Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Piko - Br220 (59703-AC)

Gestart door wilsma dinsdag 26 maart 2013, 14:12:00

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Lid sinds: 2008

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Ik heb verafbril die ik eigelijk alleen met auto rijden op heb , maar als brildragers action/hema van plus 3 samen met eigen bril gelijktijdig opzetten moet het toch lukken , doe ik achter pc ook plus 1 er voor en klaar , heb ook cillinders dus kleine letters zijn niet zo strak 😜
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Lid sinds: 2011

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Toch wel leuk die Ivoor-blauwe uitvoering,al is de orginele mooier. Maar eens kijken als ik in Dortmund ben  :)

Zit hier dan voortaan een ESU decoder in?

Vincent
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Aliebengalie
gast

Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Nee , alleen de sound decoders zijn van ESU als ik alles goed begrepen heb.

En of dat dan met speciale aansluiting zal zijn weet ik ook niet.
Immers de bestaande decoders zijn Plux Uhlenbrock , en die hebben een speciale aansluiting voor sound.
Maar met deze nw generatie Plux decoders en met de V200/V200 is het singen van de motor weg.
Hij is heel erg stil geworden in deze combinatie.
Hierdoor is het niet noodzakelijk om er een ESU in te proppen. (ik heb er wel een liggen ESU plux) maar vind het zonde om deze te gaan wisselen.
Loc heeft mooie rijeigenschappen zo.

Mvg: Alex
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Deze loc heeft zeker mooie rij eigenschappen als die optrek krijg je gewoon het idee dat het een zweef trein is

en de sluitverlichting kan je aan of uit zetten per kant is ook een plus puntje

groetjes Alex
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Lid sinds: 2008

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Is met de andere loc's ook mogelijk sluitverlichting ,zie link van paar berichten terug , heb het zelf ook gedaan werkt perfect .
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Aliebengalie
gast

Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Kun jij nu ook kop en sluitlicht tegelijk laten branden aan 1 zijde?

Want dat had ik de laatste x bij het omzetten van de bedrading volgens tekening.

Mvg: Alex
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Lid sinds: 2008

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Ja dat heb ik ook , vind ik niet erg , rijd bijna nooit met losse loc .

Dus sluitverlichting niet zo belangrijk laat ze lekker uit .
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Ja dat kan ik ook dus met sleep kunnen de sluit lichten ook uit
zit er standaard op bij de nieuwe  59705

groetjes Alex
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Aliebengalie
gast

Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Ok , bij ons dus niet Alex , en als wij het zo maken zoals op die tekening van hun , dan kun je alles schakelen via F1 en F2 dus sluitlichten apart te schakelen.
Zodoende kun je dus ook de front verlichting en sluitverlichting aan 1 zijde tegelijk laten branden.....dat bedoelde ik.

Maar zeker mooi dat ze het nu al af fabriek hebben gemaakt.... :thumbup:

Mvg: Alex
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Lid sinds: 2008

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Heb nu weer een cs1 , en nu spurt de v200 op volle snelheid er baan van door op willekeurige tijden soms na paar minuten of al heel snel na opgestarte cs1 ,en bij rijrichting wisselen knipert het licht even voor het omschakkelen .

Nu had ik ooit iets gelezen dat analoog uit moet dacht ik , ben al aan zoeken in topics maar nog niet weer gevonden .
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Rudi, er zit toch een ESU in de V200?
Dan kun je in CV29 bit 2 de analoge modus uitschakelen.
Lees dan CV 29 en schrijf deze waarde min 4 weer terug.
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Dat is toch standaard bij DCC?

Gr Class-58
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Niet volgens de ESU V4 handleiding.
De standaard waarde in CV 29 is 12, wat betekent dat analoog herkenning aan staat en Railcom is toegelaten.
Maar het kan best zijn dat dit niet altijd het geval is bij OEM ESU decoders.
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Lid sinds: 2008

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Uhlenbrock en vanaf fabriek staat die op 6 , volgens mij cv 29 op 2 zetten zal is stoer proberen tis iets van optel sommetje van de bitjes in boekje staat 4 is auto analoog/digitaal 0 is alleen digitaal .

Op 6021 cetrale werkt het wel doet loc niet raar vreemd .
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Voor Uhlenbrock moet CV 29 idd op 2 worden gezet.
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Lid sinds: 2008

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Lijkt goed nu moest eerst even zoeken hoe ik het moest doen , maar onder cs instellingen zelf dus bij de sleutel , had dit nog nooit eerder gedaan .
Weer wat geleerd 😜
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Lid sinds: 2008

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Start na lange periode me baan weer op en daar spurt me v200 weer heen.

Pffffffff weer jammer, is blijkbaar cv verandering vergeten.
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Aliebengalie
gast

Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Als het goed is zit daar ook een Plux decoder in......platte stekker.

Ik heb dit probleem ooit is gehad (was na een kortsluiting op een wissel door een andere loc)....maar zonder het een en ander aan te passen , nooit geen last meer gehad.

Ik heb ev nog een decoder (uit dezelfde loc voor je).

Kun je kijken of deze beter reageert ,  en dit probleem niet heeft.

Ik heb zowel de V200 als de V220 van Piko.

Een van de 2 voorzie ik namelijk van een ESU...om de verschillen op te zoeken.

Als je geïnteresseerd bent (kosten decoder 0,0) hoor ik het wel.

Mvg: Alex
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Lid sinds: 2008

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Ben ik in toekomst ook van plan , wou de sounddecoder van piko die nu door esu zijn er in doen die vervangt gelijk de oelebroek dacht ik .
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Heb sinds vandaag ook mijn eerste Piko lok aangeschaft, en wel de 59705 :thumbup:

Heb al enige tijd bij iemand anders op de baan ernaar gekeken, en vandaag de knoop doorgehakt :D

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Aliebengalie
gast

Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Hoop dat je er veel plezier mee hebt Hans.

Mvg: Alex
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Leuk Hans, dat je nu ook een Piko hebt.  :thumbup:
Veel plezier met de loc.

Gr.  Charlie
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Kan niet wachten op "ervaringsberichten" van Hans!
Gooi op maat!
Kritiek, lof, whatever.....
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Hoi Leon en anderen,

De lok heb ik al vele malen bij anderen zien rijden, en zelfs op de afgelopen gastendag nog zelfs die van Charlie en Vincent gezien.

Maar ook bij René heb ik de lok al diverse malen zien rijden, en was de keuze voor mij niet zo moeilijk meer.
Alle bovengenoemde eigenaren, hebben een rode uitvoering van dit model, en ik heb al veel rode van tante M, dus besloot ik de blauw/beige variant aan te schaffen.

De lok heeft zeker een aantal slimme vindingen van zijn constructeurs toebedeeld gekregen, waaronder de koppelingsschacht :thumbup:

Nu beweegt de koppeling samen met dat deel wat onder de bufferbalk zit, en ik kan wel bekennen dat je het eerder mooi zal vinden dan storend.
Dit ook omdat het front van een V200, nu eenmaal een gesloten aanblik heeft.
Wat ik ook heel prettig vindt, is dat je de kap van de lok los kan schroeven , i.p.v. het spreiden van de zijwanden.
Dat laatste kan nog wel eens naar kapbreuk leiden, zeker als de kap van de lok al wat ouder is.

Over de rijeigenschappen van mijn lok kan ik nog weinig zeggen, heb geen baan alwaar dat mogelijk is in huis dan alleen zo af en toe een ovaaltje uitleggen :(
Dus hoe de lok zich op hellingen e.d. gedraagt, of met een lange personentrein erachter, kan ik niets zeggen.

Wat ik wel een minpuntje vindt, is dat als je de lok volgehangen hebt met de toebehoren, hij moeilijker terug gaat in de verpakking.
Maar dat is niet alleen bij Piko het geval........, maar dat terzijde :D

Nu heeft de lok ook gietnaden op de fronten, die als je er met je vinger overheen gaat vlak is met de rest, dus het is echt een opening tussen de mallen waar de lok ingeperst wordt.
Het is ook zo vlak, dat je het niet weg kan werken.

Jammer dat daar de aandacht voor de kap in het productieproces is verslapt.
Toch heeft Piko de weg naar boven gevonden, en dat zie je in de afspiegelingen in de Expertmodellen.

Dit zijn zo'n beetje de eerste indrukken van mijn model van Piko, en ik ben zeker niet teleurgesteld met deze aanschaf :thumbup:

M.v.g.

Hans V200.0





Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Aliebengalie
gast

Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Het is eigenlijk niet de bedoeling om de lok terug in de verpakking te doen als je de handgrepen overal op hebt geplaatst.
Ik had dit aan een zijde gedaan , toen de lok destijds terug gestuurd ivm het bekende decoder probleem in het begin van uitlevering.
Heb hem terug met alle grepen stuk....gelukkie had ik enkele pakjes extra besteld met die dingen... :D
Beken eerlijk , ik moet ze er nog steeds opzetten...... :D

Mvg: Alex
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Hoi Alex,

Laat ik nu eens een vitrine hebben :D

Daar past een volgehangen lok best in hoor ;)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Aliebengalie
gast

Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Geweldig Hans.... :D :D :D

Maar leuk dat hij bevalt.....

Mvg: Alex
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Onze Duitse vrinden zetten de metalen handgrepen van Roco op de lok, zijn wat slanker en staat wat netter.

Gr, Ben.
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Ach ze zitten er los bij..........dat wil niet zeggen dat je verplicht bent toch? :D
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Niks is verplicht. Maar de lok zonder handgrepen smoelt niet errug.

Gr, Ben.
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Je hebt gelijk die handgrepen maken het front af :thumbup:

Maar welke je ook kiest, er blijft nog iets over wat je naar je eigen hand kan zetten :P

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Aliebengalie
gast

Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Ook geheel zonder vind ik hem best stoer....smaken verschillen nu eenmaal.

En ook bij Roco en Marklin hangt er een iets ander prijs kaartje aan.

Gelukkig heb ik daar ook het een en ander van in mijn bezit , ik zie dus duidelijk de verschillen... :D :D :D

Mvg: Alex
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Wat ik ook heel slim vindt van Piko, is dat ze de decoder keuze weer aan jou overlaten.

Nu kocht ik de lok nieuw in de winkel voor een leuke prijs, wel ik nu extra dingen zoals afschakelbare sluitseinen, dan ben ik maar 35 euro verder.

Tja wil je sound, dan zal je iets dieper in de buidel moeten tasten, maar ook dat behoort tot de mogelijkheden :thumbup:

Nu riep eens iemand dat 21 polig alleen maar voor de sinusaandrijving goed was, en dat je meer polige stekkers alleen voor de sound nodig had.
Welnu er ligt hier een 22polige stekker in die niet alleen sound (via de decoder) mogelijk kan maken, maar je kan naar eigen behoefte de lok opwaarderen :thumbup:

Wat dit aangaat nog een pluim voor Piko  :important:

Het wordt eens tijd dat ik de lok eens laat rijden, of in ieder geval om de decoder die er nu in ligt een beetje te leren kennen.
Had vanavond een chat contact met iemand, die dezelfde lok heeft maar dan voor gelijkstroom.
Hij noemde een paar dingen op, die ik ook even wilde checken, en heb de lok dus opengemaakt.

Tot mijn verbazing zit er maar een 12 polige stekker van de decoder, op de printplaat en ik meen te hebben gezien dat ie 22 polig moest zijn.
Maar die 12 polige past op zo'n manier in die 22 polige stekker, die overigens aan de onderkant van de print zit, dat je er ook mee kan rijden :thumbup:

Waarom blijft dat bij Tante M* altijd zo'n probleem?
Als ze in hun eigen lijn decoders ook wat anders gaan nadenken, over de aansluitingen ervan, dan kunnen ze hun lok's net zo uit rusten dat ook de 3 railer kan kiezen welke decoder erin zal gaan.

Natuurlijk doen ze aan product-bescherming, maar als ze willen dat Märklin toch hun lok's kan verkopen, zou ik voor het voorbeeld gaan van Piko.
Immers een simpele decoder kost minder in de lok, en dus in de totaalprijs, en dat lijkt me in deze tijd juist wel wat gunstiger voor de consument.

Ze hoeven dan alleen te zorgen voor een passende lijn decoders, die je de mogelijkheid geeft, te kiezen voor de opties die je wel en die je niet wilt betalen.

Het is niet een wiel wat opnieuw wordt uitgevonden, maar een andere interpretatie van hoe je voort wil blijven bestaan als fabrikant, en dus moet luisteren naar de marktvraag.

Vandaag of morgen is er nog een model bij en wel die volgehangen V200 lok van Esu :P
Probeer daar maar iets anders in te doen..............of liever gezegd PROBEER HET NIET EENS :important:

Trouwens nog iets wat me opviel.............je ziet namelijk al testen in de Miba en de ModellEisenbahner over dit model.
En hij zit propvol met techniek en ook aan de buitenkant zitten veel tierenlantijntjes........maar nu komt het:

Op de V200 (de echte dan hé?) zitten baanruimers op onderkant van de kap van de lok, maar bij het Esu model ben ik die in de testen niet tegen gekomen 8o
Ook niet ergens in de tekst aangeduid als ansteckteil :-(
Echt als dat model ze mist, vindt ik dat voor een gedetailleerd model een misser :thumbdown:

Maar het Piko model daar in tegen, heeft ze WEL :thumbup:
Tel ik daar dan wel 400 euro voor de Esu V200 neer?

Het antwoord daarop is een duidelijk : NEE
En voor 400 Euri's koop je heel wat Piko's :-)

M.v.g.

Hans V200.0 



Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Citaat van: Hans V200.0 op donderdag 07 augustus 2014, 00:40:17

Wat ik ook heel slim vindt van Piko, is dat ze de decoder keuze weer aan jou overlaten.


Dat geldt alléén voor 2railers. Voor 3railers is er geen keuze. Overigens niets bijzonders, doen alle merken.

Citaat van: Hans V200.0 op donderdag 07 augustus 2014, 00:40:17

Tja wil je sound, dan zal je iets dieper in de buidel moeten tasten, maar ook dat behoort tot de mogelijkheden :thumbup:


Vanwaar het waarderend duimpje? Dat geldt toch voor elk merk?

Citaat van: Hans V200.0 op donderdag 07 augustus 2014, 00:40:17

Welnu er ligt hier een 22polige stekker in die niet alleen sound (via de decoder) mogelijk kan maken, maar je kan naar eigen behoefte de lok opwaarderen :thumbup:


Wat valt er op te waarderen? De lok bepaalt wat mogelijk is, niet de decoder stekker. De Piko heeft front en sluitlichten, that's it. Een PluX22 decoder met 9 functie uitgangen gaat daar echt niets aan veranderen.

Citaat van: Hans V200.0 op donderdag 07 augustus 2014, 00:40:17

Op de V200 (de echte dan hé?) zitten baanruimers op onderkant van de kap van de lok, maar bij het Esu model ben ik die in de testen niet tegen gekomen 8o

Maar het Piko model daar in tegen, heeft ze WEL :thumbup:
Tel ik daar dan wel 400 euro voor de Esu V200 neer?

Het antwoord daarop is een duidelijk : NEE
En voor 400 Euri's koop je heel wat Piko's :-)


Dit snap ik niet, wat mis je dan bij de Esu?



Daarnaast: een vergelijk tussen Piko en Esu V200 is een beetje misplaatst. Dat weet jij natuurlijk ook want je roept dat de Esu bomvol zit met techniek wat natuurlijk een prijskaartje heeft.

Gr, Ben.
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Citaat van: Spoorman op donderdag 07 augustus 2014, 07:06:19
Dat geldt alléén voor 2railers. Voor 3railers is er geen keuze. Overigens niets bijzonders, doen alle merken.
Vanwaar het waarderend duimpje? Dat geldt toch voor elk merk?

Wat valt er op te waarderen? De lok bepaalt wat mogelijk is, niet de decoder stekker. De Piko heeft front en sluitlichten, that's it. Een PluX22 decoder met 9 functie uitgangen gaat daar echt niets aan veranderen.

Dit snap ik niet, wat mis je dan bij de Esu?

Daarnaast: een vergelijk tussen Piko en Esu V200 is een beetje misplaatst. Dat weet jij natuurlijk ook want je roept dat de Esu bomvol zit met techniek wat natuurlijk een prijskaartje heeft.

Gr, Ben.
Hoi Ben,

Er valt weldegelijk iets te kiezen, want of je nu een plux 12 decoder erin hebt liggen zonder afschakelbare sluitseinen, of je stopt er een plux 22 in van welk merk dan ook, dan heb je die wel, en er zit dus weldegelijk verschil in.
Het mag dan relatief klein zijn dat verschil, maar het is er.

En ik waardeer gewoon dat zoiets zit in een budget lok, en dat je een lok kan kopen van 400 euro, waar je helemaal niks meer mee kan omdat ie vol zit tot zijn nek :P
En vergeet ook niet, dat door de vele details de lok ook erg fragiel wordt :important:

Wat ik mis, daar heb je al overheen gekeken, want de baanruimer zit er niet op, ook al hangt de bufferbalk bij Esu overvol 8o

Misplaatst of niet, het gaat om een model van een V200/V220, die ondanks zijn stevige prijskaartje toch nog details te kort komt.

M.v.g.

Hans V200.0


Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Ook met een PluX12 heb je afschakelbare sluitseinen. Er zitten naast 2 lichtuitgangen ook 2 functie uitgangen op. Verdiep je eens in NEM658. Overigens bepaalt de hardware van de lok of die afschakelbare sluitseinen werken, als gezegd: het heeft niets met de decoder van doen.

Help me nog eens met de baanruimer van de Esu, ik snap niet wat je bedoelt. En wat zou je nog meer willen hebben in de Esu lok?

Gr, Ben.
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Hoi Ben,

Zal me zeker eens verdiepen in de NEM658, en wellicht heb je daar gelijk in ;)

Die baanruimer op de 220 034 - 3 zie je hopelijk wel zitten, hij zit onder de bufferbalk voor het draaistel, en ik kan hem duidelijk zien B)

Dat is de rode lok rechts, en die baanruimer hebben ze bijna allemaal, tenminste de echte dan 8o

Behalve het Esu model :important:

Die mag hem ontberen, en eerlijk gezegd vindt ik dat front van die groene V200 daardoor kaal :P

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Op pagina 10, KLIK, zie ik een baanruimer zitten, zal wel los op te steken zijn. Maar zo te zien komt die niet over de puko's van wissels.

Het model is trouwens nog helemaal niet leverbaar zie ik nu dus waar hebben we het over. We zitten plaatjes te kijken. :D

Terug maar weer naar de Piko BR220.

Gr, Ben.
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Hallo allemaal
Wat betreft de Piko 59705 kan alleen zeggen dat het een fantastische loc is en de rijeigenschappen zijn goed
zit nu in spanning te wachten op de 59706 met sound die dit kwartaal  moet verschijnen

groetjes Alex 
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Gisteren heb ik mij maar eens gewaagt de lok te laten proefrijden, en de decoder beviel wel, maar het bleef erg stil :-)

Nu wilde ik een paar foto's met jullie delen en als ze niet welkom zijn, dan verwijder ik ze weer.

Zie hier de nieuwe Esu sounddecoder (plux 16) die ik in ga bouwen:


Hier de Plux 22 connector, die overigens onder de printplaat zit.


Hier de oude decoder nog op zijn plek.


Deze foto toont de standaard decoder zonder geluid.


En hier zit de nieuwe decoder op zijn plek


Deze foto laat een aantal dingen zien, te weten: de Susi aansluiting die overigens voor het geluid is, maar je kan er ook een zendmodule erop aansluiten (Marco of Lissy), en je ziet dat het kiezen tussen AC en DC een kwestie is van een schroef bij Piko :thumbup:
Natuurlijk wel na verwijdering van de slepert :D


Heerlijk dat lawaai uit het speakertje, en zelfs de remmen hoor je duidelijk.
Nu ontbrak het mij even aan een MS 2, maar ga de lok nog fine tunen, qua geluid maar ook qua topsnelheid ;)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Aliebengalie
gast

Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Mot natuurlijk wel een filmke van komen he Hans , want we willen dit na de plaatjes ook graag horen he.

Verder heel veel plezier er mee Hans.


Mvg: Alex
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Citaat van: Hans V200.0 op woensdag 13 augustus 2014, 23:24:34

Deze foto laat een aantal dingen zien, te weten: de Susi aansluiting, overigens is die niet voor het geluid


Die is wel degelijk voor het geluid: je sluit daar een soundmodule op aan. Je hebt dan helemaal geen nieuwe decoder nodig.

Gr, Ben.
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Hoi Ben ,

Je hebt gelijk, en ik zou wel eerst kijken hoe die in de configuratie van de c.v.'s staat, want het kan beide.

Wel werd er gezegd dat als je daar de Uhlenbrock decoder in zou zetten.......het geluid niet hetzelfde zou zijn als dat van Esu.

Nu had Charlie ook een Esu decoder erin liggen op de gastendag, en daarvan was het geluid ook verdomd goed, dus dat had me wel overtuigd :thumbup:

Zal het wijzigen in mijn reactie ;)

@ Alex,

Alles op zijn tijd niet waar? :D

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Aliebengalie
gast

Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Vandaar Hans wou ik graag het verschil zien en horen.
Hoe het bij jou klinkt.

Heb allemaal ESU sound decoders (ongeveer 6 stuks) en maar 1 van Huilenbroek.....en de laatste bevalt mij het beste , de reden.....is voor mij de eerste die goed reageert met de lastregeling.
Andere kant is dus wel dat je niet zomaar er een andere sound op kan zetten.

Maar wat in het vat zit verzuurt niet......we wachten gewoon op je filmpje Hans.

Mvg: Alex
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Hoi Alex,

Kan hem ook meenemen naar HIP als je dat liever hebt, en als je dan die van jou meeneemt, kunnen we ze eens mooi naast elkaar laten horen.

Weet haast wel zeker dat dan nog een ombouw op het programma staat :-)
Want hij klinkt echt goed hoor, alleen heb nu even geen baan waar ik dat dinsdag wel had.

Maar ook daar geen MS 2 te bekennen, dus me maar beholpen met de IB van de aanwezige apparatuur :P
En ja die kan natuurlijk niet zoveel functies aan..........dus toch maar eens een MS 2 eraan hangen...........maar wanneer?

Werkelijk geen idee :(

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Aliebengalie
gast

Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Hans.

Ik heb geen V200/V220 met sound hoor....alleen voor dit soort experimenten gebruik ik een losse ESU sound decoder.

Hier probeer ik vrijwel alle net nieuw uit gebrachte geluiden van ESU uit......zo maar voor de fun.

Uiteraard heb ik veel andere modellen met oa ESU sound decoders , en maar 1 Uhlenbrock.

En laat ik nu mijn laatste aanwinst juist de mooiste vinden.

Alleen om het duidelijke verschil tijdens de last regeling.

Gaat ie de heuvel op ...... maakt ie veel lawaai , en heuvel af is ie bijna stil.....schitterend gewoon.

Dit zoals de Uhlenbrock G1206 sound dit doet , heb ik nog nimmer bij ESU gehoord.

Verder is de ESU zeker ook niet verkeerd hoor , want ook daar benk best tevreden mee , en heb zelfs wat meer mogelijkheden met ESU....das de andere zijde dan weer.

Maar dat het bij jou mooi klinkt Hans , ben ik zeker van overtuigt. :thumbup:

Mvg: Alex
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
@Hans:  Ik heb in mijn 220 een  Uhlenbrock geluids decoder zitten hoor. Geen ESU.
             Heb wel een grotere speaker er in gezet, waardoor het geluid beter over komt.
             Doe maar KLIKJE.

Gr.  Charlie
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Hoi Charlie,

Oeps, dan was ik even in de war zeg :oops:
Dacht dat je een Esu erin had liggen, maar sorry voor de verwarring in deze ;)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Dus toch wel aardig dat Uhlenbrock geluid Hans? Je laat je foppen door je vooringenomenheid.

Enne.... zelfs een oude IB heeft 10.000 lokfuncties. ;)

Gr, Ben.
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Dat het Uhlenbrock geluid mij wel beviel zal geen geheim zijn, maar de winkelier raadde mij toch echt een Esu decoder aan, want die had net de nieuwste geluiden op hun site gezet.
Hij vond dat geluid overigens niks, en raadde mij die decoder juist af
Dan ben ik dus eerder in de vooringenomenheid van die man getrapt, dan dat ik er zelf intrapte :P

Nu mot ik nog testen met de MS 2 , maar heb zoals altijd nu even geen tijd om dat uitgebreid te doen, en ik beschik niet over een baan met een helling.
Wel zo belangrijk als je dat wil horen niet?

M.v.g.

Hans V200.0