Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Meerdere webcams aansluiten

Gestart door ruecitroen dinsdag 03 november 2009, 11:16:58

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Meerdere webcams aansluiten
Hallo mede-forummers,

Om mijn schaduwstation (nu in aanbouw) in beeld te houden wil ik meerdere webcams gaan gebruiken, maar heb hier nog geen ervaring mee. Waar moet ik rekening mee houden? Moet ik hier specifieke software voor gebruiken? Zijn specifieke webcams aan te bevelen? Ik heb al een pc staan waar ik Koploper op draai.

Tips en trucs zijn welkom!

Groet,
Wijnand
Re:Meerdere webcams aansluiten
Ben ook bijzonder geinteresseerd hoe dat aan te sluiten en te controleren.

Groete Teunis
Re:Meerdere webcams aansluiten
Met "Active Webcam" van http://www.pysoft.com/ kun je een preview van meerdere camera's tegelijk tonen, of een webpagina maken waarmee je ze in je browser kunt zien. Het mooiste is natuurlijk als elke webcam een ingebouwde webserver heeft, dan heb je alleen nog maar een browser nodig.
Re:Meerdere webcams aansluiten
Erik,

Dank voor de tip. Heb het programma even zitten bestuderen, maar het is wel erg uitgebreid voor het doel dat ik voor ogen heb.

Zijn er verder geen forummers die ervaring hebben met het gebruik van webcams en die hun opgedane kennis willen delen?

Groet,
Wijnand
Re:Meerdere webcams aansluiten
ik heb een tijdje verschillende programma's bekeken omdat ik eigenlijk met hetzelfde vraagstuk bezig was.

Ik wilde met meerdere webcams , in een eenvoudig programma gewoon meerdere webcams tegelijk het beeld op mijn scherm hebben.

Uiteindelijk ben ik terecht gekomen op een programma dat heet webcam Xp Pro V5.34.

hierin heb je links een menu met keuze's en rechts meerdere blokken voor webcams.
dit zet ik dan links op een van mijn 2 beeldschermen en kan zo mijn schaduwstation bekijken ....

er zitten nog veel meer opties in het programma, zo kun je ook beelden op het net zetten,
kiezen uit een webcam of een IP-Cam ( camera voor rechtstreeks op netwerk)
eigenlijk veel meer opties dan ik wil gebruiken ....

ik kan je een link sturen, of het programma zelf dan kun je het zelf allemaal proberen... maar voor mij was dit een van de betere oplossingen ...  eenvoudig en snel ....

Re:Meerdere webcams aansluiten
Hoi Rocofan

Zou je mij een link willen sturen, misschien via PB.

Groet Teunis

teuniswolzak at gmail punt com
Re:Meerdere webcams aansluiten
Hmmm, programma eens gedownload.
Ga hier ook eens mee aan de slag eens kijken of dit een beetje goed draaiende te krijgen is.  :wink:

Groet Marco.
Re:Meerdere webcams aansluiten
Ja en laat ook even weten of het daadwerkelijk goed bevonden wordt. Dit klinkt wel interessant.
Re:Meerdere webcams aansluiten
Lid sinds: 2008

Als t maar Nederlands is en flensen heeft

offline
Re:Meerdere webcams aansluiten
Forummers,

Hier dezelfde wens.
Zelf een versie WEBXP Pro gedownload, versleuteld, om eventueel wel alle opties te kunnen gebruiken. :)
Wat mij opviel aan dit programma is dat als er meerdere camera's geinstalleerd moeten worden deze NIET in het overzichtlijstje stonden.
Programma afgesloten, weer opgestart, en ja daar zijn ze dan.
Ik heb er om te proberen 5 aangesloten.
Het nadeel vind ik persoonlijk, je hebt niet alle beelden "actief"
Er is dus 1 camera in het hoofdscherm aktief en de rest in een soort pauze stand in een kader aan de rechterkant.
Als je een andere camera aankiest, gaat deze "actief" en de vorige weer in "pauze"
Ben nog zoekende maar ik krijg het niet voor elkaar om alle 5 in kleine schermpjes op je scherm te krijgen, waarin alles "live" te volgen is helaas.
Waarschijnlijk wordt het software van een bewakingssysteem ofzo waarin dit wel mogelijk is.
Ik blijf zoeken, mocht ik een oplossing hebben laat ik het even weten.

Groeten Paul
Re:Meerdere webcams aansluiten
Welk merk en type webcam gebruik jij ?
Re:Meerdere webcams aansluiten
Lid sinds: 2008

Als t maar Nederlands is en flensen heeft

offline
Re:Meerdere webcams aansluiten
Re:Meerdere webcams aansluiten
Paul,

Heb zelf ook al eens met webcam XP por zitten spelen, er is wel een functie om alle webcams live te krijgen, is alleen alweer een tijdje geleden en ik weet zo niet meer hoe. Op hun website staat ook een voorbeeld.
Re:Meerdere webcams aansluiten
Lid sinds: 2008

Als t maar Nederlands is en flensen heeft

offline
Re:Meerdere webcams aansluiten
@redskin

KIJK!
Nou dat wordt zoeken, maar zo als jij het laat zien moet het dus TOCH mogelijk zijn... hmmmm

Ik ga is zoeken.
Bedankt voor de tip!

Groet paul
Re:Meerdere webcams aansluiten
je moet wel de pro versie hebben, die heeft een security functie.
Re:Meerdere webcams aansluiten
Lid sinds: 2008

Als t maar Nederlands is en flensen heeft

offline
Re:Meerdere webcams aansluiten
@ redskin

Kijk misschien zit daar de uitdaging, ik zal is kijken of ik de Pro versie heb!

THX m8 !

Groet Paul
Re:Meerdere webcams aansluiten
Paul,

Ik heb webcamXP pro versie 5.3.1.120
Hier zit rechts boven een schildje (security center). Als je hierop klikt kom je in een split screen uit met zoveel camera feeds als je wilt (en je pc aankan).

ps, je mag ook John zeggen.
Re:Meerdere webcams aansluiten
Citaat van: Boskabouter op maandag 16 november 2009, 11:52:19
Forummers,

Hier dezelfde wens.
Zelf een versie WEBXP Pro gedownload, versleuteld, om eventueel wel alle opties te kunnen gebruiken. :)
Wat mij opviel aan dit programma is dat als er meerdere camera's geinstalleerd moeten worden deze NIET in het overzichtlijstje stonden.
Programma afgesloten, weer opgestart, en ja daar zijn ze dan.
Ik heb er om te proberen 5 aangesloten.
Het nadeel vind ik persoonlijk, je hebt niet alle beelden "actief"
Er is dus 1 camera in het hoofdscherm aktief en de rest in een soort pauze stand in een kader aan de rechterkant.
Als je een andere camera aankiest, gaat deze "actief" en de vorige weer in "pauze"
Ben nog zoekende maar ik krijg het niet voor elkaar om alle 5 in kleine schermpjes op je scherm te krijgen, waarin alles "live" te volgen is helaas.
Waarschijnlijk wordt het software van een bewakingssysteem ofzo waarin dit wel mogelijk is.
Ik blijf zoeken, mocht ik een oplossing hebben laat ik het even weten.

Groeten Paul


als dat zo zou zijn ...... zou ik het je niet geadviseerd hebben -)

werkt bij mij zonder problemen ...

Re:Meerdere webcams aansluiten
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re:Meerdere webcams aansluiten
Hmmm moet wel een goed programma zijn.. Lang lang geleden, had ik al eens een website met een webcam stream erin draaien.. Jawel met webcam xp (toen was het nog geen pro geloof ik)..

Ga ik meteen ook eens downloaden, want ook ik wil wat webcams in schaduwstation hangen en visueel maken op mijn schermpje.. En kan me herinneren dat dit easy to use, en erg fijne software was.
Re:Meerdere webcams aansluiten
Ik gebruik het programma Crime Catcher.
Werkt perfect en is met emule te downloaden.

Groet
Re:Meerdere webcams aansluiten
Lid sinds: 2008

Als t maar Nederlands is en flensen heeft

offline
Re:Meerdere webcams aansluiten
@ rocofan
Sorry ik had het even verkeerd begrepen  :)

@john,
Inderdaad! ik had dus de gewone versie, en deze Pro werk inderdaad perfect!
Meerdere schermpjes, en alles duidelijk!
Allen bedankt voor de Tips!

Groeten Paul :D
Re:Meerdere webcams aansluiten
Lid sinds: 2006

NS & DB ,. mijn "OK"

offline
Re:Meerdere webcams aansluiten
Morge,

Dus ik kan nu ook nog meer webcams kopen?? :lol:

Groet,
jan
Re:Meerdere webcams aansluiten
Lid sinds: 2008

Als t maar Nederlands is en flensen heeft

offline
Re:Meerdere webcams aansluiten
Yep  :D
Re:Meerdere webcams aansluiten
Niet geheel on topic, maar toch. Ik heb zo n klein videocameraatje op wagon gemonteerd en krijg prachtig beeld op het schermpje. Echter ik wil het op de pc zetten maar krijg de melding dat de bandbreedte te groot is. Wat nu?
Re:Meerdere webcams aansluiten
Kun je de camera omschakelen naar een lagere resolutie ?
Re:Meerdere webcams aansluiten
nee, het is zo n klein cameraatje, zo groot als twee suikerklontjes. Er zit een zendertje aan vast. De ontvanger kan ik of aansluiten op een lcd schermpje of via een adapter op de usb van de pc. Het leek me leuk om eens beelden van de baan op het forum te zetten.
Re:Meerdere webcams aansluiten
Is het de USB-bus of de capture-applicatie die de foutmelding geeft ? In het eerste geval: is je hardware geschikt voor USB 2.0 ?
Re:Meerdere webcams aansluiten
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:Meerdere webcams aansluiten
Citaat van: ruecitroen op dinsdag 03 november 2009, 11:16:58Zijn specifieke webcams aan te bevelen? Ik heb al een pc staan waar ik Koploper op draai.

Hallo Wijnand,

hier begrijp ik dus helemaal niets van. Je geeft aan je baan met een PC te bewaken; waarom dan (ook) nog webcams nodig?

Ik zelf plan mijn baan ook samen met de PC te gaan besturen (met WinDigiPet) en daar is geen extra "camera toezicht" noodzakelijk. Tenzij het een extra toegevoegd speeltje is natuurlijk; dan heb ik niets gezegd. Voor extra beveiligings doeleinde niet noodzakelijk lijkt mij.

Toch heel veel succes met de aanleg!
Re:Meerdere webcams aansluiten
Lid sinds: 2008

Als t maar Nederlands is en flensen heeft

offline
Re:Meerdere webcams aansluiten
@ hans,

inderdaad zo kun je het ook bekijken, waarom heb je webcams nodig?
Nou, punt 1 ( waar ik je gelijk in geef)  persoonlijk vind ik het een leuk speeltje dat is waar
Maar puntje 2,  het is naar mijn beleving handig als je, zoals wij, de schaduwstation verborgen hebt onder de baan, dan zie je niet direct wat er allemaal gaande is uit het zicht.
Wij gaan de webcams gebruiken om te controlleren of koploper ( pahasoft) doet wat ie zegt.
Een stukje controlle dus ( luxe) meer niet.
En natuurlijk, koploper doet wel degelijk wat ie laat zien, , maar waar zitten mijn fouten, en vooral, gaat er iets fout!
Er zijn genoeg voorbeelden die ik gelezen heb ( op 3rail en bij de buren) met betrekking op eventuele spookmeldingen van baanvakken die onterecht bezet gemeld staan.
Dus een paar extra ogen onder de baan kan geen kwaad denk ik zo.

Groeten Paul
Re:Meerdere webcams aansluiten
Citaat van: Hans Biere op woensdag 18 november 2009, 23:12:07
Citaat van: ruecitroen op dinsdag 03 november 2009, 11:16:58Zijn specifieke webcams aan te bevelen? Ik heb al een pc staan waar ik Koploper op draai.

Hallo Wijnand,

hier begrijp ik dus helemaal niets van. Je geeft aan je baan met een PC te bewaken; waarom dan (ook) nog webcams nodig?

Ik zelf plan mijn baan ook samen met de PC te gaan besturen (met WinDigiPet) en daar is geen extra "camera toezicht" noodzakelijk. Tenzij het een extra toegevoegd speeltje is natuurlijk; dan heb ik niets gezegd. Voor extra beveiligings doeleinde niet noodzakelijk lijkt mij.

Toch heel veel succes met de aanleg!


ik denk dat je het woord " beveiliging" iets te strak neemt , het is meer een hulpmiddel om een duidelijk beeld te hebben wat er precies gebeurt ... of bij problemen sneller te zien wat er aan de hand is ...

een voorbeeld , stel een trein loopt in het schaduwstation om een of andere reden uit de rails .....
wat geeft win-digipet dan op je scherm ?  zul je niet moeten gaan kijken wat er dan aan de hand is ?

met een webcam is het precies hetzelfde als een alarm systeem... het alarm geeft aan dat er een probleem is ... met de camera kun je dan snel even kijken of en wat er dan precies aan de hand is ...

dat deze webcam het probleem niet oplost , is duidelijk .... het is meer een Visueel hulpmiddel ....



Re:Meerdere webcams aansluiten
Citaat van: Hans Biere op woensdag 18 november 2009, 23:12:07
Citaat van: ruecitroen op dinsdag 03 november 2009, 11:16:58Zijn specifieke webcams aan te bevelen? Ik heb al een pc staan waar ik Koploper op draai.

Hallo Wijnand,

hier begrijp ik dus helemaal niets van. Je geeft aan je baan met een PC te bewaken; waarom dan (ook) nog webcams nodig?

Ik zelf plan mijn baan ook samen met de PC te gaan besturen (met WinDigiPet) en daar is geen extra "camera toezicht" noodzakelijk. Tenzij het een extra toegevoegd speeltje is natuurlijk; dan heb ik niets gezegd. Voor extra beveiligings doeleinde niet noodzakelijk lijkt mij.

Toch heel veel succes met de aanleg!


Hallo Hans (en anderen),

Het is een stukje extra beveiliging (zoals ook al door Rocofan en Boskabouter aangegeven) en deels natuurlijk ook wel een extra speeltje. Na alle reacties hier ga ik binnenkort wat camera's aanschaffen en ga het e.e.a. uitproberen.

Groet,
Wijnand
Re: Meerdere webcams aansluiten
Beste forumers,

Even dit draadje afstoffen.
Ik kan nergens meer de webcamxp pro versie vinden.

Heeft misschien iemand een link?

Ik hoor het graag.

Gr Ronald
Re: Meerdere webcams aansluiten
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Meerdere webcams aansluiten
Ronald klik hier eens.

Gr.  Charlie
Re: Meerdere webcams aansluiten
Citaat van: Charlie op woensdag 24 april 2013, 10:10:34
Ronald klik hier eens.

Gr.  Charlie

dankje Charlie,

ga het wel even uitproberen.
heb het zelf ook geprobeerd maar kom je in de free  versie.
alvast bedankt

gr  Ronald
Re: Meerdere webcams aansluiten
Ronald,


Sorry dat ik er zo even tussen val maar,

Mocht je het gelukt zijn, zou je dan je ervaring willen delen..Zit nu met twee webcams die ik alleen afzonderlijk kan laten draaien..

De PC zit niet op het internet en vroeg me af of dat een must is. Het downloaden op een USB stick en dan vervolgens trachten te installeren kwam ik niet verder mee.

De intentie is om er meerdere aan te sluiten.. De Media M had een leuk setje met IP cams maar dan ga ik echt over mijn budget....

Succes

Marcel