Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Piko - Br220 (59703-AC)

Gestart door wilsma dinsdag 26 maart 2013, 14:12:00

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
    :thumbup:   :mrgreen: :mrgreen:
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Aliebengalie
gast

Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Zit dit topicje nog even terug te lezen , benk me toch nog vergeten om ergens op te reageren. Ereg he  :-) .

Hans je schreef over de sleper dat je het wel begreep dat ze er geen andere onder gezet hebben,misschien van wegen de voorraad.
En op alle 2 de draaistellen zitten aangedreven assen Hans , dus maakt niet meer uit waar ze de slepert zetten... :D

Zoals als ik al eerder vermelde,24 van de 25 loks die ik heb , maakte de sleper herrie bij aanschaf van die loks.

Je gaat mij toch niet vertellen dat ze daar duizenden en duizenden verschillende herrie slepers op de stelling hebben liggen , en zij nu ineens weer met een ander type sleper te voorschijn komen.....die zelfs door mij in iedergeval niet stil meer is te krijgen. Dus mijn inziens zijn ze daar lomp bezig , iets anders kan ik niet bedenken .... waarom is voor mij de vraag....ze moeten daar inmiddels toch wel het een en ander aan klachten hebben ontvangen.....en vergis je niet he......ook hier word meegelezen door hun (weet dit uit eigen ervaring).......en dat intresseerd me niet .....ik vertel de waarheid.

Ik ben een echte Piko fan (vooral om het model en de prijs) , maar ik betaal liever iets meer dat ik geen sleper meer hoef te verbuigen of in dit geval om moet wisselen om dat ik hem niet meer stil krijg.

Na jaren ervaring moeten ze nu toch wel weten hoe ze een goede sleper onder een lok kunnen bouwen niet waar.

Vergeet niet dat er veel liefhebbers geen geld hebben voor de dure aanschaf prijs van een M-lok.

Zij dan overgeleverd zijn op de wat goedkopere merken , en zij er niet op zitten te wachten dat zij gelijk al moeten gaan sleutelen.

Blijf het van Piko een gemiste kans vinden , want je trekt mensen aan met een zoals deze lok , echt een schitterend model , maar je gaat dan zonder reden er een andere type decoder inzetten , waar ik in ieder geval niet op zat te wachten , en een sleper ......... afijn , ik ben er nog steeds blij mee , en wacht zeker met veel spanning me volgend exemplaar op.

Lig alweer te wachten onder me brievenbus......me M sleper heb ik ook al klaar liggen ...... :D
Alleen wat ik met die decoder aanmoet is me nog niet geheel duidelijk........wil naar esu , maar of dat nu nog kan???
Ik denk dat er een verbouwing aan gaat komen tzt..... :D :D :D

Zo .....dat benk ff kwijt..... :D

Mvg: Alex (nog steeds Piko fan) :D
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Hoi Alex,

Jouw Piko Model had last van een niet stil te krijgen sleper,maar mij 37805 komt niet vooruit door een slechte Märklin sleper.
Je weet wel,zo'n blikken sleper opgehangen aan koperstrippen,maar wel veroorzaakt die sleper een behoorlijk slecht contact.

Man want loopt die slecht op dat sleepcontac,en als ik tijd heb plaats ik een foto van die sleper hier,want die ga ik vervangen voor een ander exemplaar.
Dit kwam vanavond aan het licht toen ik te gast was bij iemand,en we een testrit met mijn lok deden.

Het begon met stilstaan van de lok,en dan denk je haast meteen aan de baan of die vuil is,dus een doekje erover en wat bleek?
Er zat wel vuil,maar niet beduidend genoeg,om de lok tot stilstand te dwingen.
Nu hadden we nog andere lok's ter beschikking,en er ging nog een V200 de baan op met een ander type sleper,en guess what?

Rijden als een tierelier,zonder zich ook maar 1 moment te bedenken.
Ook andere lok's reden normaal,want je neemt wel wat verschillende lok's om dat te proberen.
Dus of je nu een model koopt van rond de 100 euro,of eentje van bijna 350 euro,het blijft behelpen met de slepers :(




En dat is hem dan,echt een waardeloze sleper :thumbdown:

M.v.g.                                             

Hans V200.0
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Aliebengalie
gast

Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Zo zie je maar dat er overal wel dingentjes zijn die niet geheel kloppen.
Maar bij een duur M product verwacht je dit eigenlijk niet , ik vermoed ook dat dit niet altijd voorkomt dat deze loks allemaal dit probleem zullen hebben Hans.
Anders hadden we dit toch al vaker gehoord....al hoewel we eerder een lok van rond de 100 ipv 300 en nog wat kopen.
Maar er zijn hier toch ook zat M freaken die dit dan toch wel melden.....raar hoor.

Maarja , gelukkig word er bij jou een ander exemplaar ondergezet.
Al blijf ik het een raar verhaal vinden Hans.....ben benieuwd of er meer dit probleem erkennen......

Mvg: Alex
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Hoi Alex,

Het lijkt wel of ze het niet meer kunnen,een fatsoenlijke sleper eronder te zetten,en dat heeft klaarblijkelijk niks te maken met het aankoop bedrag.

We hebben ook een zelfde lok,hetzelfde rondje laten rijden,en die had een andere sleper,en die deed wel normaal zijn rondes.

Er is ook nog een andere lok op de baan geweest,die ook geen problemen had met de stroomopname.

Ook maakte het uit,of mijn lok met de sleper voor of achter reed.

De sleper voor gaf wel een beter resultaat,maar toch nog met de nodige haperingen.

De sleper achter,en de lok werd een duwlok,want hij bleef stilstaan op steeds dezelfde plekken.

Ook die plekken aan onderzoek onderworpen,maar zelfs na een reiniging van de sporen,die overigens echt niet heel erg vies waren,bleef het tobben.

Nu zegt men dat digitale lok's nogal gevoelig zijn voor vuil en stroomonderbrekingen,maar je moet dan wel maatregelen treffen,als er een dergelijke sleper onder je lok zit,want over de contactuele eigenschappen ervan ben ik niet tevreden.

Bij mij komt er een ander exemplaar onder,die door mijzelf wordt aangeschaft,want ik heb de lok overgenomen van iemand.

Die had het bonnetje niet meer,dus geen garantie meer voor deze lok.

Toch ga ik de lok nog eens grondig inspecteren,en mocht ik op iets anders stoten zal ik er een ander draadje voor openen.

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Lid sinds: 2006

Sinds de AOW meer tijd dacht ik

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Bij enkele locs had ik ook dit probleem, dit heb ik verholpen door een heel soepel draadje te solderen aan de sleper en de veertjes naar de sleper.
Dit heeft bij mijn "probleemlocs" echt verbetering gegeven.
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Aliebengalie
gast

Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Me V220 is reeds onderweg. Gaat morgen op de post , als ik beetje mazzel heb woensdag thuis.

Ennnnnnnn gelijk 4 zakjes met handsvaatjes , want ik ben erg lomp met die losse dingen.
Zekerheid voor alles (en nu zal je zien dat alles zo gepiept is)....... :D

We gaan weer gezellig afwachten.
Hang al uit het raam....... :D

Mvg: Alex
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Heb je al zo'n loupe met ringverlichting eromheen,
verbonden aan een beweegbare standaard ?
Lijkt mij ideaal met prutsen met slechte ogen  :P :D

Ben ook benieuwd naar je verslag van de lok...
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Aliebengalie
gast

Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Dat zal dezelfde zijn als de V200 Wim vermoed ik zo...... :D

Maar je weet het bij Piko nooit he.....wie weet.... :D

Mvg: Alex
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Hoi Alex,

Als je moeite hebt met die kleine onderdelen,laat dan iemand anders die handgrepen erop zetten,eer je er weer vier zakjes door heen draait :D ;)

In ieder geval ,hoop ik dat je tweede lok ervan,een stillere sleper heeft,en dat je de handgrepen er zonder wegschieten erop kan zetten.

Ben benieuwd naar de foto's ;)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Aliebengalie
gast

Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Inderdaad Hans , ik zoek tzt een slachtoffer die mijn handgreepjes erop wil gaan plaatsen.... :D
Heb nu 4 zakjes met reserve handgreepjes dus er mag er straks enkele vallen.... :D

Maar de V220 is binnen Hans , zie mijn draadje.
En zoek de verschillen (en die zijn er zeker wel).
En ik zit aan de zenuw tabletten ivm de sleper , maar ook dat lees je daar.

Mvg: Alex
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Hoi Alex,

Ja ik zag hem in je draadje,en het is zeker een mooi exemplaar :thumbup:

Maar je hebt volgens mij een run op het model veroorzaakt,want ik dacht laat ik eens even in Apeldoorn kijken :D

En die hadden net een dag ervoor,de laatste verkocht :(

Ach ik heb ook andere nuttige zaken meegenomen,en kan daarmee ook vooruit.

Maar ook veel plezier,van deze mooie lok Alex :thumbup:

M.v.g.

Hans V200.0

Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Op Stummi's is gisteren een ombouwtje van de lok gepost: klik.

Achtereenvolgens wordt beschreven de ombouw van 2 naar 3 rail, plaatsen van een Brawa sleper, LokSound decoder PluX met Zimo speakertje, scheiden van aansturing sluitlichten door deze aan een functie uitgang te hangen, verbeteren trekkracht door verplaatsen van de assen met de asb'jes naar buiten en een zootje plaklood om de lok te verzwaren.

Merk verder op dat V-max in de ESU decoder afgeregeld is met CV53 op 6 volt i.p.v. met CV5. Dat laatste doe ik ook en kan het een ieder aanbevelen.

Misschien heb je er iets aan, doe er je voordeel mee.

Met groet, Ben.
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Aliebengalie
gast

Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Mooi Ben , alleen hebben wij misschien dan een andere print.
In de V200 zit immers volgens mij een andere aansluiting dan de bekende .
Ga dit zeker op mijn gemakkie ooit is geheel naspitten.

Tanks Ben....zo zie je tenminste wat de mogelijkheden zijn.

Mvg: Alex
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Hoi, het is een LokSound met PluX16 stekker, dezelfde stekker die jij in je lokkies hebt. :)
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Vandaag de BR220 iets gepimpt.
Een machinist in cabine 2 gezet en ook de cabine zelf wat met verf bewerkt.
Verder de sterkte van de verlichting wat omlaag gebracht met CV 50.
Aan een zijde een M* koppeling gemonteerd en aan de andere zijde de koppeling verwijderd.
Maar foto zeggen meer als woorden.

Gr.  Charlie


Voorzichtig de licht geleider uit de kap halen.


Dan de kap iets spreiden en dan kan je de cabine naar omhoog er uit halen.




Links de standaard cabine en rechts aangepast.





Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Aliebengalie
gast

Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Charlie , mooie plaatjes en wat zit ie er weer mooi in die machinst.....kom er zo 2 brengen die het zelfde willen.... :D

Print lijkt hetzelfde , gelukkig heb jij er geen last van , sorry dat ik je op het verkeerde been zetten met F1 en aux ....... :D

Nu vermoed ik alleen dat het bij de V200 fout zit , want zonder aanpassing ging het fout op F1.

Maar gelukkig hebben we de V220 nog.

De V200 gaat hopelijk maandag op de post , en dan zijn we benieuwd wat en hoe en ev met info terug krijgen.

Voor mij de 1e x dat ik iets naar Piko moet sturen , en gezien het aantal locs ik heb , mag ik zeker niet klagen , op een enkel slipbandje na is er nog nimmer iets stuk gegaan (op een decoder na die ik zelf bij het meten heb gemold) eigenschuld dikke buld , en daar zit nu een ESU in.

Mvg: Alex
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Mooi gedaan, Charlie !
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Aliebengalie
gast

Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Zie ook dat Charlie wijs de handgreepjes er niet op zet..... :D

Valt me een klein beetje tegen , alhoewel ..... bij mij koste het wat aspirines na afloop van nog niet de helft.....laat maar Charlie laat maar.... :D

Mvg: Alex
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Alex, ik het wel geprobeerd, maar ja....ach ergens in het tapijt liggen nu enkele handgreepjes. :evil:
Maar ik heb nieuwe besteld en meteen deze besteld.

Daarmee moet het gaan lukken, want ze zullen erop komen. :)

gr.  Charlie
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Aliebengalie
gast

Re: Piko - Br220 (59703-AC)
In tegenstelling tot mijn eerder bericht moet ik toch mijn goed werkende V220 terug sturen naar mijn dealer (porto word zelfs terug gestuurd) service  :thumbup: .

Men heeft geconstateerd dat ook bij de V220 (zelfde print) deze fout kan optreden.

Hierdoor word gewoon netjes alles terug geroepen.

Beide loks gaan straks ook richting Assen , die ze daarna doorstuurt.

Mvg: Alex
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Alex, noteer het serienummer van je lok, zodat je weet dat je je eigen lok weer terug krijgt.
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Aliebengalie
gast

Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Geen verkeerde reactie , maar Jos heeft zelf aangegeven dat hij daar notitie van heeft / maakt en zelf op het ingeleverd materiaal plakt , zo dat ik straks mijn eigen materiaal terug krijg.

Oja ....ze mogen hem ook omruilen voor 1 met gelijk al die handsvaten erop.

Graag dan wel allebei he , joh ik ben toch niet moeilijk , maar scheelt me een hoop frustratie... :D

Mvg: Alex (en bedankt voor de zorgen).
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Citaat van: Charlie op vrijdag 12 juli 2013, 16:52:06
Vandaag de BR220 iets gepimpt.
Een machinist in cabine 2 gezet en ook de cabine zelf wat met verf bewerkt.
Dat ziet er keurig uit :thumbup:. Ik neem aan dat de andere cabine ook nog een schilder- en verfbeurt krijgt?
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Dank je Gerard en idd de andere cabine is ook behandeld, maar zonder MCN.

Gr.  Charlie
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Citaat van: Aliebengalie op zaterdag 13 juli 2013, 13:19:24
Oja ....ze mogen hem ook omruilen voor 1 met gelijk al die handsvaten erop.
En met wat geplette insecten op de mooie rondingen van de lok. :D
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Aliebengalie
gast

Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Gij bent ook nie gauw te vrede he.
Liefst gelijk dan maar gewatteerd graag....... :D

Mvg: Alex
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Een antwoordt op het V200/220 probleem door Scaletrading/W. Wolters vertegenwoordiger van Piko gestuurd aan de winkeliers.

Inmiddels is helaas duidelijk geworden dat er een foute verbinding in de decoderstekker zit van een aantal modellen van de AC versie van de PIKO V200 en BR220. De fout wordt direct duidelijk als de F1 (functie 1) wordt ingeschakeld. Bij de foute exemplaren wordt dan de decoder opgeblazen en het model zal niet meer of nog maar zeer langzaam rijden.

Bij de V200 (# 59701) en BR220 (#59703)  modellen in AC uitvoering waar dit euvel zich voordoet, wordt het probleem kosteloos door PIKO opgelost.

De foute verbinding zit dus in de (Uhlenbrock)-decoder, NIET in de hoofdprintplaat van de loc. De oplossing precies is daarom betrekkelijk eenvoudig: de defecte decoder dient te worden uitgewisseld voor een nieuw exemplaar.

De oplossing kan op twee manieren:

1.       Het complete V200/BR220 model met defecte decoder kan worden opgestuurd naar Scaletrading. Wij vervangen de decoder door een goed exemplaar en sturen het gerepareerde model retour naar de eindgebruiker (indien adres bekend).

2.       Alleen de defecte decoder kan worden opgestuurd naar Scaletrading. Wij sturen een nieuwe decoder terug naar de winkelier of naar de eindgebruiker (voorkeur aangeven).


Let op!! i.v.m. vakantie kan het even duren als je rechtstreeks met Scaletrading contact op neemt. Na de vakantie wordt het dan z.s.m. geregeld.
Je kunt het ook via je eigen winkelier laten lopen. Niet alle modellen hebben deze fout, werkt alles via F1 goed, dan is er niets aan de hand  :)
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Even foto gemaakt van V200 van M en V200 van Piko



Voorste is M, wel leuk m.b.t. verschillen is dat de M deuren precies andersom scharnieren dan die v/d Piko uitvoering :D, verder bij M de raamlijsten zilver, Piko zwart.

Mvg Gert
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Behandelde cabine is een hele vooruitgang Charlie :thumbup:

Groet, Ronald
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Heb het nog even nagekeken bij de V200 in ut echie, maar zowel *M als Piko hebben het goed m.b.t. de deursluiting/scharnieren.

De ene V200 heeft ze a/d kant v/d neus, de andere richting midden v/d loc.

Mvg Gert
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Hoi

Het is per zijde verschillend.  B)

bart
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Citaat van: Bart op maandag 23 september 2013, 16:16:17
Hoi

Het is per zijde verschillend.  B)

bart

8o, weer wat geleerd  :thumbup: in ut echie dan, bij de modellen is het hetzelfde.

Mvg Gert
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Lid sinds: 2011

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Hallo,

Ik heb gisteren een geluidsmodule gekocht van Uhlenbrock, net ingebouwd, maar geen geluid. Op de speaker zitten 4 aansluitpunten, ik neem aan dat ik de binnenste 2 moet gebruiken? CV waardes staan vanaf werk standaard aan.
Is er ergens info over welke functietoets welk geluid geeft?

Vincent
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Lid sinds: 2011

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Google kan zo handig zijn, het werkt, tevens zit er op de platine een stekkeringang en op de decoder ook een ingang. Ik had de stekker in de verkeerde ingang zitten.  :?

Vincent

Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Aliebengalie
gast

Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Had je graag willen helpen , maar heb er geen een van Uhlenbrock , alleen maar van ESU.

Ben wel heel erg benieuwd naar het geluid , maar jij uiteraard ook..... :D

Laat het me weten aub.

Filmpje mb?


Mvg: Alex
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Lid sinds: 2011

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Ik zal van de week een filmpje maken, maar het geluid valt mij wat tegen, veel hoge tonen, het lijkt op sommige momenten wel een formule 1 auto  :(

Vincent
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Lid sinds: 2011

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Dit is makkelijker;

  (vanaf 1:02)

Vincent
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Aliebengalie
gast

Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Is dat misschien nog bij te stellen.
Bij de ESU kun je uiteraard het geluid wat dimmen , zodat het wat aangenamer voor de oren is.

Ik heb enkele ESU sound decoders , die toch wel redelijk in te stellen zijn.
Ik neem aan dat jij dat ook kunt doen.
Er zijn enkele sounds bij die standaard gewoon te hart staan.

Hoop dat jij hem nog mooi naar je zin kunt krijgen.

Mvg: Alex
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Blausee-Mitholz
gast

Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Uhlenbrock betrekt zijn geluidmodules bij Dietz klik
Geluid kun je niet beoordelen vanaf joeptjoep flimpje. Het reeds gecomprimeerde geluid wordt nog verder gecomprimeerd, objectief beoordelen is dan ver van huis.

De basis van het geluid komt wel overéén. Het zelf de lok (van M*) met een ESU V3.5 loksound.
Daar heb ik ook wel wat op het geluid aan te merken maar ben niet ontevreden.

Mvg, Johan
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Aliebengalie
gast

Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Heeft niets met een beoordeling op joeptroep te maken.
Hij klaagt immers zelf over de schelheid van enkele fragmenten zoals je kunt lezen.

Citaat: maar het geluid valt mij wat tegen, veel hoge tonen, het lijkt op sommige momenten wel een formule 1 auto

Mijn vraag is dus , kun je dit aanpassen dmv enkele cv's bij te stellen.

Immers , bij ESU decoders is dat wel het geval.
Dus als je niet tevreden bent met het geluid Johan , kun je toch proberen om dit wat aan te passen zodat het meer naar je zin is.

Mvg: Alex
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Blausee-Mitholz
gast

Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Zeg toch ik ben niet ontevreden.

Mvg, Johan
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Hoi Alex,

Vrees dat je met c.v's niks met van het geluid kan regelen, behalve het volume.

Deels kan ook de speaker verantwoordelijk zijn voor het erg hoge geluid, maar ook wat de sounddecoder er van bakt.

Wellicht kan uitwisseling van speakertjes uitkomst bieden, immers heb je daar ook aardige keus in inmiddels.

En je hoeft niet daarvoor alleen bij Uhlenbrock te kijken of bij Esu ;)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Aliebengalie
gast

Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Ik weet het Hans , het geld niet voor mij , ik ben dik tevree met mijn ESU sound decoders.
Maar Vincent niet zo.
Vandaar de vraag of hij de cv's niet kan aanpassen om het wat aangenamer te maken.
Waarschijnlijk is vaak het volume aanpassen al voldoende.

Mvg: Alex
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Waar heb je de speaker verstopt, onderin de lok? Dat kan nog wel het nodige verschil maken. Ik begrijp dat je een speaker ook onder de print kwijt kan, wellicht krijg je dan d.m.v. betere klankkast wat lagere tonen.

Verder kun je de module uitgebreid tunen, zie gebruiksaanwijzing, zelfs meer dan een Esu. Maar daar wordt het niet minder schel van.

Gr, Ben.
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Blausee-Mitholz
gast

Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Ben je kent mijn Am 4/4 (ex V200) wat vindt jij van dat geluid? ik kan er uren stationair naar luisteren  B)

Mvg, Johan
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Niets mis mee toch? :thumbup:

Gr, Ben.
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Blausee-Mitholz
gast

Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Heb een grotere ESU speaker ingebouwd, dat standaard ding is zo klein klik Hoe groter hoe beter en hier is de kap tevens het klankbord
Weet niet hoeveel ruimte er in die Piko V200 zit? In heb geen loks met speakers naar beneden gericht.

Mvg, Johan
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Op de foto van Alex is te zien dat er ook in de lok een bakkie is....



Gr, Ben.
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Blausee-Mitholz
gast

Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Dat heeft meneer Piko netjes gemaakt  B) en voor dat geld  :O

Mvg, Johan