in de primer zetten.

Eerst maar een ruw beginnetje..... Ben benieuwd wat de critici onder ons hiervan vinden.

Voorts van Oosterom een witte gipsen muurplaat gekregen om eens te experimenteren met het op kleur brengen, waarvan resultaat op de laatste foto.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 26-07-2015 Wachthuisje BLAUSEE-MITHOLZ
Henk

Knap werk, en het muurtje ziet er zeer natuurgetrouw uit.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 26-07-2015 Wachthuisje BLAUSEE-MITHOLZ
ziet er al goed uit.
Hou lijm je die platen eigenlijk.  Gewone plastic modelbouw lijm of iets meer specifieks?

De stenen muur is ook mooi op kleur gebracht.  Tips van inkleuring ?
Groetjes
Peter
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 27-07-2015 Wachthuisje BLAUSEE-MITHOLZ Fine-tunen
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 27-07-2015 Wachthuisje BLAUSEE-MITHOLZ Fine-tunen
Citaat van: Petdig1 op maandag 27 juli 2015, 21:35:50
Hou lijm je die platen eigenlijk.  Gewone plastic modelbouw lijm of iets meer specifieks?
De stenen muur is ook mooi op kleur gebracht.  Tips van inkleuring ?

Peter: styreen lijm ik met modelbouwlijm. Industrielijm gaat ook prima. Ook wordt wel MEC of aceton aanbevolen. Deze smelten de styreendelen als het ware samen.

Het muurtje is eigenlijk op goed geluk gegaan: basis waterig zwart zodat het goed in het gips trekt. Daarna een mix van bruin en groen zodat er een mosgroene tint over de stenen ligt. Daarna nog eens gebrushed met sienna en oker en uiteindelijk afgewerkt met een witte waas (licht brushen). Heb niet echt eerder zo ter hand genomen: gewoon doen!

Vanavond het wachthuisje wat meer ge-finetuned: er zijn nu stijlen aangebracht van 1mm messing U-profiel.
Onder het dwarsprofiel zijn de platen wat dunner als het betonwerk (2mm dikte): ik heb daarvoor 0.5 mm styreenplaat gebruikt, die met een beetje taps vijlen keurig in het U-profiel past.

De grote raamstijl moet nog voorzien worden van een middenstijl en dan wat restjes doorzichtig kunststof opsnorren om daar de ruiten uit te snijden. Morgen weer verder bewerken zodat de meeste delen in de primer gezet kan worden.

Voor het voorbeeld kijk even bij ArjanM: Wachthuisje BM

Een eerste indruk nu:
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 27-07-2015 Wachthuisje BLAUSEE-MITHOLZ Fine-tunen
Dat wordt weer top :thumbup:
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 27-07-2015 Wachthuisje BLAUSEE-MITHOLZ Fine-tunen
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 27-07-2015 Wachthuisje BLAUSEE-MITHOLZ Fine-tunen
Voor de juiste info, MEC (MARKETING EXECUTIVE CENTER) zal het niet lijmen denk ik, wel MEK (Methyl Ethyl Keton)

Muurtje ziet er goed uit, je zou zo als ik je al had geadviseerd enkele steentjes een eigen kleurtje kunnen geven en daarna een brush en tot slot een drybrush met wit of heel licht grijs.


Re: Wederopbouw zwitserse baan: 27-07-2015 Wachthuisje BLAUSEE-MITHOLZ Fine-tunen
Henk,

Goed idee om messing profieltjes te gebruiken. Die ga ik onthouden.
Ik ben benieuwd hoe het geverfd eruit zal zien.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-08-2015 Wachthuisje BLAUSEE-MITHOLZ Fine-tunen
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-08-2015 Wachthuisje BLAUSEE-MITHOLZ Fine-tunen
In de tussentijd niet veel gedaan vanwege warmte op zolder en projecten op mijn werk wat regelmatig gereis oplevert.

Vanavond het wachthuisje BM nog eens verder onder handen genomen: de stationsnaam er op gezet, een waarschuwingsbord voor de hoogspanning, bankje er in gelijmd en uiteraard de stalen kozijnen met 'glaswerk'.

Die ruiten heb ik uitgesneden van het kunststof wat je overhoudt van blisterverpakkingen. Ideaal om te gebruiken!

Er moeten nog wat meer details aan. Dit is voorlopig resultaat:

Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-08-2015 Wachthuisje BLAUSEE-MITHOLZ Fine-tunen
Henk

In dit wachthuisje wil ik ook wel wachten, zooooo mooi
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-08-2015 Wachthuisje BLAUSEE-MITHOLZ Fine-tunen
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-08-2015 Wachthuisje BLAUSEE-MITHOLZ Fine-tunen
Henk,
Het is echt een 'plaatje'. Zoals Jørg al reeds zegt, zal het prettig wachten zijn in dat huisje. En nog plaatsen op jouw project, wat bijwerken en het is werkelijk een opvallende 'scene' op "B-M". Ik heb zojuist gelezen, dat 'JdR' het ook heel mooi vindt, dus bij deze breng ik zijn complimenten aan jou door.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-08-2015 Wachthuisje BLAUSEE-MITHOLZ Fine-tunen
Mooi wachthuisje Henk. :thumbup:
Ik zie mij zelf al zitten op het bankje met het fototoestel in de hand wachtend op de treinen die langs gaan komen. ;)
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-08-2015 Wachthuisje BLAUSEE-MITHOLZ Fine-tunen
Henk,

Die is goed gelukt! Compliment.
Jammer dat ie straks helemaal schuil gaat achter de boom die er op de helling voor staat ;-)
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-08-2015 Wachthuisje BLAUSEE-MITHOLZ Fine-tunen

Grappig gebouwtje , Henk  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-08-2015 Wachthuisje BLAUSEE-MITHOLZ Fine-tunen
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-08-2015 Wachthuisje BLAUSEE-MITHOLZ Fine-tunen
Iets wat een ander dan weer niet heeft, leuk hoor.
Ik zou wel het randje van het dak donkerder maken, wordt het wat levendiger.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-08-2015 Wachthuisje BLAUSEE-MITHOLZ Fine-tunen
Ziet er weer tof uit :thumbup:
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-08-2015 Wachthuisje BLAUSEE-MITHOLZ Fine-tunen
Hi Henk,

Ziet er goed uit, nog beetje verweren en klaar  :thumbup:

groet
Harald
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-08-2015 Wachthuisje BLAUSEE-MITHOLZ Fine-tunen
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-08-2015 Wachthuisje BLAUSEE-MITHOLZ Fine-tunen
Dank allemaal voor de complimenten!!

Zojuist nog een foto uit eigen werk opgedoken van BM, ruim 10 jaar terug. Toen hing er aan het dak nog een klok: die is inmiddels verdwenen. Zo zijn er nog wel een paar verschillen (zie de foto's van ArjanM hier en op zijn topic).

Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-08-2015 Wachthuisje BLAUSEE-MITHOLZ Fine-tunen
Henk

:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-08-2015 Wachthuisje BLAUSEE-MITHOLZ Fine-tunen
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-08-2015 Wachthuisje BLAUSEE-MITHOLZ Fine-tunen
Henk,
Zo'n zelfde foto met jouw eigen wachthuisje op jouw "B-M" is eigenlijk - naar ik aanneem - waar velen opwachten. Dan kan ieder zien of de werkelijkheid door jouw 'kunst' is benaderd.
Spannend, spannend!
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-08-2015 Wachthuisje BLAUSEE-MITHOLZ Fine-tunen
Mooi werk Henk, ziet er realistisch uit. :thumbup:

Groet Herman.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-08-2015 Wachthuisje BLAUSEE-MITHOLZ Fine-tunen
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-08-2015 Wachthuisje BLAUSEE-MITHOLZ Fine-tunen
Dag Henk.

Prachtig stukje zelfbouw! :thumbup:
Uniek op de modelbaan
en oogt zeer realistisch.

Groeten,

Erik.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-08-2015 Wachthuisje BLAUSEE-MITHOLZ Fine-tunen
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 14-08-2015 Wachthuisje BLAUSEE-MITHOLZ Fine-tunen
De afgelopen dagen verder in de weer geweest om meer details aan te brengen: geweatherd, dankranden donkerde gemaakt, vrouwtje op de bank, oranje hoekje geschilderd (wie weet waar dat voor dient?) en de leiding + vermoedelijk telefoonkastje.

Plafond nog lichter maken, prullenbakje aanbrengen en twee mini smd's aanbrengen voor de verlichting. Dan is wat mij betreft het wachthuisje compleet en kant-en-klaar.

Voor vergelijking KLIK HIER en HIER

Citaat van: Jørg op vrijdag 14 augustus 2015, 23:05:16
In dit wachthuisje wil ik ook wel wachten, zooooo mooi

Ik denk dat je vrouw je voor is geweest Jørg, maar zo te zien is er nog volop plaats voor je op het bankje!  :D :D

Nu maar de plaatjes:
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 18-08-2015 Wachthuisje BM verder ge-finetuned
Mooi tot in het kleinste detail :thumbup:
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 18-08-2015 Wachthuisje BM verder ge-finetuned
Prachtig Henk. :thumbup: :thumbup:
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 18-08-2015 Wachthuisje BM verder ge-finetuned
Henk

Mooie details, dat maakt een model pas levendig.
Mijn echtgenote heeft in haar kinderjaren veel in Zwitserland geweest dus dat zou kunnen,  >:-D >:-D >:-D
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 18-08-2015 Wachthuisje BM verder ge-finetuned
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 18-08-2015 Wachthuisje BM verder ge-finetuned
Ik had al zo'n vermoeden  :D :D :P
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 18-08-2015 Wachthuisje BM verder ge-finetuned
 :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 18-08-2015 Wachthuisje BM verder ge-finetuned
Henk,

De details zijn goed gelukt! Dat oranje vlakje was me nog nooit opgevallen  8o Volgende keer nog beter kijken.

Die dame op dat bankje heeft vast een partner die ondertussen het hele gebied loopt te fotograferen. Een voor mij bekende scene . Misschien kun je haar beter voor een wandelaar omruilen? Dat past ook goed bij die posters van de Lötschberg Bahnwanderweg.

Alleen nog één dingetje  :warning: kun je die gaatjes in het dak dicht smeren? Waarschijnlijk kijk je er nooit van onder af tegen aan, maar toch...
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 18-08-2015 Wachthuisje BM verder ge-finetuned
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 18-08-2015 Wachthuisje BM verder ge-finetuned
Dag Henk.

Het wachthuisje is erg realistisch geworden door de toegevoegde details! :thumbup:
Ga je de verlichting er ook nog (werkend) in maken? :roll:

Groeten,

Erik.
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 18-08-2015 Wachthuisje BM verder ge-finetuned
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 18-08-2015 Wachthuisje BM verder ge-finetuned
Dat is wel de bedoeling Erik.

Ik schreef het al een stukje terug "en twee mini smd's aanbrengen voor de verlichting". Dat wordt flink priegelwerk.

Re: Wederopbouw zwitserse baan: 18-08-2015 Wachthuisje BM verder ge-finetuned
Ha Henk

Dat priegelen kan je goed, oefening genoeg met de fantastische bovenleiding die je maakt,  >:-D >:-D >:-D >:-D
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 18-08-2015 Wachthuisje BM verder ge-finetuned
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 18-08-2015 Wachthuisje BM verder ge-finetuned
Ha die Henk,
Nou, ik mag wel zeggen, dat ik er even ......... van word. Wat een priegelaar ben jij geworden. Dat heeft niemand achter jou gezocht. Compliment! Dat kaartje van de "L. Wanderweg" is heel erg mooi gedaan. Sfeervol geheel en dat 'wachthuisje' is een opvallend detail op het geheel van "B-M". Jij zal daar wel een filmpje van gaan maken, vermoed ik! En wat Arjan zegt is misschien wel een idee; je kijkt toch niet aan de onderkant, toch? Maar een 'bergwandelaar' zal daar zeker heel goed uitkomen. We blijven nieuwsgierig naar jouw verdere werkzaamheden.
Voorzichtig aan en vooral veel suk6.
:thumbup:
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 18-08-2015 Wachthuisje BM verder ge-finetuned
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 18-08-2015 Wachthuisje BM verder ge-finetuned
Dank Gerard (en anderen) voor de complimenten.

Dit werkje heeft alleen zo mooi tot stand kunnen komen door het welwillend ter beschikking stellen van allerlei fotomateriaal van Blausee-Mitholz (JdR en met GWS als intermediair), ArjanM en Brünigbahn en de maatschetsen van Michael Schröder op het STUMMIFORUM.

Degenen die mij goed kennen Gerard, weten dat ik van dat priegelwerk hou. Kan daar mijn zinnen goed in verzetten en is een heerlijke ontspanning na een dagje beeldscherm-turen. Zolang mijn ogen goed blijven (met hulpmiddel) zal dat blijven lukken.



Re: Wederopbouw zwitserse baan: 18-08-2015 Wachthuisje BM verder ge-finetuned
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wederopbouw zwitserse baan: 18-08-2015 Wachthuisje BM verder ge-finetuned
Henk,

Allereerst inderdaad wees heel zuinig op jouw ogen. Dat zeg ik uit ervaring (mis één oog) en dus weet er alles van. Ik zal JdR op de hoogte brengen, voor zover hij dat al niet heeft kunnen aanschouwen. Nogmaals lekker en ontspannen werken aan jouw prachtige "B-M" en mogelijk zien we elkaar binnenkort.