Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Piko - Br220 (59703-AC)

Gestart door wilsma dinsdag 26 maart 2013, 14:12:00

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Je vond het geluid van de lok van Charlie geweldig.......
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Het speakertje deed het hem in dit geval Ben, en daar doe je niks aan af ;)

Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Aliebengalie
gast

Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Ach Hans , bij de een is het dit , en bij de ander heb je weer dat.....bij allebei heb je plussen en minnen.

Dus maakt het allemaal niet zo uit , waar het omgaat is waar jij blij mee bent nietwaar.

En dat geld eigenlijk voor alles. (gelukkig maar). :D

Mvg: Alex
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Ik heb onlangs ook de Piko BR220 beige-blauw (59705) aangeschaft en deel hier graag mijn ervaringen.
Het is een prachtig model, ja.
De sleper maakt het al genoemde ratelende geluid en n.a.v. dit topic heb ik van alles geprobeerd om dit op te lossen: hol, bol, meer/minder druk etc. Het werd er niet beter op wat ik ook probeerde. Soms leek het beter te gaan, maar dan bleek de stroomtoevoer weer niet goed, waardoor de lok steeds stopte of hakkelde. Na 2x een uur proberen geef ik het nu op. :(
Een ander minpunt vind ik dat de lok steeds op hol slaat als ik hem vrij hard laat rijden. Dan moet ik de noodstop gebruiken.
Ik rijd Maerklin met c-rails en met control unit 6021.
Zijn er hier liefhebbers die  mij kunnen adviseren? BVD.
mvg
Willem
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Aliebengalie
gast

Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Ik weet niet of het mogelijk is om terug te gaan waar je hem bij hebt gekocht , of daar contact mee op te nemen.
Het is het proberen waard.
Volgens de importeur valt het allemaal wel mee , en in Duitsland klaagt niemand over de slepers....neh daar hebben ze zeker andere rails...of alleen vitrine's.

Er is duidelijk iets mis met de decoder (kan niet tegen de spanning lijkt het) en tja die sleper.
Probeer of zij een andere eronder kunnen zetten.

Mijn V200 en V220 maken niet het ratelend geluid meer , maar ben daar ook even mee bezig geweest.
Maar het lukt zeker niet altijd (helaas).

Wens je veel suc6.

Mvg: Alex
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Dank je, Alex.
Ik heb intussen begrepen dat ik de lok terug mag sturen naar de modelbaanshop in Lippe. :)
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Lid sinds: 2008

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Weet iemand waarom mijn v200 50 niet op afremmodule reageert sprint dan tegengestelde richting terug

Heb cv 29 op 6 en cv 49 op 130 gezet maar helpt niks    :?

Afremmodules zelf gemaakt alla huub maaskant marklin loc's doen het wel goed .
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Analoog herkenning uitzetten. Dus CV29 op 2 lijkt mij bij een Uhlenbrock decoder.

Gr, Ben.
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Lid sinds: 2008

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Geprobeert helpt niet ,en als ik afremmen met f4 uitzet sprint die achteruit remt gaat weer vooruit en gaat afremgebied weer in en herhaalt het hele feeste zich eindeloos  :?

Had um op zijspoor staan en na familie omstandigheden al tijdje niet getreint .

En nu na in gebruiksbeschrijving had gelezen marklinbremsstrekke cv 29 encv 49 aanpassen weer aan het stoeien
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Lid sinds: 2008

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Blijkbaar met cs1 geen hoge cv getallen te programeren las op stummie dat cv65 op 25 moet , morgen maar weer is proberen .
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Hoi Jumbo,

De decoder is toch een multiculti decoder die ook op DCC kan?

Zou eens proberen de CS1 (als het de reloaded versie betreft) eens op DCC proberen te zetten.

Heb je nog een oude CS 1 zonder de R, dan kan je wellicht bij een mede-modelspoorder die wel een DCC centrale heeft, je decoder onder dat protocol eens programmeren ;)

M.v.g.

Hans V200.0