Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Piko - Br220 (59703-AC)

Gestart door wilsma dinsdag 26 maart 2013, 14:12:00

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Piko - Br220 (59703-AC)
Lid sinds: 2008

offline
Piko - Br220 (59703-AC)
Hallo mede-forummers,

In een nieuwsbrief van een dealer word melding gemaakt van de komst van dit Piko model in het 2e kwartaal 2013, en deze loc moet 110,- Euro kosten.  Ik heb diverse modellen V200.0 en V200.1 van Märklin. De vraag is : Hoe goed (of slecht) zijn over het algemeen de modellen van Piko in wisselstroom? Zijn ze van plastic of metaal en mooi gedetailleerd, of valt dat tegen?  Kan je er gelijk mee rijden of moet er nog omgebouwd worden naar digitaal, en zijn de koppelingen verwisselbaar met M-kortkoppelingen? Tot slot, hoe zijn over het algemeen de rij-eigenschappen van Piko locs?  Dit alles in vergelijking met de Märklin modellen.

groeten, Willem.
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Hallo Willem,

Kijk eens in het draadje van alliebengalie ( Alex ) hij heeft veel ervaring met Piko en vele modellen zijn in zijn draadje te zien vaak met een filmpje.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Het is eentje van de "expert" reeks, ik denk dat het een metalen body zal betreffen.

hij zal af fabriek een MM decoder mee krijgen heb ik gelezen, met NEM 652 koppeling dus je kan die makkelijk vervangen door bvb een Lokpilot of een geluid decoder .
heeft kop- en sluitlichten schakelbaar
de koppelingen zijn volgens NEM 362 schacht  (dus kan je wisselen met M*)

hier zie je de specs alvast .  "hun" richtprijs is 99 € en je kan 'm al reserveren.
http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/PIKO/15-4-004001-184342-0-0-0-3-4-1-0-gatt-gb-h-0/produkt.html

Ik ben vrij tevreden met Piko loks, voor de prijsklasse waarin ze zitten.  Het kan af en toe es gebeuren dat er eentje "vandoor gaat" en niet meteen reageert op het commando vn de centrale maar dat ligt volgens mij eerder aan mijn baan en de gescheiden kringen.     Ik geloof dat de standaard decoder een Uhlenbrock type is (of is dat enkel bij de Hobby reeks ?) die "pplug en play" zou moeten zijn om een 3rails baan.   De loks van Piko die ik heb zijn allemaal v rij gedetailleerd en mooi afgewerkt, alleen zijn bij sommigen de details wat fragieler (pastic) als bvb bij een Märklin of Roco (metaal accessoires)

Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Lid sinds: 2008

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
-Hallo Peter,

Ik zal het draadje van Alex eens helemaal uit gaan pluizen of er wat te vinden is. In ieder geval bedankt voor de tip. :thumbup:

-Hallo Dani,

Ik wist niet dat Piko ook metalen locs had. Je schrijft dat je het kan veranderen met een Locpilot of een geluidsdecoder. Ik hoef geen sound in de loc, maar wat is een Locpilot? Kan je zonder Locpilot niet gelijk rijden? Ik hoopte dat je de loc uit de doos gelijk op de baan kon zetten en rijden maar. Ik heb een MS-2, moet ik die loc dan met een adres of zo er in zetten?

groeten, Willem

Re: Piko - Br220 (59703-AC)
O ja hoor, sommige loks van piko zijn ook in metalen uitvoering.

Deze lok kan zo uit de doos op de sporen en rijden, met de ingebouwde dekoder.
Maar als je de prestaties van deze dekoder niet goed zou vinden, kan je er makkelijk een ESU LokPilot decoder of andere in prikken met de NEM aansluiting zonder te hoeven solderen.

Het "default" adres van de meeste Piko loks is 3, dat ga je dus moeten in voeren in ej MS2 en eventueel daar na wijzigen naar een vrij adres  (bvb 12 of 37 of whatever)  door aanpassen van lok adres in de MS2 of via de CV aanpassing van CV 1 naar het gewenste adres.

Als je nog geen lok hebt op adres 3 dan kan je plug en play.   Heb je er wel al eentje, dan zal deze gelijktijdig met de nieuwe gaan rijden,vandaar dat ze allemaal een anders adres behoeven.
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
AC rocks DC
gast

Re: Piko - Br220 (59703-AC)
ik heb zo een piko BR118
bolt als een zonnetje en dat voor 89eur!!
ik heb in nurnberg het handmonster gezien van die V200 en optisch zag die er heel goed uit
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Lid sinds: 2008

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
@ Dani,

Bedankt voor de uitleg tot nu toe, dat was voor mij ongeveer wat ik wilde weten!  :thumbup:

@ Wim,

En, hoe was die V200, van plastic of metaal?  Ik denk dat ik zowiezo even bij de dealer ga kijken als ze uitgeleverd zijn!

groeten, Willem.
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Aliebengalie
gast

Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Willem.

Ik ben zelf afwachtend op de V200 ( 104,99 incl verzendkosten) en de V220 ( 104,99 incl verzendkosten) , ik heb ze beiden besteld bij http://www.radixmodelhobby.nl waar ik tegenwoordig al mijn Piko spullen koop. Vriendelijk en zeer snel met antwoord via mail.


Foto van Radix site - Piko V200 - 59701


Foto van Radix site - Piko V220 - 59703

Beide locs komen 2e kwartaal uit.

Ik persoonlijk ben erg tevreden voor wat je krijgt voor je geld.

De meeste kappen zijn van kunststof , en vaak mooier gedetailleerd dan menig ander merk.

Er zit wel meestal 1 dingetje aan wat je vaak moet aanpassen.

Dat is de sleper , deze maakt vaak een ratelend geluid , maar is met een beetje handigheid simpel aan te passen door hem in de juiste stand te buigen. Zie hiervoor mijn draadje - http://forum.3rail.nl/index.php?topic=29198.msg763008#msg763008

De standaard decoder  heeft meestal gaan extra functie's , en je weet van te voren vaak niet hoe de verlichting is.

Het ene model is namelijk het andere niet , hier bedoel ik mee dat het ene model een gloei lampje heeft voor de verlichting , en een ander heeft weer leds.

De een heeft sluit verlichting de andere weer niet , vaak is daar geen touw aan vast te knopen.

Of je nu een expert versie of hobby model hebt , is nog niet altijd gezegd dat het altijd dit of dat is.

Maar vaak is dit niet eens storend , daar de gloei lampjes meestal niet op maximale spanning branden (dus ook minder warmte produceren).

Kijk en lees is wat in mijn draadje , ook daar vind je veel Piko materiaal , en kun je ook het afstellen van de sleper vinden.

Echt ik vermoed dat je er geen spijt van zal krijgen , want het is echt waar voor je geld , ik en vele anderen zijn er echt tevreden mee.

Ik heb respect voor mensen die hun merk trouw blijven , maar om nu vaak 2 x het bedrag te betalen voor een loc vind ik gewoon niet kunnen , maar dat is mijn persoonlijke mening. Ik kan dat nu eenmaal niet allemaal betalen wat ik wil van Marklin of Roco , daarvoor kies ik Piko , en ben daar prima tevree mee.

Ook de onderdelen service is uitstekend te noemen - slipbandjes - buffertjes etc ruim op voorraad en levering is via de handel super snel.

De beschrijving en onderdelen lijsten met nummers is altijd ruim voldoende mee geleverd.

Ik heb nog nooit 1 defecte Piko loc gehad , en ik denk dat ik er nu zo'n stuk of 35 heb ......

Of toch wel ja.

( oja 1 x decoder stuk pas geleden bij het doormeten of de F1 doorkwam ja/nee toen boem beetje rook... :P,
en 1 x bedrading - niet geheel goed opgelet bij het sluiten van de kap na het aanpassen van de binnen verlichting bij een treinstel , beiden stuk dus door eigen experiment ).

Aldert en vele anderen hebben ook goede ervaringen er mee. Dus kijk en lees ook is bij hun.

Ben gelukkig niet de enigste die tevreden is.

Ik hoef geen ander duur merk meer , ben hier uiterst tevreden mee.

Mvg: Alex
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Ik kan het verhaal van Alex alleen maar onderschrijven. Op mijn baan rijden vier treinstellen en twee loks van Piko probleemloos rond. Loks en treinstellen uit de Expert produktlijn rijden mooi met de standaard decoder. In het laatste treinstel dat ik heb aangeschaft (de BR 440) zit er zelfs een schakelbare functie voor de (niet standaard aangebrachte) binnenverlichting in. De modellen van de laatste jaren hebben allemaal LED verlichting met kop- en sluitseinen. Op mijn ÖBB 1216 zit zelfs kortkoppelingskinematiek met NEM schacht en daar kun je dus zo een koppeling naar keuze inprikken. Aan Piko loks hoef je ook geen zak losse onderdelen op en aan te plakken. Zo uit de doos (wel even adresje programmeren natuurlijk) de baan op en je kunt meteen rijden. De standaarddecoder heeft ook nog de mogelijkheid om er een los verkrijgbare soundmodule op aan te sluiten. Je kunt het dus zo gek maken als je zelf wil. Ik ben de laatste jaren heel erg enthousiast geworden over Piko producten. Temeer omdat ze mij (in tegenstelling tot M* producten) nog nooit technische problemen hebben opgeleverd. Wat je niet moet verwachten is bijv. per cabine uit te schakelen verlichting. Piko bewijst dat je ook in China best goede treinen kan laten bouwen. Wellicht zit het verschil in het feit dat Piko de productie niet uitbesteedt aan andere fabrikanten, maar een eigen fabriek in China heeft. Als je een V200 fan bent, kan ik je deze lok alleen maar aanbevelen.

Met vriendelijke groet,

Aldert
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Citaat van: Aliebengalie op donderdag 28 maart 2013, 05:07:04
Ik ben zelf afwachtend op de V200 ( 104,99 incl verzendkosten) en de V220 ( 104,99 incl verzendkosten) , ik heb ze beiden besteld bij http://www.radixmodelhobby.nl waar ik tegenwoordig al mijn Piko spullen koop. Vriendelijk en zeer snel met antwoord via mail.

Mvg: Alex

Al lang wil ik een V200/220 aanschaffen, maar de prijs, sja.....
Heb nu dus toch maar de 220 gereserveerd bij Radix Modelhobby. Voor die prijs kon ik het niet laten. Wordt trouwens m'n eerste Piko. heb wel al roco en liliput en mehano locs

Gr.  Charlie
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Aliebengalie
gast

Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Charlie.

Hier zal je denk ik echt geen spijt van krijgen.

En ik denk zelfs dat je straks nog meer wilt...... :D

Mvg: Alex
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Alex, dat laatste vind ik wel wat eng.   :mrgreen:

Gr.  Charlie
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Lid sinds: 2008

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
-Hallo Alex,
Ik heb jouw bericht eens op mijn gemak doorgelezen, en daarna diverse stukken uit het "verleden" doorgespit, waaronder diverse foto's van locs die je hebt geplaatst. Ook het stuk over de sleper verstellen dmv. buigen gelezen. Al met al de moeite waard vind ik, en heel duidelijk gemaakt door de foto's!  Ik begin het allemaal wat positiever in te zien, en dat voor een verstokte oude Märklin-fan! Toch wil ik eerst die loc in mijn handen hebben, en kijken hoe hij rijdt. In ieder geval heb je me aan het denken gezet, en mijzelf kennende, is dat een héle prestatie!  :D

-Hallo Aldert,
Dank voor je bijdrage, en ook deze was heel informatief voor mij. Als ik deze loc zou kopen komt er dus géén sound in, want ik heb er al een stuk of 7 mét geluid, en daar word ik soms al een beetje gek van!  8o  Gewoon front-en sluitverlichting is dus meer dan genoeg. Als je alles wil hebben aan extra's kan je net zo goed een Märklin model kopen qua prijs denk ik. Daar komt nog bij dat ik totaal geen techneut ben, dus adres eventueel veranderen..... en rijden maar!

-Hoi Charlie,
Jij dacht bij jezelf "gauw bestellen die hap, vóórdat Willem er mee vandoor gaat" ?  Ik hoop voor jouw dat alles perfect gaat, maar dat horen we nog wel van jou òf Alex! (met foto's natuurlijk)  ;)

groeten, Willem.
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Aliebengalie
gast

Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Willem.

Het is dat je niet in de buurt woont , anders pakte ik wat je graag op jouw baan ziet rijden in , en kwam gelijk naar je toe.

Vroeger stond het merk slecht bekend om zijn prestatie's en de kwaliteit van de Hobby loks liet ten wensen over.

Als je alles een beetje hebt door gespit zie je dat dit de laatste tijd wel is veranderd , met uitzondering van enkele Hobby types.

Deze hebben wel slip banden , maar bv weer een decoder zonder stekker , gloei lampjes ipv van led ,  maar ook dat gaat gelukkig steeds meer verdwijnen.
Wel blijven de meeste Hobby uitvoeringen nog steeds met de gloeilampjes uitgevoerd.
Daar is het een Hobby uitvoering voor.

De Expert versie hebben over het algemeen decoders met stekkers (er zijn dus 2 uitvoeringen - met en zonder F1/F2).

Dat staat ook vermeld in de beschrijving van de loc dat er mogelijk een andere decoder in kan zitten (er zijn immers 2 type's).

En vaak gelijk led verlichting , waarvan vaak ook nog de sluit verlichting aanwezig is.

Mvg: Alex

Re: Piko - Br220 (59703-AC)
AC rocks DC
gast

Re: Piko - Br220 (59703-AC)
afgaande van mijn BR118 zal het onderstel in metaal zijn en de kap in plastik (zoals het hoort  :P )

wim
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Lid sinds: 2008

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Hoi Alex,

Als je in de buurt komt ben je altijd welkom, mèt al je locs, maar er is één klein maar onoverkomelijk probleempje : ik heb (nog) geen baan!   :-( Toen ik weer met de hobby begon, ben ik eerst overgegaan van M-rail naar C-rail, een paar analoge locs laten ombouwen naar digitaal, en toen digitale locs gekocht, rails, MS-1 en als laatste een MS-2. Daarna een treintafel gemaakt bij mijn zoon, die een eigen huis had gekregen, en nu ben ik eigenlijk aan het uitzoeken wat ik precies wil gaan doen met mijn toekomstige treinbaan! Kortweg.... ik ben mij breed aan het oriënteren wàt ik ongeveer wil, èn wat er mogelijk is. Ik ga zondermeer naar de V200 kijken als deze bij mijn dealer gearriveerd is, en zal jullie op de hoogte houden! :D

groeten, Willem.
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Citaat van: wilsma op vrijdag 29 maart 2013, 01:53:16
-Hoi Charlie,
Jij dacht bij jezelf "gauw bestellen die hap, vóórdat Willem er mee vandoor gaat" ?  Ik hoop voor jouw dat alles perfect gaat, maar dat horen we nog wel van jou òf Alex! (met foto's natuurlijk)  ;)

groeten, Willem.

Haha, idd, Willem. Ik denk bestellen, voordat Willem alles weg koopt.
Uiteraard zal ik m'n bevindingen tzt hier neer pennen.

Gr.  Charlie
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Lid sinds: 2011

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Hij zag er erg goed uit in Dortmund, met de tekst; leverbaar vanaf juni.(of was het nou juli?  :?)

Vincent
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Aliebengalie
gast

Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Komt helemaal goed uit , heb dan net de vakantie centjes binnen..... :D
En op vakantie gaan , zit er al jaren niet in , weekendje is mij ook prima.
Blijft genoeg over voor de V200 en de V220 .
Hij staat in de catalogus voor het 2e kwartaal , en dat zou dus volgens mij voor Juni zijn.
Kan bijna niet wachten ..... ohw ja ..... heb nog zoveel te doen..... :D :D :D

Mvg: Alex
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Er stond tot heden een foto van de echte ( 1 op 1) V200 op de Piko pagina. Nu hebben ze een foto van het model zelf geplaatst.
Linkje naar de Piko foto. Klik. ( mag dit?)
De inhoud van de link vertegenwoordigt niet de mening van Charlie.
Charlie heeft daarom geen enkele verantwoordelijkheid voor de inhoud van de link, en distantieert zich dan ook van deze.



Gr. Charlie

Tekst aangepast om 18:13
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Aliebengalie
gast

Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Ben nog meer benieuwd straks als ie hier op mijn baantje staat .... eh beiden dan he.

Mvg: Alex
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Citaat van: Charlie op dinsdag 16 april 2013, 16:59:34
Linkje naar de Piko foto. Klik. ( mag dit?)
Tja, 't blijft (een) link(je). :)
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Lid sinds: 2011

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Ik ben benieuwd of Tante M hierop gaat reageren door misschien wel een BR 118 met Vollsichtkanzel uit te brengen (ik droom lekker verder  >:-D)

Voor de beelden; klik op de link, want dan kan je lekker surfen op het internet zoals het bedoeld is.

http://www.bahnwahn.de/pidr118ddr/Ubersicht/ubersicht.html

Vincent
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Volgens een berichtje van Piko op FaceBook, komt de V200 begin juni in de winkels.

Gr.  Charlie
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Een film van Piko over de V200.
Ziet er echt klasse uit. Zelfs de cabine is mooi.


©Piko


Gr.  Charlie
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Aliebengalie
gast

Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Mot dat nou zo Charlie.
Had net zo zin in dit lang weekend , tenslotte is het heerlijk genieten buiten.
Nu is dat een beetje verpest door dit schitterend filmpje van de V200 .
Zit al bij de brievenbus te wachten tot ie eraan gaat komen.

Wat is tie mooi he , ben benieuwd of hij er gelijktijdig is met de V220.

Heb ze voor de zekerheid beide maar besteld bij Radix...
Voor je het weet zijn ze er niet meer.

Charlie bedankt voor het filmpje.... :thumbup:

Mvg: Alex
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Leuk hoor,
maar het zal nooit een Marklin worden...

(met metalen kap)
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Aliebengalie
gast

Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Moet het dan een Marklin worden , nou voor mij beslist niet hoor.

Ik vind persoonlijk de prijs kwaliteit verhouding te groot om alleen voor een metalen kap te kiezen.

En onthou ook , dat ook Marklin kunstof kappen op enkele modellen heeft.

Ben gelukkig niet van een bepaalt merk afhankelijk , heb een heleboel verschillenden merken , en ja dat bevalt me prima.

Mvg: Alex
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Mooi die lok,en het prijsverschil met een Märklinvariant is wel daar zeg.

In de winkel betaal je voor de Märklin V200 toch al gauw een euro of 340,- (zonder aanbiedingen),terwijl deze lok voor nog net een derde van die prijs al in de winkel ligt 8o

Daar zullen ze in Göppingen rap wat aan moeten doen,want zulke modellen,die bij Märklin al enige tijd in het programma zitten,zouden ze ook goedkoper kunnen aanbieden.

Wel heeft de Märklin V200 dan wel geluid,maar ach het prijsverschil zal je niet tegenhouden,er een geluidsdecoder in te hangen :thumbup:   

Als de trekkracht nog enigszins behoorlijk is.......en er wat vakantiegeld overblijft.........dan kijk ik ook eens in de keuken van Piko ;)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Aliebengalie
gast

Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Hans , nog even geduld .
Als het goed is komen de V200 en de V220 over enkele weekjes er aan .
En dan gaan we het beleven.
2 van Marklin heb ik al , een 3021 en een nw versie ken ff niet op het nummer komen.
Ben erg benieuwd , maar als je het filmpje zie  :thumbup:
En geluid , nee dankje , heb er al genoeg zo.....
Maar altijd mogelijk.

We gaan het al snel beleven Hans.
Heb ze beide besteld , dus ben erg benieuwd.

Mvg: Alex
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Dus uitgerekend, jij Alex, kan ze dus uitgebreid vergelijken !
Ben heel benieuwd !

Heb zelf ook 2 x V221  = 3781 van M*
in verschillende versies
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Aliebengalie
gast

Re: Piko - Br220 (59703-AC)
We gaan het beleven Hans

Mvg: Alex
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Hoi Alex,

Heb je er twee besteld?

Zou graag de trekkracht eens van dichtbij willen zien ;)

Of op een filmpje mag ook hoor,en ik zag vandaag een paar foto's ervan in de Eisenbahn Kurier,en dat viel me niet tegen,evenals het filmpje wat Charlie liet zien.

Dus we gaan het zeker beleven Alex :thumbup:

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Aliebengalie
gast

Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Yeb Hans.
De V200 en de V220 heb ik beide half jaartje geleden al besteld.
Nog enkele weekjes ...eind mei begin juni werd er gezegd.....we zullen het zien , en filmpje komt er zeker.
Ik zou niet weten waarom de trekkracht niet goed zou zijn Hans , er staan volgens mij aardig wat voorbeelden bij mij van gelijkwaardige loks.
Piko is niet meer wat het jaren geleden was he , timmert nu aardig aan de wef Hans.
Voorals nog mag ik geheel niet klagen.

Heb nu jaren Piko's rijden , en nog nooit iets mee gehad (op eigen fouten na dan) decoder opgeblazen.....mot tenslotte weten hoe dat moet nietwaar , nou dat ging goed met volle sluiting.
En 2 slibbandjes verloren van een talent2 , dit ook door eigen schuld. (kijken hoe lang het blijft slippen tegen een stootblok).... :D
Verder bevald het me prima ,  ondanks dat anderen daar misschien anders over denken , maar als je er een hebt , heb je er zo veel meer.
Kwa prijs kwaliteit verhouding zeker niet verkeerd.

Mvg: Alex
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Naar aanleiding van jou positieve ervaringen heb ik vanmiddag ook een Piko loc besteld, niet deze V200 maar een ander leuk modelletje.

De V200 ziet er goed uit, Alex zal er wel een mooi filmpje van maken.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Hoi Alex,

Piko timmert zeker aardig aan de weg,en sommige modellen vielen mij ook al op.
Dat ze nu eindelijk eens een DB model brengen,van periode III is lovenswaardig,en ik ben erg benieuwd hoe zwaar het model is.

Menigeen zal een dubbeltraktie van twee V200's willen inzetten,maar bij Märklin wordt dat al gauw een kostbare zaak,zeker als je van de nieuwere modellen uitgaat.
Bij de Piko V200 ligt dat gelukkig anders,en of de standaard decoder ook goed zijn werk zal doen,valt nog een beetje af te wachten.

Zelf zou ik er een sounddecoder aan willen wagen,maar als ik naar de prijzen kijk daarvan,overweeg ik eigenlijk ook twee lok's te kopen :-)
De prijs/kwaliteitsverhouding,lijkt me goed gezien de plaatjes in de Eisenbahn Kurier van juni 2013,dus daar zal het niet aan liggen.

Dus nog even geduld ............ dat heb ik wel hoor :D

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Aliebengalie
gast

Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Hans , ik doelde op dit filmpje wat ergens in mijn topic stond.



Dit is een vergelijkend model met wat we straks hier binnen krijgen.

Als dit niet overtuigend is van de trekkracht weet ik het niet meer.

En nee , ik duw niet aan de achterzijde van de sliert  :D :D :D

Maar ik vind alhoewel ik meer NL en Duits rij , dit oostduits model  :thumbup: heb er 3 van  2 4 assers en 1 6 asser.

Schiiterende treinstellen vind ik persoonlijk. En lekker zwaar.

Mvg: Alex



Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Hoi Alex,

Dat is niet mis,met euhh.......13 rijtuigen?

Dan kan de V200 dit ook wel aan hoop ik,en op de gelijkstromer zitten er maar twee antislipbanden op,tenminste volgens de tekst in de E.K.

Wellicht dat er op de AC lok meer wielen met antislipbanden zijn uitgerust,want bij gelijkstroomlok's gebruiken ze liever elk wiel zonder antislipband.

Wel om begrijpelijke redenen,en daar is niks mis mee ;)

Bedankt dat je je filmpje hier ook laat zien :thumbup:

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Aliebengalie
gast

Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Hans , graag gedaan.

Op elk draaistel ongeacht 2 of 3 assen , zit er toch maar 1 slip bandje , dus 2 per loc.

Ik neem aan dat dit met de V200/V220 niet anders zal wezen.

Mvg: Alex
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Voor de geïnteresseerden: ik zag net dat in het komend nummer (nr.6) van het Duitse Eisenbahn Journal er een artikeltje komt te staan over de nieuwe Piko V200. Dit nummer zou op 28 mei moeten uitkomen. Zelf vind ik de reguliere en speciale uitgaves van dit blad meestal wel de moeite waard om te bekijken.

Groet, Marc
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Aliebengalie
gast

Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Marc bedankt.
Misschien wel leuk om het verslag een keer te lezen.

Mvg: Alex
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
De test staat ook in de nieuwe Miba.

Groet, Anne W
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Lid sinds: 2006

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
En weer heeel slim geprijsd natuurlijk want wees nou eerlijk: zo rond de 100 Euro da's toch een mooie prijs voor zo'n mooi gedetailleerd model. Al meer gezegd: Märklin mist hierin toch behoorlijk de boot op een paar modellen na dan.. (BR230 in metaal en de hobby-Eloc)
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
De test stond ook in de Eisenbahn Kurier,en daar waren ze ook wel te spreken,over dit model van Piko.
Je moet de prijs wel in acht nemen,alleen de details zijn nu ook wat beter uitgevoerd,zo niet heel wat beter.

Maar voor 109,- euro heb je geen klachten,want een Märklin model kost nieuw in de winkel,drie keer zo duur.
Verwacht geen metalen kap voor de Piko prijs,maar het frame is wel van metaal,en er zitten 2 vliegwielen op de motoras,die het model een uuitloop geven van een meter 8o

Ik vraag me wel af,hoe ze dit hebben gemeten,en of er een digitale lok voor is gebruikt.

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Even nog over de prijs van de meest recente Märklin V200: Blijkbaar vinden een aantal reguliere Märklin-dealers de normale prijs van ?349,00 voor de 37805 (V200, periode III) ook een beetje te gortig. Voor tachtig tot honderd euro minder kun je hem dus ook al nieuw krijgen (Lippe ?269,00; Olaerts ?262,00 en Meises ?249,00). Dan is die dus nog maar 2,3x zo duur als de nieuwe Piko...  :D
Maar ik ben heel benieuwd naar de eerste ervaringen met deze Piko V200!

Groet, Marc
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Hoi Marc,

Ik ging nog een beetje van de (oudere) nieuwprijs uit,en er zijn aanbieders die inderdaad richting die prijzen zijn gezakt.
Met een reden dat wel,want anders verkopen ze hun modellen niet eens meer :important:

Men is het hoge prijzen niveau zo langzamerhand zat van Märklin,en ik hoop dat dit signaal ook aan komt in Göppingen.
Piko speelt daar ergens op in,nu ze een DB model produceren,en ik denk dat de verkoop ervan omhoog schiet.

Want velen willen een V200,maar betaalbaar zijn die van Märklin allerminst,dus wijkt men uit naar Roco,maar ook die is duurder ten op zichte van de Piko V200.
Ergens dacht ik dat je geen prijzen mocht noemen van handelaren hier op het forum,en ergens is dat logisch,maar ergens ook jammer.

Met de prijzen die je noemt,klopt jouw rekensom Marc,dus iedereen die hem met metalen kap wil,houd goed je ogen open :warning:

We zijn allemaal benieuwd naar de ervaringen met deze Piko V200,en als ik Alex mag geloven,rijden er straks bij hem wel 2 exemplaren rond :thumbup:

M.v.g.

Hans V200.0

Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Aliebengalie
gast

Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Oh Hans , dus dan begrijp ik dat als je nu ook al geen prijs meer mag noemen , bijna alle topics gesloten kunnen worden.
Want echt overal worden prijzen genoemd.

Beetje offtopic , maar voor de mensen die twijvellen over Piko locs:
Voor de mensen die nog niet over de lijn getrokken willen worden , momenteel een hele leuke aanbieding van Piko bij de diverse grote modeltrein zaken , de Piko I59282 - Diesellok 6400 NS-Railion voor nog geen 63 euro.



Meest linkse is dit model.
Heb er een behoorlijk aantal nu van die locjes.
Mooie led kop en sluitverlichting verlichting - 2 antislipbanjes - motor met vliegwiel , alle assen aangedreven.
Zal hier ook alvast de nadelen bijzetten , want daar heb je tenslotte ook mee te maken.
Er zit meestal een sleper onder die veel herrie maakt.
Maar deze kun je met wat geduld binnen enkele minuten geheel geluidloos krijgen ( zie mijn topic).
De sluitverlichting is niet met deze decoder schakelbaar .
De trekkracht tov het marklin model kun je op 3/5 houden (beslist niet minder) als je kijkt bij meer filmpjes van mij , wat ie naar boven sleept echt niet verkeerd te noemen.
Een low budget decoder zonder extra poespas dus.
Maar wel met last regeling.
Het verschil met een esu decoder in deze loc is , minder zoemend geluid bij het net aanzetten van deze loc (het jengel geluid word veeeel minder) en je hebt wat meer mogelijkheden (zoals de poortfeeder met zwaailampen bij mij).
En je krijgt er een iets betere rijeigenschap mee (maar is minimaal te zien).
Persoonlijk een mooie loc voor een super prijs.

En nee , heb geen aandelen , maar je zult versteld staan van dit exemplaar voor dit geld.

Sorry voor dit uitstapje. Maar wou het toch even kwijt.

En er blijven ook een heleboel mensen alleen bij een merk , prima gelukkig maar , anders hadden we allemaal het zelfde nietwaar.
Ik ben in het bezit van een groot aantal locs de jaren bij elkaar gespaard , en gelukkig van allerlei merken.

Mvg: Alex
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Hoi Alex,

Kan het ook mis hebben hoor,maar ik dacht ergens zoiets te lezen.
Mij hoef je niet over de streep te trekken Alex,dat doet Piko wel ;)

Terug on-topic:

Die V200 van Piko heeft volgens dat testbericht,een te hoge topsnelheid,maar ik denk dat de meeste lok's met decoder gaan rondrijden,en zullen er dan minder last van hebben.
Het analoge model heeft bij 12 volt een top van ruim 230 kmh,wat natuurlijk niet in de buurt komt van de echte topsnelheid,die veel lager ligt.

Nu wil ik het broodje aap verhaal doorprikken,dat hoge snelheden voor analoge modellen op houd bij Märklin modellen,want deze geteste gelijkstroom lok van Piko kan er dus ook wat van 8o
Maar ach,dat is nu niet eens het belangrijkste punt om het over te hebben,Piko timmert aan de weg,en gelukkig gaat dat niet gepaard met torenhoge prijzen :thumbup:

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Volgens velen moet hij nu in de winkels liggen ;)
Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Aliebengalie
gast

Re: Piko - Br220 (59703-AC)
Wim.

Dat zou de 59701 Br200 (AC) moeten zijn , die staat als voorraad laag in de Piko shop.

Dit is dan niet de V220 , maar de V200 ..... en nu komt ie....maakt mij niet uit....heb ze allebei besteld. :D :D :D

Dus laat maar komme die handel....zitten hier al een tijdje op te wachten..... :D

Mvg: Alex